Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Ik heb al vanaf zaterdagavond een flinke griep te pakken. Als je al zolang in huis doorbrengt en op je chromebook dan heb je tijd om je te verdiepen in tabak die je wel lekker lijkt, dan kom je vanzelf ook bij 4noggings en smokingpipes uit. Ik heb hoofdzakelijk gezocht op latakia houdende tabakken en met sigarenblad. Wie heeft 1 van deze tabakken al eens geproefd en zoja hoe was de smaak? Wie weet of 1 van deze in europa te koop zijn? ocht ik ze in de usa willen bestellen wat is daar het beste adres? De purple cow spreekt me wel heel erg aan :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Tobias Tobit »

De Esoterica blends zijn eigenlijk vrijwel niet te krijgen ook niet voor Amerikanen. Als ze in stock zijn zijn ze meestal binnen vijf minuten weer helemaal uitverkocht. Chronisch te kort aan deze tabakken. Wordt door veel pijp rokers gezien als de heilige graal der tabakken. Vooral de Penzance, kijk maar eens op buitenlandse fora. De andere die op je lijstje staan zijn in Nederland niet te verkrijgen en de enige legale manier om eraan te komen is ze zelf mee de grens over nemen. Of mee laten nemen door mensen die naar Amerika reizen. Veel online tabakszaken doen niet meer aan verzending naar Nederland. Als je er één vind die het wel doet is het risico groot dat de douane je verzending vernietigd en krijg je mogelijk alleen een boete van de postbode. Sparen voor een reisje naar Amerika of aanpappen met iemand die bij de ambassade werkt o.i.d. dus.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Tobias Tobit schreef:De Esoterica blends zijn eigenlijk vrijwel niet te krijgen ook niet voor Amerikanen. Als ze in stock zijn zijn ze meestal binnen vijf minuten weer helemaal uitverkocht. Chronisch te kort aan deze tabakken. Wordt door veel pijp rokers gezien als de heilige graal der tabakken. Vooral de Penzance, kijk maar eens op buitenlandse fora. De andere die op je lijstje staan zijn in Nederland niet te verkrijgen en de enige legale manier om eraan te komen is ze zelf mee de grens over nemen. Of mee laten nemen door mensen die naar Amerika reizen. Veel online tabakszaken doen niet meer aan verzending naar Nederland. Als je er één vind die het wel doet is het risico groot dat de douane je verzending vernietigd en krijg je mogelijk alleen een boete van de postbode. Sparen voor een reisje naar Amerika of aanpappen met iemand die bij de ambassade werkt o.i.d. dus.
Dat is niet veelbelovend :shock: . Mijn vrouw heeft wel familie op hawaii, die geregeld naar Duitsland komen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Arno »

junksculp schreef:Ik heb al vanaf zaterdagavond een flinke griep te pakken. Als je al zolang in huis doorbrengt en op je chromebook dan heb je tijd om je te verdiepen in tabak die je wel lekker lijkt, dan kom je vanzelf ook bij 4noggings en smokingpipes uit. Ik heb hoofdzakelijk gezocht op latakia houdende tabakken en met sigarenblad. Wie heeft 1 van deze tabakken al eens geproefd en zoja hoe was de smaak? Wie weet of 1 van deze in europa te koop zijn? ocht ik ze in de usa willen bestellen wat is daar het beste adres? De purple cow spreekt me wel heel erg aan :lol:
Probeer ook GL Pease Robusto, die vind ik erg goed, en GL Pease Key Largo (die heb ik echter nog nooit gerookt). Beiden met sigaarblad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Arno schreef:
junksculp schreef:Ik heb al vanaf zaterdagavond een flinke griep te pakken. Als je al zolang in huis doorbrengt en op je chromebook dan heb je tijd om je te verdiepen in tabak die je wel lekker lijkt, dan kom je vanzelf ook bij 4noggings en smokingpipes uit. Ik heb hoofdzakelijk gezocht op latakia houdende tabakken en met sigarenblad. Wie heeft 1 van deze tabakken al eens geproefd en zoja hoe was de smaak? Wie weet of 1 van deze in europa te koop zijn? ocht ik ze in de usa willen bestellen wat is daar het beste adres? De purple cow spreekt me wel heel erg aan :lol:
Probeer ook GL Pease Robusto, die vind ik erg goed, en GL Pease Key Largo (die heb ik echter nog nooit gerookt). Beiden met sigaarblad.
Dank voor de tip, heb ik goed zoekwerk gedaan, die 2 had ik ook erbij staan :D
Nu maar hopen dat de familie snel komt :D :D

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Tobias Tobit »

Veel G. L. Pease tabakken zijn dichter bij huis te krijgen:http://www.synjeco.ch
Nogsteeds Zwitserland en nogsteeds illegaal om te laten verzenden maar al een stuk dichterbij. Helaas ook ongeveer twee keer zo duur.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Tobias Tobit schreef:Veel G. L. Pease tabakken zijn dichter bij huis te krijgen:http://www.synjeco.ch
Nogsteeds Zwitserland en nogsteeds illegaal om te laten verzenden maar al een stuk dichterbij. Helaas ook ongeveer twee keer zo duur.
Ik ga hier eens kijken, kan de douane je tabak ook in beslag nemen?

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Afficionado »

Die bovenste van Fox kan je in Ierland krijgen bij Fox.

http://www.pipedivan.com/index.php?main ... 32986bfa7e

Weet niet of ze nog tabak durven versturen. De pijpen in ieder geval wel. Boven 100 Euro is versturen van pijpen zelfs gratis.
Gewoon even een mailtje sturen.
Happy smoking

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Afficionado schreef:Die bovenste van Fox kan je in Ierland krijgen bij Fox.

http://www.pipedivan.com/index.php?main ... 32986bfa7e

Weet niet of ze nog tabak durven versturen. De pijpen in ieder geval wel. Boven 100 Euro is versturen van pijpen zelfs gratis.
Gewoon even een mailtje sturen.
Wow, is wel een hele stevige prijs 22 pond :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Ribbon »

junksculp schreef:
Afficionado schreef:Die bovenste van Fox kan je in Ierland krijgen bij Fox.

http://www.pipedivan.com/index.php?main ... 32986bfa7e

Weet niet of ze nog tabak durven versturen. De pijpen in ieder geval wel. Boven 100 Euro is versturen van pijpen zelfs gratis.
Gewoon even een mailtje sturen.
Wow, is wel een hele stevige prijs 22 pond :shock: :shock:
22 euro hoor, dus dat valt mee. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Wie heeft ervaring met 1 van de onderstaande tabakken?
2.jpg
5.jpg
003-016-0180 (1).jpg
3.jpg
4.jpg
6.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Sidekickelvis »

Pirate kake is een hele goeie Latakia!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Sidekickelvis schreef:Pirate kake is een hele goeie Latakia!
Thanx :D

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Asmodeus »

junksculp schreef:
Sidekickelvis schreef:Pirate kake is een hele goeie Latakia!
Thanx :D
Kan ik beamen. Daarnaast ken ik de Black Frigate. Zie de review

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Arno »

Stimulus Package is een (nog) onontdekt juweel van een tabak. Star of the East zou ik niet nemen, die viel mij persoonlijk wat tegen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Upper Ten »

Arno,

Mag ik het eens niet met je eens zijn. Volgens mij heb je Star of the East gerookt als flake . Ik rook het als bulk en is het een van mijn favoriete tabakken, maar ja over smaak valt niet te twisten. Toch?
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef:Arno,

Mag ik het eens niet met je eens zijn. Volgens mij heb je Star of the East gerookt als flake . Ik rook het als bulk en is het een van mijn favoriete tabakken, maar ja over smaak valt niet te twisten. Toch?
Tuurlijk mag dat :P Klopt, ik heb het als flake gerookt en het is niet mijn ding..
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door junksculp »

Ik heb de knoop doorgehakt en deze besteld:
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

jerroen
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2017 22:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door jerroen »

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je bestelling binnen hebt.

Heeft er iemand ervaring met accijnzen die nog betaald moeten worden over bij invoer ?
Of is het een kwestie van pech hebben wanneer ze de doos open maken ?

Verder interessante nieuwe tabakken. Geniet ervan als ze aankomen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door Sidekickelvis »

jerroen schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je bestelling binnen hebt.

Heeft er iemand ervaring met accijnzen die nog betaald moeten worden over bij invoer ?
Of is het een kwestie van pech hebben wanneer ze de doos open maken ?
Daar is een heel topic over waar werkelijk alles wat maar besproken kan worden over uitlandig bestellen reeds besproken is.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

jerroen
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2017 22:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Bericht door jerroen »

Sidekickelvis schreef:
jerroen schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je bestelling binnen hebt.

Heeft er iemand ervaring met accijnzen die nog betaald moeten worden over bij invoer ?
Of is het een kwestie van pech hebben wanneer ze de doos open maken ?
Daar is een heel topic over waar werkelijk alles wat maar besproken kan worden over uitlandig bestellen reeds besproken is.
OK. Bedankt voor de tip.

Plaats reactie