pijp bestellen uit het buitenland

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door dave »

Hallo iedereen, ik heb heel mooie pijpen te koop zien staan op buitenlandse sites en ik zou graag op één van deze sites een pijp willen bestellen maar zijn deze betrouwbaar? Heeft er iemand van jullie positieve/negatieve ervaringen met het aankopen van een pijp/ tabak uit bv Amerika, Denemarken, andere landen? Alvast bedankt iedereen.
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5378
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Paasei »

Even zoeken op het forum naar 'betrouwbare handelaars'...

Op welke site heb je iets gezien?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Massis »

'in het buitenland' is een veel te vage term vrees ik. Zelfs een land noemen is veeeel te vaag, tenzij het china is, dan is het antwoord in geval van pijpen kopen in 99% van de gevallen : Niet doen! (ik ken wel 1 chinese pijpmaker...)

Net zoals bij ons zijn er in bijna elk land veel bonafide maar ook veel malafide verkopers, daarbovenop komen er buiten de EU in veel gevallen ook nog eens douane en importkosten bovenop de verzendingskosten bij als je pech hebt.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door dinck »

Met elke aankoop via internet loop je wel enig risico, van de ruim 500 aankopen die ik via ebay heb gedaan heb ik vier slechte aankopen gedaan. Twee daarvan toen ik pas begon, een keer heb ik een verkeerde pijp opgestuurd gekregen en was het een vervelend proces om op zijn minst een deel van mijn geld terug te krijgen en de laatste keer waren het oude tabakken waarvan de blikken er aan de buitenkant redelijk goed uitzagen maar van binnenuit erg roestig waren. Het grootste deel van mijn pijpenverzameling bestaat uit estates die ik via ebay heb gekocht, voornamelijk de VS maar ook Engeland en Duitsland.

Als je via ebay koopt loont het zich te kijken naar de beoordelingen van de verkoper, kijk niet alleen naar het percentage maar lees de beoordelingen ook. Als je niet genoeg hebt aan de foto's kun je er meer (of betere, scherpere) vragen. Bij aankopen van buiten de EU moet je rekening houden met extra inklaringskosten, soms verzorgt de verkoper dit en zie je deze in de beschrijving onder de verzendkosten vermeld. Ten slotte zou ik je aanraden om altijd met Paypal te betalen omdat je dan een redelijke kopersbescherming hebt.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Eliminator »

Beetje zoeken hier brengt de volgende overzichten

White List
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2288

Black List
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2289

en een overzicht van allerhande internetlinks die je ook kunt besnuffelen, als je de topics leest merk je vanzelf of het positieve of negatieve ervaringen zijn, dus afhankelijk van wat je waar wilt kopen, voldoende info te vinden.
http://www.pijprokersforum.nl/viewforum.php?f=7
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:21
Locatie: Veenendaal

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Henry »

Ondertussen is m'n 4e pijp uit Amerika een feit, gaat prima!
En zoals Dinck al vermelde, Als je via Paypal betaald zit t altijd snor!

Bij wie heb je wat gezien als ik vragen mag?

dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door dave »

Ik heb al heel wat moois gezien bij the danish pipe shop en bij smoking pipes.com maar ik zou het spijtig vinden als ik er redelijk veel geld voor betaal en de aankoop loopt ergens mis. Als je dan bv.iets uit Amerika hebt besteld dan lijkt het me heel moeilijk om je geld terug te krijgen.
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door wiele »

Ik meende dat iemand hier onlangs nog op danish pipeshop iets had besteld en dat was goed gegaan. De andere site ken ik wel mr ervaringen weet ik niet. Kijk eens in de lijst met goede verkopers.

Op ebay zijn wel handelaars die goede zaken doen. Ik heb er al enkele pijpen gekocht via enkele Italianen en Engelsen. Mr da zijn dan ook echte ebay winkels.

dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door dave »

Oke, bedankt voor de goede raad en tips
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Janno »

Ik heb laatst een pijp gekocht bij the Danish Pipeshop. De correspondentie was goed, de verpakking prima en de levering verrassend snel.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Claude »

Ik kan je melden dat het 99% van de tijd goed gaat.

Beste adressen die ik ken zijn:

Scandpipes (snelle service)
Bisgaard (nog sneller)
Danish pipe shop (fijne winkel en staat open voor onderhandelingen bij estates)
Neatpipes (hele goede service)
Smokingpipes.com (goede service, maar vaak douane kosten)
Estervals pipe house (prima adres, maar soms erg duur)

dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door dave »

De danish pipe shop vind ik wel echt heel goed, vooral de modellen van Dagner pipes vind ik wel echt geslaagd, dus waarschijnlijk gaat een van deze pijpen in mijn bescheiden collectie komen. En dan ga ik eens proberen Mississippi pijptabak proberen te bestellen, die staat zekers op de verlanglijst.
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
Carlo W
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2015 10:59
Locatie: Wildervank / Veendam

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Carlo W »

dave schreef:Ik heb al heel wat moois gezien bij the danish pipe shop en bij smoking pipes.com maar ik zou het spijtig vinden als ik er redelijk veel geld voor betaal en de aankoop loopt ergens mis. Als je dan bv.iets uit Amerika hebt besteld dan lijkt het me heel moeilijk om je geld terug te krijgen.
smokingpipes.com bestel ik regelmatig pijpen, komt altijd goed aan, en als er wat mis mocht zijn dan word dat netjes opgelost.

Gebruikersavatar
JohnnyBgood
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 sep 2011 13:57
Locatie: Antwerpen (Belgie)

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door JohnnyBgood »

Heb net 2 mr.brog pijpen via ebay in Polen gekocht..prima staat vlotte verzending..en top pijpen..zeer gelukkig mee
ceci n'est pas un pipe (René Magritte)

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 998
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Jekke »

Missouri Meerschaum: goede service, reeds 3 keer een order besteld en probleemloos geleverd.
Aristocob: uitstekende service, joviale kerel, tof assortiment met enkele specials, 3 orders probleemloos geleverd.
Nadeel uit de states: lange wachttijd bij de douane en redelijke rekening qua invoerrechten en taxen.
4Noggins: tabak Mississippi River en Virginia Cream besteld maar laten leveren naar een maat die in Colorado op verlof was. Snelle service en probleemloos ontvangen.
Danish Pipe Shop: 2 orders probleemloos ontvangen, eentje gisteren nog verzonden (2 Dagner pijpen en tabak), zeer snelle service, heel vriendelijk en groot assortiment. (ik denk dat ik in augustus eens een 2-daags bezoekje naar Denemarken ga doen om hen te bezoeken)
Tabakado Eindhoven: perfecte service en verzending....in de winkel zelf heel vriendelijk, een redelijk assortiment pijpen, toebehoren en tabak (tevens een zeer groot assortiment sigaren voor de liefhebbers), een shop die ik maandelijks met plezier bezoek.
Zijn er hier personen die al tabak in de States besteld hebben en zoja, is dit probleemloos toegekomen?

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Arclaud »

Met alle respect, ik snap je vraag maar al te goed, maar ik blijf het onverstandig vinden om zulke informatie openlijk te delen. In het buitenland zijn uitstekende tabakken verkrijgbaar, maar helaas zijn er, extra-Schengen, bijna geen bereidwillige verkopers meer.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: pijp bestellen uit het buitenland

Bericht door Ribbon »

Hear hear
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie