Der zundapp

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
pijpliefhebberrobin

Der zundapp

Bericht door pijpliefhebberrobin » 22 sep 2018 13:33

Sommige van jullie zullen het al wel op Facebook mee hebben gekregen, maar ik vertel het ook hier.

Ik heb weer een Zundapp.

Het hele avontuur begon in 2017 toen ik met de Tomos A35 van moeders onderuit ging en de brommer Total loss werd verklaard. Toen ben ik naar een eigen brommer wezen kijken en mijn oog viel op een blauwe 529-05 GTS-50 met een vraagprijs van €950.

Afbeelding

Helaas was het een kat in de zak en na twee weken, ik vergeet de dag nooit meer, verkocht ik haar voor €400.

Toch bleef het trekken. In februarie wezen kijk naar een 529-05 KS-50 met een album cover op de tank. Aangezien de prijs daarvan te stevig was omdat het een niet rijdend project was, heb ik het niet gedaan.

Toen op 09-06 samen met mijn vader naar Delft gegaan en op dezelfde kwam ik thuis met deze schoonheid, genaamd Cristina, terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een heuse seringa KS-50. Ook daar heb ik het nodig al mee meegemaakt. Van een niet werkende teller tot aan een versleten plunjer die een halve blok revisie veroorzaakte. voor de rest alleen maar kleine dingen , kapotte cdi (midden in een bocht!!), lampjes, niet stationaire willen lopen, geen groot en dimlicht en geen claxon. Dus dat heb ik allemaal zelf geregeld.

Afbeelding

Maar er is ook nog wat te doen. Knipperlichten monteren en dan is er nog een zoektocht naar trekkracht. Dus woensdag gaat de cilinder eraf en word die opgestuurd naar een kennis van mij die er naar gaat kijken.
The eagle flies alone!

Plaats reactie