keramische pijp gezocht

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2009 00:08

keramische pijp gezocht

Bericht door Steef »

Weten jullie misschien waar ik nog aan een keramische pijp kan komen? Mijn favouriete pijpje is een dubbelwandig keramisch pijpje geglazuurd van buiten,, ongeglazuurd van binnen. Rookt lekker koel en droog, maar de kop is helaas aan de kleine kant. Ik had ook een ruimer model, maar die heb ik jaren geleden uit mijn handen laten glippen...ting! :cry:

Op zoek naar een nieuwe van hetzelfde soort, kon ik die dingen nergens meer vinden. Ik heb toen voor een meerschuimen pijp (appelmodel) gekozen. ook best een fijne, maar ik blijf toch die keramische missen.

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

Hoi
Ik denk dat je naar een zaak moet zoeken die nog een zenith heeft liggen,ze werden gemaakt in gouda en er zijn zenith pijpen waar van de kop dubbelwandig is met een geglazuurde buiten kant.
Ik zelf bezit er twee n.l. de old amsterdam en de old mokum.
Afbeelding


veel suc6 ton

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4037
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

inderdaad, Zenith of Goedewaagen uit gouda. Je ziet ze zo af en toe wel eens op Ebay. Deze Goedewaagen bijv. Er staat in de beschijving vermeld dat het meerschuim is, dat is dus niet zo.... Ik heb deze zelf ook en hij rookt erg prettig.
http://cgi.ebay.com/Vintage-Meerschaum- ... 35a5dbebd6
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ik was laatst in de Compagnie (als ik het goed heb) te Breda en daar hing een aardig aanbod keramiek pijpen. Misschien de moeite waard als je in de buurt bent.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Op marktplaats onder "pijpen" staat nu bovenaan een setje met standaard voor € 50 antieke doorrokers.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2009 00:08

achter het net gevist

Bericht door Steef »

Goede tip Matin; ik ben gisteren tot twee uur 's nachts opgebleven om de oude Goedewaagen te bevechten, maar helaas is een ander er met de buit vandoor gegaan. Wat een stresstoestand zo'n e-veiling en wat een teleurstelling. Ben met de pest in m'n lijf te bed gegaan. Mijn hoop is nu gevestigd op de voorraad van de Compagnie. Ik moet voor werk bij Breda zijn volgende week. Kynikos, je leest weer of er wat bijzat van mijn gading. Bedankt voor de tips, meer tips blijven welkom. Veel plezier vanavond en voorzichtig met vuurwerk!

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: achter het net gevist

Bericht door Vandaahl »

Steef schreef:Goede tip Matin; ik ben gisteren tot twee uur 's nachts opgebleven om de oude Goedewaagen te bevechten, maar helaas is een ander er met de buit vandoor gegaan. Wat een stresstoestand zo'n e-veiling en wat een teleurstelling. Ben met de pest in m'n lijf te bed gegaan. Mijn hoop is nu gevestigd op de voorraad van de Compagnie. Ik moet voor werk bij Breda zijn volgende week. Kynikos, je leest weer of er wat bijzat van mijn gading. Bedankt voor de tips, meer tips blijven welkom. Veel plezier vanavond en voorzichtig met vuurwerk!
Je kan ook een maximum bod opgeven. Dan hoef je niet zolang op te blijven. :wink:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4037
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: achter het net gevist

Bericht door Martin Romijn »

Steef schreef:Goede tip Matin; ik ben gisteren tot twee uur 's nachts opgebleven om de oude Goedewaagen te bevechten, maar helaas is een ander er met de buit vandoor gegaan. Wat een stresstoestand zo'n e-veiling en wat een teleurstelling. Ben met de pest in m'n lijf te bed gegaan. Mijn hoop is nu gevestigd op de voorraad van de Compagnie. Ik moet voor werk bij Breda zijn volgende week. Kynikos, je leest weer of er wat bijzat van mijn gading. Bedankt voor de tips, meer tips blijven welkom. Veel plezier vanavond en voorzichtig met vuurwerk!
Jammer dat het niet gelukt is ! Ik hoop voor je dat je bij de Compagnie zult slagen. Mooie zaak, ben er een aantal jaar geleden samen met wat andere pijprokers op bezoek geweest. Er staat een klein verslagje van het bezoek op mijn website, met wat foto's. In de rubriek "other stuff" staat het stukje onder "Lowlands ASP meeting"
Succes dus in Breda !
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Plaats reactie