Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Godfrey59

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

Ik kies voor ja daar ik de aromatische besteld heb en deze dus echt uniek is . Zou ik een bestaande tabak in een PFR blikje hebben gekozen zou ik nee hebben aangevinkt . Het moet in mijn ogen uniek blijven en alleen door PFR leden te roken en te kunnen leveren .

Er is wel een mogelijkheid om een eigen blend samen te stellen vanaf scratch beginnende bij de pure tabaks leafs . Als Arno goed opgelet heeft op de beurs moet hem een lichtje zijn gaan branden :wink: Je hebt dan met geen enkele Kohlhase of wie dan ook maar te maken .
Er is maar een maar ? het blenden en samenstellen , vullen en verpakken kan niet in Nederland maar moet in Portugal gebeuren .

Groetjes
Godfrey

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Arno »

Godfrey59 schreef:Als Arno goed opgelet heeft op de beurs moet hem een lichtje zijn gaan branden :wink: Je hebt dan met geen enkele Kohlhase of wie dan ook maar te maken .
Er is maar een maar ? het blenden en samenstellen , vullen en verpakken kan niet in Nederland maar moet in Portugal gebeuren .
?? Wie was dat dan Godfrey?
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Winslow Collector »

Godfrey59 schreef:Er is maar een maar ? het blenden en samenstellen , vullen en verpakken kan niet in Nederland maar moet in Portugal gebeuren .
En hoe krijg je dat dan weer (legaal?) in Nederland?

Er zijn tientallen manieren om zelf je tabak te maken, blenden en roken en zelfs verkopen. Ik loop al lang genoeg in dit wereldje rond om te weten hoe, waar en wat. Maar...: het legaal Nederland in krijgen is het probleem. Je hebt hier een Nederlandse banderol en een Nederlandstalige waarschuwingssticker nodig.

Alles wat daar niet aan voldoet is strafbaar. Nu is dat voor een individu allemaal niet zo spannend en kun je via diverse kanalen best aan een tabakje komen, maar als je het wilt gaan verkopen e.d. komt er meer bij kijken. En je loopt dan nog altijd een risico.

En áls je dan (legaal) tabakken wilt calculeren voor de Nederlandse markt, ben je al snel veel duurder dan andere landen om ons heen. Dankzij accijns en wetgeving.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Dukdalf »

Arno schreef:Als je het niet erg vindt zeg ik liever niets over de precieze herkomst van de tabakken. Ik vind het namelijk al erg genoeg dat ik bestaande tabakken heb moeten gebruiken.. Een beetje mysterie wil ik graag nog houden ;)
Voorlopig niet of is die geheimzinnigheid definitief?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Arno »

Dukdalf schreef:
Arno schreef:Als je het niet erg vindt zeg ik liever niets over de precieze herkomst van de tabakken. Ik vind het namelijk al erg genoeg dat ik bestaande tabakken heb moeten gebruiken.. Een beetje mysterie wil ik graag nog houden ;)
Voorlopig niet of is die geheimzinnigheid definitief?
Niks is definitief in het leven, maar als het aan mij ligt blijft de herkomst van de flake en latakia tabakken voorlopig geheim..
Afbeelding

Godfrey59

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Godfrey59 »

De tabakken komen naar Nederland vanuit Portugal op precies dezelfde manier als gaat gebeuren met de PRF tabakken die nu in de maak zijn . Alleen niet via een gigant zoals Kohlhase & Kopf maar via een klein tabaksbedrijfje / blender met maar 4 man in dienst :lol:

Om het niet moeilijker te maken als het al is stel ik voor dat bij een volgende keer of als het project strand ( wat ik niet hoop :? ) ik Arno de mogelijkheden vertel waar hij dan mee aan slag kan als het hem wat lijkt , of afwijst daar het een berg werk is . Het is nog altijd vrijwilligers werk naast alle werkzaamheden van iemand prive.

Het is natuurlijk anders als je dit zakelijk onderneemd en er van moet leven.

Groetjes
Godfrey

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Dukdalf »

Arno schreef:Niks is definitief in het leven, maar als het aan mij ligt blijft de herkomst van de flake en latakia tabakken voorlopig geheim..
Daarmee schep je dan wel een ongelijkheid tussen de 'insiders' die op de hoogte zijn en dus ook kunnen bijbestellen. en de rest van ons die het nakijken heeft. Naar mijn mening zou de consequentie moeten zijn van je keuze voor 'kant-en-klare' tabak dat je ook man en paard noemt, een paar weken na de uitgifte of zo.

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Ignoro Iste »

Dukdalf schreef:
Arno schreef:Niks is definitief in het leven, maar als het aan mij ligt blijft de herkomst van de flake en latakia tabakken voorlopig geheim..
Daarmee schep je dan wel een ongelijkheid tussen de 'insiders' die op de hoogte zijn en dus ook kunnen bijbestellen. en de rest van ons die het nakijken heeft. Naar mijn mening zou de consequentie moeten zijn van je keuze voor 'kant-en-klare' tabak dat je ook man en paard noemt, een paar weken na de uitgifte of zo.
Sorry Arno, maar hier ben ik het volledig eens met Dukdalf.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Huub »

Dukdalf schreef:
Arno schreef:Niks is definitief in het leven, maar als het aan mij ligt blijft de herkomst van de flake en latakia tabakken voorlopig geheim..
Daarmee schep je dan wel een ongelijkheid tussen de 'insiders' die op de hoogte zijn en dus ook kunnen bijbestellen. en de rest van ons die het nakijken heeft. Naar mijn mening zou de consequentie moeten zijn van je keuze voor 'kant-en-klare' tabak dat je ook man en paard noemt, een paar weken na de uitgifte of zo.
Hallo Dukdalf en Ignore Iste,

Ik denk dat Arno de enige "insider" is. Ik heb samples van twee flakes gerookt maar weet absoluut niet welke reeds bestaande tabakken dat waren.
Dat heeft Arno niet aan mij maar ook aan de andere proefrokers niet verteld.

Ergo van ongelijkheid kan hier dan ook absoluut geen sprake zij. Arno heeft de zaken met zeer veel discretie aangepakt en dat moeten we enorm respecteren.

Fijne avond,

Huub

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Dukdalf »

Dag Huub,

Bedankt voor je uitleg. Als er maar een enkele 'insider' is werpt dat inderdaad een wat ander licht op de zaak.

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Doorstart PRF forumtabakken 2013!!!

Bericht door hagar666 »

magicmarcello schreef:Kleine bijstelling...

- Sander (2x)
- Arno (1x)
- MfOx (5x)
- Winslow Collector (10x)
- paasei (2x)
- dinck (1x)
- Mikali (2x)
- Bananabox-Ninja (2x)
- Lestat (2x)
- Nekker (1x)
- Sidekickelvis (1x)
- Kiske (2x)
- Calinero (1x)
- Luys (1x)
- Jan.Beuwer (1x)
- Rob (1x)
- Eliminator (1x)
- JanSt (1x)
- joko (1x)
- Massis (1x)
- Janneman (1X)
- Animalis (1x)
- Kees Liebherr (1x)
- Smoking Rob (1x)
- Geloof (11x)
- Hagar666 (1x)
- Moonhowler (1x)
- Annie69 (1x)
- Teunis (1x)
- Godfrey (1x)
- Gezel (1x)
- Bommel (1x)
- Maarten_V (1x)
- Vandaahl (1x)
- Robbie-san (1x)
- jarnogab (1x)
- Pieter (1x)
-Godo (x1)
- PhilipV (1x)
- Moonhowler (1x)

Virginia flake:
- Sander (1x)
- Arno (1x)
- Winslow Collector (10x)
- Wowbagger (2x)
- paasei (2x)
- St Patrick (3x)
- dinck (2x)
- Readburd (3x)
- Mikali (2x)
- Bananabox-Ninja (2x)
- dewitte (x1)
- Lestat: (1x)
- Sidekickelvis (2x)
- Pitoe (1x)
- Kiske (1x)
- Dukdalf (2x)
- Luys (2x)
- Jan.Beuwer (1x)
- Eliminator (8x)
- JanSt (1x)
- joko (1x)
- Massis (1x)
- Ignoro Iste (2x)
- Janneman (2x)
- Animalis (1x)
- Kees Liebherr (2x)
- Smoking Rob (1x)
- wimclaessen (1x)
- Geloof (5x)
- Robb (2x)
- Nekker (1x)
- Annie69 (1x)
- Dolledokus (2x)
- Teunis (1x)
- MfOx (1x)
- Martin Romijn (1x)
- Gezel (1x)
- Culann (1x)
- Upper Ten (1x)
- Bommel (1x)
- Jos (5x)
- Vandaahl (1x)
- Huub (1x)
- Calinero (1x)
- Bertus (1x)
- Rob (1x)
- Pieter (1x)
- Pijpenheer (1x)
- erikkie (1x)
- Godo (1x)
- MagicMarcello (2x)
- PhilipV (1x)
- Moonhowler (1x)

Latakia mixture:
- Arno (1x)
- Winslow Collector (10x)
- paasei (2x)
- Upper Ten (4x)
- St Patrick (3x)
- dinck (2x)
- Readburd (1x)
- Bananabox-Ninja (2x)
- dewitte (1x)
- Lestat: (1x)
- Sidekickelvis (2x)
- pitoe (1x)
- Kiske (1x)
- Dukdalf (1x)
- Luys (5x)
- Jan.Beuwer (1x)
- Rob (1x)
- Pacco (2x)
- JanSt (1x)
- joko (1x)
- Massis (1x)
- Ignoro Iste (2x)
- Robvoorburg (2x)
- Janneman (2x)
- Animalis (1x)
- Kees Liebherr (1x)
- Smoking Rob (1x)
- wimclaessen (1x)
- Smoorder (1x)
- Geloof (5x)
- Eliminator (1x)
- dr. Watson (1x)
- Robb (2x)
- Kpt. Haddock (1x)
- Ratatosk (3x)
- Teunis (1x)
- MfOx (1x)
- Martin Romijn (1x)
- Mille Luci (1x)
- Culann (1x)
- Maarten_V (1x)
- Jos (3x)
- Vandaahl (1x)
- jarnogab (1x)
- VikingRedBeard (1x)
- Bertus (1x)
- Pieter (1x)
- erikkie (1x)
- Godo (1x)
- MagicMarcello (2x)
- PhilipV (2x)
- Mikali (1x)
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Arno »

Dukdalf schreef:Dag Huub,

Bedankt voor je uitleg. Als er maar een enkele 'insider' is werpt dat inderdaad een wat ander licht op de zaak.
Er is ook maar 1 insider die het weet. Nou ja, 1,5 dan. Diegene weet alleen wat de latakia-tabak is, maar niet de flake, omdat ik weet dat hij de latakia-tabak kent.. Niet dat diegene zit te roken van heeeeeejjj... Deze ken ik! Ik heb VEEL tijd besteed aan het uitzoeken van hoge kwaliteit tabakken en VEEL tijd eraan besteed om uit te zoeken of mensen deze zouden kunnen kennen. De tabakken die er nu komen kent dus (op 1,5 persoon na) volgens mij NIEMAND.

En zoveel "insiders" heb ik niet. De paar sample rokers weten niet wat ze hebben gehad. En wat is de meerwaarde van dat iedereen weet welke tabakken er zijn gebruikt voor de flake en latakia?? Zo gaat het forumtabak-randje er helemaal af.. Dus ik hou verder mijn mond over de precieze herkomst van de flake en latakia.

Hans is nu de prijzen aan het opvragen van de tabakken en die hoor ik einde deze week of begin volgende week. Ondanks dat ik Hans behoorlijk pissig heb gemaakt door gelijk onhandig te beginnen over zo laag mogelijke prijzen geeft hij per blik €1 tot €1,50 korting. Wat zeer genereus is. Kohlhase & Kopp tabakken zijn nu eenmaal duur.. Ik zou hebben kunnen zeggen van, ik neem per blik €0,50 voor mezelf om mijn kosten te dekken maar ik geef de hele korting aan het forum. De tabakken die wij krijgen zijn dan ook goedkoper als de al bestaande tabakken.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:Dus ik hou verder mijn mond over de precieze herkomst van de flake en latakia.
Hoi Arno,

Als ik jou was, zou ik de beheerders/moderatoren vragen hier gewoon een slotje op te doen. We hebben het andere forumtabak-topic met de bestellingen, en jouw vraag "doorgaan of niet" is inmiddels beantwoord en niet meer actueel..., want je gaat ermee door. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Arno »

Ja er kan inderdaad denk ik wel een slotje op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Paasei »

+1
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Upper Ten »

[quote="Arno Ik zou hebben kunnen zeggen van, ik neem per blik €0,50 voor mezelf om mijn kosten te dekken maar ik geef de hele korting aan het forum. De tabakken die wij krijgen zijn dan ook goedkoper als de al bestaande tabakken.[/quote]

Voor dat het slotje komt wil ik nog opmerken dat je van mij die 0,50 euro er gerust op mag zetten. Want je hebt er een gigantische tijd aan besteedt en er genoeg moeite voor gedaan.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef:[quote="Arno Ik zou hebben kunnen zeggen van, ik neem per blik €0,50 voor mezelf om mijn kosten te dekken maar ik geef de hele korting aan het forum. De tabakken die wij krijgen zijn dan ook goedkoper als de al bestaande tabakken.
Voor dat het slotje komt wil ik nog opmerken dat je van mij die 0,50 euro er gerust op mag zetten. Want je hebt er een gigantische tijd aan besteedt en er genoeg moeite voor gedaan.[/quote]

Nee, ik wil er geen geld voor, geld maakt al teveel kapot binnen het tabakswereldje en het is mijn hobby. En hobby's kosten nou eenmaal geld ;) Ook kan ik op deze manier degenen die wat minder te besteden hebben tegemoet komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Huidige stand forumtabakken, wat nu te doen?

Bericht door Nekker »

Bij deze... *klik*

Ik hou het andere topic met argusogen in de gaten...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Doorstart PRF forumtabakken 2013!!!

Bericht door Eliminator »

Er komt een nieuw topic aan in het marktplaats deel, deze gaat (iom Arno) op slot !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Arno »

Eindelijk is het zover, de forumtabakken ter ere van 5 jaar PRF zijn klaar! Het was een lange rit die nog even gaat voortduren met de distributie (daarover later meer) maar in ieder geval is het belangrijkste nu af. Ik zal over het hele proces nu niet al te veel uitweiden, dat komt wel in een blogpost van me. Bovendien heeft Hans het hieronder al mooi verwoord.

Dit zijn de 3 forumtabakken geworden:

Brullende Leeuw
Afbeelding
Toen duidelijk werd dat K&K de latakia-mixture niet volgens mijn wensen zou maken besloot ik terug te vallen op plan B, een al bestaande tabak gebruiken. Ik wist meteen welke ik wilde alleen was het de vraag of ik hem ook zou kunnen krijgen. En dat kon gelukkig. Het is een prachtig uitgebalanceerde blend met lichte en rode virginia's, latakia, oriëntaalse tabakken, wat black cavendish en een snufje perique.
Voor het artwork heb ik me laten inspireren door de eenheid die de Belgi... ehr... Vlaamse ( :wink: ) en Hollandse forumleden vormen. De leeuw vormt een mooie gezamenlijke symboliek dus ook vandaar de naam "Brullende Leeuw"

Genietmoment
Afbeelding
Een van mijn ideeën voor de aromatische forumtabak was om iets te doen met koffie. Van origine ben ik Brabander waar een lekker "bakkie leut" gemeengoed is. Maar koffie is wel erg moeilijk om te verwerken in een tabak, het heeft de neiging tot overheersen. Toch zijn Hans, K&K en ik erin geslaagd een heerlijke mixture te creëren door de toevoeging van vanille. Er zit voornamelijk black cavendish in aangevuld met gouden virginia's en een beetje burley.
Voor het artwork heb ik me laten inspireren door koffie en mooie vrouwen. Voor de meeste mannen wel een genietmoment :wink: Ook vond ik het leuk om een vrouw op de voorkant te zetten met het oog op ons vrouwelijk forumlid, MilleLuci.

Janneman Flake
Afbeelding
Op de Rotterdam meeting begin vorig jaar kregen we het over Janneman, dat hij veel heeft betekend voor veel beginnende pijprokers. Vele van ons zijn op het forum gekomen door de filmpjes of het Pijpenboek van Janneman. Zou het niet leuk zijn om hem te eren met iets? Vroegen we ons af. Op dat moment was het hele forumtabak verhaal net begonnen dus ik zei van, is het geen leuk idee om Janneman te eren met een forumtabak? Iedereen was het er mee eens en het idee heb ik gehouden door alle woelige wateren heen. Dus Janneman, bedankt voor het inspireren van velen hier!!!
De flake is erg natuurlijk, vol van smaak en interessant en bevat rode virginia's, firecured bruine virginia's en een beetje perique om het geheel mee af te ronden.
Het artwork slaat natuurlijk op een andere hobby van Janneman, vliegeren.


Hans Wiedemann van HU tobacco met wie ik heb samengewerkt wilde ook graag een woordje richten tot ons:


Beste vrienden van de tabakspijp ,

een lang project bereikt zijn climax , de presentatie van de behaalde resultaten. Ik heb geen ervaring wat te schrijven in een dergelijk geval, maar ik wil me toch graag ontdoen van een paar gedachten.

Ten eerste , ik ben echt blij dat we zijn gekomen tot waar we nu zijn ondanks vele tegenslagen. Het zag er vaak naar uit dat we de finish van het project niet zouden halen en zowel Arno als ik hebben vaak het bijltje erbij neer willen gooien. Het is gewoon moeilijk een weg te vinden tussen de commerciële (financiële) belangen van fabrikanten en de passie van de genieters. Van het idee om drie volledig nieuwe tabakken te maken voor het project kwam dan helaas ook niets. De paar gemengde tabakken voldeden niet aan Arno zijn standaard en daarom hebben we besloten de voorkeur te geven aan al reeds bestaande tabakken. Alleen de aromatische blend is nieuw, gelukkig met een uitstekend resultaat.

Ook op zoek naar de juiste tabak, deze moet ook niet beschikbaar zijn op elke hoek, hadden we vele tegenslagen. Arno was de zaak dienend zeer compromisloos wat het resultaat duidelijk ten goede kwam. Ik denk dat Arno met deze drie tabakken het beste heeft weten te krijgen van wat er verkrijgbaar was. Ik ben er trots op dat we in staat waren tabak te krijgen van een zeer hoog niveau die in Duitsland niet verkrijgbaar is. Tabak is natuurlijk een kwestie van smaak, maar technisch gezien is alles aan deze tabak gewoon goed. Karaktervol, uitgebalanceerd en zeer interessant .

En dat bezorgt me zo veel vreugde en ik hoop, ben ervan overtuigd, dat jullie dat weten te waarderen.

De bekroning van dit project zijn de geweldige labels van Arno. Nogmaals, hij was erg compromisloos wat is weerspiegeld in het resultaat . Met de labels heb ik persoonlijk niets te maken, maar ik ben er enorm trots op. De tabak blikjes zien er gewoon zo mooi uit!

Mijn persoonlijke grootste angsten zijn gelukkig niet bewaarheid geworden. Dat hier het forum zo loyaal meewerkt is bijna niet te geloven en versterkt mijn mening dat mijn deelname aan dit project de juiste keus was. Zoiets zou ondenkbaar zijn in Duitsland - daarvoor mijn grote dank.

Zo, nu heb ik genoeg gezegd, de tabak moet nog worden geproduceerd en overgedragen aan Arno.

Ik dank jullie nogmaals voor het slagen van dit project wat waarschijnlijk uniek is in Europa. Ik wens jullie veel plezier met de tabakken.

Groeten,
Hans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Bananabox-Ninja »

Kan ik maar 1 ding over zeggen: =D>
Bedankt Hans en Arno.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Wowbagger »

=D>

Dikke pluim Arno. Heb de eer gehad om gisteren de leeuw al in de pijp te hebben gehad, en voor vanavond staat janneman op het programma. Ik heb er alle vertrouwen in dat die net zo lekker is.
En wat een mooi gebaar.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door janneman »

Wow, hier ben ik wel even stil van... Op dit moment weet ik weinig te zeggen, behalve dat ik blij ben van zo'n mooi forum deel te mogen uitmaken!

(wat later, na even gedachten verzamelen) Echt geweldig. Ik vond het idee voor forumtabakken sowieso al mooi. Ik wist al dat ik de blikken, ook als ze eenmaal met smaak leeggerookt zouden zijn, tot mijn gekoesterde verzamelobjecten zouden gaan behoren. Nu is dat dus nog veel zekerder! Prachtige ontwerpen, en ik voel me ook wel heel erg vereerd! Dank! Meer kan ik niet zeggen...
Laatst gewijzigd door janneman op 28 okt 2013 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door dinck »

Ik heb er nu al spijt van dat ik niet meer heb besteld...

Arno en Hans, gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep, en natuurlijk ook mijn hartelijke dank voor de inspanningen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Massis »

1 woord: Wauw!


Overigens ben ik vooral onder de indruk van de eenvoud met prachtig resultaat van de Janneman Flake. De naam klinkt erg leuk, en het artwork weerspiegelt precies wat ik me voorstel als ik aan Janneman denk :-)

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze tabakken.

Overigens heb ik nog nooit een koffie-aromatic gerookt, maar hij klinkt om te smullen.

Nogmaals alle krediet voor Arno en Hans voor de eindeloze hoeveelheid werk die jullie hierin gestopt hebben!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door Paasei »

=D> =D>
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door hagar666 »

Wauw wat een gaaf artwork!!
En ja ik kijk er erg naar uit om de tabak in mijn pijp te mogen proeven!

Mijn complimenten Arno en Hans!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door magicmarcello »

Arno en Hans, diepe dank voor alle inspanningen en het doorzetten naar dit geweldige resultaat, applaus! =D> =D> =D>

Afbeelding
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door MfOx »

Bananabox-Ninja schreef:Kan ik maar 1 ding over zeggen: =D>
Bedankt Hans en Arno.
+1


Helemaal eens met Janneman, prachtige ontwerpen, ik ben zeer benieuwd. Nogmaals dank Hans en Arno.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: 5 jaar PRF Forumtabakken

Bericht door The_Undertaker »

MfOx schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Kan ik maar 1 ding over zeggen: =D>
Bedankt Hans en Arno.
+1


Helemaal eens met Janneman, prachtige ontwerpen, ik ben zeer benieuwd. Nogmaals dank Hans en Arno.

+1, en nu toch ook wel een beetje benieuwd naar de aromaat.. Maar goed, je kunt niet alles hebben in het leven :mrgreen:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Plaats reactie