opgeknapte Shamrock

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4036
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

opgeknapte Shamrock

Bericht door Martin Romijn »

Vandaag weer eens een pijpje opgeknapt, een Shamrock, gemaakt door Peterson. Het pijpje was aardig toegetakeld dus ik heb het volledig geschuurd en daarna weer op kleur gebracht, was erop, wat poetsen en hij is weer als nieuw...bijna....
Hier de foto's van voor en na :

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Mooi gedaan, zeg. Wat voor merk is Shamrock? Klinkt als iets wat met Peterson te maken heeft.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Een succesvol beurtje! Hoe heb je hem weer op kleur gebracht, welke kleuren beist waren dit? Ziet er echt goed uit!

Shamrock isvoor zover ik weet gewoon een van de series van Peterson, met standaard vormen mar een eigen afwerking. Ik meen me eigenlijk te herinneren dat dit vroeger de 'afgekeurde' toppijpen van peterson waren, straight grains met 'een vlekje', die dan als het foutje ondekt was niet gebeitst werden maar alleen met was afgewerkt werden. Ik weet niet zeker of dat klopt, en ik weet al helemaal niet of dat nu nog zo is...

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Bericht door Kapitein Haddock »

Ziet er mooi uit.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4036
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

deze pijp is gemaakt door Peterson, maar was niet volmaakt genoeg om Peterson te mogen heten :cry:
Op de 2de foto zie je het stempel.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4036
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

janneman schreef:Een succesvol beurtje! Hoe heb je hem weer op kleur gebracht, welke kleuren beist waren dit? Ziet er echt goed uit!

Shamrock isvoor zover ik weet gewoon een van de series van Peterson, met standaard vormen mar een eigen afwerking. Ik meen me eigenlijk te herinneren dat dit vroeger de 'afgekeurde' toppijpen van peterson waren, straight grains met 'een vlekje', die dan als het foutje ondekt was niet gebeitst werden maar alleen met was afgewerkt werden. Ik weet niet zeker of dat klopt, en ik weet al helemaal niet of dat nu nog zo is...

Groet, Janneman
Helemaal juist Jan, (zoals gewoonlijk :wink: ) Zo was het destijds.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4036
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Ik zag dat ik de vraag van Janneman over de beits niet beantwoord had. Ik heb voor deze een soort pasta, volgens mij Carnuba met een kleurtje gebruikt. Kreeg het eens van een pijpenmaker. Hier zijn overigens diverse "stains" te bestellen in poedervorm, even wat gedenaturaliseerd alcohol erbij en verven maar : http://www.pimopipecraft.com/tools.html
Daarna wat was erop, poetsen en klaar.....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Oh sweet Lord... Dat is nog eens een mooie site Martijn! En ik heb al veel te weinig tijd voor alles wat ik wil doen!

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Ik lees het nu pas, maar die is weer heel mooi geworden!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Plaats reactie