snijwijze flakes

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1397
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

snijwijze flakes

Bericht door George Bertram »

Zojuist van de door mij ondertussen al zeer gewaardeerde pakketbezorger een pakketje met tabakken uit Duitsland mogen ontvangen.
Ik had bij Tabakhaus Magnus Falkum een aantal tabakken besteld waar ik wel benieuwd naar ben. Maar dit bracht me gelijk weer terug bij een constatering van al eerder, waarvan ik me afvroeg wat daarvoor een reden zou zijn.
Mijn constatering is de volgende: als ik een pouch McBaren Navy Flake bij de lokale sigarenwinkel koop, dan zijn de flake's smaller gesneden en passen er drie flakes naast elkaar in het plastic bakje en wanneer ik dezelfde flakes aankoop in bijv. Duitsland dan zijn de flakes breder in vergelijking en passen er maar twee flakes naast elkaar in het doosje. Overigens lijkt het ook (ik kan het nu niet meer vergelijken, want de 'Duitse' flakes zijn op) alsof de Nederlandse iets dikker zijn dan de Duitse.
Is mijn constatering juist, is daar dan een bepaalde reden voor en is dat bij meerdere tabakken??
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4933
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: snijwijze flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Mac Baren heeft inderdaad de meest uniforme en net gesneden flakes. Heel prettig. Andere leveranciers maken andere maten en vaak (eigenlijk altijd) dikker of dunner en soms niet eens langwerpig. Samuel Gawith staat bekend om de steigerplanken en/of rommelige flakes. Maar dat merk je wel als je een pouch/blik van een andere leverancier koopt.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie