Het grote 'zoet/aromatic' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: De voorkeuren van 'zoetrokers'

Bericht door jarnogab »

lestat schreef:holger danske: mango and vanilla. Lekker zoet. Je proeft de mango echt en zelfs na het roken van de pijp blijft de smaak van mango in je mond (de nasmaak dus :)). De vanille zorgt voor een romig tintje. Één van mijn favorieten.
zeker weten +1 !
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: De voorkeuren van 'zoetrokers'

Bericht door Ribbon »

remi schreef:Laatste tijd toch eigenlijk alleen met sigaren bezig geweest nu deze zo goed als opzijn toch maar weer eens mijn pijpfilters bijvullen en mijn eigenlijk toch wel veel lekkere pijptabakken opmaken en misschien wel nieuw bij kopen, Ik rook voornamelijk alleen zoete tabakken zoals w.o. larsen mij favorieten merk zoals velen van jullie misschien nog wel weten maar ik heb ook mac baren vanilla en whisky tabakken, Ben lange tijd niet actief geweest op het forum maar probeer dit toch wel weer wat meer tedoen, vandaar deze post :)
Welkom terug. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: De voorkeuren van 'zoetrokers'

Bericht door remi »

Robb schreef:
remi schreef:Laatste tijd toch eigenlijk alleen met sigaren bezig geweest nu deze zo goed als opzijn toch maar weer eens mijn pijpfilters bijvullen en mijn eigenlijk toch wel veel lekkere pijptabakken opmaken en misschien wel nieuw bij kopen, Ik rook voornamelijk alleen zoete tabakken zoals w.o. larsen mij favorieten merk zoals velen van jullie misschien nog wel weten maar ik heb ook mac baren vanilla en whisky tabakken, Ben lange tijd niet actief geweest op het forum maar probeer dit toch wel weer wat meer tedoen, vandaar deze post :)
Welkom terug. :)

Dank u, vanmiddag al lekker eentje opgestoken, w.o. larsen natuurlijk :D had nog een pakje van €6,90 mijn god nu kost het al €8.80 ofzo.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Deadl0ck »

Een tijd terug heb ik van Heer Collector een flink gevulde sampledoos mogen ontvangen, met daarin onder andere BiBo tabak.

Een (over)geweldige(nde) sinaasappel lucht, en zeer intense sinaasappel smaak tijdens het nuttigen.

Door omstandigheden nog niet zelf een blik aan kunnen schaffen, maar wat ik me afvroeg, Mede voor mezelf om het uit te proberen, en als vraag van een vriend die erover zit te denken om het pijproken te gaan proberen, zijn er meer gearomatiseerde tabakken die zo intens zijn van (de aromatische) smaak en geur, waar jullie van weten?
Groet, Mark

Whitesnake

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Whitesnake »

Nooit van gehoord. Heb wel interesse om 'm eens te proberen.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Deadl0ck »

Het is een speciaal voor / door Danpipe ontwikkelde tabak door twee mensen vandaar, die ook een pijp hebben gemaakt: (Geloof ik uit de duitse tekst te kunnen herleiden tenminste, mijn duits is niet heel geweldig.)

http://www.danpipe.de/Pfeifen-Tabak-M-A ... 19141.html
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Massis »

Persoonlijk vind ik de Winslow tabakken (No 1. en Harlekin) veruit de sterkst geparfumeerde tabakken die ik ken. Ook tijdens het roken blijf je het daar zeker proeven.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door robvoorburg »

Bag Pipers Dream van Rattray's en 7 Seas Mixture van Mac Baren
schieten me te binnen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door St Patrick »

Sweet Vanilla Honeydew van DTM is ook erg lekker... Vanille ten top, echt een aanrader.
Green Velvet is ook very nice... (weet ff niet meer van wie deze is)
Maar ik denk dat WC er ook nog wel een paar weet op te noemen.

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Eliminator »

De Winslow # 1 inderdaad, maar ook de Green Velvet van Mac Baren hoort in dit rijtje thuis en de Sweet Vanilla Honeydew niet te vergeten !

edit: StP was me voor :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door St Patrick »

St Patrick schreef:Sweet Vanilla Honeydew van DTM is ook erg lekker... Vanille ten top, echt een aanrader.
Green Velvet is ook very nice... (weet ff niet meer van wie deze is)
Maar ik denk dat WC er ook nog wel een paar weet op te noemen.

:B
EDIT: Mac Baren Velvet (zie ff de lijst in de tabakscatalogus. Met een uitroepteken ervoor zijn volgens mij voor de zoetekauwen onder ons)
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Eliminator »

Niet helemaal waar, de uitroeptekens zijn de tabakken waar het meest op gereageerd is, de meest populaire zeg maar, daar kunnen een hoop zoete tabakken tussen zitten, maar het één staat los van het ander !
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door St Patrick »

OK may bad..... :? THANXXXX..... :mrgreen:

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Deadl0ck »

Dank heren so far,

De green velvet, winslow no. 1, en 7seas regular blend stonden al op mijn lijstje voor aanschaf uit ervaring, en gezien het prijspunt de hele 7seas reeks en red velvet om uit te proberen, helaas heb ik met de DTM sweet vanilla honeydew de beleving zoals jullie hem geven (vooralsnog) gemist.

Nou heb ik nog genoeg samples liggen om nog (verder) uit te proberen, die voor een groot deel bij WC wegkomen, dus wie weet zitten daar nog wel meer dingen bij, maar ik dacht bij mezelf, vragen staat altijd vrij, met name ook zodat ik mijn vriend een paar dingen aan kan raden zonder mijn nog niet volledig ondekte samples op te offeren ;)
Groet, Mark

Winslow Collector

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Winslow Collector »

Hey Deadl0ck,

Ben niet zeker of de DTM Sweet Vanilla Honeydew tussen de samples zat. Zul je zelf even moeten kijken.

Maar aangaande jouw vraag, stel je met de BiBo wel meteen een extreem gearomatiseerde referentie, waar ik zo 1-2-3 niet bovenuit kom met mijn ervaring met zoete tabakken.
M.a.w. is de BiBo de meest extreme tabak in het zoete segment die ik tot nu toe gerookt heb.

Het heeft ook te maken met waar iemand gevoelig voor is. Want de veel genoemde Harlekin doet mij, qua extreem zoet, niet veel. Het is voor mij wel een prima tabak, maar zit onderin mijn rangschikking van zoet naar niet zoet.

Ooit heeft hier iemand geschreven dat hij de andere Winsløw tabak, de Nr. 1, erg naar koffiemelk vond ruiken en daar kon hij absoluut niet tegen. Tsja, dan is die Nr. 1 voor die persoon ook extreem aanwezig, terwijl ik het gewoon een flink zoete tabak vind. Want ik haal die koffiemelk er niet echt uit, bij mij is het meer karamel.

Terug naar jouw vraag. Voor mijn smaak- en aromabeleving is de top 5 van intens zoete tabakken:
1. Met stip en op grote afstand van nummer 2 en de rest, dus de BiBo.
2. Solani Blend Nr. 113.
3. Planta Black Vanilla.
4. Winsløw Nr. 1.
5. Planta Bellini Toscana (groene pakje)

Maar nogmaals, veel hangt af van voor welke aroma's/smaken je zelf gevoelig bent.

Half september ben ik weer bij Dan Tobacco in Lauenburg en ik heb al wat (voor mij) nieuwe dingen besteld om te proberen. Mocht er daar weer een extreem toppertje tussen zitten, meld ik het wel.

Online
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Paasei »

CLAN !
Koninklijke Eikel Des Forums.

Geloof

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Geloof »

Ohw Paasei toch..... Is dat niet vloeken in de kerk wat je nu gedaan hebt?????

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Deadl0ck »

Dank voor het uitgebreide antwoord WC!

De Sweet Vanilla Honeydew zat er inderdaad bij, maar zoals gezegd, de beleving zoals door andere mensen hier neer gezet blijft voor mij uit, wat natuurlijk kan liggen aan de pijpen waar ik het uit gerookt heb, er is nog wat over, dus wie weet komt het nog.

Door je lijstje weet ik in ieder geval waar ik de komende week extra aandacht aan ga geven!
Groet, Mark

Winslow Collector

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Winslow Collector »

Deadl0ck schreef:Dank voor het uitgebreide antwoord WC!

De Sweet Vanilla Honeydew zat er inderdaad bij, maar zoals gezegd, de beleving zoals door andere mensen hier neer gezet blijft voor mij uit, wat natuurlijk kan liggen aan de pijpen waar ik het uit gerookt heb, er is nog wat over, dus wie weet komt het nog.

Door je lijstje weet ik in ieder geval waar ik de komende week extra aandacht aan ga geven!
Graag gedaan en succes.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Ribbon »

Die Solani 113 is ook aardig zoet inderdaad. Niet aan mij besteed, en daarom na 1 keer snuffelen in het blik kado gedaan aan Eliminator.

Wellicht kan hij je nog wat meer over deze tabak vertellen...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Winslow Collector

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Winslow Collector »

In Solani 113 zit Jamaica rum, kokos en één of andere zwarte bes of bosbes. In ieder geval "rood fruit". Voor mij een heerlijk zoete en "frisse" tabak, waarschijnlijk door het rode fruit. De kokos + rum geeft er een 's zomers tintje aan, maar ik rook hem gewoon het hele jaar door.

Verwar hem niet met de Solani 131 (i.p.v. 113), want die 131 is met whisky en dat is toch een heel ander soort tabak. Maar wel lekker (voor de liefhebber, natuurlijk) en ook best zoet.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Eliminator »

Vandaag weer eens de Chili en Chocolate van Bulldog gerookt uit een Desig Berlin en moest aan dit topic denken, extreem zoet is 'ie niet, hoewel de chocolade wel degelijk aanwezig is, maar als je een intense smaak zoekt hoort deze eigenlijk ook in het rijtje thuis !
De chili is aanwezig, zeer aanwezig,.... kan me voorstellen dat niet iedereen op deze tabak zit te wachten, maar voor de liehebbers van rode pepers of liefhebbers van 'intense tabakken' is dit er ook eentje op te proberen !
Afbeelding

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door lestat »

het is op zijn minst een smaakje dat je niet direct bij tabak zou verwachten. Het intrigeert me wel
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Eliminator »

Zal hem zaterdag wel meenemen, kun je hem eens roken,.... of je neemt een sampletje mee voor rooksessie op een andere dag, whatever,... komt goed !
Afbeelding

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door lestat »

dank dank. Zolang de rook uit de pijp blijft komen en niet uit mijn oren ben ik er zeer benieuwd naar
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door smoking-rob »

Hoewel maar een keer gerookt, vind ik Cellini ook flink zoet en met een sinaasappel aroma.
Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Male Securus »

Ik vul aan bij Paasei. Ik ben een zoetekauw, en had twee restjes liggen, eentje Clan en eentje Mac Baren Vanilla Cream, en ik heb ze samengegooid (resp. 3 op 1 qua verhouding). Dit bleek een zeer smakelijk mengsel, en ik kreeg direct commentaar van de omgeving dat die tabak wel heel lekker rook :D Ze waren wel wat droog, zoals steeds bij restjes, maar misschien te proberen met verse.

Toevalstreffer... Een eigen blend, haha!

mellow & tasty van WO Larsen vind ik ook heel lekker zoet, kersensmaak en fijn aroma. Rookt wel met redelijk weinig body, maar ik stamp hem regelmatig vast aan tijdens het roken. Dat helpt...
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door witte rasta »

Paasei schreef:CLAN !
+1
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door witte rasta »

smoking-rob schreef:Hoewel maar een keer gerookt, vind ik Cellini ook flink zoet en met een sinaasappel aroma.
Afbeelding
jaaaaa,deze is ook lekker
ik proef er ook een beetje chocolaa in
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Re: Intense gearomatiseerde tabakken gezocht...

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

witte rasta schreef:
Paasei schreef:CLAN !
+1
+1

en Alsbo vanilla ook!

Plaats reactie