waar roken jullie?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: waar roken jullie?

Bericht door L.deJong »

Ik rook zelf altijd buiten, als het weer het toelaat natuurlijk.
Inmiddels staat er een terrasoverkapping, alleen moet dat nog helemaal worden ingericht: zijkanten mooi dichtmaken
en windschermen installeren en natuurlijk een heater.
Als dat alles er is, dan kan ik ook in de winter heerlijk van een pijpje genieten.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Wybe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2013 18:24

Re: waar roken jullie?

Bericht door Wybe »

Ik woon alleen dus overal in huis. "My home my rules"

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: waar roken jullie?

Bericht door Bommel »

Rob schreef:Mijn vrouw krijgt het aan haar maag van rook, dus ik rook buiten. Behalve tijdens meetings. Mijn favoriete plaats is 's zomers op de loungebank in de tuin alwaar ik een partytent overheen heb gezet.
Het meeste rook ik toch luntend als ik de hond uitlaat. Favoriete plek: het park rond Huys te Warmond.
Is dat Huys te Warmond nogsteeds in appartementen verdeeld?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: waar roken jullie?

Bericht door Rob »

Bommel schreef:
Rob schreef:Mijn vrouw krijgt het aan haar maag van rook, dus ik rook buiten. Behalve tijdens meetings. Mijn favoriete plaats is 's zomers op de loungebank in de tuin alwaar ik een partytent overheen heb gezet.
Het meeste rook ik toch luntend als ik de hond uitlaat. Favoriete plek: het park rond Huys te Warmond.
Is dat Huys te Warmond nogsteeds in appartementen verdeeld?
Ja klopt. Eén van onze ministers woont er ook in.
Ken je Huys te Warmont?

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: waar roken jullie?

Bericht door Asmodeus »

Woont Ard v/d Steur daar niet ?

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: waar roken jullie?

Bericht door Rob »

Klopt.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: waar roken jullie?

Bericht door Bommel »

Rob schreef:
Bommel schreef:
Rob schreef:Mijn vrouw krijgt het aan haar maag van rook, dus ik rook buiten. Behalve tijdens meetings. Mijn favoriete plaats is 's zomers op de loungebank in de tuin alwaar ik een partytent overheen heb gezet.
Het meeste rook ik toch luntend als ik de hond uitlaat. Favoriete plek: het park rond Huys te Warmond.
Is dat Huys te Warmond nogsteeds in appartementen verdeeld?
Ja klopt. Eén van onze ministers woont er ook in.
Ken je Huys te Warmont?
Vroeger in Leiden gewoont en dat ligt er praktisch tegenaan.
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: waar roken jullie?

Bericht door Robbie-san »

Op dit moment,...... In een Yurt te Drente. Samen met Mille
:D :D :D
Ad impossibile nemo tenetur

gupper
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jan 2016 18:02
Locatie: bij Zwolle

Re: waar roken jullie?

Bericht door gupper »

Onder een overkapping aan de schuur, met zicht op de tuin en terrasverwarming, houtkachel en WiFi. Mijn mancave...

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: waar roken jullie?

Bericht door Marielle32 »

Robbie-san schreef:Op dit moment,...... In een Yurt te Drente. Samen met Mille
:D :D :D

=D>
Afbeelding

Chris DC
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2016 12:56

Re: waar roken jullie?

Bericht door Chris DC »

Ik rook buiten, kan het niet hebben dat mijn huis naar de rook ruikt...Maar ik heb hier nog een tuinhuisje staan, waar ik mij zeker een vierkante meter of twee kan toe-eigenen, om daar te gaan roken....Ik hou jullie op de hoogte.
Chris

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: waar roken jullie?

Bericht door TommyLF »

Ik heb sinds kleine 2 jaar een "finse N**khut"zoals vrienden het noemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik noem het gewoon Tommy's mancave... oftewel een blokhut van 3x7,2m Daarvan is een 3x3 deel overkapping en dan nog een 3x3 binnendeel en fietsenhok ernaast... Ruimte zat dus. Soms een sigaartje binnen, maar een pijp niet.

Afbeelding

Grtz Tommy
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: waar roken jullie?

Bericht door Eliminator »

Mooie 'cave' maar voor de 'man'-touch zou ik die bloemenplaten vervangen :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: waar roken jullie?

Bericht door Robbie-san »

Wie heeft de mancave gedecoreerd??????? :sherlock:
Ik zie geen Pirelli kalender hangen,.............l :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: waar roken jullie?

Bericht door TommyLF »

Ja sorry die bloemenmeuk is dingetje van de vrouw nog... ik wacht tot ze uit elkaar pleuren... LOL

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: waar roken jullie?

Bericht door Bommel »

Meeting organiseren..........
Als dank worden die "wijven" decoratie met beleid vervangen voor wat mannelijkere wanddecoraties. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: waar roken jullie?

Bericht door The_Undertaker »

Bloemen of niet, volgens mij kun je daar heel best zitten :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: waar roken jullie?

Bericht door Asmodeus »

Ondanks de bloemenplaatjes een mooie rookplek hoor. En zo te zien is er nog een hele wand leeg voor Pirellikalenders, geweien, wieldoppen en tabaksreclames

Basman
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 18:45

Re: waar roken jullie?

Bericht door Basman »

Ik rook mijn pijp alleen in mijn mancave op zolder. Ik heb daar een eigen hobbykamer. De rookgeur werkt aardig om mijn territorium af te bakenen, mijn vrouw laat het om binnen te komen haha. Ik ga er niet buiten mee staan, dan rook ik wel niet. De rest van de dag loop ik met een damper, en die damp ik door het hele huis heen.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: waar roken jullie?

Bericht door Claude »

Ik rook gewoon overal in huis.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: waar roken jullie?

Bericht door fransp »

Boven de 10 graden onder de partytent, na de zomer gaat daar het winterdak er op en wil ik nog wel eens de houtkachel dichtbij sleuren om toch buiten van een pijpje te genieten.
En bij uitzondering (lees gemiddeld één keer per week) op mijn kamer die steeds meer aangekleed wordt met foto's uit mijn jeugd en nostalgische geluidsapparatuur. Een mooie mix van oud en nieuw. En op verzoek van mijn wederhelft.......het raam op een kier en een dikke tochtstrip onder de deur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
redta
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 feb 2016 12:42

Re: waar roken jullie?

Bericht door redta »

we roken beide,dus gewoon lekker in de luie stoel

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: waar roken jullie?

Bericht door Eelco »

Ik rook meestal maar één pijp per dag, aan het eind van de avond, als hond en man al naar bed zijn (die slapen meestal al voor middernacht, terwijl ik dan nog klaarwakker ben). We wonen in een vakwerkhuisje en, behalve de slaapkamers, hebben we geen deuren of afgesloten ruimtes. Ik open dan een raam en rook een pijpje aan de eettafel, meestal met Uitzendinggemist op de laptop, terwijl ik nog wat emails beantwoord en berichten lees. De volgende dag ruik je niets meer van mijn nachtelijk 'zonde'. Zodra het even kan, desnoods met een sjaal, ga ik naar buiten. Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, ook als het nog wat fris is.

Gebruikersavatar
Wilcovanras
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2014 06:03

Re: waar roken jullie?

Bericht door Wilcovanras »

Ik rook een pijp als ik zin heb. Dat is volgens mij ook de fijnste manier van roken. Maar de fijnste plek is op mijn eigen bank en ongestoord bewust roken. Dan draai ik een documentaire op tv of zet een muziekje op. Het is mijn huis. Meestal zet ik smorgens de ramen open en laat ik alles even goed luchten. En de geursporen die dan nablijven horen thuis in het huis van een pijproker

Pijpers

Re: waar roken jullie?

Bericht door Pijpers »

Als het droog en niet te koud is, rook ik buiten in de tuin. Wel apart, als je zelf tot rust komt, hoeveel leven je plotseling in de tuin ziet.. de vogeltjes hoort etcetera. En anders gewoon binnen in oma's schommelstoel.. daarna even de ramen tegenover elkaar open..
Tegen de tijd dat ik de kunst van het stoppen en roken van de pijp wat beter beheers, vast ook in de auto (file)...

Janbaai
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2016 23:19

Re: waar roken jullie?

Bericht door Janbaai »

Zelf rook ik niet in huis i.v.m zoon van veertien. Als het weer het enigzins toelaat rook ik in de tuin en geniet ik van de natuur om mij heen. Als het regent rook ik in de bijkeuken tussen de fietsen en tuingereedschap. Dat stoort mij niet echt want met de telefoon of tablet heb ik toch de hele wereld binnen handbereik.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: waar roken jullie?

Bericht door Meester W »

Ik word ietwat treurig van de meeste trieste verhalen

En rebels :twisted:
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: waar roken jullie?

Bericht door culann »

Hier wordt gewoon in het hele huis (klein appartementje eigenlijk) gerookt. Voordeel is gelijk dat de muren niet meer verblindend wit zijn :wink:

Ook als er visite is, 't is ons huis... Behalve als er kleine kinderen over de vloer zijn, maar da's maar een maal per jaar op m'n verjaardag als m'n neefjes langs komen. Dan roken we in de keuken.
De rest van 't jaar zorgen we er wel voor dat er geen kinderen in huis komen ;)

Julius1

Re: waar roken jullie?

Bericht door Julius1 »

Tsja, ik ben net weer begonnen met pijproken, maar binnen en in de auto is het geen optie, bezien vanuit vrouw en kinderen. En het wordt herfst, en we hebben geen overdekt terras en geen mancave. Was dit handig?....

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: waar roken jullie?

Bericht door Marielle32 »

Ehhh andere vrouw ...;-) patio bouwen is misschien een nettere oplossing :D

Julius1 schreef:Tsja, ik ben net weer begonnen met pijproken, maar binnen en in de auto is het geen optie, bezien vanuit vrouw en kinderen. En het wordt herfst, en we hebben geen overdekt terras en geen mancave. Was dit handig?....
Afbeelding

Plaats reactie