Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door dinck »

Omdat die blikken van 100 gram te groot zijn om mee te nemen, gebruik ik flakeblikken van 8 x 9 cm om er handzame porties van te maken. En omdat ik toch graag wil weten wat er in die blikjes zit heb ik wat etiketjes gephotoshopt (ik hoop dat je de bewerking van je artwork niet erg vindt, Arno!):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

dinck schreef:Omdat die blikken van 100 gram te groot zijn om mee te nemen, gebruik ik flakeblikken van 8 x 9 cm om er handzame porties van te maken. En omdat ik toch graag wil weten wat er in die blikjes zit heb ik wat etiketjes gephotoshopt (ik hoop dat je de bewerking van je artwork niet erg vindt, Arno!):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Keileuk! Had maar iets gezegd, dan had ik de labels wel even op dat formaat gemaakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Eelco schreef:Zoals ik net in mijn eerste berichtje heb geschreven, ben ik een 'vaste klant' van Hu-Tobacco. En dankzij de forumtabakken heb ik me nu ook hier aangemeld. Mijn favoriete tabakken zijn Balkan Passion (met nét genoeg latakia om lekker te zijn, zonder dat ik klachten krijg dat het 'stinkt'), Old Fredder's Broken Flake en Louisiana Broken. Binnenkort komen daar hopelijk de Brullende Leeuw en de Janneman Flake bij.
Ah ja, Balkan Passion is inderdaad erg goed :) Hopelijk bevallen binnenkort de forumtabakken je!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Huub »

Hallo,

Ik heb de topic over het permanent verkrijgbaar van de Forumtabakken pas vandaag gelezen.

Die bijdrage van Arno verdient grote waardering.
mo-com-gorro_2684744 kopie.jpg
Ik heb Hans Joachim Ziglowski, de Duitse pijpenmaker, die bevriend is met Hans Wiedemann, hierop geattendeerd en zal bij hem voor de Kerst via Hans een blikje laten bezorgen.

@ Arno.
Begrijp ik het goed dat de flake een bestaande tabak is die slechts buiten Europa te verkrijgen is? Is die dan wel in de US te verkrijgen?
Zou ik dan mogen weten onder welke naam. Dan kan ik een Amerikaanse vriend daarover berichten. Bestellen van tabak in Europa is voor Amerikanen niet gemakkelijk vanwege de controles daar.

Fijn weekend

Huub
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Huub schreef:@ Arno. Begrijp ik het goed dat de flake een bestaande tabak is die slechts buiten Europa te verkrijgen is? Is die dan wel in de US te verkrijgen?
Zou ik dan mogen weten onder welke naam. Dan kan ik een Amerikaanse vriend daarover berichten. Bestellen van tabak in Europa is voor Amerikanen niet gemakkelijk vanwege de controles daar.
Hallo Huub, klopt, de flake is slechts buiten Europa te verkrijgen. De naam waaronder deze nog meer "bekend" is (het is geen bekende tabak) wil ik niet zeggen.. Wel kan ik zeggen dat ik expres heb gevraagd aan Hans of hij verscheept naar Amerika en dat doet hij. Hij heeft meerdere klanten daar dus kent de klappen van de zweep wat dat betreft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door dinck »

Arno schreef:
dinck schreef:Omdat die blikken van 100 gram te groot zijn om mee te nemen, gebruik ik flakeblikken van 8 x 9 cm om er handzame porties van te maken. En omdat ik toch graag wil weten wat er in die blikjes zit heb ik wat etiketjes gephotoshopt (ik hoop dat je de bewerking van je artwork niet erg vindt, Arno!):
[/url]
Keileuk! Had maar iets gezegd, dan had ik de labels wel even op dat formaat gemaakt.
:D Kleine moeite hoor, ik had eigenlijk alleen wat werk om het PRF-logo dat ik van de banner had gesloopt een beetje op te poetsen - alleen om later te zien dat je er op de etiketten jaartallen bij had gezet.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Huub »

Arno schreef:
Huub schreef:@ Arno. Begrijp ik het goed dat de flake een bestaande tabak is die slechts buiten Europa te verkrijgen is? Is die dan wel in de US te verkrijgen?
Zou ik dan mogen weten onder welke naam. Dan kan ik een Amerikaanse vriend daarover berichten. Bestellen van tabak in Europa is voor Amerikanen niet gemakkelijk vanwege de controles daar.
Hallo Huub, klopt, de flake is slechts buiten Europa te verkrijgen. De naam waaronder deze nog meer "bekend" is (het is geen bekende tabak) wil ik niet zeggen.. Wel kan ik zeggen dat ik expres heb gevraagd aan Hans of hij verscheept naar Amerika en dat doet hij. Hij heeft meerdere klanten daar dus kent de klappen van de zweep wat dat betreft.
Hallo Arno,

Dat is ontzettend jammer. Ik had mijn vriend graag over deze lekkere flake willen vertellen.
Ik weet dat Hans ook klanten in de US heeft. Ik ben degene geweest die op Forum aldaar twee jaar geleden voor het eerst iets kenbaar heb gemaakt over de HU tabakken, zoals ik dat toen ook hier voor het eerst gedaan heb.
Ik ken die klanten van Hans niet en weet dus ook niet hoe het hen af gaat met de bestelde tabakken, maar mijn vriend in Amerika heeft wel eens tabak besteld bij de Danish Pipe Shop ( van My Own Blend + Orlik Brown Sliced) en bij Peter Heinrichs. Bij de bezorging heeft hij heel veel moeilijkheden ondervonden. Hij moest zich na een oproep melden bij de douane en in hun bijzijn het pakje openen, formulieren invullen etc. Hij woont in New York. Misschien zijn ze daar strenger. Nooit meer heeft hij mij toen gezegd.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Huub schreef:Hallo Arno,

Dat is ontzettend jammer. Ik had mijn vriend graag over deze lekkere flake willen vertellen.
Ik weet dat Hans ook klanten in de US heeft. Ik ben degene geweest die op Forum aldaar twee jaar geleden voor het eerst iets kenbaar heb gemaakt over de HU tabakken, zoals ik dat toen ook hier voor het eerst gedaan heb.
Ik ken die klanten van Hans niet en weet dus ook niet hoe het hen af gaat met de bestelde tabakken, maar mijn vriend in Amerika heeft wel eens tabak besteld bij de Danish Pipe Shop ( van My Own Blend + Orlik Brown Sliced) en bij Peter Heinrichs. Bij de bezorging heeft hij heel veel moeilijkheden ondervonden. Hij moest zich na een oproep melden bij de douane en in hun bijzijn het pakje openen, formulieren invullen etc. Hij woont in New York. Misschien zijn ze daar strenger. Nooit meer heeft hij mij toen gezegd.
Hallo Huub, laat anders die vriend even mailen met Hans: hu-tobacco@t-online.de
Misschien dat ze samen kunnen afstemmen hoe Hans het best "discreet" een pakketje naar New York kan sturen. Ook misschien een leermoment voor Hans.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Huub »

Hallo Arno,

Je vertelde dat eerder dat de Janneman Flake is gebaseerd op een tabak die weliswaar bij K & K geproduceerd wordt maar niet in Europa te verkrijgen is.
Ik heb begin vorig jaar twee blikjes Folded Flake van Robert McConnell gerookt. De lege blikjes heb ik nog in Heukelem achtergelaten in de tas met vele andere blikjes.
Nu ik zojuist de Janneman heb gerookt in een TAO en de smaak proefde kwam mij de smaak van deze Folded Flake in herinnering.
Ook dat was een flake streng uit één stuk en daarna in plakjes dubbel gevouwen in het klein blikje.
Zo'n verpakking van flake had ik toen nooit eerder gezien en kom dat nu bij de Janneman ook weer tegen. Toeval?

Fijne avond,

Huub
003-042-0016.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Ribbon »

De folded flake zou Kentucky bevatten volgens TR. De Janneman (volgens Arno) alleen Virginia's en Perique.

Toch ben ik benieuwd naar Arno's antwoord. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Huub schreef:Hallo Arno,

Je vertelde dat eerder dat de Janneman Flake is gebaseerd op een tabak die weliswaar bij K & K geproduceerd wordt maar niet in Europa te verkrijgen is.
Ik heb begin vorig jaar twee blikjes Folded Flake van Robert McConnell gerookt. De lege blikjes heb ik nog in Heukelem achtergelaten in de tas met vele andere blikjes.
Nu ik zojuist de Janneman heb gerookt in een TAO en de smaak proefde kwam mij de smaak van deze Folded Flake in herinnering.
Ook dat was een flake streng uit één stuk en daarna in plakjes dubbel gevouwen in het klein blikje.
Zo'n verpakking van flake had ik toen nooit eerder gezien en kom dat nu bij de Janneman ook weer tegen. Toeval?

Fijne avond,

Huub
Puur toeval Huub :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Kees Flake »

Toeval of een voltreffer we zullen het horen van Arno.
Voor mij blijft het een lekker tabakje wat de uitslag ook is.
Nu ben ik wel benieuwd naar het antwoord Huub.
Vroeg of laat komt het toch aan het licht.
eigenlijk moest er een beloning aan zitten wie het zou raden.
nog een prettige avond.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Huub »

kees liebherr schreef:Toeval of een voltreffer we zullen het horen van Arno.
Voor mij blijft het een lekker tabakje wat de uitslag ook is.
Nu ben ik wel benieuwd naar het antwoord Huub.
Vroeg of laat komt het toch aan het licht.
eigenlijk moest er een beloning aan zitten wie het zou raden.
nog een prettige avond.
Hallo Kees,

Ik vind hem ook heerlijk en ben ontzettend blij dat de productie wordt voortgezet. Daarom stop ik ook af en toen een pijje met de Janneman Flake die ik in een Jason Jar ( soort wekpotje met schroefdeksel )had overgebracht om te laten rijpen.

Voor mij is het ook de vraag waarom er zo geheimzinnig over gedaan wordt. Het zou mooi zijn als er prijsje op zou staan voor degene die het zou raden.

Geniet verder van de avond,

Huub

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Huub schreef:Voor mij is het ook de vraag waarom er zo geheimzinnig over gedaan wordt. Het zou mooi zijn als er prijsje op zou staan voor degene die het zou raden.
Ik heb het al eerder gezegd, maar zal het nogmaals zeggen. Ik vond het al erg genoeg dat er 2 bestaande tabakken zijn gebruikt voor de forumtabakken. Om het laatste beetje "magie" te behouden zeg ik niet wat de originele tabakken zijn. Slechte vergelijking misschien, maar Sinterklaas was toch ook leuker toen je nog niet wist dat de beste man eigenlijk niet bestond?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:...maar Sinterklaas was toch ook leuker toen je nog niet wist dat de beste man eigenlijk niet bestond?
WAT??? :cry:

:wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Dukdalf »

Robb schreef:
Arno schreef:...maar Sinterklaas was toch ook leuker toen je nog niet wist dat de beste man eigenlijk niet bestond?
WAT??? :cry:

:wink:
Niet getreurd, Robb. Sinterklaas blijkt Arno te heten en hij bestaat :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Dukdalf schreef:
Robb schreef:
Arno schreef:...maar Sinterklaas was toch ook leuker toen je nog niet wist dat de beste man eigenlijk niet bestond?
WAT??? :cry:

:wink:
Niet getreurd, Robb. Sinterklaas blijkt Arno te heten en hij bestaat :mrgreen: .
Hohohohohoooo, oh nee, wacht....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Kees Flake »

Klopt Arno dat is inderdaad zo maar het is ook zo dat als je het kado uitpakt dat je weet wat erin zit.???????????
Ik wil je nogmaals bedanken voor de geweldige inzet .
Maar het lijkt wel of je je schaamt en ik denk als je de reviews leest dat dit niet nodig is.
Stel voor dat Huub gelijk had en wij willen die tabak uit Amerika laten komen dan is hij hier toch goedkoper.
En welk merk het ook is het blijft bij mij Janneman flake de tabak van Arno.
fijne avond verder.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Huub »

kees liebherr schreef:Klopt Arno dat is inderdaad zo maar het is ook zo dat als je het kado uitpakt dat je weet wat erin zit.???????????
Ik wil je nogmaals bedanken voor de geweldige inzet .
Maar het lijkt wel of je je schaamt en ik denk als je de reviews leest dat dit niet nodig is.
Stel voor dat Huub gelijk had en wij willen die tabak uit Amerika laten komen dan is hij hier toch goedkoper.
En welk merk het ook is het blijft bij mij Janneman flake de tabak van Arno.
fijne avond verder.
Hallo Kees,

Ik had het over enige tijd geleden dat ik die tabak via een vriend uit de US liet toesturen. Zover ik weet is hij daar maar op een plaats te krijgen. En daar bestel ik niet rechtstreeks. Daarom liet ik hem ook door die vriend bestellen. Onze leverancier Rich heeft hem ook niet.
En nu Janneman Flake ( die er toch echt veel op lijkt ) bij Hans te bestellen is zou ik er al helemaal niet over denken om de betreffende Robert McConnel nog een te bestellen.
G.L. Pease, McClelland, Wessex en Escudo zijn de merken die ik wel bestel.

Fijne dag,

Huub

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Eliminator »

In overleg met Arno zijn alle forumtabak-topics samengevoegd !

Hier zijn, om de standen van het proces duidelijk te houden, meerdere topics voor aangemaakt in het verleden,.... nu al het werk achter de rug is (ik denk ik voor alle leden spreek als ik zeg, grote dank aan alle betrokkenen), hebben we er één groot 'het grote forum tabak topic' van gemaakt :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote PRF forumtabak topic

Bericht door Arno »

Dank Eli! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door magicmarcello »

Arno schreef:
Huub schreef:Voor mij is het ook de vraag waarom er zo geheimzinnig over gedaan wordt. Het zou mooi zijn als er prijsje op zou staan voor degene die het zou raden.
Ik heb het al eerder gezegd, maar zal het nogmaals zeggen. Ik vond het al erg genoeg dat er 2 bestaande tabakken zijn gebruikt voor de forumtabakken. Om het laatste beetje "magie" te behouden zeg ik niet wat de originele tabakken zijn. Slechte vergelijking misschien, maar Sinterklaas was toch ook leuker toen je nog niet wist dat de beste man eigenlijk niet bestond?
Goed zo Arno, preserve the magic! :mrgreen:

Afbeelding
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

magicmarcello schreef:
Arno schreef:
Huub schreef:Voor mij is het ook de vraag waarom er zo geheimzinnig over gedaan wordt. Het zou mooi zijn als er prijsje op zou staan voor degene die het zou raden.
Ik heb het al eerder gezegd, maar zal het nogmaals zeggen. Ik vond het al erg genoeg dat er 2 bestaande tabakken zijn gebruikt voor de forumtabakken. Om het laatste beetje "magie" te behouden zeg ik niet wat de originele tabakken zijn. Slechte vergelijking misschien, maar Sinterklaas was toch ook leuker toen je nog niet wist dat de beste man eigenlijk niet bestond?
Goed zo Arno, preserve the magic! :mrgreen:

Afbeelding
:mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Het grote 'PRF forumtabak' topic

Bericht door Bommel »

Well done Eli.
Afbeelding

Plaats reactie