Het grote 'latakia' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door MilleLuci »

Enjoy! Gelukkig hebben we allemaal verschillende snuffel organen =D> :-?
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Faab »

Ik ben sinds de eerste keer een tabak met latakia te hebben gerookt eigenlijk niet meer gestopt met deze te roken. Ik heb ook geen trek of interesse gehad in iets anders. Ik heb nog een keertje Voortrekker gerookt, maar miste de eerste helft van de ketel echt de intensiteit van de latakia denk ik. De tweede helft had ik me er gelukkig wat in berust en was de tabak uiteraard wat krachtiger geworden en kon ik er toch wel van genieten.

Zijn er meer mensen die na de eerste keer een tabak met latakia te hebben gerookt, meteen 'verliefd' zijn geworden? En komt dat ooit weer 'goed'? :-)

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Lonny »

Faab schreef: 04 jul 2019 20:04 Zijn er meer mensen die na de eerste keer een tabak met latakia te hebben gerookt, meteen 'verliefd' zijn geworden? En komt dat ooit weer 'goed'? :-)

"Once you go black you never go back" :wink:

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door robvoorburg »

Weliswaar lang geleden, maar inderdaad na de eerste
keer verkocht.

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Wowbagger »

Voor mij eigenlijk ook. En steeds weer merk ik hoe fijn "thuiskomen" is na een tijdje geen latakia gerookt te hebben.
Vanochtend een blik SG Commonwealth open gemaakt (50% latakia), en probleemloos tot witte as gerookt tijdens een boswandeling. Genieten.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Arno »

Faab schreef: 04 jul 2019 20:04
Zijn er meer mensen die na de eerste keer een tabak met latakia te hebben gerookt, meteen 'verliefd' zijn geworden? En komt dat ooit weer 'goed'? :-)
Nee absoluut niet. Mijn eerste latakia was Peterson Old Dublin en ik vond het alsof ik een open haard aan het roken was. Pas later is het goed gekomen toen ik voor een vriend Peter Stokkebye's Balkan Supreme in bulk in de VS had besteld. Er kwam zo'n lekkere geur uit de doos waar de zak inzat dat ik aan hem had geraagd of ik er wat van mocht roken. "I never looked back".
Afbeelding

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Faab »

Arno schreef: 07 jul 2019 13:07 Mijn eerste latakia was Peterson Old Dublin en ik vond het alsof ik een open haard aan het roken was.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zoiets had ik eigenlijk ook met de Davidoff English Mixture, maar ik vond het wel meteen erg aantrekkelijk.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door robvoorburg »

Klopt, ook in latakia zijn er stevige verschillen
in kwaliteit.
Pas later kwam ik erachter des te minder aanlokkelijk
het ruikt, des te beter in de pijp, dit geheel in
tegenstelling tot zoetigheid.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Faab »

Mezelf kennende zal ik veel tabakken met latakia gaan proberen. Aanvankelijk ook steeds extremer, maar wanneer dat voorbij is, zal ik waarschijnlijk naar een evenwichtige tabak gaan zoeken, waarbij de latakia een mixture precies geeft wat het nodig heeft. Ik vermoed zelfs dat ik de niet gerookte orientaalse tabakken eveneens erg waardeer in de latakia bevattende tabakken.

Ik heb zo'n zelfde traject ook met Amerikaanse India Pale Ales gehad. Het kon me niet gehopt en bitter genoeg zijn, maar uiteindelijk weet ik juist nu een goed evenwichtige IPA te waarderen. Dus genoeg zoetigheid van de mout en juist weinig karakter van de giststam en heus nog veel hopgeweld, maar wel in proportie en dus in balans.

Ondertussen ligt er een blikje SG Squadron Leader naar me te lonken, alsmede een blikje Red Rapperee. Ik vermoed dat ze me beiden niet tegen zullen vallen.

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door smoorder »

Faab schreef: 04 jul 2019 20:04 Ik ben sinds de eerste keer een tabak met latakia te hebben gerookt eigenlijk niet meer gestopt met deze te roken. Ik heb ook geen trek of interesse gehad in iets anders....

Zijn er meer mensen die na de eerste keer een tabak met latakia te hebben gerookt, meteen 'verliefd' zijn geworden? En komt dat ooit weer 'goed'? :-)
scroll even naar blad 1 van dit topic .. 2009 ...
de eerste leerzame stappen in Latakialand.
( noteer ook dat we toen nog rustig mochten roken in 't café )

Om op je vragen te antwoorden :
- ja, redelijk snel
- neen, want ondanks de schrikreactie als gevolg van de geur, geeft ( een gedeelte ) latakia een zachte, ronde smaak die veel vergeeft. En dat is belangrijk.
S.

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door smoorder »

robvoorburg schreef: 07 jul 2019 20:43 Klopt, ook in latakia zijn er stevige verschillen
in kwaliteit.
Pas later kwam ik erachter des te minder aanlokkelijk
het ruikt, des te beter in de pijp,
dit geheel in
tegenstelling tot zoetigheid.
klopt Rob !
S.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Faab »

smoorder schreef: 08 jul 2019 00:20 scroll even naar blad 1 van dit topic .. 2009 ...
de eerste leerzame stappen in Latakialand.
( noteer ook dat we toen nog rustig mochten roken in 't café )
Ha Smoorder. Grappig om te lezen. Ik kan me wel voorstellen dat nietsvermoedende gasten in het café de rook en de geur van latakia behoorlijk penetrant kunnen vinden. Ik rook mijn pijpen vooralsnog eigenlijk altijd buiten en helemaal alleen.

En wie weet komt het ooit nog 'goed' en keer ik de latakia de rug toe om bloemige naar zeep smakende Lakelands te roken..... :D

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door The_Undertaker »

Niks mis met een lakeland op z'n tijd 8)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Asmodeus »

The_Undertaker schreef: 13 jul 2019 23:58 Niks mis met een lakeland op z'n tijd 8)
Zo is dat. Ik heb nog een klein stukje walgelijke Cannon Plug liggen. Binnenkort weer eens een pijpje mee stoppen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Arno »

Lakeland......

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Eliminator »

:lol: :lol:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Dit dreigt volledig uit de hand te lopen.
Kan er een slotje op?

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Faab »

:D

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door junksculp »

Ik ben opzoek naar tabak met meer dan 50% latakia, nu heb ik verschillende soorten gezien bij Motzek, Hu en smokingpipes. Weet iemand of er ook gewoon normale blikjes te koop zijn met een groot deel latakia, ik heb er tot nu toe maar eentje gevonden commonwealth. Probleem is dat vaak het percentage er niet op staat.

tomatamot

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door tomatamot »

junksculp schreef: 06 jan 2020 14:10 Ik ben opzoek naar tabak met meer dan 50% latakia, nu heb ik verschillende soorten gezien bij Motzek, Hu en smokingpipes. Weet iemand of er ook gewoon normale blikjes te koop zijn met een groot deel latakia, ik heb er tot nu toe maar eentje gevonden commonwealth. Probleem is dat vaak het percentage er niet op staat.
Weet niet wat je verstaat onder "normale blikjes".
Bij mij gaat een aangebroken tabakblik na openen subiet in de vuilzak.
Vul een 0,3 ltr. HEMA Luchtdicht en lekvrij clipdoosje en het restant gaat in een JAR.

https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PR ... 200&sm=fit

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door junksculp »

tomatamot schreef: 06 jan 2020 14:39
junksculp schreef: 06 jan 2020 14:10 Ik ben opzoek naar tabak met meer dan 50% latakia, nu heb ik verschillende soorten gezien bij Motzek, Hu en smokingpipes. Weet iemand of er ook gewoon normale blikjes te koop zijn met een groot deel latakia, ik heb er tot nu toe maar eentje gevonden commonwealth. Probleem is dat vaak het percentage er niet op staat.
Weet niet wat je verstaat onder "normale blikjes".
Bij mij gaat een aangebroken tabakblik na openen subiet in de vuilzak.
Vul een 0,3 ltr. HEMA Luchtdicht en lekvrij clipdoosje en het restant gaat in een JAR.

https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PR ... 200&sm=fit
50gr blikjes

Smoking Harley
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2017 16:16
Locatie: Groningen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Smoking Harley »

Astleys Full Latakia Mixture 50 gr blik

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door junksculp »

Smoking Harley schreef: 06 jan 2020 14:51 Astleys Full Latakia Mixture 50 gr blik
Waar krijg je deze dan?

Smoking Harley
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2017 16:16
Locatie: Groningen

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Smoking Harley »

junksculp schreef: 06 jan 2020 17:33
Smoking Harley schreef: 06 jan 2020 14:51 Astleys Full Latakia Mixture 50 gr blik
Waar krijg je deze dan?
Hans van Werven Apeldoorn

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Sidekickelvis »

Robert McConnell had vroeger ook Latakia mixtabak staat me bij.... Per blikkie van 50 gram à 100% Latakia....

http://www.hetpijpenhuis.nl/nl/pijptaba ... /a-3541-10

Hoppetee! gevonden....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Rudolus »

Eevneens mogelijke kandidaat en om te blenden/mixen.

https://www.falkum.de/falkum-tabakmisch ... -50-g.html
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Robbie-san »

Wel snotverdikkeme, wordt er in dit Topic verdimme een sneer gegeven over Lakeland tabak...................
Nee, die eeuwige hertenkak, genoemd naar een plaats waar het al sinds een langharige hippie brood brak op een berg, niet meer gemaakt wordt, dat is lekker spul.................., nou ja een beetje lekker is het wel, eigenlijk heel lekker :oops: ,........huh maar dan nog, Lakeland is ook lekker!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Tobias Tobit »

Robbie-san schreef: 14 jan 2020 17:51 Wel snotverdikkeme, wordt er in dit Topic verdimme een sneer gegeven over Lakeland tabak...................
Nee, die eeuwige hertenkak, genoemd naar een plaats waar het al sinds een langharige hippie brood brak op een berg, niet meer gemaakt wordt, dat is lekker spul.................., nou ja een beetje lekker is het wel, eigenlijk heel lekker :oops: ,........huh maar dan nog, Lakeland is ook lekker!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ga je mond wassen, het liefst met een groot blok Canon plug :D
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Robbie-san »

Over het roken van een bbq gesproken........ :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Nico.S.
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2019 14:54

Re: Het grote 'latakia' topic

Bericht door Nico.S. »

Ik rook nu covent garden van Robert McDonnell en vind m heerlijk. Ik ben een beginnend pijproker en heb verder alleen zoete tabakken.. zoveel nog te ontdekken :)

Plaats reactie