inroken Vauen

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

inroken Vauen

Bericht door roocker »

Klopt het dat een Vauen traag inrookt net bijvoorbeeld een Peterson ? Heb de pijp nu al 8x vol gestopt en tot de bodem leeggerookt , maar zie nog weinig verandering op de wand . Gebruikte tabak is Baai , die toch wel heet brand . Op aanraden van een Duitse firma niet het 3 x 1/3 systeem gebruikt maar gelijk vol . Doe ik met iedere nieuwe pijp en het bevalt prima .

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: inroken Vauen

Bericht door junksculp »

Ik heb 3 Vauen pijpen, die heb ik ook meteen helemaal volgestopt en gerookt, heb nooit problemen gehad en de koollaag was vrij snel opgebouwd.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: inroken Vauen

Bericht door roocker »

@Jelle : Waren dit aromaten misschien ? Omdat de suikers sneller een koollaagje vormen . :-T

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: inroken Vauen

Bericht door junksculp »

roocker schreef: 27 nov 2018 15:54 @Jelle : Waren dit aromaten misschien ? Omdat de suikers sneller een koollaagje vormen . :-T
Ik heb de meeste ingerookt met Davidoff english of royalty. Rook geen aromaten.

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: inroken Vauen

Bericht door Gnomepje »

roocker schreef: 27 nov 2018 09:55 Klopt het dat een Vauen traag inrookt net bijvoorbeeld een Peterson ? Heb de pijp nu al 8x vol gestopt en tot de bodem leeggerookt , maar zie nog weinig verandering op de wand . Gebruikte tabak is Baai , die toch wel heet brand . Op aanraden van een Duitse firma niet het 3 x 1/3 systeem gebruikt maar gelijk vol . Doe ik met iedere nieuwe pijp en het bevalt prima .
Geen problemen hier met inroken van een Vauen. Gewoon 5x 1/3 en 5x 2/3. Maar ik doe dat eigenlijk altijd met English of Virginia's. Daarna helemaal stoppen.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: inroken Vauen

Bericht door Deadl0ck »

Nooit problemen mee gehad.
Groet, Mark

Plaats reactie