Golden Gate

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Golden Gate

Bericht door rivulus »

Af en toe koop ik een goedkope pijp op e-bay om eens te kijke wat het is. Daar zitten af en toe best leuke dingen tussen. In sommige Oekraiense webshops kom je tussen de ludiek gesneden boomstronkjes pijpen van het merk "Golden Gate" tegen. Het zijn meestal klassieke modellen. Ik heb eerst de bulldog besteld. Een forse pijp met een ruime ketel. Hij kostte ongeveer EUR45. Een nette pijp, mooi hout. Geen enorme fills of zo, met een acryl bit. Ruim geboord, rookt uitstekend.
Vergelijkbaar met een BigBen qua kwaliteit. De squat tomato komt uit dezelfde serie. De poker heeft een ebonieten mondstuk en ook daar een mooie nervatuur voor z'n prijs.

Al met al ben ik er dik tevreden mee.
GG pipes.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Golden Gate

Bericht door Robbie-san »

De pijpen zien er op zich goed uit. Twee modellen herken ik. 1 van Peterson en 1 van Rattray's.
Prijs lijkt me ook redelijk.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Golden Gate

Bericht door rivulus »

Robbie-san schreef:De pijpen zien er op zich goed uit. Twee modellen herken ik. 1 van Peterson en 1 van Rattray's.
Prijs lijkt me ook redelijk.
Ik neem aan dat de bulldog degene is die op de Peterson lijkt?
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Golden Gate

Bericht door wiele »

zeer mooie poker. ben ik eigenlijk nog naar op zoek. dat en een bulldog. oh ja, en een tankard en .....

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Golden Gate

Bericht door wiele »

en net eens gekeken op ebay en de site. ziet er allemaal eg leuk uit. iets om in het oog te houden precies.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Golden Gate

Bericht door Robbie-san »

@ Rivulus,

Onderste rij, tweede van links. Lijkt op een pijp uit de Sherlock Holmes serie:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... UySENT0zHE
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Golden Gate

Bericht door rivulus »

Robbie-san schreef:@ Rivulus,

Onderste rij, tweede van links. Lijkt op een pijp uit de Sherlock Holmes serie:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... UySENT0zHE
Da's de Sherlock Holmes Baker Street. Die is wat kleiner (is een XL13) en de ring zit op 1/3 i.p.v. 1/2. (Ik heb er ooit eentje van SKE overgenomen dus ik kan ze naast elkaar leggen :D )

Komt trouwens wel voor. Ik heb van La Pipa en van Ben Wade een pijp die er uit ziet als Peterson reject. Ik heb ooit ergens gelezen dat veel van de Peterson koppen uit Frankrijk (en Italie? ) komen maar in Ierland worden gestained en van zilverwerk en roeren worden voorzien.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Plaats reactie