Motor rijden

Naast het pijproken natuurlijk ...
robby

Bericht door robby »

het rijdt niet zo snel .
maar motrrijden is genieten .
ik had vorig jaar zo'n 18000 km in totaal .
en ik blijf er wakker op :lol: .

tweetakt [*RIP*]

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Het al of niet genieten van motorrijden is voornamelijk afhankelijk van de berijder, niet van de machine.

geverfde kant boven!
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

teunis

Bericht door teunis »

Ik ben secretaris van de Motorclub Hoogeveen; we hebben 70 leden, en je ziet daar toch verschillende types motorrijders:

1. racers, met ducs, ninja's enz. die kicken op klokcijfers vanaf 200 km.
2. toerders, met pan's, goldwings, BMW en die willen rustig lange toertochten maken.
3. poetsers, met... vééél chroom!
4. de ex-rijders: te oud, te gehandicapt, geen geld meer enz.
5. niet te plaatsen: met motorscooters, lichte brommers (125cc), quads enz, het hoort erbij maar tja...

Ik wil hiermee zeggen dat de machine wel degelijk het geluk van de rijder uitmaakt, een racer is immers niet blij met een Gold wing of een liefhebber van de lichte motoren met een BMW 1200 RT.

Overigens, in die laatste categorie val ik, met zowel een motorscooter, honda silver wing (en wellicht in de toekomst vervangen door een DN-01), als met een speelgoedbrommer, een suzuki vanvan (125cc).

Ben ook de enige pijproker. Heeft dit met elkaar te maken, lekker op je eigen wijze je ding doen (of eigenwijs je ding doen:roll: ), of is dit toevallig?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Ik ben altijd nog het meest gecharmeerd van sobere oldschool choppers (weinig chroom, mat zwart, dat soort dingen) en ratbikes. Voornamelijk dat laatste.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Zelf ben ik iemand die zou moeten vallen in de categorie van 'veel chroom' omdat ik die motorfiesten het mooist vind, de rijstijl me het meest aanspreekt (relaxt) en eigenlijk die hele levensstijl wel wat vind.
ALLEEN, ben ik geen poetser !

Dus mijn droomfiets een vette Harley (bij voorkeur een Fatboy) in mat zwart,...

zo iets :-)

Afbeelding
Afbeelding

metaltommy

Bericht door metaltommy »

teunis, wil me wel even aanmelden onder kopje 4 heb je meteen een medepijproker :wink: zonder gekheid, leuk dat je daar lid van bent. zit ook een motorclub in zuidwolde voor zover ik weet, maar hoeveel leden die heeft is mij onbekend. zou zelf best ook een motor willen, zie mezelf alleen niet op een motorscooter mn ding doen 8) :shock: :twisted: :wink:
Groet,
Tom

robby

bobbers

Bericht door robby »

ik zie liefts bobbers .
maakt niet uit welk merk zolang het maar mooie is .
als ik aan mijn 125 rebel zou beginnen hier is een mooie voorbeeld
Afbeelding
als je die wat mooie spuit kom je op zo iets uit

Afbeelding
enkel ik vind dat er een mooie apehanger bij hoort .
ik heb mijn stuur nog van mijn oude cm en mijn geveerde triumpzadel heb ik ook nog :shock:
maar de zomer staat weer voor de deur (bijna) , dan rijdt mijn vrouwke ook . dus de 2 moto's nodig .
indien ik hem niet zou ombouwen word allen het rijcomford aan gepast.
rechte rizers hoog stuur en zadel laten bijwerken beter voor de rug houding

PiepeJan

Bericht door PiepeJan »

Ik heb in het verleden ook een tweetal motoren gehad. Ben begonnen met een Kawasaki EN500 en die later ingeruild op een Kawasaki GPZ 550, omdat met mijn lengte de houding op de GPZ het beste voor m'n rug was.

De GPZ heb ik echter in de zijkant van een auto gereden en daar was dus niet veel van over. Ruim een jaar later was ik weer in staat om op een motor te stappen en ook wel weer een paar keer gedaan, maar sindsdien heb ik nooit een garage of een goede ruimte gehad om een motor te stallen. Dus ook nooit weer één aangeschaft.

Wat uiterlijk en gevoel betreft heb ik Harley's altijd prachtig gevonden. Maar ook een BMW toerbuffel vind ik prachtig.
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

tweetakt [*RIP*]

Ik heb verschillende machines gehad en op dit moment staan er ook een paar in de garage. Van licht tot zware, ik had en heb met alle machines evenveel lol. Een giftige 2 takt laat je gillen, een toerbuffel als de K1100RS rij je wat minder agressief. Ik pas me aan de machine aan. Het maakt me dan ook eigenlijk niet zoveel uit welke machine ik rij. Genieten doe je op elke motor anders maar het blijft genieten maar je schaft natuurlijk geen chopper aan als je graag snelle bochten rijdt. (of andersom) Als je de verkeerde soort machine koopt (die dus niet bij je rijstijl past) kun je niet voor de volle 100% genieten maar dat heb je zelf in de hand, 125 cc of 1000 cc maakt dan niets uit.
Gelukkig is de keuze zeer ruim dus iedereen vindt wel iets van zijn of haar gading.
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

teunis

Bericht door teunis »

metalhead schreef:teunis, wil me wel even aanmelden onder kopje 4 heb je meteen een medepijproker :wink: zonder gekheid, leuk dat je daar lid van bent. zit ook een motorclub in zuidwolde voor zover ik weet, maar hoeveel leden die heeft is mij onbekend. zou zelf best ook een motor willen, zie mezelf alleen niet op een motorscooter mn ding doen 8) :shock: :twisted: :wink:
Zo denken veel motorrijders, een motorscooter IS geen motor, maar een automatische reesplee :twisted:

Todat ze eens een rondje rijden...:lol:

Overigens heeft Aprillia de Nana, Yamaha de FTR, en dat zijn automaten die lijken op een 'echte' motor, en ik verwacht in de toekomst meer automaten.

De motorclub in Zuidwolde is wel bekend, maar heeft onze club niet zo'n contact mee. Zijn ook niet bij de KNMV aangesloten; ze zijn erg op zichzelf.

tweetakt [*RIP*]

Beste Teunis,
Of je nou met een bromfiets rijdt, een motorscooter of een dikke Harley. Het is mij om het even. Je bent een medeweggebruiker en hebt het recht om erop te rijden(neem ik aan). Om iemands voertuig af te zeiken heb ik in ieder geval geen behoefte. iets anders is het natuurlijk als je me vraagt of ik zoiets zou willen rijden. maar als ik een vervoermiddel zou zoeken voor elke dag in druk verkeer met lekker veel bagageruimte, dan zou ik best een motorscooter overwegen. Ik heb wel eens met zo'n ding gereden en het rijdt best fijn maar ik prefereer op dit moment andere rijeigenschappen.
Ik pak in ieder geval dadelijk de boxer en jaag dat ding naar Haddocks in Maastricht. Met een motorscooter kan dat ook maar ik heb er momenteel geen :lol:
Fijne rit gewenst!
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

teunis

Bericht door teunis »

tweetakt schreef:Beste Teunis,
Of je nou met een bromfiets rijdt, een motorscooter of een dikke Harley. Het is mij om het even. Je bent een medeweggebruiker en hebt het recht om erop te rijden(neem ik aan). Om iemands voertuig af te zeiken heb ik in ieder geval geen behoefte. iets anders is het natuurlijk als je me vraagt of ik zoiets zou willen rijden. maar als ik een vervoermiddel zou zoeken voor elke dag in druk verkeer met lekker veel bagageruimte, dan zou ik best een motorscooter overwegen. Ik heb wel eens met zo'n ding gereden en het rijdt best fijn maar ik prefereer op dit moment andere rijeigenschappen.
Ik pak in ieder geval dadelijk de boxer en jaag dat ding naar Haddocks in Maastricht. Met een motorscooter kan dat ook maar ik heb er momenteel geen :lol:
Fijne rit gewenst!
(HS) =D>

Tweetact, alle gekheid op een stokje, natuurlijk zijn alle gemotoriseerde tweewielers broeders, en als ze ook nog pijp roken.... :lol:

De motorclubjongens plagen alleen maar, anders hadden ze mij toch niet in het bestuur gewild, of mee op tochten.

Vorig jaar met een aantal naar Wales geweest, en ik ben toen stiekum trots geweest op m'n reesplee, ze kon hééél goed meekomen met BMW's en Pan's. Ook de latere tocht in de Eiffel (heerlijke haarspelden) geen probleem voor haar! een paar hebben zelfs haar dikke r..t gezien! :shock: De automaat heeft dan voordelen :roll:

Enrique

Bericht door Enrique »

Ha! Leuk topic dit!

Ik heb tot nu toe anderhalf jaar (ongeveer 25000 km) dagelijks op een 19 jaar oude suzuki GS 500 e gereden. Nu rijd ik een Yamaha diversion 600 cc van 18 jaar oud. Maar mijn droommotor is een BMW R1200... Aan de andere kant vind ik de fietsen die op deze site staan ook zeker stijl hebben!
Laatst gewijzigd door Enrique op 17 feb 2011 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Mus

Bericht door Mus »

Mijn tweewielerervaring beperkt zich tot mijn ouwe Puch Maxi S uit 1982 (voor de niet-kenners onder ons: da's een bromfiets). Ik heb maanden gehad dat ik 2500 tot 3000 km reed op dat ding 8)

Luys
Moderator

Re:

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:]
Toen, m’n nog eeuwige trots, de Kawasaki ZL1000, nick “Eliminator” 1000cc, een beest van een stoplichtracer, een zalige laidback machine die toch de meeste racers er de eerste paar kolimeter uit trok,… geweldige machine !
Ha, kwam dit (oudere) draadje weer tegen, en zie nu een post van Eliminator... Ik vroeg me al af of de forum naam gerelateerd was aan een Eli :P

Vriend van me (en van mijn vrouw d'r nicht) uit Delft heb ook zo'n ding. Heb er een keer op gereden; 't is inderdaad een kanon! Als je d'r niet op bedacht bent, hang je d'r voor je het weet als een vlag achter te wapperen :twisted:
Pijproker des forums

keesie75
Contacteer:

Re: Motor rijden

Bericht door keesie75 »

Vandaag geslaagd voor AM theorie. :D
Heb nu al een Vespa Si. (Tijdelijk, en wel leuk om op te voeren.) En als ik genoeg geld heb wil ik een Kreidler Florett. 8)
Mn vriend heeft een Kreidler RMCS en er staat ook al een Honda Shadow 600 in de tuin voor over een jaartje.
Ik heb mn Vespa trouwens van de zelfde man gehad als hij zn Honda, nl de concierge van school.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Whoehoe,.... Kreidler rules !!

Vroeger ook een Kreidler gehad, tot op de dag van vandaag spijt dat ik dat ding (na het behalen van m;n rijbewijs (auto dan natuurlijk, voor de brommer hoefde dat nog niet)) heb verkocht :(
Rij nu op een scootertje, zou hem zo in willen ruilen voor m'n oude Kreidler.

Even moeten zoeken, maar heb er nog een foto van (ooit eens gescand voor het nageslacht :wink: )

Afbeelding
Afbeelding

Burrey

Bericht door Burrey »

Sinds enige uren (bijna) trotse bezitter van een Suzuki Intruder VS750 GL! Altijd al een droomfiets van me geweest en na 2 jaar denken en overpeinzen eindelijk in bezit. Morgen wordt hij opgehaald.

Het mooie was dat de verkoper het lichtelijk vreemd vond dat een jonge vent op een , met alle respect, "ouwelullenfiets" wilde zitten. Meneer de verkoper was ook meer een liefhebber van de racers als ik zijn garage zo zag. Ik wilde bijna een pijpje stoppen en aansteken!

Notitie: Er komen géén leren tasjes of franje op de Intruder! :lol:

witte rasta

Bericht door witte rasta »

proficiat!!!
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

mysteryman

Bericht door mysteryman »

zelf rij ik met een susuki sv 650s
en een goldwing met zijspan
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. kdc

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Zooo, gisteren weer terug van een weekendje Westerwald (DE). Brommerke heeft net een beurt gehad, kompleet met nieuwe kettingset. En wat rijd dat lekker zeg! Heerlijk een paar dagen bochten wezen knallen, alleen jammer dat het wat frisjes was en chagrijnig grijs weer (komen we gisteren in NL, bijna thuis, gaat de zon schijnen :evil: ). Enfin, 'k heb me weer goed vermaakt op mijn TDM, nog effe en dan mag 'ie de Alpen in :)
Pijproker des forums

pijpliefhebberrobin

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Die trm is geen plastic-fanastic über-tupperware racebrommert?
The eagle flies alone!

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

pijpliefhebberrobin schreef:Die trm is geen plastic-fanastic über-tupperware racebrommert?
Weet ik niet; heb zelf een tDm ;) Maar, volgens mij staat er eerder in dit topic een plaatje... Is ooit in de markt gezet als All-road, zit wel wat plastic aan maar niet zoveel als bij een 'plastic-fanastic über-tupperware racebrommert'. En op youtube staan zat fimpjes over TDM's die race-brommerts d'r uitrijden in de bochten (zowel op circuit alsook op de openbare weg).
Pijproker des forums

keesie75
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

Ook geslaagd voor praktijk. :D
Als mn Vespa goed loopt lekker crossen. :lol:

witte rasta

Bericht door witte rasta »

proficiat!!
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

pijpliefhebberrobin

Als ik op mijn honda monkey kloon wil rijden word het meer dan een rijbewijs halen. Schouw en kenteken kosten komen er nog bij.
The eagle flies alone!

keesie75
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

Dankje!

Robin, heb je zo'n Honda kloon dan?
Ik wil ook wel een CD50 (net als mn vader).
Laatst gewijzigd door keesie75 op 01 aug 2011 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

pijpliefhebberrobin

keesie75 schreef:Dankje!

Robin, heb je een zo'n Honda kloon dan?
Ik wil ook wel een CD50 (net als mn vader).
Ja die heb ikk.
The eagle flies alone!

keesie75
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

En zonder kenteken?
Ik weet niet hoe duur het voor die dingen is, maar heb voor mn Vespa (zat nog een verzekeringsplaatje op uit '93) voor 75 euro een ander frame plus kenteken gekocht.
Even alles over zetten en je kan rijden.

pijpliefhebberrobin

Ja met een verzekerings plaat uit 2005.
The eagle flies alone!

Plaats reactie