WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

Vandaag een mooi Pijpenrek gekocht. Waren 3 WO Larsen pijpen bij. Ik maak al mijn pijpen zelf schoon voor eigen gebruik. 2 van de drie pijpen lijken ook zeker de moeite waard. Ben niet bekend met dit merk en twijfel of ik ze niet beter kan verkopen. Mijn eigen collectie is al uitgebreid met diverse merken en types.
Iemand een goed advies voor mij?
Groet Michel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door Massis »

W.O. Larsen is een van de grotere tabaksproducenten ter wereld. Dit zijn 3 leuke pijpen die met veel liefde en elbow grease weer tot een mooie pijp te maken zijn. Verkopen kan natuurlijk, maar voor't geld moet je het niet doen, de waarde ervan zal beperkt zijn tot enkele tientjes voor de 3 lijkt me.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

[quote="Massis"]W.O. Larsen is een van de grotere tabaksproducenten ter wereld. Dit zijn 3 leuke pijpen die met veel liefde en elbow grease weer tot een mooie pijp te maken zijn. Verkopen kan natuurlijk, maar voor't geld moet je het niet doen, de waarde ervan zal beperkt zijn tot enkele tientjes voor de 3 lijkt me.[/quote


Dank voor jouw bericht. Het gaat niet om de waarde in euro's , maar er veel fysieke arbeid in stoppen terwijl het niet de moeite is, liever niet, ik werk al hard genoeg :lol:
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

1 pijp volledig schoon. Toppertje. Stem zit nog wat los.
Zijn alle bowls konisch van binnen bij dit merk.
Kan weinig tabak in. :sw
De andere twee namelijk ook. Bijzonder.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door culann »

Deze pijpen zijn zeker de moeite waard om op te knappen lijkt me! Dat beetje 'elbow grease' is wat er voor nodig is, betaalt zich wel terug in het rook plezier dat je er van zal hebben. Heb zelf een WO Larsen gehad (beetje zoals de tweede pijp op de foto's) en dat was een uitstekende roker. Deze had overigens ook een conische ketel, maar of dit typisch is voor WO Larsen durf ik niet te zeggen. De eerste en derde pijp op de foto's zou ik zelf eerder en 'normale' ketel vorm verwachten, maar goed da's puur afgaande op wat ik hier op de foto's zie... Ik heb zelf twee opknappers liggen, beiden Comoy's, die ook een conische ketel lijken te hebben door de opgebouwde koollaag onder in de ketel, en na flink ruimen toch een meer cilindrische zullen hebben. Of dat bij deze pijpen ook zo is weet ik niet.
Al met al, leuke bijvangst!

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

culann schreef:Deze pijpen zijn zeker de moeite waard om op te knappen lijkt me! Dat beetje 'elbow grease' is wat er voor nodig is, betaalt zich wel terug in het rook plezier dat je er van zal hebben. Heb zelf een WO Larsen gehad (beetje zoals de tweede pijp op de foto's) en dat was een uitstekende roker. Deze had overigens ook een conische ketel, maar of dit typisch is voor WO Larsen durf ik niet te zeggen. De eerste en derde pijp op de foto's zou ik zelf eerder en 'normale' ketel vorm verwachten, maar goed da's puur afgaande op wat ik hier op de foto's zie... Ik heb zelf twee opknappers liggen, beiden Comoy's, die ook een conische ketel lijken te hebben door de opgebouwde koollaag onder in de ketel, en na flink ruimen toch een meer cilindrische zullen hebben. Of dat bij deze pijpen ook zo is weet ik niet.
Al met al, leuke bijvangst!

De tweede pijp heb prachtig schoon en rookbaar gemaakt. Toppertje. De eerste foto heb ik de bowl nu schoon en laatste weet ik nog niet, vind hem lomp :sw
Spijt is verstand dat te laat komt.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door robvoorburg »

Ik heb me laten vertellen dat Larsen zelf geen pijpen produceerde,
maar deze betrok van Deense pijpenmakers. (jaren 60/70 vorige
eeuw)
Er kwam gewoon hun logo op.
De prijzen gingen van betaalbaar tot boven het gemiddelde. Ik had
er twee en deze rookten uitstekend, waren fraai vorm gegeven en
tot in de perfectie afgewerkt.
Geen pijpen om zomaar afscheid van te nemen.

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

robvoorburg schreef:Ik heb me laten vertellen dat Larsen zelf geen pijpen produceerde,
maar deze betrok van Deense pijpenmakers. (jaren 60/70 vorige
eeuw)
Er kwam gewoon hun logo op.
De prijzen gingen van betaalbaar tot boven het gemiddelde. Ik had
er twee en deze rookten uitstekend, waren fraai vorm gegeven en
tot in de perfectie afgewerkt.
Geen pijpen om zomaar afscheid van te nemen.
Leuke wetenswaardigheden Rob.
Dank je wel.
Zal ook nog eens ff gaan Googlen.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door janneman »

De enige Larsen die ik heb heeft geen conische maar een normale rechte ketel. Dus in elk geval niet allemaal...

En het is in elk geval een van mijn vaste pijpen, die met grote regelmaat gerookt wordt. Gewoon een nette en comfortabele pijp.
Afbeelding
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

janneman schreef:De enige Larsen die ik heb heeft geen conische maar een normale rechte ketel. Dus in elk geval niet allemaal...

En het is in elk geval een van mijn vaste pijpen, die met grote regelmaat gerookt wordt. Gewoon een nette en comfortabele pijp.
Afbeelding
Beste Janneman.

Dank voor jouw bericht. Leuk om te lezen dat het favoriet van jou is. Wellicht wordt hij dat voor mij ook.
Met een beetje TLC zijn twee ervan weer mooie rokertjes geworden.
Groet
Michel
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door culann »

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat Safetymichel! :D

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

culann schreef:Ik ben benieuwd naar het eindresultaat Safetymichel! :D
Ik zal dit weekend foto's plaatsen van de twee die ik dan klaar heb. Eerst nog de stem polijsten met Cif, en ferme kracht. Daarna mijn stem smeren met Cognac [-X
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door culann »

Stap twee is zeker zo belangrijk uiteraard! :wink:

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

culann schreef:Stap twee is zeker zo belangrijk uiteraard! :wink:

Klopt, andere volgorde kon wel eens een probleem opleveren voor de pijp.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door rivulus »

Ik heb een paar jaar geleden nog eentje uit een la bij Willem Schimmel gevist..

Afbeelding
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

rivulus schreef:Ik heb een paar jaar geleden nog eentje uit een la bij Willem Schimmel gevist..

Afbeelding
Schitterende pijp Rivulus. Lijkt met een beetje fantasie wel op de tweede foto van mij.

Ook konisch aan de binnenkant?

Groet
Michel
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door rivulus »

safetymichel schreef: Schitterende pijp Rivulus. Lijkt met een beetje fantasie wel op de tweede foto van mij.

Ook konisch aan de binnenkant?

Groet
Michel
Inderdaad. Ik rook er flakes uit. De ketel is vrij diep, dus er gaat aardig wat in.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door junksculp »

safetymichel schreef:Vandaag een mooi Pijpenrek gekocht. Waren 3 WO Larsen pijpen bij. Ik maak al mijn pijpen zelf schoon voor eigen gebruik. 2 van de drie pijpen lijken ook zeker de moeite waard. Ben niet bekend met dit merk en twijfel of ik ze niet beter kan verkopen. Mijn eigen collectie is al uitgebreid met diverse merken en types.
Iemand een goed advies voor mij?
Groet Michel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind de eerste en derde pijp heel erg mooi! Ik zou ze schoonmaken en ervan genieten.

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

:D
Laatst gewijzigd door safetymichel op 21 jan 2017 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

safetymichel schreef:Op goed advies van Meindert vandaag een goede polijstmachine besteld en echte carnauba wax..
Als ik alles binnen heb en geïnstalleerd zal ik de gepolijste pijpen fotograferen en posten.

Mij vrouw vindt mij al bijna een echte prof :roll:
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door polleke »

Het verhaal van de conische ketel heb ik nu bij big ben ( cafe noir) , het maakt de inhoud aanzienlijk kleiner ! Maar zou het misschien zijn om de bodemzo dik mogelijk te houden en misschien zelfs nooit ( mis) te boren bij de productie ervan ? Wie weet het echt ??! Ik gok maar een beetje he[emoji848][emoji12][emoji12][emoji849][emoji849][emoji39]

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

Hallo Polleke. Ik weet het ook niet, maar krijg ook al bericht dat het van de beroemde pijpenmaker Hans Former Nielsen zou kunnen zijn. Wie weet kan ik met pensioen.

Leuk om elkaar zo bezig te houden met deze hobby
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door polleke »

safetymichel schreef:Hallo Polleke. Ik weet het ook niet, maar krijg ook al bericht dat het van de beroemde pijpenmaker Hans Former Nielsen zou kunnen zijn. Wie weet kan ik met pensioen.

Leuk om elkaar zo bezig te houden met deze hobby
Ik ben nogal een liefhebber van een ruime ketel zodat ik mijn rookgenot lang vol kan houden en vind het eigenlijk jammer dat een flinke pijp dan toch aanzienlijk minder inhoud heeft !

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door safetymichel »

polleke schreef:
safetymichel schreef:Hallo Polleke. Ik weet het ook niet, maar krijg ook al bericht dat het van de beroemde pijpenmaker Hans Former Nielsen zou kunnen zijn. Wie weet kan ik met pensioen.

Leuk om elkaar zo bezig te houden met deze hobby
Ik ben nogal een liefhebber van een ruime ketel zodat ik mijn rookgenot lang vol kan houden en vind het eigenlijk jammer dat een flinke pijp dan toch aanzienlijk minder inhoud heeft !
Zelf vind ik een ruime en grote ketel niet zo prettige. Vind het voor mijzelf te lomp. Ook een reden dat ik nog niets met deze pijp heb gedaan.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door Deadl0ck »

polleke schreef:Het verhaal van de conische ketel heb ik nu bij big ben ( cafe noir) , het maakt de inhoud aanzienlijk kleiner ! Maar zou het misschien zijn om de bodemzo dik mogelijk te houden en misschien zelfs nooit ( mis) te boren bij de productie ervan ? Wie weet het echt ??! Ik gok maar een beetje he[emoji848][emoji12][emoji12][emoji849][emoji849][emoji39]
Neuh, heeft te maken met rookeigenschappen en pijp vorm, als ook tabak soorten.

Met dank aan Rivulus voor het linken van dit plaatje in een ander topic, en dank aan Arno voor het oorsprokelijke plaatsen ervan:

Afbeelding

clicken om groter te maken, en let wel, het zijn geen regels, eerder richtlijnen.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door polleke »

Deadl0ck schreef:
polleke schreef:Het verhaal van de conische ketel heb ik nu bij big ben ( cafe noir) , het maakt de inhoud aanzienlijk kleiner ! Maar zou het misschien zijn om de bodemzo dik mogelijk te houden en misschien zelfs nooit ( mis) te boren bij de productie ervan ? Wie weet het echt ??! Ik gok maar een beetje he[emoji848][emoji12][emoji12][emoji849][emoji849][emoji39]
Neuh, heeft te maken met rookeigenschappen en pijp vorm, als ook tabak soorten.

Met dank aan Rivulus voor het linken van dit plaatje in een ander topic, en dank aan Arno voor het oorsprokelijke plaatsen ervan:

Afbeelding

clicken om groter te maken, en let wel, het zijn geen regels, eerder richtlijnen.
Dat is zeer intressant ! Maar ik krijg ze niet helder vergroot[emoji51]de tekst is dan onleesbaar !![emoji849][emoji51][emoji848]

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door polleke »

polleke schreef:
Deadl0ck schreef:
polleke schreef:Het verhaal van de conische ketel heb ik nu bij big ben ( cafe noir) , het maakt de inhoud aanzienlijk kleiner ! Maar zou het misschien zijn om de bodemzo dik mogelijk te houden en misschien zelfs nooit ( mis) te boren bij de productie ervan ? Wie weet het echt ??! Ik gok maar een beetje he[emoji848][emoji12][emoji12][emoji849][emoji849][emoji39]
Neuh, heeft te maken met rookeigenschappen en pijp vorm, als ook tabak soorten.

Met dank aan Rivulus voor het linken van dit plaatje in een ander topic, en dank aan Arno voor het oorsprokelijke plaatsen ervan:

Afbeelding

clicken om groter te maken, en let wel, het zijn geen regels, eerder richtlijnen.
Dat is zeer intressant ! Maar ik krijg ze niet helder vergroot[emoji51]de tekst is dan onleesbaar !![emoji849][emoji51][emoji848]
Trouwens .. toch wel goed dat ik met dit forum na een leven lang pijproken nog steeds veel dingen bij leer ![emoji106][emoji1303]wat heb ik dan heel mijn leven maar een beetje aangeklungeld !![emoji15][emoji15][emoji39][emoji23][emoji23]

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door Deadl0ck »

polleke schreef:
Dat is zeer intressant ! Maar ik krijg ze niet helder vergroot[emoji51]de tekst is dan onleesbaar !![emoji849][emoji51][emoji848]
Als je op de kleine afbeelding klikt linkt deze door, als het goed is, naar een grotere versie op de site postimg
Groet, Mark

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: WO Larsen pijpen advies gevraagd.

Bericht door polleke »

Deadl0ck schreef:
polleke schreef:
Dat is zeer intressant ! Maar ik krijg ze niet helder vergroot[emoji51]de tekst is dan onleesbaar !![emoji849][emoji51][emoji848]
Als je op de kleine afbeelding klikt linkt deze door, als het goed is, naar een grotere versie op de site postimg
Sooohh U bent echt goed ![emoji106][emoji1303]het werkt perfect !! Bedankt , kan ik wat mee ! Wist ik dus nooit ! [emoji12]weer een vruchtbare forumdag beleeft ![emoji106][emoji1303]

Plaats reactie