Het grote 'latakia' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

massis schreef:alle tabak ruikt hetzelfde en stinkt, dat is de mening van Mme Massis.

Mààr, dit weekend betrapte ze zichzelf erop dat ze mijn pijp rook zonder dat ze zag dat ik hem had opgestoken, en dat ze die geur automatisch associeerde met mij 8)
Dus ze vind je stinken?

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Werden jouw ouders nooit wanhopig van je ? :lol:

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

:lol: Dat doen ze nog steeds.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Bert van Hell schreef: Als je niet buiten roken kunt, moet je buiten roken. :-?
Het duurde even voor ik deze door had :? , maar 't muntje is gevallen, hij 's goed :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re:

Bericht door Luys »

Jammie Latakia! Vind zelf Old Dublin (Peterson's) errug lekker, die rokerige (hmm, dat klinkt bij brandende tabak wellicht niet helemaal duidelijk...) smaak en geur, kan ik wel hebben op elk moment v.d. dag (lekker voor het ontbijt!). Doet wel wat denken aan de zgn 'peaty' whiskies, zoals bijvoorbeeld een Lagavulin.

Het grappige is: een van de redenen dat ik pijp ben gaan roken is omdat mijn vrouwtje sigaren niet echt prettig vond (ik vind die kamelen van haar niet lekker ruiken, maar daar praten we thuis niet over :| ), en het hele ritueeltje van het pijproken, de sfeer en nog wat dingen spraken me wel aan. Zo is 't gekomen... En de tabak (van de door mij geproefde tabakken) die ik dus het lekkerst vind, vind zij dus nou net niet lekker :?
robvoorburg schreef:Ik ben met een rare vrouw getrouwd, of eigelijk juist niet. Zij vindt latakia het lekkerst van alle pijptabak ruiken.
Het laatste jaar krijg ik nog wel eens een klacht van weer die zoete tabak?
Komt dat nou door die rare Forumvrienden van je? Ja zeg ik dan, waar je mee omgaat raak je een beetje door besmet.

(stiekum denk ik dat ze het erg leuk voor me vindt dat ik zo ben opgeknapt door mijn deelname hier, ik ga dat niet vragen, dat zal ik en passant wel een keertje opvangen op een feestje of zo)
ROFL Rob, dat klinkt als een vrouw naar mijn hart, wellicht moesten we maar eens een meet-and-greet organiseren in onze omgeving ('k woon zelf in Zoetermeer) voor Latakia-rokers, kan je vrouw gezellig meegenieten :D
Pijproker des forums

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door robvoorburg »

Ja, leuk idee. Raar in deze regio zitten gelukkig een paar behoorlijke tabakszaken, terwijl je dat in het aantal deelnemers aan dit forum niet terug ziet.
Het voordeel is dat ze niet de hele voorraad latakia en ander lekkers voor je neus wegkapen.

Ga je trouwens aanstaande zaterdag naar Antwerpen? Mocht vervoer een probleem zijn laat me dat dan even weten, meerijden is geen probleem.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Luys »

robvoorburg schreef:Ja, leuk idee. Raar in deze regio zitten gelukkig een paar behoorlijke tabakszaken, terwijl je dat in het aantal deelnemers aan dit forum niet terug ziet.
Het voordeel is dat ze niet de hele voorraad latakia en ander lekkers voor je neus wegkapen.

Ga je trouwens aanstaande zaterdag naar Antwerpen? Mocht vervoer een probleem zijn laat me dat dan even weten, meerijden is geen probleem.
Zou wel willen, maar heb al een afspraak staan in Heerenveen. Dat word ook wel gezellig, maar dan ben ik de enigste pijproker...
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 482
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Upper Ten »

[quote="Luys]

Zou wel willen, maar heb al een afspraak staan in Heerenveen. Dat word ook wel gezellig, maar dan ben ik de enigste pijproker...[/quote]

Allerenigst

Gefeliciteerd ! Je bent vandaag precies 1 jaar lid van dit prachtige forum
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Luys »

Upper Ten schreef:[quote="Luys]

Zou wel willen, maar heb al een afspraak staan in Heerenveen. Dat word ook wel gezellig, maar dan ben ik de enigste pijproker...
Allerenigst

Gefeliciteerd ! Je bent vandaag precies 1 jaar lid van dit prachtige forum[/quote][/quote][/quote][/quote]

Verdomd! Ja, nu zie ik het ook (let nooit zo op dat soort dingen :P). Bedankt voor de felicitatie!

[edit] Wacht even... 1 jaar alweer?!?!?!? Time flies when your smoking a pipe! Voel me nog steeds een beginner :? Alhoewel ik moet zeggen dat Old Dublin in een BB Cadet me prima af gaat. Andere tabak/pijp combo's wat minder, en voortrekker moet ik echt nog leren roken![/edit]
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 482
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Upper Ten »

Het is je waarschijnlijk ontgaan "enigste pijproker'". Je bedoelt denk ik enige pijproker.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Bert van Hell »

Upper Ten schreef:[quote="Luys]

Zou wel willen, maar heb al een afspraak staan in Heerenveen. Dat word ook wel gezellig, maar dan ben ik de enigste pijproker...
Allerenigst

Gefeliciteerd ! Je bent vandaag precies 1 jaar lid van dit prachtige forum[/quote][/quote]

Nee nee, Upper Ten. Het lidmaatschap van Luys bestaat slechts 11 maanden. Nog een maandje geduld dus met de felicitatie. :lol:

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Luys »

Upper Ten schreef:Het is je waarschijnlijk ontgaan "enigste pijproker'". Je bedoelt denk ik enige pijproker.
ROFL, misschien bedoel ik wel beiden... Als er maar een pijproker is, dan is dat gelijk de beste, leukste, enigste, aardigste, etc...

Maar je hebt gelijk; zit niet optimaal in mijn vel al een paar dagen :( Normaalgesproken overkomen me dat soort stommiteiten niet (waarmee ik niet wil zeggen dat mijn Nederlands perfect is), domme typefoutjes (letters omdraaien of vergeten, etc) corrigeer ik meestal gelijk (soort automatisme).
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Luys »

Bert van Hell schreef:
Upper Ten schreef:[quote="Luys]

Zou wel willen, maar heb al een afspraak staan in Heerenveen. Dat word ook wel gezellig, maar dan ben ik de enigste pijproker...
Allerenigst

Gefeliciteerd ! Je bent vandaag precies 1 jaar lid van dit prachtige forum
[/quote]

Nee nee, Upper Ten. Het lidmaatschap van Luys bestaat slechts 11 maanden. Nog een maandje geduld dus met de felicitatie. :lol:[/quote][/quote][/quote]

Hmm, da's dan toch typisch: ik zie links staan 'Geregistreerd: Do, 10 juni' en het is vandaag ook 10 juni. Dus vermoed dat het toch klopt! (al voelt het eerder als 11 maanden...).
Pijproker des forums

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Bert van Hell »

Luys schreef:
Bert van Hell schreef:
Upper Ten schreef:[quote="Luys]

Zou wel willen, maar heb al een afspraak staan in Heerenveen. Dat word ook wel gezellig, maar dan ben ik de enigste pijproker...
Allerenigst

Gefeliciteerd ! Je bent vandaag precies 1 jaar lid van dit prachtige forum
Nee nee, Upper Ten. Het lidmaatschap van Luys bestaat slechts 11 maanden. Nog een maandje geduld dus met de felicitatie. :lol:[/quote][/quote][/quote]

Hmm, da's dan toch typisch: ik zie links staan 'Geregistreerd: Do, 10 juni' en het is vandaag ook 10 juni. Dus vermoed dat het toch klopt! (al voelt het eerder als 11 maanden...).[/quote][/quote][/quote][/quote]

Sorry Luys. Ik zie het nu ook. Ik meende toch echt als registratiedatum 10 juli te zien staan. Ik zit wel goed in m'n vel en ik maak ook fouten. Bij deze van mij ook gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Luys »

Bert van Hell schreef:
Sorry Luys. Ik zie het nu ook. Ik meende toch echt als registratiedatum 10 juli te zien staan. Ik zit wel goed in m'n vel en ik maak ook fouten. Bij deze van mij ook gefeliciteerd.
Excuses aanvaard (en wat mij betreft niet nodig)! Ben al lang blij dat we allemaal mensen zijn, dat houd het levendig hier :)

En bedankt voor de felicitaties!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Gypscoprotheres »

Bert van Hell schreef:Sorry Luys. Ik zie het nu ook. Ik meende toch echt als registratiedatum 10 juli te zien staan. Ik zit wel goed in m'n vel en ik maak ook fouten. Bij deze van mij ook gefeliciteerd.
Da's Upper Ten. ;) Die heeft zich op 10 juli 2010 geregistreerd. :D Je hebt het dus toch gelezen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Luys »

Gypscoprotheres schreef:
Bert van Hell schreef:Sorry Luys. Ik zie het nu ook. Ik meende toch echt als registratiedatum 10 juli te zien staan. Ik zit wel goed in m'n vel en ik maak ook fouten. Bij deze van mij ook gefeliciteerd.
Da's Upper Ten. ;) Die heeft zich op 10 juli 2010 geregistreerd. :D Je hebt het dus toch gelezen...
Ja en goed ook, alleen bij iemand anders :P

Ik zou zeggen: alvast gefeliciteerd Upper Ten (euh, verkeerde draadje, dan maar effe onthouden)!
Pijproker des forums

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Latakia en de omgeving

Bericht door Bert van Hell »

Ik was er ingeluysd. :lol:

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Master-Fan »

http://www.nu.nl/buitenland/2589240/syr ... -vuur.html

:lol: :lol: :lol:


( is natuurlijk helemaal niet lachen )
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door robvoorburg »

Hoorde het net op het nieuws, je bent me voor.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Arno »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!!!!! Nooooooooooooooooooo!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Bommel »

Tjonge, jonge, gaan die blends weer in prijs omhoog. :twisted:
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door janneman »

Het is weer een kwestie van net niet helemaal begrepen: de Latakia hoort niet onder het vuur maar erboven, opdat hij gerookt wordt...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Kynikos »

Een goed moment om aandelen in Cypriotische latakia te kopen, als dat zou kunnen.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Luys »

janneman schreef:Het is weer een kwestie van net niet helemaal begrepen: de Latakia hoort niet onder het vuur maar erboven, opdat hij gerookt wordt...
In mijn pijp begint het vuur toch echt bovenaan, en baant zich dan een weg door de Latakia naar onderen... Dus als ik Latakia rook (om het genot van een lekkere tabak te ervaren, niet om een tabak op smaak te brengen), ligt 'ie toch echt 'onder vuur' :)

Het is allemaal maar net vanuit welke hoek je het bekijkt...
Pijproker des forums

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Kynikos »

In de pijp wel ja, maar in de Syrische stad Latakia willen we de latakia juist bóven het vuur hebben hangen. Zodat wij dat doorrookte spul later weer ónder vuur kunnen leggen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Arno »

Ach, zoveel latakia komt er toch niet meer uit Syrië. In de jaren '70 dreigde Syrië ontbost te raken omdat er veel hout nodig was voor het roken van de latakia. Hierop besloot de regering de latakiaproductie te staken. Jaaaaren later begonnen de bossen weer wat te komen en kon de latakiaproductie in zeer beperkte mate weer hervat worden. Alleen... Bijna alle kennis was verloren gegaan waardoor de geleverde latakia inferieur bleek aan de oude. En juist ja, MacBlahren gebruikt nu nog die inferieure latakia in hun HH-Vintage Syrian tabak. GL Pease en McClelland hadden echter een hele voorraad van de oude goede latakia liggen maar door een grote brand in 2004 is de loods van GL Pease volkomen verwoest. Echter, McClelland had zijn Syrische latakia ergens anders opgeslagen liggen! Jarenlang zijn ze hier verdomd zuinig mee geweest maar nu hebben ze tabakken als Three Oaks Syrian en Wilderness die die oude Syrische latakia in redelijke hoeveelheden nog bevatten. Als je dus ooit de kans hebt om die tabakken te kopen, aarzel niet! De voorraad is namelijk niet oneindig...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5206
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Latakia onder vuur !!!!

Bericht door Massis »

Ook Tripoli zit in de problemen, slecht voor onze polijstpasta!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Welke latakia om (weer) te beginnen?

Bericht door Toon »

Het wordt tijd om maar weer eens een latakia tabak te proberen.

Op het forum zijn zowel voor als tegenstanders van deze smaak.
Omdat ik het laatste jaar meer rook, en dus mijn smaaktraining toestaat meer nuances te proeven breidt mijn smaak zich uit.
Enerzijds van de natuurlijke tabakken naar de wat meer gearomatiseerde, anderzijds trekt ook die lekkere sterke geur van engelse blends wel.
Toen ik een paar jaar geleden weer eens een pijpje opstak, iets wat ik sinds mijn studententijd niet meer had gedaan, was mijn eerste blik Old Dublin. (Ik vrees zelfs dat dat geheel jouw schuld was, Janneman. [-X Jij omschreef de tabak op je site als het Snoepje van de week :wink: ). Die moest ik dus hebben. Nadat ik het gevoel had dat ik een half herfstbos had opgestookt heeft het blikje maanden ongebruikt op de kast liggen stof verzamelen. :oops:
Maar het blijft knagen. Toch maar weer eens proberen.
Maar ... moet ik nou Old Dublin weer halen of zijn er beter/meer toegankelijker latakiablends, die ik beter kan proberen?

Belangrijk: ik rook echt voor de smaak en de geur, de nicotinekick is voor mij geen reden tot roken. Dus het moet geen tabak zijn waar je van staat te tollen op je voeten.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Welke latakia om (weer) te beginnen?

Bericht door Luys »

Toon schreef:Het wordt tijd om maar weer eens een latakia tabak te proberen.

Op het forum zijn zowel voor als tegenstanders van deze smaak.
Omdat ik het laatste jaar meer rook, en dus mijn smaaktraining toestaat meer nuances te proeven breidt mijn smaak zich uit.
Enerzijds van de natuurlijke tabakken naar de wat meer gearomatiseerde, anderzijds trekt ook die lekkere sterke geur van engelse blends wel.
Toen ik een paar jaar geleden weer eens een pijpje opstak, iets wat ik sinds mijn studententijd niet meer had gedaan, was mijn eerste blik Old Dublin. (Ik vrees zelfs dat dat geheel jouw schuld was, Janneman. [-X Jij omschreef de tabak op je site als het Snoepje van de week :wink: ). Die moest ik dus hebben. Nadat ik het gevoel had dat ik een half herfstbos had opgestookt heeft het blikje maanden ongebruikt op de kast liggen stof verzamelen. :oops:
Maar het blijft knagen. Toch maar weer eens proberen.
Maar ... moet ik nou Old Dublin weer halen of zijn er beter/meer toegankelijker latakiablends, die ik beter kan proberen?

Belangrijk: ik rook echt voor de smaak en de geur, de nicotinekick is voor mij geen reden tot roken. Dus het moet geen tabak zijn waar je van staat te tollen op je voeten.
Wellicht is Rattray's Black Mallory geschikt? Is iets vriendelijker qua geur dan Old Dublin, en volgens mij redelijk goed verkrijgbaar... Ik zou zeker nog even wachten op reacties van anderen voor een completer beeld aan mogelijkheden!

Maar iig welkom (terug) bij de Latakia club:-)
Pijproker des forums

Plaats reactie