Tabak uit Wervik

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Rist
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:15

Tabak uit Wervik

Bericht door Rist »

Vandaag op de wekelijkse markt zag ik in het tabakskraam een paar pakken Wervikse semois. Heeft iemand al tabak uit Wervik geprobeerd? Ik lees ook dat er nog andere soorten burley worden gekweekt maar dat het aantal tabaktelers sterk afneemt door het wegvallen van subsidies en dat er binnen een paar jaar er geen meer zullen zijn. Het is misschien dus wel de laatste kans om deze tabak te proberen. Spijtig genoeg hadden ze wel alleen een fijne snede, geen idee of dat ideaal is voor de pijp maar eerder voor rollen van sigaretten?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
reinhoog
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2017 00:15

Re: Tabak uit Wervik

Bericht door reinhoog »

Ben net terug van een korte vakantie in de Vogezen. Op de heenweg Corbion aan de Semois aan gedaan. Daar is een klein Tabaksmuseum, de moeite waard. Vincent Manil maakt ook Semois tabak en die is heerlijk. Gelijk 450 gram gekocht. Inderdaad grove snee. Fijne snee is voor shag. ( 200 gram al bijna op 😉)

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Tabak uit Wervik

Bericht door sim »

@ Rist

Welke markt?
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Rist
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:15

Re: Tabak uit Wervik

Bericht door Rist »

Dag sim!

Dit was de markt op donderdag in Aarschot, ik weet niet of het tabakskraam ook in Leuven staat. Ze hadden ook nog een paar andere soorten semois (ook die van Vincent).

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Tabak uit Wervik

Bericht door sim »

Zeer interessant … Merci Rist.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Plaats reactie