Rossi Standard 133

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Rossi Standard 133

Bericht door derkbait »

Dat zijn de leuke verassingen...
Bij een zooitje pijpen die ik laatst kocht..
Afbeelding
Zat ook bij nader inzien een Rossi standard 133 pijp, iets trok mij enorm in de pijp toen ie wat dagen voor mij lag op een opknapbeurt te wachten en na wat gegoogle kwam ik er achter, en neem mij niet kwalijk als ik er naast zit, dat het een Nino Rossi is.. en naar mijn inziens ook nog een oudje en handgemaakt.... hij was nagenoeg niet gerookt dus het ruimertje gaf nagenoeg geen rommel..
Ik ben hier echt vreselijk mee aan het poetsen geweest en moet zeggen hij glimt als de bekende ...... in de maneschijn!!! Ik vind hem echt prachtig!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat de beelden jullie kan bekoren....

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Heel fraai, jawel! Ik ben niet bekend met wat oudere Italiaanse pijpenmakers -Nino Rossi klinkt mij Italiaans in de oren- maar dit is best wel een bijzonder model zo. Zo'n platte steel maakt een pijp altijd elegant, lichtvoetig in mijn ogen.

Een fraaie aanwinst dus, gefeliciteerd!

Groet, Janneman

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Mooie pijp. Ik heb zelf een Rossi prince, maar dat is een moderne pijp. Schijnt een doorstart van het merk te zijn nadat het feitelijk afgelopen was met de producent. Dit keer onder beheer van Savinelli. Het is een prima pijpje, maar het rookkanaal is raar. Bij het mondstuk loopt het uit in twee kleine gaatjes in plaats van één normale. Het rookt prima, maar het is lastig om er een pijprager door heen te krijgen. Dat lukt alleen als je de pijp uit elkaar haalt. Ik zie er zelf het nut niet zo van in, maar het schijnt dat je met twee kleine gaatjes in plaats van eén grote een steviger mondstuk hebt, wat handig is voor de ouderwetse knagers die binnen een jaar een mondstuk kapot knabbelen.

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Dank voor de reacties!!!

Plaats reactie