Het einde van de Dunhill-tabakken

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door George Bertram »

Net voor de jaarwisseling nog een bestelling gedaan bij De Oude Leeuw, waaronder ook 2 blikjes Dunhill Elizabethan Mixture. Enigszins blij dat die daar nog te bestellen waren. De bestelling werd netjes deze week geleverd. Maar in tegenstelling tot het blikje dat ik nog heb liggen een aangekocht had bij Huis Verloo, lijken de etiketten wel papieren kopietjes van de originele, slecht geknipt en vervolgens over een ander etiket geplakt..... Ik heb nog niet de moeite genomen om een etiket los te maken, maar is dit bij iemand anders bekend?
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door roocker »

MOB , Hajenius mengsel ?

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Dukdalf »

Ben wel erg benieuwd wat onder die plakseltjes vandaan komt...

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Madmull »

roocker schreef: 06 jan 2019 13:31 MOB , Hajenius mengsel ?
MOB heeft alleen 100 gram blikken volgens mij en deze doen niet geheimzinnig.
Zelfs de oudeleeuw verkoopt ze al, early morning pipe en nightcap bijv.
MOB, hajenius valt onder de STG groep dus die kunnen het originele mengsel samenstellen.
Zij maakten de Dunhill tabakken.

Kan je foto uploaden van hoe het eruit ziet?

Madmull

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door roocker »

@madmull : zou idd kunnen , maar ik twijfel aan de kwaliteiten van de dame die de tabak blend . Best een aardige en mooie dame hoor , maar een echte tabacconist is ze niet dunkt me . Getuige de bevindingen van vele pijprokers die de MOB versie niet te vergelijken vinden met het originele recept .

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Sidekickelvis »

roocker schreef: 07 jan 2019 18:45 @madmull : zou idd kunnen , maar ik twijfel aan de kwaliteiten van de dame die de tabak blend . Best een aardige en mooie dame hoor , maar een echte tabacconist is ze niet dunkt me . Getuige de bevindingen van vele pijprokers die de MOB versie niet te vergelijken vinden met het originele recept .
Ik ben er toch alktijd vanuit gegaan dat ze bij Hajenius niet de originele receptuur hebben en dus moeten schatten hoe ze iets moeten namaken. De desbetreffende dame zal vast meer weten over tabak dan ik, het is namelijk haar werk. Het zal niet zo zijn dat men bij Dunhill de telefoon opneemt en doodleuk verteld wat ze in welke hoeveelheden in hun recepten doen. Daar komt bij dat de recepten tijdens overnames door andere bedrijven al nooit hetzelfde smaken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door George Bertram »

Zojuist de helft van het opgeplakte 'nieuwe' etiket (een slecht kopietje met aan de bovenkant de 'vreselijke waarschuwing voor een mogelijk gevolg van het roken van tabakswaren') weg kunnen vegen met een nat doekje. Bleek dat eronder gewoon een origineel Dunhill etiket van Elizabethan Mixture verborgen zat. Waarom in hemelsnaam een ander slecht kopietje er over heen plakken; 't is mij een raadsel en volledig onnodig. Foto uploaden gaat niet omwille van gsm met eigen willetje; f$cking iPhone valt steeds uit......
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Tobias Tobit »

Verandering van de etiket regels tussendoor? Meestal wordt er niet moeilijk gedaan om de oude blikken zonder aanpassingen te verkopen maar ja ze worden steeds strenger.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door NoneNicer »

Tobias Tobit schreef: 08 jan 2019 06:58 Verandering van de etiket regels tussendoor? Meestal wordt er niet moeilijk gedaan om de oude blikken zonder aanpassingen te verkopen maar ja ze worden steeds strenger.
Dit is een soort TPD2 upgrade pakket wat door de distributie partij wordt uitgedeeld/beschikbaar gesteld/verkocht. Bestaat uit een strip sticker voor de zijkant en een geprint cirkelvormig etiket. Ik heb er ook zo een gehad, die was bijna oranje met strepen voor de London Mixture :?

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Tobias Tobit »

Uitgeprint met een oude matrix printer :lol:
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Lonny »

Hier heb ik een stukje tekst (in het Frans) met wat meer info over de "Belgische Dunhill".
Heb ze nog niet geprobeerd. Wel in de winkel in Luxemburg zien liggen.

http://www.pipegazette.com/2018/12/les- ... s.html?m=1

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Madmull »

Dit zijn de Belgische vervangers van de dunhill tabakken. Robert mcconnell produceert ook weer de Duitse kopieën(peter heinrichs kan weer leveren). ik denk dat de belgische variant ook door kohlhase en kopp geproduceerd worden maar met een ander stickertje.
Nederland zal denk ik wel de duitse variant gaan importeren.
De peterson tabakken (7 stuks) zijn ook weer verkrijgbaar bij heinrich's.
K&k zal ook wel de engelse variant maken.

groet

madmull

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Afficionado »

Ik ben momenteel die Rise & shine aan het roken. Proef inderdaad niet veel verschil met de Dunhill versie.
Probleem is dat je ogen ook altijd mee proeven. Zal binnenkort eens een blind testje doen tussen Early morning pipe en rise & shine.
Benieuwd of je dan nog een verschilletje denkt te proeven.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Nysius »

Benieuwd, vond vroeger Early Morning Pipe een heerlijke tabak. Hou ons op de hoogte!
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door TommyLF »

Goed nieuws uit Duitsland, Robert McConnell heeft de blikken aangepast en zie hieronder de vergelijkings foto van hun blikken tov van de Dunhill blikken.
Early Morning Pipe = Boutique Blend
Dark Flake = Black Flake
enz enz...

Afbeelding
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door roocker »

Da's mooi . ! Voorlopig nog 4 dark flake en 4 navy roll's plus 4 blauwe flake's ztten . Ben goed aan het inslaan .

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door capricorn »

Gevonden op een duits forum

Afbeelding

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door TommyLF »

capricorn schreef: 15 mar 2019 13:30 Gevonden op een duits forum

Afbeelding
Ga je nou een beetje dubbel zitten posten ;) Hahahaha, kijk eens 2 posts omhoog ;)
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 534
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Faab »

Zijn er al mensen die ervaring met de Robert McConnell versie van EMP (Boutique Blend) hebben?

Ik ben te laat weer met pijproken begonnen om de Dunhill EMP te kennen, maar het lijkt me echt een rookontbijt dat op mijn lijf geschreven is. Als dit er voldoende op lijkt, kan ik alsnog eens proberen of dit een tabak is voor een fijn begin 's ochtends.

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Afficionado »

Nysius schreef: 01 mar 2019 16:34 Benieuwd, vond vroeger Early Morning Pipe een heerlijke tabak. Hou ons op de hoogte!
Heeft allemaal weer even langer liggen aanslepen dan voorzien maar de blindrook test is ondertussen gedaan.
Ik vond de Dunhill toch nog steeds de betere tabak. Ligt dit nu aan het feit dat de Dunhill tabak ietsje ouder was of vind ik Dunhill dan toch gewoon beter ?

Wat er ook van is. Dunhill heb ik nog voldoende in de kast liggen en die Rise & Shine komt er verdomde dicht bij en is nog volop te krijgen.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Madmull »

Faab schreef: 07 jul 2019 20:56 Zijn er al mensen die ervaring met de Robert McConnell versie van EMP (Boutique Blend) hebben?

Ik ben te laat weer met pijproken begonnen om de Dunhill EMP te kennen, maar het lijkt me echt een rookontbijt dat op mijn lijf geschreven is. Als dit er voldoende op lijkt, kan ik alsnog eens proberen of dit een tabak is voor een fijn begin 's ochtends.
Als je Dunhill EMP wil roken bestel dan bij hajenius in amsterdam een blik MOB dunhill early morning. Krijg je exact de tabak die in de laatste versie van dunhill zat.
Of een dagje amsterdam en dan een sample vragen en ter plekke in de rook lounge nuttigen. :-?

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door roocker »

Ik heb een paar weken geleden weer een aantal blikken dark flake kunnen kopen in Duitsland... :P Dus steeds meer op voorraad .

Is een lekkere tabak vind ik . Beetje pit en toch ook zoetje erin .

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Sidekickelvis »

Ik krijg de indruk,met dank aan You Tube, dat STG de rechten heeft en een overeenkomst met Dunhill om de tabakken die zij toch al maakten voor Dunhill voort te zetten. Waarschijnlijk dan wel met andere namen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Tobias Tobit »

Sidekickelvis schreef: 24 jul 2019 21:14 Ik krijg de indruk,met dank aan You Tube, dat STG de rechten heeft en een overeenkomst met Dunhill om de tabakken die zij toch al maakten voor Dunhill voort te zetten. Waarschijnlijk dan wel met andere namen.
Ze hebben ook de rechten op de namen en het ontwerp van de blikken overgenomen. Er mag alleen geen Dunhill meer op staan. Voor zover ik heb begrepen geldt het niet voor alle tabakken en ik weet niet precies welke wel en niet.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Sidekickelvis »

Tobias Tobit schreef: 24 jul 2019 21:48
Sidekickelvis schreef: 24 jul 2019 21:14 Ik krijg de indruk,met dank aan You Tube, dat STG de rechten heeft en een overeenkomst met Dunhill om de tabakken die zij toch al maakten voor Dunhill voort te zetten. Waarschijnlijk dan wel met andere namen.
Ze hebben ook de rechten op de namen en het ontwerp van de blikken overgenomen. Er mag alleen geen Dunhill meer op staan. Voor zover ik heb begrepen geldt het niet voor alle tabakken en ik weet niet precies welke wel en niet.
Het is allemaal nog wat duister inderdaad maar het gaat wel om een hoop van de goedlopende blends volgens mij.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Arno »

Een nieuwe episode in de Dunhill soap, geen Dunhill meer, maar Peterson!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Janno »

Arno schreef: 28 jul 2019 20:00 Een nieuwe episode in de Dunhill soap, geen Dunhill meer, maar Peterson!
Dunhill soap?

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Bommel »

😂👍
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door Huub »

Hallo Arno,

Bedankt voor deze informatie.
Als dat toch gerealiseerd gaat worden zullen velen heel blij zijn.
Ben gisteren aan mijn laatste blikje Dark Flake begonnen.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Het einde van de Dunhill-tabakken

Bericht door roocker »

Goed nieuws ! Hopelijk worden de smaken niet slechter … Vooralsnog heb ik 8 blikken dark flake staan :-?

Plaats reactie