Zelf tabak kweken

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Arno
Contacteer:

Re: Zelf tabak kweken

Bericht door Arno » 25 sep 2018 16:16

Goed bezig Wilco, ben benieuwd!
Afbeelding

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 25 sep 2018 16:56

Mooi werk! Als het zo doorgaat met al die antirookregelgeving moeten wij het straks hiervan hebben.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

yorrick

Bericht door yorrick » 17 okt 2018 20:19

Heren

Hoe is het jullie oogst afgelopen?
groeten yorrick

Wilco Flier

Bericht door Wilco Flier » 18 okt 2018 12:54

Ik heb ondertussen al mijn planten geoogst en diverse methodes geprobeerd om de bladen goed bruin te krijgen. De ene methode werkt beter dan de andere maar ondanks wat verlies heb ik nu ongeveer 6 meter drooglijn vol hangen met tabaksbladeren die mooi kleuren. Ook de zelfgerolde sigaren waren na een tijdje bewaren best goed van smaak. Een poging om een paar bladen van het eerste uur te roken in de pijp was niet echt geslaagd. Waarschijnlijk omdat de bladen te jong geoogst waren en dus nog wat groenig waren. De smaak was slecht en de nasmaak nog slechter :lol: 8)

Maar voor de latere bladen heb ik goede hoop :sw Mocht ik te zijnder tijd tevreden zijn over een verwerkingsmethode zal ik het als samples aanbieden op het forum 8) Ik ben niet van plan het zelf op te gaan gebruiken, aangezien ik een zeer incidentele roker ben (hooguit 1 x per maand)

Plaats reactie