Rookverdrijver

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Wat een zonde van al dat geld wat hieraan besteed wordt en al die heerlijke geuren die worden tenietgedaan...
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Het schijnt de lucht na het roken inderdaad te zuiveren, na een gourmette avond is het eveneens inzetbaar.
Ik heb me in Antwerpen laten vertellen dat het van origine uit een ziekenhuis kwam.

Gebruikersavatar
PiepeJan
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 dec 2010 02:19

Bericht door PiepeJan »

Die geurverdrijver vloeistof, is die ook verkrijgbaar in de geur pijptabak? Want dat ruikt altijd zo lekker. :lol: :lol: :lol:
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

...aha, ziekenhuisgeur, lysol toevallig?
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik geef me over, volgens mij zit er een luchtje aan.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

toch hier in dit topic even de link naar een marktplaats adverteerder,
lampe berger verkoop,
de man importeerd restanten van winkels uit frankrijk,
dus de zogenaamde overjarige modellen,
tegen scherpe prijzen:

http://link.marktplaats.nl/420495967

kijk eens bij al zijn advertenties

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Geurtjes kunnen lekker zijn, maar ik ruik toch liever de geur van een pijp. Geregeld een raam open doet ook wonderen.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Helemaal eens, ik begrijp dat de rookverdrijver pas op het eind van een rooksessie aangestoken wordt.
Daarnaast zijn er ook flessen met een geurloze inhoud, het schijnt de lucht te zuiveren.

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

robvoorburg schreef:Helemaal eens, ik begrijp dat de rookverdrijver pas op het eind van een rooksessie aangestoken wordt.
Daarnaast zijn er ook flessen met een geurloze inhoud, het schijnt de lucht te zuiveren.
Zo gebruiken wij hem ook. Pas als ventileren niet (meer) helpt wodt het ding gebruikt. Daarnaast verdun ik de originele vloeistof wel 5 maal met alcohol anders stinkt het in huis weer naar die vloeistof haha. Mijn vrouw (niet roker) is er zeer blij mee en ik kan zonder enige dicussie binnen een pijpje roken. Een win win situatie toch.
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Nee dat klopt, ik rook zelf ook niet in huis sinds de geboorte van mijn zoon. Als ik wil roken vetrek ik gewoon even naar de winkel. Ook hier zet ik wel eens de afzuiging aan, want anders wordt het erg mistig in een ruimte van 4 bij 5.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Zo van het weekend toch ook maar een Lampe Berger aangeschaft... Erug lekker, en persoonlijk vind ik dat de "rooklucht" erg snel is verdwenen... Mooie uitvinding en een erg mooie stuk voor in je interieur.
Nu nog maar een beetje proberen met de verschillende geuren...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Ik had het vroeger al, zo'n lamp.

Heb onlangs de 'neutrale' geur gekocht. Die verdrijft de tabaksgeur. Ik had vroeger de lavendelgeur, en die bracht wat lavendelgeur in de plaats. Als ik de beide nu vergelijk, dan is het mijn eerste indruk dat de lavendelgeur beter werkt. Alsof dat het laatste restje tabaksgeur dat als het ware altijd een beetje blijft hangen, overheerst wordt door de lavendel. Terwijl de 'neutraal' iets minder krachtig is.
Maar het kan een indruk zijn.

Misschien heb je er iets aan.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Wij hebben een neutrale geur en een aromatische geur gemengd. Alleen maar aromatisch is veel te overheersend voor ons kleine huissie. Dus aromatische geur = 30%, en neutrale geur = 60%... en dit ruikt erug lekker...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Een eigen mixture dus :D
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

St Patrick schreef:Wij hebben een neutrale geur en een aromatische geur gemengd. Alleen maar aromatisch is veel te overheersend voor ons kleine huissie. Dus aromatische geur = 30%, en neutrale geur = 60%... en dit ruikt erug lekker...
:B
30% aromatisch, 60% neutraal en 10% niks? :D

Ik twijfel nog altijd om een lampe berger aan te schaffen. Wierrook en andere geurstokjes en dergelijke verdoezelen de geur, maar nooit voldoende.
Desgevolgends mag ik dus ook niet in huis roken, zelfs in mijn bureauruimte, want de nageur van het pijproken verspreid zich door het huis en blijft dagenlang merkbaar...

De vraag is dan: hoe goed werkt zo'n lampe berger? Als het niet voldoende werkt koop ik voor dat geld beter een nieuwe pijp om verder buiten te roken :p

drfretboard

Bericht door drfretboard »

massis schreef:Desgevolgends mag ik dus ook niet in huis roken, zelfs in mijn bureauruimte, want de nageur van het pijproken verspreid zich door het huis en blijft dagenlang merkbaar...
Wij hebben hier een bijzonder leuke boekwinkel waar juist dit aspect een essentieel onderdeel is van de charme.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

massis schreef: 30% aromatisch, 60% neutraal en 10% niks? :D
@Massis; 30% aromatisch, 60% neutraal en 10% lucht... Als je hem te vol doet dan trekt de lont niet goed... Dus nooit helemaal vol doen.
En ik mag dan weleenswaar binnen roken, maar de lampe berger is toch wel een hele goede uitvinding hoor. Heb net nog even contact gehad met mevr. St Patrick (wij werken bij hetzelfde bedrijf) en zij is er erg blij mee... Zij blij, ik blij... :wink:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

tjah, ik ben misschien wat hypocriet, maar als iemand die net een sigaret is gaan roken langs me komt staan in bijvoorbeeld de lift, walg ik van die geur.

Zolang de sigaar/sigaret/pijp/pretsigaret/... nog niet aangestoken is of nog brand, vind ik het allemaal prima. Hoewel, een sigaret binnen in huis vind ik ook niet prettig ruiken.

Maar eens de tabak opgebrand is vind ik de walm die achterblijft echt niet prettig ruiken.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

massis schreef:tjah, ik ben misschien wat hypocriet, maar als iemand die net een sigaret is gaan roken langs me komt staan in bijvoorbeeld de lift, walg ik van die geur.

Zolang de sigaar/sigaret/pijp/pretsigaret/... nog niet aangestoken is of nog brand, vind ik het allemaal prima. Hoewel, een sigaret binnen in huis vind ik ook niet prettig ruiken.

Maar eens de tabak opgebrand is vind ik de walm die achterblijft echt niet prettig ruiken.
Niet hypocriet hoor. Gewoon jouw ervaring. Heb dat zelf met mijn auto. Ik rook in mijn auto en als ik hem iedere dag gebruik, heb ik nergens last van. Staat mijn auto echter 1 of 2 dagen ongebruikt stil en ik stap dan weer in, vind ik het zelf ook stinken.

Maar over Lampe Berger: die verdrijft niet alleen reukjes, het reinigt ook de lucht. Dus echt zuiveren.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

eventjes met mijn toekomstige echtgenote overlegd, en dan toch maar de gok gewaagd en een basisset van Lampe Berger besteld. Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@masis; het zal jullie bevallen zeker weten. Hou er wel rekening mee dat als je alléén de geurende alcohol gebruik, deze snel kan overheersen als je hem aansteekt. Vandaar dat wij het hebben verdund. Maar das allemaal een persoonlijke kwestie natuurlijk... Probeer en enjoy...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

we hebben samen een geur gekozen (erg moeilijk puur op beschrijvingen) en het is uiteindelijk L'herbe folle geworden (vers gras zeg maar).

Echter bij de basisset kreeg ik ook al 250ml neutrale vloeistof en ik heb e rnog eens 500ml neutraal bijbesteld.
Uiteindelijk heb ik dus 750ml neutraal en 250ml geurend, dus ik kan genoeg verdunnen lijkt me :-)

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Goed gedaan... Nu maar proberen totdat het verse gras goed te ruiken is... Succes en laat maar ff weten hoe het jullie bevalt.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Snel gebruiken! Laat er geen gras over groeien.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

Gisteren is m'n Lampe Berger setje aangekomen met de post. Mooi op tijd geleverd en netjes verpakt overigens.

En gezien er mosselen met frietjes van de frituur op het menu stonden, meteen de gelegenheid om het beestje zijn werk eens te laten doen.

Heb hem gevuld met 180ml neutraal (het volledige kleine flesje) en er dan nog een 25-tal ml geparfumeerde alcohol bijgedaan. 20min de lont laten inweken, en aangestoken.

Ik vreesde eerst voor het ergste, daar de alcohol echt zwaar naar alcohol rook en verder naar niets, maar ik moet zeggen, het ruikt echt heerlijk.

En toen ik na een half uurtje de dop er weer op zette, rook de hele woonkamer & keuken (=1 grote verbonden ruimte) fris naar verse grasvelden. Ook vanochtend nog rook het huis fris, dus hij lijkt prima te werken!

Bovendien gaat zo'n gevulde lampe berger een stuk langer mee dan ik had verwacht. Na een half uur gebruik was het niveau van de vloeistof eigenlijk amper gedaald. Denk dat ik rustig 10x een half uurtje haal zonder bijvullen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@Massis; TOPPIE.... Goed te horen dat het jullie bevalt... Nu kan je dus met een gerust hart een pijpje opsteken. Daarna even de lampe berger aan en klaar is kees... Zo doe ik het momenteel ook, en vrouwlief heeft geen klagen meer...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

St Patrick schreef:@Massis; TOPPIE.... Goed te horen dat het jullie bevalt... Nu kan je dus met een gerust hart een pijpje opsteken. Daarna even de lampe berger aan en klaar is kees... Zo doe ik het momenteel ook, en vrouwlief heeft geen klagen meer...
:B
Toen het ding eindelijk besteld was, kwam de opmerking van m'n vriendin: "dit is géén goedkeuring om in huis pijp te mogen roken he!"

We hebben toen besloten dat deze Lampe Berger wél een optie was om het nog een keer te mogen proberen, en als het ding dàn zijn werk naar behoren doet, mag ik af en toe een pijpje opsteken in huis.
Ik ben benieuwd :-D

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

:? , tja... Scu6 en laten we hopen dat je vaker dan "soms" een pijpje op mag steken. Bij mij thuis was het eigenlijk meteen goed toen de lampe aangestoken werd.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

St Patrick schreef::? , tja... Scu6 en laten we hopen dat je vaker dan "soms" een pijpje op mag steken. Bij mij thuis was het eigenlijk meteen goed toen de lampe aangestoken werd.
:B
gezien ik ook wel eens een waterpijp rook en wat magisch gras, is de limiet ten huize Massis sowieso gesteld op een 2-tal pijpen per week. Het komt zelfs voor dat ik hele weken geen pijp rook (maar daarna vaak dan wel 3-4 per week :-) )

Verder heb ik daar ook weinig problemen mee. Dat zijn nog minstens 5000 pijpen tijdens mijn leven :D (en dan toch maar beweren dat je niet verslaafd bent...)

Plaats reactie