Houten Tampers

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Houten Tampers

Bericht door gezel »

Ze zijn er weer bij Country pipes.
Heb er vanmorgen een besteld.
Ze heet nu Blowfish. :roll:
Hoewel Mr Bróg chamotte klinkt ook niet slecht.


Afbeelding

heerenpijp

Re: Houten Tampers

Bericht door heerenpijp »

Fantastisch verhaal, van dries, zo uit het leven gegrepen. Dank je voor je openhartige menselijkheid die er wel meer overigens op het forum te vinden is.
De brog pijpjes kende ik niet. Had net wat bij countrypipes besteld en Door tegenvallend salaris (das ook het leven) een terminus moeten uitstellen, dus maar goed dat me de mooie brogjes ontgaan zijn. Maar wie weet. Zit nu steeds mijn meerschuim te roken, zo heerlijk ook. Wel fijne andere dingetjes gescoord bij godfrey, maar daarvoor een andere plek, ik ben al of topic.
De ferm, jaren in de bouw infra gezeten, en ik ken het vooroordeel. Toch, o.a. voor mijn etsplaten een droger (zeg maar verfbrander), tig keer laten vallen en na 26 jaar nog uitstekend!!!!

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Houten Tampers

Bericht door MaartenS »

gezel schreef:Ze zijn er weer bij Country pipes.
Heb er vanmorgen een besteld.
Ze heet nu Blowfish. :roll:
Hoewel Mr Bróg chamotte klinkt ook niet slecht.


Afbeelding
Da's fijn dan bestellen we daar binnenkort.
Bedankt voor de Tip..

M.v.Gr. MaartenS
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Ja hoor, heel fijn pijpje is dat. Voor mij echt "de zomerpijp" voor zoete tabakjes. Mjam!

En wat de Ferm betreft, tegenwoordig is hun kwaliteit echt anders als voorheen. Maar ik ben zo blij als een aap met 7 l*llen ;)
Ik moet ernstig aanpakken in mijn hok nu. Plek maken. Opruimen. Het is me daar een bende joh. Ik weet niet hoe ik het elke keer voor elkaar krijg. Maar alle gereedschap hangt netjes weg, en nog heb ik een enorme bende daar. Ik vind soms dingen ook gewoon niet meer. erg vervelend soms, maar ja, dan denk je ik ruim het maar goed op. en dat doe je vervolgens iets te goed hahaha! Ach komt wel uit. De vraag is alleen wanneer.
Zo mis ik nu ook mijn goeie oordopjes voor de telefoon. Net de goeie, de goedkope prul van 2 euro, die vind ik allemaal, maar de goeie natuurlijk niet! Grrr.
Ach ja, life has it`s little bonusses, en dat word er zo eentje als ik ze weer terugvind hahaha.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Houten Tampers

Bericht door Marco big-ben »

Dolledokus schreef:Ja hoor, heel fijn pijpje is dat. Voor mij echt "de zomerpijp" voor zoete tabakjes. Mjam!

En wat de Ferm betreft, tegenwoordig is hun kwaliteit echt anders als voorheen. Maar ik ben zo blij als een aap met 7 l*llen ;)
Ik moet ernstig aanpakken in mijn hok nu. Plek maken. Opruimen. Het is me daar een bende joh. Ik weet niet hoe ik het elke keer voor elkaar krijg. Maar alle gereedschap hangt netjes weg, en nog heb ik een enorme bende daar. Ik vind soms dingen ook gewoon niet meer. erg vervelend soms, maar ja, dan denk je ik ruim het maar goed op. en dat doe je vervolgens iets te goed hahaha! Ach komt wel uit. De vraag is alleen wanneer.
Zo mis ik nu ook mijn goeie oordopjes voor de telefoon. Net de goeie, de goedkope prul van 2 euro, die vind ik allemaal, maar de goeie natuurlijk niet! Grrr.
Ach ja, life has it`s little bonusses, en dat word er zo eentje als ik ze weer terugvind hahaha.

klinkt mij als muziek in mijn oren, gelukkig heb ik een vrouw die mij graag helpt, erg lief maar dan vind ik helemaal niks meer terug!!
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Moggels,

Daar zijn we weer ;p

Er is weer nieuws onder de zon. Dus dat zullen we eens even spreiden, nietwaar? De Limbourgsche Courant, staat voor u garant!
Welnu, wij hebben een tijdje terug vermeld dat we een andere draaibank hadden weten te bemachtigen. Het rooie gebakje namelijk. De Ferm uit `78. (ik blijf het een "merk" vinden hoor, gelukkig is dit wel degelijk)
Maar goeie, we hebben een en ander opgesteld uiteraard. Zelf bouten getapt, want ik had uiteraard niet meer de juiste bouten. En aangezien ik zo`n bank belachelijk vastzet, moet het ook vast! Vaster dan vast, als het maar vast is, want je kan niet vast genoeg vasten, als je vaster vast. Want dan heb je vast nog niet grondig gevast? Ja dat ja! ;)
Dus vast die bank. (ik geloof op wel 8 tot 10 punten, echt belachelijk dus) Nu is er wat geks mee. Als je op de stop knop drukt, dan loopt ie heel even. De start knop kantelt naar binnen, en die stop je door weer op start te drukken. Huh? Ja ja, das ongeveer zoiets als Windows, daar moet je ook op start drukken om af te kunnen sluiten. Das toch raar!? Mahgoe, kan mij nie knallen want ik ben eruit. Ik weet waar het voor is.
De stopknop is bedoeld om een werkstuk snel op je bank te kunnen zetten. Man wat een genot. Je schroeft je stuk op de meenemer, dat houd je voor de bank, drukt op de stopknop en roeproep, hij draait em in no time erop! Ideaal dus voor Driesk`n!! ;p

Man man wat een genot die bank zeg. Zelden (das gelogen, maar klinkt gewoon lekker) zo lekker gedraait. Lol. Maar eerlijk is eerlijk, het is echt fijn draaien. Hoger. Ik heb nu een schaal van rondom de 30cm erin hangen. Mooi kersenhout. En de dikke klapper komt nu. Ik heb van een vrind een S-beugel gekregen. Yihaaaa!! Had dat afgelopen weekend gevraagd of hij dat kon eventueel.
Jawel, maar ik moet effe kijken hoor. Nou, effe kijken. Maandagavond stond ie aan de deur! Met S-beugel!

Zie hier.
Afbeelding

Afbeelding

Jullie begrijpen dat dit mijn leven een stuk aangenamer maakt. Hahaaaa, wat een aanwinst man. Wat een feest zeg.
Kan niet beter zo. Je kunt mooi blijven volgen, en rond bochten is dit echt top of the bill. Geloof mij, dit is echt easy de peasy. Normaal sta je continu je beugel te stellen. (is ook niet erg), maar nu doe je het 100x minder!

Nou, en zoals jullie zien ben ik bezig aan een kersenhouten schaal.
Wat een warm hout is dat zeg. Schitterend gewoon.
Ben ook nog een project in eiken aan het opzetten, maar dat vergt wat meer tijd nog. Die word echt groot. ruim 45cm. En ik wil er bepaalde patronen in zien te krijgen door middel van pennen erin te slaan langs de gehele zijkant. In een soort elips vorm. En ik heb de hoop dat ik dat dan naar boven haal zodra ik ga uithollen. Iedere pen is of korter of langer als de andere, maar allemaal ongeveer dezelfde afstand in het hout.
Alleen is het zo groot, het werkstuk, dat het niet onder de kolomboor past!
Het plan is om de kolomboor los te maken, de voet te draaien. Daarna de kop losmaken en het geheel net boven de werkbank uit te laten komen. Workmate eronder zetten, en ik kan weer verder. Lullige is dat ik er ooit eentje heb gehad die dat kon via snelkoppeling. Zo`n klem systeem. Jammer dat ik die niet meer heb. Ach ja, dan zo ;)

Even zien of ik daar nog een foto van heb overigens, ja van die schaal. Iedereen kent vast een kolomboor, daar is weinig aan te zien hahaha.
Even zoeken.
Afbeelding


De onderkant is al zo glad als een baby-billetje. Mooi in de was gezet al. (nog een fraaie kras weghalen rondom de tennon en klaar is keesie) Daarna is het omdraaien en in de klauw plaatsen. Hoop dat dat goed gaat en kaarsje recht is, anders ben ik gefopt door El Foppo de grote fopmeester. We zullen zien. En dan is het kalmpjes aan de binnenkant uithollen.
Ik sta er met een grote gelaats-kap op, want ik vind het nogal een geweld wat er daar ronddraait hoor. Zeker als ik dadelijk gelijmde stukken ga doen, dan heb je de kans dat er wat springt natuurlijk. (je moet dus al goed lijmen en niet wat lafjes tegen elkaar plakken) Vandaar dat ik die pennen erin wil slaan bij dat andere project. Zo is het idee althans geboren. En dat wilde ik omturnen in iets moois, dus een patroon erin zetten.
Maar geboren uit veiligheid dus. Want een schijf van 45cm, met allemaal gelijmde stukken aan zich. Rrrr, moet er niet aan denken zeg!
Dus het enige dat gebeuren kan, dat is dat ze in twee stukken breekt. Want ik raak net niet het centrum stuk. Tjah, en of dat snel gebeuren zal? Ik denk van niet.

Allez, ik ga efkes paffen buut`n. Kopje koffie erbij en dan nog even op de bank een spelletje spelen. Lang leve de PS3! (en vette racegames of 1pers shooters). Euh, wie kent "Vaas"? Lool!

Groetsels daaro, waar je ook bent. Geniet v/d dag, ga ik ook doen. Enjoy!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Godfrey59

Re: Houten Tampers

Bericht door Godfrey59 »

Dries , ik had hem al gezien :lol: maar dat gaat prima zo met die sleutel .
Een mooie schaal .

Godfrey

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Houten Tampers

Bericht door gezel »

Leuke hobby Dries.
Daar kan je vast een hoop energie in kwijt. :sherlock:

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Houten Tampers

Bericht door PPMP »

Ah, mijnheer Dries... Tropisch hardhout scoren op het eiland van Far Cry 3 :wink: !?

Pascal

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

PPMP schreef:Ah, mijnheer Dries... Tropisch hardhout scoren op het eiland van Far Cry 3 :wink: !?

Pascal

Hahaha jazekers!! En het liefst pikken van Vaas. Overigens, Vaas is niet meer. Ik dacht nu is het gedaan met de game, maar nee, we gaan nog even door. Geniaal in elkaar gezet die game joh. Onvoorstelbaar wat een wendingen en wat een ideeën in dat spel. Ooit in een spel een potje poker moeten spelen, waarin je je hand kunt bekijken, kaart kunt vragen, verhogen etc etc. Ongelofelijk goed gedaan, echt waar.
Maar ik ga nog even naar mijn nieuwe chick, lol. Ze vind me een warior! Dus ik zal nog eens even met pijl en boog moeten spelen denk ik, hahaha!



Draaibank!
Jaaaah, wat een feest dat ding zeg. Nu had ik me voorgenomen die schaal gisteren af te maken. Maar je kent het vast wel, je begint aan het een of ander en vervolgens stort je je daar helemaal op. Zo was ik bezig om de kolomboor hoger te zetten, dan het geheel een slag te draaien, en dat ik in het vrije kan boren. (de voet van de kolom kan los, die 90grdn draaien) Dan kan ik namelijk bepaalde schalen inboren langs de zijkant. Alleen nu heb ik dat ding dus hoger staan, en flink ook. Draai ik het gebakje, past het nog niet! Nou ja, het past, maar nu past er geen speedboor meer tussen! Moet ie dan nog hoger? Mijn hemel zeg, dat word wel erg hoog dan. Pfff. Staat nu al op ruim 10 tot 12cm hoger. Nog hoger? Of dan beter in het vrije draaien? (kop langs werkbank af) En dan een workmate eronder zetten en opvullen met blokken om de juiste hoogte te verkrijgen.
Iedere schaal zal anders zijn, en dus niet exact 40 of 45cm in doorsnee. Ik vind het alleen zo bud om em in het vrije te laten staan.
Nu gebeurd dat niet veel of vaak, maar toch.
Ik denk dat ik voor de optie workmate ga. En dan laat ik em toch nog steeds zo hoog staan. Toch handig. En weer veel plek vrij, want ik heb ook nog eens allerlei andere dingen aan de kant gedaan. Nu heb ik alle slijp en polijst naast de draaibank gezet. Daar was plek vrij, want de rooie is korter dan de blauwe draaibank. Ideaal dus, want nu hoef ik nog maar amper te lopen om te polijsten ahhaha. Perfectioneren allemaal. Ziet er nog eens goed uit ook. Misschien wel een spatkap voorzetten, want man man de snippers en krullen vliegen in het rond. ;p

Zo, tijd voor koffie!
Loeteuh!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Houten Tampers

Bericht door Marielle32 »

Wauw dat ziet er mooi uit!
Is het een mogelijkheid dat er een paar naar Heukelum afrijzen ?
Ik zou er graag zo een van je kopen ! heb nu namelijk een afgrijselijke van metaal.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Hallie hallo,

Ik zal je even een pb-tje sturen. Ben dit jaar helaas niet in Heuk te vinden, hoewel ik daar graag aanwezig was geweest.
Pb coming up ;)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Houten Tampers

Bericht door Robbie-san »

Hooooi Dries,


Mooi verhaal over het gemis van Mika. Je troost jezelf met de gedachte dat jullie haar een mooi leven hebben gegeven. Je hebt met recht een prachtige herinnering ontvangen. Het gemis van Mika's aanwezigheid zal er misschien niet minder op worden, maar de mooie herinneringen zullen blijven voortbestaan. Ze was een bijzondere dame, prachtig karakter.




Groet,



Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Ha die Rob-san,

U heeft geheel gelijk. En dank voor je mooie woorden ook.
Ach, de kleine bruine Mika zal zeker gemist worden. Wat was dat een karaktertje zeg. Veel plezier mee en om gehad. Ik hoop dat ze ons ook zo herinnerd, de kleine draak had tenslotte toch een soort van "hoor ik hier echt thuis?"-syndroom door al het geverhuis dat ze heeft gehad in haar jonge jaren. Och, ze heeft het goed nu. En das prima zo.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Houten Tampers

Bericht door MfOx »

Heer van Dollenstein, goed te vernemen dat de zon weer enigszins begint te schijnen in uw rijkdom.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Sterker nog Heer MFoxelemans. Er zal een frisse wind gaan waaien hier! ;p
(ra ra, wat kan dat nou zijn?)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Houten Tampers

Bericht door gezel »

05:26 uur
Je bent wel erg vroeg op Dolle.
Rond die tijd word ik wel eens wakker, maar draai me dan nog eens lekker om. ;p

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Klopt Gezel,

Die tijden kun je vaker vinden bij me helaas. Meestal ergens tussen 5 en 6 wakker.
Lekker omdraaien doe ik beter niet. Dan maar moe aan het eind v/d dag. Enig moment slaap je dat wel bij. Zoals vandaag. 07.00uur, das uitslapen! ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Houten Tampers

Bericht door PPMP »

Even een uitstapje naar de Dolle Gamer in Dries... Kwam de volgende pijproker tegen vandaag tijdens het spelen van "Darksiders 2".
Moest bij dit stukje noeste houtsnijwerk meteen aan jou denken :wink: !


Pascal


P.S. Game is een echte aanrader. "Darksiders" is één van de eerste games die ik speelde op de PS3 en "Darksiders 2" overtreft dat deel op alle fronten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Hahhaa te gek hè dat soort karakteristieke koppen. Prachtig om te zien.
En Ik heb ze toevallig beiden. Weet zo uit het hoofd even niet meer welke het is, en ik kan me snel vergissen met een game. Heb wel een idee welke het is hoor. En dan zijn er nog wel een aantal goeie koppen bij.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Goedemorgen daarzo!

Heb weer wat zitten freubelen uiteraard. En binnenkort word dat nog meer. Want de winter zit eraan te komen. Het hout is gestapeld. (tot het plafond!, nooit geweten dat er in die hoek twee corde hout past, lol!)

Afbeelding

Afbeelding

Das toch zat hè? ;p

Ook leuk bezig geweest met de andere draaibank. Man o man wat is dat toch een feest zeg! Helemaal met die beugel die ik gekregen heb.
Dus we draaien schalen en kommen de laatste tijd.
Zie hier, de laatste projecten in huize Dollenstein.



Afbeelding

Dit was van een mooi stuk kersenhout. Bewust een stuk bast aan de rand laten zitten. Je houd ervan of niet.


Dit was het eerst.
Afbeelding

Dat verzaag je tot dit. (pak em beet 20cm hoog, en in doorsnee een goeie 40cm)
Afbeelding

Om tot dit te komen!

Afbeelding


Alleen kan ik het "kontje" nog niet bewerken. (is niet erg, het moet nog drogen, ik draai vaker nat hout, en droog later)
Maar om de "tennon" eraf te krijgen heb ik een hulpstuk nodig. En dat kan ik kopen, maar ik maak er zelf eentje. Dan kan ik ze aanpassen tot de maat die ik wil, en ben niet gebonden aan maten van de winkel.
En dat is dit : www.youtube.com/watch?v=5qopqIb_h-o

Vervolgens is het feest helemaal compleet. Want via Ebay heb ik uit de USA een aantal beitels laten komen. (tjeezus wat een prijzen voor verzending zeg!, pffff) En dat zijn deze gabbers.

Afbeelding

Afbeelding


Je ziet dat ik bij beide foto`s een "Hollandsche" beitel heb gelegd. Zo zie je het verschil goed. De staal komt redelijk overeen, maar wat een handvaten man! Kanonne. Ik moet dus ook speciaal voor deze mannen een apart hangsysteem maken, want ze zijn te zwaar voor mijn magneetstrips. (en ik heb ook nog dubbele strips hangen ook!) Dus we maken maar een blok met gaten erin. Bevestigen we dat wel weer aan de beitel-hang-wand.

Voorts hebben we dit speeltje nog besteld. Dit nadat een Mp verkoper niets meer liet horen, en ik er na een week vanuit ging, die heeft een beter bod gehad, en dus hoor ik er niets meer van. Nou, een dag nadat dit binnenkwam kreeg ik mail waarom ik niets liet horen?! Nou, mijn laatste mail was met de vraag, waar moet ik zijn? wat is je adresje? Maar daar heb ik nooit antwoord op gehad. Ik vermoed echt dat hij het geprobeerd heeft (hij had nog biedingen gekregen hoor), en dat dat niet gelukt is, en vervolgens dan toch maar bij mij terug is gekomen.
Afbeelding

De Tinus geeft me er drie mee, waarvan ik nog zei dat er 1 miste. Een kleine. Nee nee, en dat was niet zo etc etc. Dit klopte. Maar ik mag dan veel pillen moeten slikken, maar wat in de kop zit van diejen Dolle, dat klopt in de regel toch wel. Hij was zo overtuigend dat ik hem maar geloofde. Beetje onder het mom van, ik heb wel zoveel foto`s gezien van dat spul, daar kan ikzelf een error hebben gemaakt. Maar niet dus! Thuisgekomen de advertentie zoeken. Die was uiteraard al weg, maar je krijgt een mini foto te zien. Die toegestuurd, en toen was het duizend maal excuus, ik kon em komen ophalen ;) Tjah, toen had ik ineens vier stuks voor de prijs van drie, hahahah! Mij ook goed.
Dat spul ligt in een speciaal receptje, want het was zo geroest als een malle aap. Had ie best mogen zeggen vind ik. (ook op aangesproken uiteraard) En momenteel blinken ze weer een beetje.

Zoooo, tot zover. Nu ga ik buiten paffen met koffie. Even tussen de druppels door het hok in lopen. En dan mogen we vandaag aan de gang met wasmachine weghalen. (lang leve de steekwagen!) Want die gaf de geest helaas. (geloeiende nog, net na je vakantie! grrr!!) Nu hoop ik dat Zanussi mij beter gaat dienen dan de Indes(h)it die het 7 jaar gedaan heeft. (aah voor 200 eurie kan je niet klagen toch? 7 jaar dienst voor dat geld is mij prima hoor) Dus als de Zanussi zijn geld waard is en er ook 7 van maakt, ben ik al happy. We hopen op 15 uiteraard, dan is het helemaal een koopje ;p

Groetsels allen!
En enjoy your day like it`s your last. ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 6030
Lid geworden op: 25 okt 2009 18:34
Locatie: Groot Mokum

Re: Houten Tampers

Bericht door Jos »

Mooi allemaal Dries, bij deze applaus voor onze houtsmid =D>
spuit elf des forumsdoctorate of pipe smoking - Pipe Smoking Universityzwembadpas specialist
correcte zwembadpas met pijp: http://www.youtube.com/watch?v=SgZJkgP90uI
wegens mijn immuniteit op dit forum is het Heren Moderators niet toegestaan mijn berichten te wijzigen of te verwijderen

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 503
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Houten Tampers

Bericht door oldgreenfield »

Man,man wat een heerlijk verhaal en wat een prachtig werk. =D> Moet toch een heerlijk gevoel zijn om met het pjipje in de mond :sherlock: zulke mooie dingen te draaien. Ik beperk met tot het maken van kozijnen maar als ik zie wat al die houtmannetjes hier maken dan denk ik dat zou ik nog wel eens willen leren. Maar ja de tijd he, altijd te kort.

alle goeds,
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Houten Tampers

Bericht door MfOx »

Schitterende kom heeft u vervaardigd, werkelijk heel mooi.

Er rijst bij mij wel de vraag waarom de beitels van de andere kant van de oceaan komen, zijn deze van significant andere kwaliteit? Dien ik er uiteraard wel bij te vermelden dat ik helemaal 0,0 verstand heb van beitels, dus mocht de vraag enigszins dom overkomen mijn excuus :)

Keep up the good work!

Een welgemeende groet vanuit de andere kant van het land.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2428
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Houten Tampers

Bericht door meindert »

Mooi verhaal; Dries!!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door janneman »

Die twee stapels hout zijn wel een smaakmakertje!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Houten Tampers

Bericht door gezel »

Mooie kom. :sherlock:
Wel opletten dat de houtworm niet in je stapel hout komt wonen. ;p

Godfrey59

Re: Houten Tampers

Bericht door Godfrey59 »

Hij zit er warm bij deze winter :lol: En knap stukje draaiwerk Dries =D>


Godfrey

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Houten Tampers

Bericht door Robbie-san »

Hoi Dolle,

Lekker bezig man. Mooi om te lezen, hoeveel plezier je in je schuur hebt.


Groet


Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Goedemorgen allen
En een dank uiteraard;p

gezel schreef:Mooie kom. :sherlock:
Wel opletten dat de houtworm niet in je stapel hout komt wonen. ;p
Dat is in ieder geval iets waar ik grote angst voor heb. Kom ze zo nu en dan wel eens tegen ook. Maar dat duurt nooit lang hahaha.
Afgelopen zomer had ik een reportage moeten maken van ze. Ik vond ze in een boom. En in alle verpoppingen die mogelijk zijn. Van larve tot halve volwassenen.
MAchtig mooi om te zien. Maar binnen? Rrrrrrrrrr!!!! Niet aan denken zeg!
Als ik dat tegenkom ben ik radicaal ben ik bang, dan gaat de hele partij die besmet is door de kachel heen. Dat spul MOET dood.

MfOx schreef:Schitterende kom heeft u vervaardigd, werkelijk heel mooi.

Er rijst bij mij wel de vraag waarom de beitels van de andere kant van de oceaan komen, zijn deze van significant andere kwaliteit? Dien ik er uiteraard wel bij te vermelden dat ik helemaal 0,0 verstand heb van beitels, dus mocht de vraag enigszins dom overkomen mijn excuus :)

Keep up the good work!

Een welgemeende groet vanuit de andere kant van het land.
Stomme vragen zijn er werkelijk niet Heer Emmelefoxius van de andere kant V/H Land ;p
Nee, ik heb ze eigenlijk gekocht omdat ik hier in Olland voor die prijs er maar 1 heb. Nu heb ik er drie!
Kwaliteit valt nog te bezien. Hoewel ik moet zeggen dat me dat niet superveel uitmaakt. Ik kan het ook met een chinees setje. Is wat vaker bijslijpen, die houden hun scherpte niet zo goed vast. Dus ik zal me moeten laten verrassen door deze vrienden.

Momenteel uit de running. Afgelopen maandag weer behandeld. En dit x een aparte gehad. Iets wat ze in het verleden niet deden en waar ik toch regelmatig naar gevraagd heb. Ze hebben namelijk én links én rechts gedaan. Bij uitzondering, en dat deden ze soms zei hij, en dat was dan alleen voor de onderste 4. (2links, 2 rechts) De mensen die nu lezen en denken wtf?? Zoek maar eens op facet denervatie, dan word het wel duidelijk gok ik zo ;)
Maar die heb ik dus aan beide zijdes gehad. Valt tegen? Ja en nee. Gaat het helpen? Dat hoop ik maar al te graag! Was het moeilijk voor de arts. Jahaaaa!!!
Die heeft goed moeten spelen, maar wat is die gast goed zeg. Hij durft hoor! Ik zal niet zeggen millimeters, maar op millimeters afstand gaat ie langs het staal af. Hey, en dat 2x dus! Het bovenste stukje is voor hem bijna onbereikbaar. Das echt mm-werk.
Maar goed, als dit werkt, dan is ik happy. En dan is er over een tijdje weer meer te zien van Dollemans ;p
Eerst kastdeurtjes maken natuurlijk. Want die gaan voor.

Mogelijk heb ik hars te pakken, giethars. Man wat is die zooi duur zeg. (Belachelijk gewoon.) Maar daar heb ik ideetjes voor. Kan ik direct mijn nieuwe beitels proberen!
Zo, en nu gaat ie even paffen en koffie grabbelen.
Maak er wat van vandaag. Fop je baas eens. Geef de secretaresse een bos bloemen (zij word veel te vaak vergeten!) en doe een goeie daad vandaag.
Grüsse von die Süsse ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Plaats reactie