Pirate Cake alternatief?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Pirate Cake alternatief?

Bericht door Hans1 »

Na pm-wisseling over tabak en de douane met Kiske wil ik jullie graag het volgende vragen:
Bestaat er in Duitsland een (bulk-)tabak die qua smaak in de buurt komt/gelijk is aan de Pirate Cake?

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Upper Ten »

In Duitsland weet ik niet maar zoek eens op Cornell & Diehl Star of the East. In mijn beleving is er weinig verschil.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Hans1 »

Dat is denk ik een tabak uit de USA?
Ik had wat duidelijker moeten zijn, volgens mij: ik zoek een gelijkende tabak die ik uit Duitsland kan halen (ik woon aan de grens met Duitsland).

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Upper Ten »

Pirate Kake komt ook uit de USA.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Wowbagger »

Niet hetzelfde, maar je zou kunnen proberen om aan Fayyum cake te geraken van HU tobacco. Deze bestaat ook in een ribbon cut die ietsje makkelijker verkrijgbaar is. Verder vind ik van DTM de Old Ironsides en ook Holly's Discovery fijne latakia's.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Meester W »

Afbeelding
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Deadl0ck »

Upper Ten schreef: 25 mar 2018 19:26 Pirate Kake komt ook uit de USA.
Dat is ook juist het probleem gok ik, klaas. Binnen de vrije handels unie van de EU is er nagegoeg geen douane controle. Laat staan als je het zelf haalt. Vanuit de VS wel.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Tobias Tobit »

Zelf halen is altijd legaal tot een bepaalde hoeveelheid er zijn wel andere regels voor de EU of daarbuiten. Alleen een ticket VS maakt je tabak heel snel heel duur.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Arno »

Meester W schreef: 25 mar 2018 20:50 Afbeelding
:D

Maar verder wat Wowbagger zegt, denk dat Fayyum Kake het meest in de buurt komt: https://www.pfeifendepot.de/shop/tabak- ... yyum-kake/
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Willem-Jan »

Ik zat met dezelfde vraag en ik zie dat zij ook aan België leveren.

Kiske

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Kiske »

Die Fayyum cake, lijkt die qua smaak ook op de pirate cake of is het enkel het "uiterlijk"?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Arno »

Tsja, het is een cake met ook veel latakia, let wel, Fayyum Cake heeft niet zoveel latakia als Pirate Cake. Ik weet zo niet meer of de smaken overeen komen, heb ze allebei wel ooit gerookt maar dat is al even geleden.. Ze zijn beiden erg smakelijk, dat weet ik nog wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Paasei »

Ok, wie organiseert een groepsaankoopje ?
:lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door capricorn »

Waarom naar een alternatief zoeken als het origineel nog te verkrijgen is?

een groepsbestelling is toch veel te duur.
met supersaver zijn de verzendkosten uit de USA 6 tot 9 dollar als bij 25 tot 30 dollar bestel waarde blijft is de kans groot dat het door de douane komt.
na 10 leveringen maar een keer douane kosten gehad (20 euro)

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Ribbon »

Jongens, laten we in hemelsnaam nu eens stoppen met verstrekken van dit soort gegevens. Stuur iemand een Pb als je die persoon wilt informeren over bestellen in het buitenland.

Er komt een moment dat het niet meer mogelijk is om straffeloos te bestellen, of dat winkels dit niet meer willen doen. Laten we dit aub zo lang mogelijk proberen te rekken.

Sorry voor de toon, het is niet persoonlijk bedoeld, maar onze hobby gaat langzamerhand echt naar de kl*te zo.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Meester W »

So right
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Deadl0ck »

capricorn schreef: 27 mar 2018 12:10 Waarom naar een alternatief zoeken als het origineel nog te verkrijgen is?
Omdat het illegaal is om tabak uit de VS te bestellen, maar niet om zelf te gaan halen in Duitsland?
Omdat mensen geen zin, of geld over hebben om inbeslagname te riskeren? Of een fikse naheffing, of zelfs een boete? (en dan hebben we het niet over 20 euro...)
Omdat mensen graag iets willen hebben dat makkelijker te krijgen is?
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Sidekickelvis »

Kijk eens bij TAK, die hebben oa de Moro cake, een Latakia crumble cake die niet hetzelfde is als de Pirate maar wel heeul lekker. Daar kun je ook HU tabakken krijgen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Deadl0ck »

Sidekickelvis schreef: 27 mar 2018 17:42 Kijk eens bij TAK, die hebben oa de Moro cake, een Latakia crumble cake die niet hetzelfde is als de Pirate maar wel heeul lekker. Daar kun je ook HU tabakken krijgen.
Vreemd genoeg heeft de Moro cake 50% latakia (tegen 75% in de pirate cake) maar de TAK latakia cake heeft maar 20% latakia.
Groet, Mark

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door robvoorburg »

Deadl0ck schreef: 27 mar 2018 18:51
Sidekickelvis schreef: 27 mar 2018 17:42 Kijk eens bij TAK, die hebben oa de Moro cake, een Latakia crumble cake die niet hetzelfde is als de Pirate maar wel heeul lekker. Daar kun je ook HU tabakken krijgen.
Vreemd genoeg heeft de Moro cake 50% latakia (tegen 75% in de pirate cake) maar de TAK latakia cake heeft maar 20% latakia.
Pure latakia vind ik niet aangenaam, er moet iets bij zitten
om deze tabak tot zijn recht te laten komen.
Van 75% latakia schrik ik niet.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Pirate Cake alternatief?

Bericht door Deadl0ck »

robvoorburg schreef: 27 mar 2018 19:07
Deadl0ck schreef: 27 mar 2018 18:51
Sidekickelvis schreef: 27 mar 2018 17:42 Kijk eens bij TAK, die hebben oa de Moro cake, een Latakia crumble cake die niet hetzelfde is als de Pirate maar wel heeul lekker. Daar kun je ook HU tabakken krijgen.
Vreemd genoeg heeft de Moro cake 50% latakia (tegen 75% in de pirate cake) maar de TAK latakia cake heeft maar 20% latakia.
Pure latakia vind ik niet aangenaam, er moet iets bij zitten
om deze tabak tot zijn recht te laten komen.
Van 75% latakia schrik ik niet.
Oh ik moet eerlijk zeggen dat Pirate kake met de 75% mij ook zeer prima bevalt, maar ik loop tegen de beperkte beschikbaarheid aan, gezien ik tot nu toe eigenlijk alleen via andere leden de tabak verkregen heb. Dat is de reden dat ik dit topic in de gaten hou, binnen europa wil ik de dobbelstenen nog wel eens rollen.
Groet, Mark

Plaats reactie