Welke film heb je als laatst gekeken?

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
MfOx

Re: Welke film heb je als laatst gekeken?

Bericht door MfOx » 14 jun 2015 22:00

Murder on the Orient Express - een film lang in voornamelijk 3 wagons van een trein verblijven, fantastisch.
Jurrasic World - zeer vermakelijk, weer een beetje het gevoel van Jurassic Park (al weer meer dan 20jaar geleden! :shock: )
True legend - nice
Birdman - niet een alledaagse Hollywood film, volgens mij zeker wel de moeite waard..

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 14 jun 2015 22:26

The good, the bad and the ugly, met Lee Van Cleef die zijn Peterson tampt met zijn vinger...

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Freark

Bericht door Freark » 14 jun 2015 22:35

Op YouTube doet nwpipesmoker dat ook vaak en hij lijkt nog op de heer Van Cleef ook! Ik kijk graag naar zijn filmpjes omdat hij zo'n overduidelijk plezier in het pijproken uitstraalt, wars is van moeilijk doen (hij gaat als een schoorsteen van de Hoogovens) en zijn tabaksvoorkeuren aardig overeenkomen met de mijne.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

L.deJong
Contacteer:

Bericht door L.deJong » 15 jun 2015 10:44

Mikali schreef:Ik heb gisteren naar "Focus" gekeken. Die Margot Robbie is niet onaangenaam op het scherm :lol:
Verder zijn de soundtracks goed, en eigenlijk het plot van de film ook verrassend, dus een aanrader !!
Hahaha. heb Focus ook gezien, zeker leuke film, alleen einde was beetje te mooi om waar te zijn, voor de rest krijg je je ogen niet afgewend van Margot :D
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Lonny

Bericht door Lonny » 15 jun 2015 13:20

American Sniper van Clint Eastwood.
Goeie film.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Berend72

Bericht door Berend72 » 15 jun 2015 16:57

Afgelopen donderdag de premiere van Jurassic World gezien. Toch met enige scepsis uitgekeken naar deze nieuwe aflevering, wat inmiddels al de 4e Jurassic Park film is.... Waar het eerste deel enorm goed was waren de delen erna zeker niet minder spectaculair, maar toch zeker minder.... De nieuwste aanwinst sluit echter perfect aan bij het eerste deel en is t park daadwerkelijk een groot 'pretpark' geworden... Uiteraard gaat er toch iets mis, beetje voorspelbaar, maar is toch zeker zo nu en dan best spannend. Ik heb genoten van deze film!!

Een andere aanrader in de bios op dit moment is Mad Max. Flinterdun verhaal, maar oh wat een rit!!! Knettergek!!! Vooral de live-muziek van de gitarist aan een soort bungy-jump touw omringt door enorme boxen.... Zeker ook een must-see op t grote scherm.
Nulla Tenaci Invia Est Via

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 21 jun 2015 01:35

Afbeelding
A young woman goes on a 1,700-mile trek across the deserts of West Australia with four camels and her faithful dog.
Waargebeurd. De film laat de reis van Robyn Davidson zien, die met haar kamelen door de Australische woestijn wandelt. Fascinerend om te zien, aanrader.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 12 jul 2015 16:50

Warriors (alternatieve benaming 'Peacekeepers'), BBC 1999, een miniserie bestaande uit twee afleveringen van in totaal zo'n drie uur.
Afbeelding
Liverpool, 1992. Vier jonge Engelse soldaten op verlof staan op het punt hun vreedzaam bestaan te verruilen voor de verschrikkingen van een burgeroorlog. Ze maken deel uit van een van de eerste contingenten, uitgezonden door de VN naar het oorlogsgebied in Bosnië. Hun doel is het beschermen van de bedreigde burgerbevolking. In hartje winter weten ze zich gevangen in een verschrikkelijke oorlog vol onvoorstelbare wreedheden en volkerenmoord.
Al met al een indrukwekkende film, die de machteloosheid van de VN-soldaten goed weergeeft. Helaas is het eigenlijke conflict wel nogal eenzijdig belicht, maar ondanks dat geeft het wel weer wat sommige soldaten daar door hebben moeten maken.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 27 jul 2015 00:25

Voor vele zal ie te flauw zijn, maar het is helemaal mijn humor,... na een geweldige TED,.... nu ook TED 2 gezien.
Okay, een pratende teddybeer,.... maar wel één die zuipt, blowt, vloekt en neu#@,... euhm, de liefde bedrijft.
Geweldig, meerdere keren flink zitten schaterlachen.
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck » 20 aug 2015 18:01

Blue Ruin, http://www.imdb.com/title/tt2359024/

Afbeelding

De lelijke kant van (eer)wraak, tamelijk deprimerend.

KnurftenKoning

Bericht door KnurftenKoning » 20 aug 2015 19:27

twilight 1.2. en een stukje van 3.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 20 aug 2015 22:22

dinck schreef: De lelijke kant van (eer)wraak, tamelijk deprimerend.

Is er ook een 'goede' kant aan eerwraak dan ? :shock:
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck » 20 aug 2015 22:25

Is er niet, nee, ik had dus moeten zeggen 'de lelijkheid van wraak'.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 20 aug 2015 22:29

Was al erg benieuwd naar je volgende post, maar we zijn het eensch :wink:
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck » 20 aug 2015 22:34

Tja, het gekke is dat de uitvoerder van die wraak een nogal sullige loser is die meer verdriet lijkt te hebben dan een zengende haat en dat maakt het zo deprimerend.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 22 aug 2015 01:29

Mad Max Fury Road,.......... ondanks ik weet dat 'de oude' Mad Max films (waar Mel Gibson mee is doorgebroken) ook al met een korrel zout bekeken diende te worden, komt men met deze film aan een pak zout nog te kort.
Toch, als je je verstand op nul kan zetten en zin hebt in een ongecompliceerde mannen-avond (hersenloze actie met veel schaars gekleed vrouwelijk schoon) is hij geweldig.
Minimaal verhaal, maximaal actie.

'De gitarist' mag een aparte vermelding, niets toevoegend aan 'het verhaal' (zover aanwezig) maar wel rete-cool.

Inspiratiebron voor een hoop lol,....

Origineel
Afbeelding

Uiteraard, gezien de gelijkenis kon een Eddie (*) variant niet uitblijven. (voor de niet metalheads, Eddie is de mascotte van Iron Maiden)
Afbeelding

Verder zijn er een hoop leuke tekeningen en poppetjes van 'The Doof Warrior' te vinden online, maar deze gek die z'n halve tuin verbouwd heeft,...... geweldig !
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

MfOx

Bericht door MfOx » 22 aug 2015 12:59

Inderdaad een vermakelijke film, en niet vanwege het verhaal.

De aktie/stunts zijn wel origineel en ontzettend mooi in beeld gebracht vond ik.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 22 aug 2015 13:09

Ik heb hem ook laatst zitten kijken en het enige dat de hele tijd door mijn gedachten draaide was : "Tom Hardy is geen Mel Gibson"
Nicolas Hoult daarentegen vond ik wel weer super.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 18 dec 2015 15:08

Gisteren begonnen aan het eerste deel van Hatfields & McCoys
Afbeelding

Ik verheugde me toen ik een pijp in beeld zag verschijnen, ik denk, dan heb ik eindelijk even wat te melden op het PRF in het 'pijproker gespot' of 'in beeld', maar later bedacht ik me dat ik ineens heb geleerd waar de Devil Anse pijpvorm vandaan kwam..

Afbeelding

Verder tot nu toe erg vermakelijk, maar ik ben dan ook nooit zo kritisch op films e.d. Het is voor mij al gauw even een ontsnapping uit de dagelijkse realiteit, zeker wanneer het zich in een ander tijdperk afspeelt.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 18 dec 2015 15:23

Ben er al een poosje naar op zoek. Maar niet gevonden helaas, het lijkt me een leuke mini-serie.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis » 18 dec 2015 17:20

De Devil Anse is verkrijgbaar bij o.a. de Dagners. Vader en zoon die een hilarische kijk hebben op van alles. Ik volg ze op facebook en lach me regelmatig een kriek.... Ooit komt er hier ook een Devil Anse, waarschijnlijk van Massis als ik die zo gek krijg om er 1 met filter te fabriceren.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Mikali

Bericht door Mikali » 11 jan 2016 16:47

Daarstraks Tarantino's nieuwste werk bekeken: "the hateful eight".
En hij is GE-WEL-DIG ! (je bent voor of tegen Tarantino's stijl natuurlijk).

Ook in deze prent word trouwens uitvoerig pijp gerookt door Samuel L. Jackson en Kurt Russel. (1ste 30 min van de film, en toch welk enkele minuten in beeld :) )
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Smokomang

Bericht door Smokomang » 11 jan 2016 17:23

Mikali schreef:Daarstraks Tarantino's nieuwste werk bekeken: "the hateful eight".
En hij is GE-WEL-DIG ! (je bent voor of tegen Tarantino's stijl natuurlijk).

Ook in deze prent word trouwens uitvoerig pijp gerookt door Samuel L. Jackson en Kurt Russel. (1ste 30 min van de film, en toch welk enkele minuten in beeld :) )
HE-LE-MAAL mee eens maar ben dan ook een tarantino fan
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 27 mar 2016 23:18

Twee dagen achteréén een film gekeken van acteurs waar ik normaal niet zo'n klik mee heb, gisteren Capt. Philips (Tom Hanks) en vandaag The Reverant (Leo di Caprio).
Beide hebben mij eens positief verrast.
Afbeelding

Lonny

Bericht door Lonny » 28 mar 2016 15:11

Goeie western, met een ietwat vreemd indianen verhaal....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 09 apr 2016 23:24

Net klaar met "Zulu". En dan bedoel ik de film uit 1964 die het verhaal vertelt van de gevechten tussen Zulu's en Engelsen bij Rorke's Drift, met een piepjonge Michael Caine in een van de hoofdrollen.
Ik vond hem prachtig, wat mij betreft een aanrader.

Arclaud

Bericht door Arclaud » 09 apr 2016 23:41

Bridge Of Spies. Ik vond hem goed!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 01 mei 2016 00:16

"Shoah", gisternacht en nu tot half vijf op NPO2.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 01 mei 2016 00:41

Star wars the force awakens. Na het lezen van ongeveer alle boeken die ooit geschreven zijn in deze serie was de film een enorme tegenvaller. Wist ik natuurlijk ook eigenlijk wel maar tegen beter weten in toch weer twee uur van mijn leven verspild.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Ribbon

Bericht door Ribbon » 07 jul 2016 12:29

Eergisteren stuitte ik op 'Eyes Wide Shut'. Hij werd uitgezonden op SBS9 en had op het moment niets beters te doen. Ik kan zeggen dat ik een groot fan van Stanley Kubrick's werk ben en had EWS ongeveer een keer of 5 eerder gezien.

Wat me altijd verbaasde waren de voornamelijk negatieve kritieken die de film kreeg. De karakters zouden in psychologisch opzicht (te) oppervlakkig zijn en dat zijn velen niet gewend van Kubrick's personages. Het vreemde is dat Kubrick zelf EWS als zijn beste werk zag. Daar wilde ik wel wat meer over te weten komen en ben aan het googlen geslagen. Ik stuitte op een review die me echt versteld deed staan.

Mochten mensen geïnteresseerd zijn en de tijd hebben; kijk eerst de film (nogmaals), en lees dan de recensie. Het heeft mij doen inzien dat er vele manieren zijn om film te kijken en te interpreteren. Plus dat het kritieken die worden gegeven vaak meer zeggen over de kijker dan de film zelf. Kubrick is een echte meester die ook dit aspect van cinema in zijn werk heeft geperfectioneerd. 'Eyes Wide Shut' is dus inderdaad misschien wel zijn beste film en past mijns inziens in het rijtje van andere tijdloze meesterwerken.

phpBB [video]

http://www.visual-memory.co.uk/amk/doc/0096.html
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), Condor Blended, McClelland Christmas Cheer 2008, C&D Old Joe Krantz (2010)

Plaats reactie