"Kinematograf" een mooie animatiefilm

Muziek, literatuur, beeldende kunst etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Vandaahl »

Eindelijk weer eens een reden om naar de bioscoop te gaan! En inderdaad Game of Thrones is erg mooi gemaakt, zeker voor en tv-serie!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Arno »

Dat ze maar eens opschieten met seizoen 2!
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: The Hobbit

Bericht door AlbertE »

Arno schreef:Dat ze maar eens opschieten met seizoen 2!
April 2012.....nog even wachten. Goede nieuws is dat seizoen 3 en 4 ook al besteld zijn.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: The Hobbit

Bericht door culann »

Ik ben geloof ik nog een van de weinigen die de LOTR nog niet gezien heeft, ook de Hobbit zal ik niet zien. Van de ene kant helaas, want op zich natuurlijk verplichte kost. Maar van de andere kant, bij de LOTR had ik wel de voorstukjes gezien, en die kwamen geheel niet overeen met mijn eigen fantasie die ik na veelvuldig lezen van de boeken opgebouwd had. Dat beeld in mijn hoofd wil ik graag behouden. Zodoende sla ik (nogmaals helaas) de Hobbit ook over...
Het beeld dat ik zelf in gedachten heb van het meesterwerk, daar heb ik geen film voor nodig.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: The Hobbit

Bericht door Nekker »

Dat zijn woorden die ik ondanks mijn liefde voor de films wel kan onderschrijven. Ik had de boeken ook eerst gelezen voor ik de films zag. Ik maak er elk jaar een gewoonte van ze allemaal opnieuw te lezen. En eerlijk waar gezegd, sinds de films is er niet meer zoveel aan. De films hebben een bepaald beeld gevormd waardoor de fantasie minder zijn werk doet.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: The Hobbit

Bericht door culann »

Jep, en dat is waar ik bang voor ben om de films te kijken... Toch wil ik ze stiekum wel graag zien hoor! :lol: :?

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door janneman »

Ik herken de angst voor schade aan het beeld dat je in je hoofd hebt gevormd. Ik heb dan ook nogal even zitten twijfelen voor ik aan die films begon, maar uiteindelijk valt voor mij de schade mee. Het beeld dat ik na een jaar of 3 lezen en herlezen heb gevormd is nogal robuust, de films hebben bij mij meer een paar puntjes aangevuld waar ik verder nooit zo over dacht. Ik heb ze nu op dvd, en ondertussen een paar keer bekeken, maar ik lees nog steeds liever de boeken. In feite vind ik het extra materiaal op de dvd's, over wat er allemaal wel niet bij kwam kijken, even boeiend als de films zelf.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: The Hobbit

Bericht door AlbertE »

janneman schreef:Ik herken de angst voor schade aan het beeld dat je in je hoofd hebt gevormd. Ik heb dan ook nogal even zitten twijfelen voor ik aan die films begon, maar uiteindelijk valt voor mij de schade mee. Het beeld dat ik na een jaar of 3 lezen en herlezen heb gevormd is nogal robuust, de films hebben bij mij meer een paar puntjes aangevuld waar ik verder nooit zo over dacht. Ik heb ze nu op dvd, en ondertussen een paar keer bekeken, maar ik lees nog steeds liever de boeken. In feite vind ik het extra materiaal op de dvd's, over wat er allemaal wel niet bij kwam kijken, even boeiend als de films zelf.

Inderdaad....ik heb met verbazing zitten kijken naar het filmpje van de mensen die jarenlang malienkolders (van stukjes rubberslang) hebben zitten maken en die afgesleten vingertoppen hadden.

Ik was er eerst ook bang voor en ook na de eerste keer kijken was ik ook best wel teleurgesteld (zo zag het er helemaal niet uit in mijn beleving). Inmiddels heb ik het helemaal "losgekoppeld". Nu vind ik de films best te genieten, meestal 1 keer per jaar zo rond de kerstdagen als ik lekker de tijd heb. De boeken lees ik ook nog graag, maar ik vergelijk de film en de boeken niet meer. Zolang ik dat doe gaat het goed :wink:

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: The Hobbit

Bericht door St Patrick »

Kijken of ik deze film kan verdragen... Ik had wat moeite met de hele LOTR filmreeks...:)
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Re: The Hobbit

Bericht door Turin »

culann schreef:Ik ben geloof ik nog een van de weinigen die de LOTR nog niet gezien heeft, ook de Hobbit zal ik niet zien. Van de ene kant helaas, want op zich natuurlijk verplichte kost. Maar van de andere kant, bij de LOTR had ik wel de voorstukjes gezien, en die kwamen geheel niet overeen met mijn eigen fantasie die ik na veelvuldig lezen van de boeken opgebouwd had. Dat beeld in mijn hoofd wil ik graag behouden. Zodoende sla ik (nogmaals helaas) de Hobbit ook over...
Het beeld dat ik zelf in gedachten heb van het meesterwerk, daar heb ik geen film voor nodig.

Heers heers OHH Koning,

Was mijn vlees maar niet zo zwak.

Ik heb de films wel gezien tot verpesting van mijn fantasie misschien als het vlees niet zwak is sla ik de hobbit over.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Whitesnake

Re: Kuifje en het geheim van de Eenhoorn

Bericht door Whitesnake »

Paasei schreef:
superpelic schreef:Ik heb de film ook gezien ( trouwens heel goed) maar Haddock heb ik geen een keer aan een pijp zien trekken...das wel jammer eigenlijk..
Vermoedelijk een toegift aan de antirooklobby...
Om dezelfde reden heeft Lucky Luke tegenwoordig een grasspriet uit zijn mond hangen ipv een saf...
Ze zijn wat bezig met hun anti-rook gezeik! :evil:
Alles wat gezellig is moet gewoonweg naar de kl*ten. :cry:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: The Hobbit

Bericht door Ribbon »

pipealicious schreef:Hou ook de serie "Game of Thrones" in de gaten. heeft een hoog LOTR gehalte, maar is meer historisch georienteerd/geinspireerd.
Om een voorsmaakje te krijgen: http://www.hbo.com/game-of-thrones/index.html
Ook hierbij geldt imho: Eerst de boeken lezen!

Voordat de fantasy bezoedeld wordt door allerlei Hollywoodiaanse special effects en soapy-acteerwerk.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: The Hobbit

Bericht door Bommel »

De trailer beloofd weer veel kijk plezier.
Wel aan te raden is om eerst het boek te lezen, herlezen, herlezen en het verhaal in de grijze massa was te zetten.
Maar gelukkig hebben we nog even voordat...... :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: The Hobbit

Bericht door Charlie »

Zelf ben ik een echte fan van J.R.R. Tolkien en dan voornamelijk de Lord of the Rings series. Zelf heb ik de boeken (Silmarillion, Hobbit, Lord of the Rings series, Unfinished Tales of Númenor and Middle-Earth) uit de jaren 60 die geheel ingebonden zijn in bordeaux leer met goud ingelegd.

Ik kan niet wachten op de film The Hobbit!

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: The Hobbit

Bericht door AlbertE »

Charlie schreef:Zelf ben ik een echte fan van J.R.R. Tolkien en dan voornamelijk de Lord of the Rings series. Zelf heb ik de boeken (Silmarillion, Hobbit, Lord of the Rings series, Unfinished Tales of Númenor and Middle-Earth) uit de jaren 60 die geheel ingebonden zijn in bordeaux leer met goud ingelegd.

Ik kan niet wachten op de film The Hobbit!
Ik dacht altijd dat The Silmariillion en Unfinished Tales pas na zijn dood, in '73 waren samengesteld door zijn zijn en toen pas zijn uitgegeven? Overigens vind ik dat maar matig interessante boeken (in Silmarillion zitten wel een paar goede verhalen). Ik vind dat zijn zoon een beetje tever is doorgeslagen in het uitgeven van allerlei werk...we hebben nog net niet de verzamelde boodschappenbriefjes van Tolkien in boekvorm gekregen.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: The Hobbit

Bericht door Nekker »

Charlie schreef:Zelf heb ik de boeken (Silmarillion, Hobbit, Lord of the Rings series, Unfinished Tales of Númenor and Middle-Earth) uit de jaren 60 die geheel ingebonden zijn in bordeaux leer met goud ingelegd.
Zoals je aan mijn avatar kan zien delen we duidelijk dezelfde passie. Echter één vraag uit interesse heb je die boeken omdat je sedert de jaren '60 ze al kent (en hebt) en dus de leeftijd ervoor hebt? Of ben je een liefhebber die ze ergens heeft op de kop kunnen tikken? In het eerste geval vind ik het wel bijzonder dat je die boeken uit eerste hand hebt.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: The Hobbit

Bericht door Charlie »

AlbertE schreef:Ik dacht altijd dat The Silmariillion en Unfinished Tales pas na zijn dood, in '73 waren samengesteld door zijn zijn en toen pas zijn uitgegeven?
Ja, daar kun je wel eens gelijk in hebben. Ik heb alleen maar in de Lord of the Rings bundel gekeken, en hierin zag ik vluchtig 1966 staan, dus ik ging ervan uit (omdat de boeken dus dezelfde leren kaft hebben) dat het allemaal uit dat jaar komt, maargoed.
Nekker schreef:Zoals je aan mijn avatar kan zien delen we duidelijk dezelfde passie. Echter één vraag uit interesse heb je die boeken omdat je sedert de jaren '60 ze al kent (en hebt) en dus de leeftijd ervoor hebt? Of ben je een liefhebber die ze ergens heeft op de kop kunnen tikken? In het eerste geval vind ik het wel bijzonder dat je die boeken uit eerste hand hebt.
Nee, deze zijn van mijn vader, alleen ik heb ze nu. Dus ze zijn niet tweedehands ofzo.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Vandaahl »

Ik vind de LOTR films één van de mooiste films ooit gemaakt! En zijn voor mij een uitstekende aanvulling op de boeken! Ook de muziek van de films vind ik fantastisch en luister de CD's regelmatig! Heb dan ook The Complete Recordings. Ik ga de Hobbit dan ook zeker kijken!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5377
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: The Hobbit

Bericht door Paasei »

Niet letten op de geluidskwaliteit aub...

Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Vandaahl »

Paasei schreef:Niet letten op de geluidskwaliteit aub...


Gaaaafff! Ga het nu ff afluisteren... door de kraak heen. :mrgreen:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: The Hobbit

Bericht door Harmen »

WOW :shock: kicken man :lol: !

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: The Hobbit

Bericht door St Patrick »

WOW Erg leuk om te zien en te horen... Verhoogd het LOTR gevoel erg, en ik ga dan ook zeker binnenkort de hele reeks opnieuw kijken.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4028
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Martin Romijn »

St Patrick schreef:WOW Erg leuk om te zien en te horen... Verhoogd het LOTR gevoel erg, en ik ga dan ook zeker binnenkort de hele reeks opnieuw kijken.
:B
Ik ga ze eerdaags ook weer eens bekijken, de extended versions...
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door janneman »

Schitterend Paasei!

En Martin: vooral de extended versies kijken; de originele bioscoopversies waren zo gekortwiekt dat het bijna trailers werden: zap-zap-zap...
Zelfs bij de extended versies zie ik nog knipwerk waarvan ik denk ah, daar hoorden eigenlijk nog 5 of 10 seconden die met het ook op de klok maar zijn weggehaald (met name bij de scene-wisselingen zie je nog wel eens wat haast).
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: The Hobbit

Bericht door St Patrick »

Wij, in huize St Patrick, hebben meteen de daad bij het woord gevoegd en zijn nu bezig met deel 1 uit de extended trilogi... Mevr. St Patrick was al zo vriendelijk geweest deze voor mij van internet te plukken.
Nu deel 1. morgen deel 2, en deel 3... Totaal ruim 9 uur aan beeldmateriaal... Yeeeehhaaaaa....
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Crash Test Dummies

Bericht door Eliminator »


Vanavond in de Top 2000 a GoGo, clip van de Crash Test Dummies, met meerdere calabash pijpen in beeld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4028
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: The Hobbit

Bericht door Martin Romijn »

St Patrick schreef:Wij, in huize St Patrick, hebben meteen de daad bij het woord gevoegd en zijn nu bezig met deel 1 uit de extended trilogi... Mevr. St Patrick was al zo vriendelijk geweest deze voor mij van internet te plukken.
Nu deel 1. morgen deel 2, en deel 3... Totaal ruim 9 uur aan beeldmateriaal... Yeeeehhaaaaa....
:B
Ja ze duren nog wat langer :wink: Ik heb ze orgineel in de kast staan...zit ook van elk deel "the making of" bij.....heb ik weinig van bekeken....haalt toch een beetje de magie weg..... Ben trouwens nog steeds eens van plan alle drie de delen achter elkaar te kijken. Waarschijnlijk eens als mijn vrouw eens een dag niet thuis is..... :D
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4028
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Sherlock Holmes - a game of shadows

Bericht door Martin Romijn »

Gisteren met vrouw en kinderen naar de bioscoop in Ede geweest om deze film te gaan kijken. Na het eerste deel gezien te hebben en de recenties van deel 2 gelezen te hebben waren de verwachtingen hooggespannen. En....We hebben genoten van de film. Topfilm !!
Okay, het is niet de Holmes Zoals we gewend zijn....maar wel super neergezet door Robert Downey. Mooie beelden, en humor zoals altijd in films van Guy Ritchie. En...bovendien....er kwamen best wat pijpjes voorbij !! Zowel Holmes als wat mensen op de achtergrond hadden regelmatig een pijp in de mondhoek hangen!!! Aanrader !!


Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2841
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: The Hobbit

Bericht door Luys »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe het kan, maar mijn vrouw heeft gisteren spontaan (of stiekem het forum gelezen?) besloten om LOTR te gaan kijken...

Hier een (niet zo geweldige foto) van het vitrinekastje waar nu deel 1 uit mist:
20111229_123436.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Sherlock Holmes - a game of shadows

Bericht door dr. Watson »

Ik ben blij om te horen dat ze Sherlock Holmes zijn pijp niet hebben afgepakt.
Gediplomeerd Clan Roker

Gesloten