Gecompliceerde pijptabakken

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door SakasakaHeyhey »

Hi all,

Ik zat eens te denken aan een nieuw topic voor het forum en ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen met gecompliceerde pijptabakken.

Het geeft mij veel plezier wanneer ik bijvoorbeeld een pijp rook waar de Director's Cut van HU mee is gestopt. Het is genieten geblazen wanneer je alle veranderingen in smaken waarneemt en dit door elkaar wordt afgewisseld gedurende het roken van de pijp van de top tot aan de bodem.

Het is een interessante rookervaring die ik ooit heb beleefd met een sample van deze tabak die ik door een forumgenoot een tijd geleden toegestuurd had gekregen. Er was geen saai moment bij het roken van deze tabak.

Nu ben ik heel benieuwd of er nog meer van dit lekkers is te vinden in pijprokersland.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort pijptabakken en wat zijn jullie favorieten?
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door Ribbon »

SakasakaHeyhey schreef: 05 okt 2021 18:21Het is genieten geblazen wanneer je alle veranderingen in smaken complexiteit waarneemt en dit door elkaar wordt afgewisseld gedurende het roken van de pijp van de top tot aan de bodem.
Dit raakt wat mij betreft aan de essentie van pijproken. Een bepaalde complexiteit kan zich al met relatief weinig tabakssoorten openbaren. Engelse en oriëntaalse mixen staan bekend om hun meer complexe karakter, maar ook andere types kunnen verrassend 'gelaagd' zijn.

Ik denk dat je o.a. bij HU wel aan het juiste adres bent m.b.t. complexe tabakken. Ik heb momenteel zelf een blik Flanagan open staan, en die is aardig complex zonder 'overdreven moeilijk' te worden. Een blend die zowel achteloos als met meer aandacht gerookt kan worden, en daar heeft Wiedemann er nog wel een zooitje van.
Een 'ritje naar Duitsland' meer dan waard :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door SakasakaHeyhey »

Dank voor je reactie Ribbon.

Tot nog toe heeft de tabak van HU mij nog geen enkele keer teleurgesteld.

Inderdaad een ritje Duitsland loont zeker de moeite :D
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door Beginneling »

Een heel simpele maar toch complexe tabak die ik graag rook: Mac baren Scottish blend.
Bij de meeste Primera’s gewoon verkrijgbaar.
Wel langzaam roken anders is er weinig smaak aan :D

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door Rob »

Scottish Blend zat ik ook aan te denken. Was de eerste tabak waarbij ik dat ervaarde.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door Sidekickelvis »

Bob's Chocolate Flake! Beetje Lakeland, Latakia etc. Heerlijk en gecompliceerd is smaak.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door SakasakaHeyhey »

De Mac baren Scottish blend vind ik ook erg lekker. Goede aanrader heren.

De Bob's Chocolate Flake ken ik (nog) niet. @Sidekickelvis: Waar is deze het makkelijkst vekrijgbaar? Kan jij mij aan een goed adresje helpen?
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door Sidekickelvis »

SakasakaHeyhey schreef: 09 okt 2021 15:39 De Mac baren Scottish blend vind ik ook erg lekker. Goede aanrader heren.

De Bob's Chocolate Flake ken ik (nog) niet. @Sidekickelvis: Waar is deze het makkelijkst vekrijgbaar? Kan jij mij aan een goed adresje helpen?
Eeeeeuh, helaas slecht te verkrijgen in NL. En eigenlijhk in heel Europa. In de UK mee te nemen als je er toch bent is het makkelijkst denk ik. Neem dan wel ff een extra hypotheek.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door SakasakaHeyhey »

Thanx Sidekickelvis.

We willen nog een keer een weekendje Londen doen dus dat is wel een goed idee om deze dan mee te nemen.

Weet iemand waar een goede tabakszaak voor de pijpliefhebber is te vinden in Londen ?
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door Sidekickelvis »

SakasakaHeyhey schreef: 09 okt 2021 20:00 Thanx Sidekickelvis.

We willen nog een keer een weekendje Londen doen dus dat is wel een goed idee om deze dan mee te nemen.

Weet iemand waar een goede tabakszaak voor de pijpliefhebber is te vinden in Londen ?
Kom je naar Heukelum? Ik neem het sws mee dus dan ff die dikke kale snor op zijn arm tikken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Gecompliceerde pijptabakken

Bericht door SakasakaHeyhey »

Hahaha je hebt wel humor Sidekickelvis :-)

Helaas kan ik er niet bij zijn.
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Plaats reactie