Pagina 2 van 15

Geplaatst: 20 jun 2010 18:32
door stoffel
remedie: rook een pijp!

zo ken ik iemand die dronken tegen een meer dan gemiddelde snelheid aan het parkeren was, zijn auto in de prak reed, en gewond, met een kapotte bovenlip als eerste een sigaretje naast het wrak rookte alvorens de nodige telefoontjes te doen :lol:

Geplaatst: 22 jun 2010 19:10
door Mortimer
Wat vinden jullie van mijn nieuwe aanwinst. Een puik GSje uit 1988 die er werkelijk op en top uit ziet. Helemaal gaaf en technisch picobello in orde. En dat voor het zeer schokkende bedrag van 945 euries. Kan ik ook weer plezierig over de veluwe toeren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 22 jun 2010 20:58
door Paasei
Netjes !
en blinken, dat kan ik momenteel van de mijne helemaal niet zeggen...

Geplaatst: 22 jun 2010 21:32
door pim123
geen geld zeg ...

Geplaatst: 22 jun 2010 22:13
door janneman
Wow die ziet er strak uit! Daar is iemand serieus zuinig op geweest zo te zien... Gefeliciteerd met de aanwinst.

Groet, janneman

Geplaatst: 23 jun 2010 11:17
door Luys
Inderdaad als nieuw! Of is 'ie net uit de verpakking? Of gereviseerd? Maar voor een splinternieuw (niet qua model dan) uitziende fiets, en er van uit gaand dat 'ie technisch ook helemaal in orde is: geen geld inderdaad.

Moet je eens bij een normale fietsenwinkel kijken wat een spartamet kost :P

Nieuw Brommerke!

Geplaatst: 12 aug 2010 23:01
door Luys
Zo, ik heb mezelf maar eens een nieuw brommerke cadeau gedaan:


Afbeelding

Mijn oude TDM 850 is dus geupgrade naar een TDM 900; hetzelfde rijplezier, maar dan nog betrouwbaarder, zuiniger en betere response. Kleur bijna hetzelfde anders moet ik zoeken waar 'ie staat :P

Geplaatst: 13 aug 2010 00:03
door pim123
Mooie fiets ! Veel veilige kilometers gewenst .

Geplaatst: 13 aug 2010 00:10
door janneman
ow, strak machienke! Gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst!

Geplaatst: 13 aug 2010 09:07
door Paasei
Schitterende, zeer ondergewaardeerde fiets van Yamaha.

Als mijn Sprint het ooit begeeft, zal het een jong occasie TDM 900 worden.
(Triumph is op die tien jaar ontzettend pokkeduur en elitair geworden.)

Ik ken er een paar die met een TDM (en ook wel een thundercat) de VFR's, R1's en Gixxers naar huis rijden op circuit...

Geplaatst: 13 aug 2010 16:31
door Luys
Paasei schreef:Schitterende, zeer ondergewaardeerde fiets van Yamaha.

Als mijn Sprint het ooit begeeft, zal het een jong occasie TDM 900 worden.
(Triumph is op die tien jaar ontzettend pokkeduur en elitair geworden.)

Ik ken er een paar die met een TDM (en ook wel een thundercat) de VFR's, R1's en Gixxers naar huis rijden op circuit...
Dat ondergewaardeerd is ook een beetje lands-afhankelijk; blijkbaar zijn ze in Duitsland en Italie (o.a.) wat bekender / beter gewaardeerd.

Blijf vinden dat Triumph toch wel een paar mooie fietsen op de markt zet (heb direct na mijn rijbewijs nog proefgereden op een Trophy 900! Wat een mooi ding was dat, maar veel te zwaar en net iets te hoog voor een eerste brommert...).

En dat TDM's regelmatig supersports het nakijken geven klopt aardig ja. D'r zijn diverse filmpjes van op internet, maar ook op fora kom je dat nogal eens tegen! Gasten op racemachientjes die op een rechte weg de TDM's voorbij knallen, om vervolgens op de bochtige stukken in Alpen, Ardennen, etc weer ingehaald te worden :)

Geplaatst: 13 aug 2010 17:48
door Turin
Mooie fietsen allemaal helaas heb ik geen Motor rijbewijs en ook nog geen geld om dat te gaan halen.
Maar ik heb wel mijn ouwe puch uit 75 gekocht voor 30 euro liep gelijk na dat ik de bougie vervangen had en brandstof er had in gedaan.

In middels is het ding helemaal uit elkaar geweest frame helemaal kaal geschuurd en in de zwarte hamerite gezet.
Blok gereviseerd pakkingen kogellagers vervangen nieuwe (tweedehands) ontsteking.
Rijd goed. krasjes of stukkies lak eraf zo opgelost beetje tectiel. lak ziet er toch niet uit.

Als ik weer meer tijd heb en de brommer niet meer nodig heb voor mijn bij baantje.

Gaat hij weer uit elkaar dan weer helemaal kaal en dan spuit ik hem netjes bordeaux rood.

Ben nog opzoek naar spaak wielen.

Geplaatst: 13 aug 2010 21:09
door Paasei
Ergens eind jaren 70, eerste helft jaren 80, een kerel gekend die ook zo een puch had.
Jongen deed vakschool 'decoratietechnieken'.
Wat die kon, grensde toch wel heel dicht aan kunst.

De brommer was helemaal van verf ontdaan, en met zijn decoratie technieken als imitatiehout geschilderd. Verschillende houtsoorten, dan nog : grenen met heel veel nerven, mahonie, eik, sommige van de nerven met een penseel met twee haren op...
Bijna niet van echt te onderscheiden. Was een onderdeel van zijn eindwerk.

Geplaatst: 14 aug 2010 22:52
door Luys
Paasei schreef:Ergens eind jaren 70, eerste helft jaren 80, een kerel gekend die ook zo een puch had.
Jongen deed vakschool 'decoratietechnieken'.
Wat die kon, grensde toch wel heel dicht aan kunst.

De brommer was helemaal van verf ontdaan, en met zijn decoratie technieken als imitatiehout geschilderd. Verschillende houtsoorten, dan nog : grenen met heel veel nerven, mahonie, eik, sommige van de nerven met een penseel met twee haren op...
Bijna niet van echt te onderscheiden. Was een onderdeel van zijn eindwerk.
Ja geweldig is dat! Heb ooit een vriendin gehad die op de kunstacademie zat, en daar zat iemand die ook van dat moois kon maken: hout, marmer, etc met mooie nerven en aders, zag er zeer realistisch uit, tot en met de glans toe. Dan ging je dichter bij kijken en bleek het een plaat aluminium te zijn...

Geplaatst: 24 okt 2010 12:19
door witte rasta
hallo allemaal
ik ben hier nieuw

ik rij met een fat boy met een ratbike uiterlijk,m'n vrouw rijdt met een springer softail
we rijden beiden al sinds ons 18de,ik ben nu 40
het was me al opgevallen dat er bij de bikers veel pijprokers zijn

we hebben als biker dan ook een eigen willetje è

cya on the road!!

WR

Geplaatst: 24 okt 2010 22:40
door janneman
Welkom Witte Rasta!

Ik had vandaag een kleine 600 km voor de boeg; naar Ruinen in Drente en terug. Gisteren koud, regen, wind en somber, dus ik zag mijn geest al kruipen vandaag. Ik had maar vast eens de wintervoering in de jas gedaan, de winterhandschoenen klaargelegd en mijn lange ondergoed uit het vet gehaald.
Ha, de goden zijn met de dapperen; schitterend weer vandaag!

Geplaatst: 25 okt 2010 02:01
door metaltommy
wauw janneman, das vlakbij waar ik woon.. idd een hele trip !

Geplaatst: 25 okt 2010 10:03
door witte rasta
janneman schreef:Welkom Witte Rasta!

Ik had vandaag een kleine 600 km voor de boeg; naar Ruinen in Drente en terug. Gisteren koud, regen, wind en somber, dus ik zag mijn geest al kruipen vandaag. Ik had maar vast eens de wintervoering in de jas gedaan, de winterhandschoenen klaargelegd en mijn lange ondergoed uit het vet gehaald.
Ha, de goden zijn met de dapperen; schitterend weer vandaag!
koude is nie zo erg als nattigheid vind ik,hopelijk had je een fijne rit!!
grtz
WR

Geplaatst: 29 okt 2010 18:25
door Paasei
Voor de doorrijders onder ons, een leuke link ivm corrosiebescherming :

http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

Geplaatst: 29 okt 2010 18:42
door janneman
En ik gebruik inderdaad al jaren die tectyl die er in die leuke praktijktest het beste uitkomt.
Twee nadelen: het ziet er vanaf dag 1 tamelijk smerig uit, en dat wordt in de loop van de winter niet beter.
En het grotere nadeel: als je in de zomer en een blinkende motor wilt rondrijden en die tectyl kwijt wil het je een erg ferme poetsklus voor de boeg. Die rommel is er haast niet af te krijgen, en al helemaal niet op onderdelen die heet worden (ja, ik doe er ook een uitlaat mee waar een paar ferme krassen door het chroom op zitten).
Als lang en zwaar gebruik het hoofdoel is (en dat is bij mij het geval) dan is die tectyl ideaal. Die ze daar gebruiken droogt echt op, blijft dus niet plakkerig. en als je motor permanent onder dat spul zit dan is 'niet plakkerig' toch wel aardig...

Geplaatst: 30 okt 2010 15:45
door jurgen
ik ben een liefhebber van de "rat look" dus ideaal spul voor mij,

ik rij alleen niet als het ijselt/glad is .... en bij -10 ook niet want dan krijg ik m'n motor niet meer gestart.

Jurgen.

Geplaatst: 01 nov 2010 21:22
door Bommel
Beste pijprokende motor formers.

Volgend jaar, ik ben er vroeg bij, wordt op 3 juni de veluwerun gehouden.
De VeluweRun is een evenement voor kinderen met een verstandelijke handicap.
Zie de link hieronder.
Wellicht is het leuk en een mooi moment om elkaar ook daar eens te ontmoeten?

http://www.veluwerun.nl/

Geplaatst: 09 nov 2010 23:45
door Eliminator
Mijn motorpark door de jaren heen, allereerst m’n Yamaha 750cc, m’n eerste motorfiets, ouder dan z’n bestuurder destijds, maar een zeer degelijke fiets om het echte rijden te leren (laten we wel zijn, motorlessen zijn slechts de eerste stap)
Afbeelding
Toen, m’n nog eeuwige trots, de Kawasaki ZL1000, nick “Eliminator” 1000cc, een beest van een stoplichtracer, een zalige laidback machine die toch de meeste racers er de eerste paar kolimeter uit trok,… geweldige machine !
(helaas een internetplaatje, heb geen mooie foto van m’n eigen exemplaar)
Afbeelding
Dat wil zeggen, niet in onbeschadigde vorm, dit was er over na een aanrijding op de A20 toen een bellende chauffeur achter me niet de file voor me in de gaten had.
Kan het gelukkig na vertellen, maar deze foto’s doen m;n motorhart nog steeds zeer ! :cry:
Afbeelding
En omdat z’n voorganger bij lange na de 1:10 niet haalde is mn laatste fiets een wat meer overwogen keuze geworden, zuiniger, wentbaarder in de stad, gekozen met m’n hoofd i.p.v. andere lichaamsdelen, maar om de een of andere reden nooit echt helemaal mijn ding geweest.
Afbeelding

Mocht er ooit weer een motorfiets komen wordt het geen plastic apparaat meer, niet mijn ding,…. Maar wat ik wel wil zal wel altijd een droom blijven :D ….. een HD Fatboy in de garage met voor de winterdagen een Lincoln Continental Mark IV onder de carport :twisted:

tweetakten en meer

Geplaatst: 26 jan 2011 11:30
door tweetakt [*RIP*]
Het hoort m.i. eigenlijk onder "andere hobby's" lijktme maar het draadje staat nu eenmaal hier (misschien verplaatsen??)
Je ziet Harmen, je wordt op je wenken bediend.
Motoren, mijn hoofdpassie

Op de foto's mijn huidige motoren (op de GT na) Ik had oa ook nog een Honda CM400T, een Honda CBX 650 Nighthwk, een Honda CB250RS en een K75RT (foutje :lol: )

Mijn eerste motor (daarom nooit verkocht)Yamaha RD250DX type 1A2 bj. 1977 dus belastingvrij
Afbeelding
Suzuki GT 550 met pijn verkocht, tja die wegligging he.
Afbeelding
Onze reisbuffel BMW K1100RS bj 1993
Afbeelding
Yamaha RD250LC bj 1982 type 4L1 nieuw op kenteken gezet in 1986. Ik heb er zo nog een maar die heb ik gekocht voor onderdelen. Volgens het kenteken: eerste toelating 1987 maar de oldtimer-regeling loopt 31-12-1986 uit :evil: . Heb hem sinds kort toch met terugwerkende kracht vanaf 2007 belastingvrij weten te krijgen omdat ik kon aantonen dat hij al in 1982 geproduceerd is.
Afbeelding
Het scheurijzer BMW R1150GS :lol: Een echte stoute motor :lol:
Afbeelding

Geplaatst: 26 jan 2011 11:39
door Massis
heb jammer genoeg nog geen motorrijbewijs, maar afgelopen weekend op het autosalon heb ik toch eens op wat speeltjes plaatsgenomen:

Triumph 675R:
Afbeelding

Harley Electra streetglide classic:
Afbeelding

Ducati 848:
Afbeelding


Van degene die mij het meeste lag heb ik jammer genoeg geen foto, een Kawa Ninja..

zonder motorrijbewijs zal het hierbij blijven:

Afbeelding

Geplaatst: 26 jan 2011 11:41
door tweetakt [*RIP*]
Die Duc is wel vet he 8) 8) 8)

Geplaatst: 26 jan 2011 12:18
door Massis
vond hem eigenlijk minder dan verwacht. Veruit het meest mijn ding is een Kawasaki Ninja, gevolgd door de Triumph. De Duc is me te laag...

Heb hoe dan ook geen geld voor eender welke, zitten allen boven de €12.500 nieuw...

En zoals gezegd: ik heb nog niet eens een motorrijbewijs :D

Geplaatst: 26 jan 2011 13:47
door boyenne
Leuke foto's allemaal!

En eveneens gaaf om te zien dat er meerdere motormuizen zijn! onder ons :)

onze brommers

Geplaatst: 14 feb 2011 22:12
door robby
dit is die van mijn vriendin
Afbeelding
yamaha 125cc ybr custom 2008. 1 cilinder
hier rijdt ik mee
Afbeelding
honda ca 125 rebel 1997 2 cilinder.
is nog origineel , weet nog niet als dit zo blijft .ik zie liever bobbers .
de vorige was een honda cm125t omgebouwd van 77.
motor kapot geen onderdelen meer vindbaar.

en niet om te toeren , maar ik doe soms toch 200 à 300km op een dag .
ik rijd dan ook zomer en winter.
in de winter neem ik wel meer de yamaha ,die banden zijn niet zo breed voor de gladde wegen beter .
Afbeelding
standaard cm en omgebouwd
Afbeelding

Geplaatst: 14 feb 2011 23:12
door janneman
Mooi spul Robby, en je komt er best wel ver mee hoor (Noordkaap op een cb 250, ooit)