Travel pipe Ezi Load

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
danielb
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 dec 2014 13:58
Locatie: West-Vlaanderen, België

Travel pipe Ezi Load

Bericht door danielb »

Bij Country Pipes een bestelling geplaatst, maar ik kwam €10.00 tekort om in aanmerking te komen voor gratis verzending (vanaf €90.00).
De verzendingkosten waren €9.00, en dan maar iets gekocht wat ik niet ken, een "Travel pipe Ezi Load".
Kost €21.00, maar nu ik zonder verzendingskosten kon afrekenen, kwam dit maar op €12.00.

Beschrijving op de website van Country Pipes:

De ultieme reispijp voor tussendoor of onderweg. Met een rooktijd van 15 a 20 minuten ook geschikt voor tussen de pauze. Tabak, pijp, en tamper handig samengevoegd .

U vult het reservoir met uw eigen keuze tabak. Voor gebruik openklappen en de tabakskamer vult zich. Vervolgens doordraaien en u kunt de pijp aansteken en roken. De Bowl is van Afrikaans notenhout, metaal is RVS, reservoir van degelijk perspex, tamper van metaal vernuftig verstopt aan de bovenzijde en zo los te klikken
9mm filter.


Heeft er iemand zo'n Travel pipe, en er ook ervaring mee?

(De foto komt van de Country Pipes website)
Afbeelding
Het ergste van alles is besluiteloosheid.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door teunis »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel zeer benieuwd hoe zoiets bevalt.

Ik kan mij voorstellen dat de motorrijders onder ons dit, volgens mij, onbreekbare pijpje voor onderweg zouden kunnen gaan waarderen.

Post dus vooral jouw ervaringen!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door Luys »

teunis schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel zeer benieuwd hoe zoiets bevalt.

Ik kan mij voorstellen dat de motorrijders onder ons dit, volgens mij, onbreekbare pijpje voor onderweg zouden kunnen gaan waarderen.

Post dus vooral jouw ervaringen!
Ben, helaas, op dit moment effe geen motorrijder, maar denk dat zo'n pijpje me niet kan bekoren... Dan liever gewoon een of twee falcons en wat tabak in de tanktas; toch plek zat!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door Wowbagger »

Ik snap de constructie ook niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door Lonny »

Ceci n'est pas une pipe

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door teunis »

Als ik het goed begrijp, heeft het een ingebouwd reservoir voor tabak. Scheelt een blik meenemen op een toertochtje. Daarnaast lijkt het mij goed opvouwbaar, dus kan zo in de jaszak. Hoeft die tanktas ook niet mee. :D

Het ziet er niet als een pijp uit, en voelt waarschijnlijk zo ook niet aan, maar voor mij gaat het onder de streep er om dat tijdens de pitstop ik een plasje kan plegen, een slok koffie kan drinken (met of zonder de traditionele uitsmijter) en het nicotinepeil op kan krikken. Falcons zijn dan uiterst handig, maar wie weet is dit systeem nog iets Handiger......
Ik vermoed zelfs dat het in de auto (ja ik ben een mooi-weer motorrijder) voordelen biedt.

Daarom verneem ik zo graag de ervaringen!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door janneman »

Ha, vooral meenemen naar Meetings, dat ding is op z'n minst een bijzonder rookdingsigheidje! Voor niet teveel geld altijd leuk. Ik ken deze rook-nietmachine niet (oef) maar heb hem wel vaker op internet zitten bekijken. Een opmerkelijk ding.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Godfrey59

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door Godfrey59 »

Het ding werkt prima . Ik heb even zitten prutsen welke tabak er het beste in werkt maar pijptabak in cubes of blokjes gaat helemaal uit de kunst . De drogere Semois gaat ook prima . De tabak moet niet de langdradig of erg vochtig zijn . Dan beter laten drogen en klein maken .

Het ding komt met een doos filters maar kan ook zonder gerookt worden . Dichtgeklapt neemt het niet meer plaats in als een flinke aansteker . Reservoir vullen met tabak . Klap je hem open vult het bowltje zicht automatisch met tabak en sluit de voorraadkamer daarna af . Doordraaien en je kunt hem aansteken voor 15 a twintig minuten rookplezier . Dichtklappen weer en klaar .

Is best wel degelijk gemaakt van ABS en alle chroom delen degelijk metaal ( geen zamac). Het bowltje is van de afrikaanse vuurboom en qua hardheid vergelijkbaar met bruyere .
De voorraadkamer is voldoende voor 10 pijpjes .

Godfrey

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door Marielle32 »

Godfrey59 schreef:Het ding werkt prima . Ik heb even zitten prutsen welke tabak er het beste in werkt maar pijptabak in cubes of blokjes gaat helemaal uit de kunst . De drogere Semois gaat ook prima . De tabak moet niet de langdradig of erg vochtig zijn . Dan beter laten drogen en klein maken .

Het ding komt met een doos filters maar kan ook zonder gerookt worden . Dichtgeklapt neemt het niet meer plaats in als een flinke aansteker . Reservoir vullen met tabak . Klap je hem open vult het bowltje zicht automatisch met tabak en sluit de voorraadkamer daarna af . Doordraaien en je kunt hem aansteken voor 15 a twintig minuten rookplezier . Dichtklappen weer en klaar .

Is best wel degelijk gemaakt van ABS en alle chroom delen degelijk metaal ( geen zamac). Het bowltje is van de afrikaanse vuurboom en qua hardheid vergelijkbaar met bruyere .
De voorraadkamer is voldoende voor 10 pijpjes .

Godfrey
Dat klinkt aantrekkelijk ! Had jij er niet ook zo een op je site ? Anders graag meenemen naar WW dan heb ik wel interesse.
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door teunis »

En wat kunnen we regelen voor geïnteresseerden die NIET op WW komen? Die forumleden bestaan echt wel, hoor!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Godfrey59

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door Godfrey59 »

teunis schreef:En wat kunnen we regelen voor geïnteresseerden die NIET op WW komen? Die forumleden bestaan echt wel, hoor!
Tja dat wordt lastig op dezelfde dag . Ik kan niet op twee plaatsen zijn . Dus doen we het zo , de actie te Wuustwezel doen we daags erna voor het hele forum .

Godfrey

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Travel pipe Ezi Load

Bericht door teunis »

mooi opgelost, zo.

Ik dacht meer aan een herhaling bij schimmel of Heukelum, ik zou de pijp eerst graag 'in het eggie willen zien', maar ook dan zijn er leden die niet kunnen komen.

Hulde, Godfrey.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Plaats reactie