Had er ook al eens over gelezen http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... ng#p159028 .Bart Iron schreef:Wat leuk dat je dat gevonden hebt!
Dit is een mooi voorbeeld van hoe taal kan verdwijnen. Maar niet als het aan Jurgen ligt!
Met een pijp dus.gezel schreef:Lunting, nee nooit van gehoord.
Een soort van flaneren met pijp?
Flaneren doet men volgens mij omdat men graag gezien wil worden.
Lunting the dog.Rob schreef:Leuk! Is er ook nog een woord voor pijprokend lopend terwijl je de hond uitlaat? Dat zou weer voor mij van toepassing zijn.
Doet me ook denken aan m'n vroegere leraar Kaukasische talen. Hij vertelde tijdens een college dat hij eindelijk een klank had gevonden in het Tsjerkessisch die er logischerwijs wel zou moeten zijn. Het zat in woordje dat ik niet kan schrijven hier (geen fonetisch alfabet tot m'n beschikking) maar dat ongeveer klinkt als 'sjwee'. En dat betekende: "een voorwerp van de grond oppakken terwijl je de op de rug van een paard er langs rijdt." Toen al bewonderde ik dit soort talen dat dergelijke zeer specifieke werkwoorden heeft. Nu ben ik dus blij dat er in een Germaanse taal ook zoiets bestaat!
Als je dit doet met een jachtgeweer noem je het huntingRob schreef:Leuk! Is er ook nog een woord voor pijprokend lopend terwijl je de hond uitlaat? Dat zou weer voor mij van toepassing zijn.
Als je het doet tijdens het kogelstoten dan noem jet het puntingRobb schreef:Als je dit doet met een jachtgeweer noem je het huntingRob schreef:Leuk! Is er ook nog een woord voor pijprokend lopend terwijl je de hond uitlaat? Dat zou weer voor mij van toepassing zijn.
En op de Keileweg heet het cuntingBananabox-Ninja schreef:Als je het doet tijdens het kogelstoten dan noem jet het puntingRobb schreef:Als je dit doet met een jachtgeweer noem je het huntingRob schreef:Leuk! Is er ook nog een woord voor pijprokend lopend terwijl je de hond uitlaat? Dat zou weer voor mij van toepassing zijn.
En tijdens het showvliegen heet het stuntingWowbagger schreef:En op de Keileweg heet het cuntingBananabox-Ninja schreef:Als je het doet tijdens het kogelstoten dan noem jet het puntingRobb schreef:Als je dit doet met een jachtgeweer noem je het huntingRob schreef:Leuk! Is er ook nog een woord voor pijprokend lopend terwijl je de hond uitlaat? Dat zou weer voor mij van toepassing zijn.
Winslow Collector schreef:En als je pijprokend jouw olifant uitlaat? Heet het dan Lunterfanteren?