Stanislav

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Stanislav

Bericht door wiele »

Ik ben momenteel in tsjechie. Ik kijk dan altijd eens naar lokale producten. En in dit geval ook nr pijpen van hier.
We gaan morgen nr Praag en ik heb al verschillende zaken gevonden waar ze pijpen en tabak verkopen.
Mostex shop en Baker Street. Er zouden ook Tsjechische pijpen zijn en meer bepaald pijpen van Stanislav.

Iemand enige ervaring hiermee? Ben mr curieus.

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Stanislav

Bericht door dewitte »

Geen ervaring met de pijpen maar de balkan latakia van stanislav vond ik wel lekker.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanislav

Bericht door Eliminator »

Bakerstreet is een leuke zaak, met (als ze er staat) de mooiste vrouw in tabakswereld achter de toonbank, de moeite waard eens te kijken dus :mrgreen:
Ook hebben ze er voldoende keus aan lokaal gemaakte pijpen, zelf ben ik er met een Jirsa naar huis gegaan.

Ook een aanrader in praag, het biermuseum, niets met een museum van doen, maar wel met een grote diversiteit aan bier van de tap
Afbeelding
mocht je liefhebber zijn, leuk om een testplankje (of twee) te bestellen, hierin staan een aantal kleine glaasjes om de diverse bieren te kunnen proeven.

Hij stond destijds op onze bucketlist maar liepen er per toeval 's middags al een keer langs "laten we even kijken of het inderdaad de moeite is, één biertje, komen we er vanavond wel terug",..... tegen sluitingstijd rolde we de zaak uit :oops: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Stanislav

Bericht door wiele »

Ben net terug gekomen en ben de stanislav pipe shop binnen geweest. Heb er een pijp gekocht (foto's volgen nog) en 3 tabakken. De balkandere van Stanislav, de lindon mixture van Stanislav en de irish flake. De 2 eerste zitten in een pouch. De laatste flake zit in een blikje. Jammer dat ze niet allemaal in blik zitten. Want nu moet ik ze redelijk snel gaan roken.

De vrouw achter de toog was ook niet mis om naar te kijken anders. Mr ze verschoot van mn aankopen blijkbaar want ze durfde de prijs in kronen niet hardop zeggen. Ze draaide liever het schermpje. Mr dat viel dus heel erg mee. 1800 kronen voor alles. En ik kreeg 5% korting :-)

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Stanislav

Bericht door Toon »

Is die stanislav, Dr. Joseph Stanislav.
Ik las net dat hij in samenwerking met S. Gawith de Springtime mixture heeft gemaakt.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Stanislav

Bericht door wiele »

Ja idd. En ik heb ook die springflake gekocht en er stond stanislav op terwijl SG die ook had dacht ik. Nu weet ik dus hoe da komt.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Stanislav

Bericht door Asmodeus »

Er is voor elk van de vier jaargetijden een SG/Stanislaw flake. Ik vind de Winter Time Flake het best van de vier. De Spring Time Flake is een milde VaPer flake, veel droger dan de meeste andere SG flakes

Plaats reactie