Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

Wow, lekker bezig Chris.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
nicobakker
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 okt 2017 14:51
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door nicobakker »

zo te zien zeer bekoorlijk. veel rookgenot hiermee.

Gebruikersavatar
nicobakker
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 okt 2017 14:51
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door nicobakker »

Cousteau schreef: 17 sep 2018 23:04 Mooie aanwinsten weer dames en heren.

Vandaag op het postkantoor een pakje uit Washington, Missouri opgehaald. Helaas wat extra import kosten maar toch blij met m'n nieuwe rokertjes:

Afbeelding
ik ben toch van plan ook eens zo'n corncob te proberen. al was het alleen maar om te zeggen dat ik het gedaan heb.

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

Chris schreef: 19 sep 2018 20:25 Zondagochtend keek ik sinds lange tijd weer eens op marktplaats en ik zag 2 aangeboden pijpen. 2 Dunhills, nieuw (volgens zeggen). De foto’s waren goed en ook de extra foto’s die ik vroeg waren goed. 1 pijp bleek hierop een GBD te zijn. Ook mooi dacht ik. De dame in kwestie heeft het pakketje verstuurd en het is inmiddels ontvangen. Het zijn weliswaar gebruikte pijpen en opgeknapt maar in prima staat. Na enig speurwerk blijkt de Dunhill uit 1968 te zijn (shell briar 4S) en de GBD uit de 70’s... die is moeilijker te dateren.
Binnenkort eens inroken en zien of ze bevallen...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi man. Goede vondst. Ik zal ook eens Marktplaats in de gaten houden. :mrgreen:
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

Cousteau schreef: 17 sep 2018 23:04 Mooie aanwinsten weer dames en heren.

Vandaag op het postkantoor een pakje uit Washington, Missouri opgehaald. Helaas wat extra import kosten maar toch blij met m'n nieuwe rokertjes:

Afbeelding
Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop ;)

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

Gnomepje schreef: 17 sep 2018 19:12 Nieuwste aanwinst. Over een week of twee is deze Poker uit de Gentleman-lijn van Chacom binnen. Vers uit de fabriek, als ik Paul van Haddocks mag geloven.

Afbeelding

Afbeelding

Fotootjes van de interwebz.
Bestelling geannuleerd, omdat er geen filter in kan. Had ik niet gezien. In plaats daarvan is het onderstaande Chacom Corona (912) geworden. Kon geen beter plaatje vinden dan van een Chinese site, omdat deze lijn niet meer door Chacom wordt geproduceerd. Ergens ben ik wel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik vind het toch net een klassieker model dan mijn eerdere bestelling.

Afbeelding
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

Chris schreef: 20 sep 2018 18:45
Cousteau schreef: 17 sep 2018 23:04 Mooie aanwinsten weer dames en heren.

Vandaag op het postkantoor een pakje uit Washington, Missouri opgehaald. Helaas wat extra import kosten maar toch blij met m'n nieuwe rokertjes:

Afbeelding
Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop ;)
Zeker eens proberen hoor al is het inderdaad om te weten wat het is. Schoonmaken is geen enkel probleem vind ik persoonlijk. Ik rook zelf nooit echt helemaal tot de 'bodem', om verbranding van dat steeltje te vermijden.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Willem-Jan schreef: 20 sep 2018 19:01
Chris schreef: 20 sep 2018 18:45
Cousteau schreef: 17 sep 2018 23:04 Mooie aanwinsten weer dames en heren.

Vandaag op het postkantoor een pakje uit Washington, Missouri opgehaald. Helaas wat extra import kosten maar toch blij met m'n nieuwe rokertjes:

Afbeelding
Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop ;)
Zeker eens proberen hoor al is het inderdaad om te weten wat het is. Schoonmaken is geen enkel probleem vind ik persoonlijk. Ik rook zelf nooit echt helemaal tot de 'bodem', om verbranding van dat steeltje te vermijden.
Dat binnenstukje steel brand vanzelf weg tijdens het roken, Naar ik begrepen heb van gesprekken met leden, en hier op het forum, is dat ook de bedoeling, maar word verbinding van de steel met kop, en het rook kanaal verder niet aangetast. Wel een optie om even op zoek te gaan hoe zelf "pipe mud" te maken, en daar de holte tussen rook gat en bodem pijp mee op te vullen, dit helpt tegen het doorbranden van de bodem (een Corncob is helaas maar een tijdelijk product, geen levenslange pijp.) en om het rook kanaal uiteindelijk toch onderop op aangevulde bodem uit te laten komen.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Cousteau
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 jun 2014 20:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Cousteau »

De steel loopt inderdaad door in de kop. Zoals eerder opgemerkt kan je met 'pipe mud' de boel wat plamuren zodat het mogelijk langer mee gaat

Afbeelding

Mijn ervaring is dat wanneer je de pijp rustig inrookt waardoor het stukje hout mooi zwart wordt, de pijp ook zonder mud lang mee kan gaan en niet snel zal wegbranden.

Ander aandachtspunt is de lak waarmee de pijp van een geel kleurtje is voorzien. Deze is vaak ook binnen in de kop terecht gekomen waardoor de eerste paar rooksessies niet erg lekker zijn. Ik schuur de binnenkant van de kop altijd wat op zodat die vernis laag al weg is voordat ik begin met inroken.

In de tussentijd al aardig wat Missouri Meerschaum pijpjes verzameld. Ben ermee begonnen sinds de PRF editie die we een paar jaar geleden hebben laten maken:


Afbeelding



Afbeelding
"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to the earth. But man has only to sink beneath the surface, and he is free." JC

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

Goede info guys, volgende keer hoef ik niet te twijfelen 😊

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

Gnomepje schreef: 20 sep 2018 18:57
Gnomepje schreef: 17 sep 2018 19:12 Nieuwste aanwinst. Over een week of twee is deze Poker uit de Gentleman-lijn van Chacom binnen. Vers uit de fabriek, als ik Paul van Haddocks mag geloven

Fotootjes van de interwebz.
Bestelling geannuleerd, omdat er geen filter in kan. Had ik niet gezien. In plaats daarvan is het onderstaande Chacom Corona (912) geworden. Kon geen beter plaatje vinden dan van een Chinese site, omdat deze lijn niet meer door Chacom wordt geproduceerd. Ergens ben ik wel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik vind het toch net een klassieker model dan mijn eerdere bestelling.

Afbeelding
Mooi model! Wel heel wat anders dan de Poker...

tomatamot

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door tomatamot »

[quote=Chris post_id=376007 time=1537476933 user_id=1821]
Goede info guys, volgende keer hoef ik niet te twijfelen 😊
[/quote]

Kijk bij gelegenheid eens naar:

[media][/media]

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

Cousteau schreef: 20 sep 2018 22:36 De steel loopt inderdaad door in de kop. Zoals eerder opgemerkt kan je met 'pipe mud' de boel wat plamuren zodat het mogelijk langer mee gaat

Afbeelding

Mijn ervaring is dat wanneer je de pijp rustig inrookt waardoor het stukje hout mooi zwart wordt, de pijp ook zonder mud lang mee kan gaan en niet snel zal wegbranden.

Ander aandachtspunt is de lak waarmee de pijp van een geel kleurtje is voorzien. Deze is vaak ook binnen in de kop terecht gekomen waardoor de eerste paar rooksessies niet erg lekker zijn. Ik schuur de binnenkant van de kop altijd wat op zodat die vernis laag al weg is voordat ik begin met inroken.

In de tussentijd al aardig wat Missouri Meerschaum pijpjes verzameld. Ben ermee begonnen sinds de PRF editie die we een paar jaar geleden hebben laten maken:


Afbeelding



Afbeelding
Goede collectie. Ik ga ook maar eens zo'n MM corncob aanschaffen binnenkort.
Chris schreef: 20 sep 2018 22:59Mooi model! Wel heel wat anders dan de Poker...
Bedankt. Het is inderdaad iets heel anders, maar die voorgaande poker was natuurlijk ook een net iets modernere variant van de originele rechttoe rechtaan poker.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

Deadl0ck schreef: 20 sep 2018 20:08
Dat binnenstukje steel brand vanzelf weg tijdens het roken, Naar ik begrepen heb van gesprekken met leden, en hier op het forum, is dat ook de bedoeling, maar word verbinding van de steel met kop, en het rook kanaal verder niet aangetast. Wel een optie om even op zoek te gaan hoe zelf "pipe mud" te maken, en daar de holte tussen rook gat en bodem pijp mee op te vullen, dit helpt tegen het doorbranden van de bodem (een Corncob is helaas maar een tijdelijk product, geen levenslange pijp.) en om het rook kanaal uiteindelijk toch onderop op aangevulde bodem uit te laten komen.
Tiens dat had ik nog nooit gehoord? Krijg je dan geen serieuze kachelsmaak als je heel dat houten steeltje wegbrandt? De allerkleinsten hebben geen steel die tot in de kop komt. Wat die gele lak betreft die iemand vermeldde: je hebt er ook die helemaal niet afgewerkt zijn, en die roken eigenlijk nog het beste denk ik.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Paasei »

Chris schreef: 20 sep 2018 18:45
Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop ;)
Klopt, is normaal bij een corncob, je ziet het uiteinde van de steel.
Aan het einde van de rooksessie ga je proeven dat je het hout mee begint te roken. Smaakt niet echt lekker, maar wat ik doe is toch een keer of twee of drie volhouden, en telkens na het legen het verbrande hout wat wegkrabben. Normaal gezien blijft de rest van de steel zitten en wat er over blijft krijgt een tabakskoollaagje...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Van al mijn cobs is er nog niet een die het stukje steel verloren/ weggebrand heeft. Ik ondervindt er overigens weinig hinder van, die 2 of 3 stukjes tabak die tussen steel en kom belanden neem ik voor lief.

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door mama fumant une pipe »

Mooie aanwinsten,gefeliciteerd iedereen.
Die chacom trok mijn aandacht wel meteen,ben erg tevreden over chacom en ze hebben prachtige pijpen.
Hmm,dit forum is zeer slecht voor mijn portemonix. :mrgreen:

tomatamot

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door tomatamot »

Vandaag een viertal acryl corncob mondstukken ( Germanus ) binnen gekregen.
Heb er een in de "Diplomat" gestoken,gevuld met TAK - WAHWAH, voor mij: een feest! :wink:

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Vandaag van mijn lieve vrouw een vroeg verjaardagscadeau uit Italië ontvangen. Een Jacono bent bulldog bishop met een naturel finish. Zeer in mijn nopjes ermee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

mooi!

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

George Bertram schreef: 25 sep 2018 18:24 Vandaag van mijn lieve vrouw een vroeg verjaardagscadeau uit Italië ontvangen. Een Jacono bent bulldog bishop met een naturel finish. Zeer in mijn nopjes ermee.
Daar mag je mee in je nopjes zijn! Schitterende pijp!

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

Erg mooi!
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Mooi ding man!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Janno »

Die verjaardag kan niet meer stuk. Een prachtige pijp.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Dank jullie allen voor de complimenten. Ik was er ook gelijk weg van bij het zien op lepipe.it Overigens ook zeer tevreden over de afhandeling via deze website.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

Vandaag even bij Paul geweest en een mooie Mastro Beraldi gekocht, tevens pijpenragers en een pijpenaanstekers kado gekregen. Bij Haddocks in Maastricht is een super service en je wordt super vriendelijk geholpen. Tevens een pakje Heerenbaai paars gekocht. Hier mijn nieuwe aanwinst:

Afbeelding

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@junksculp : die Baai is heul lekker !

@George : wat een mooie pijp ! Veel genot ervan .

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

roocker schreef: 26 sep 2018 17:03 @junksculp : die Baai is heul lekker !

@George : wat een mooie pijp ! Veel genot ervan .
Ik heb deze baai al eens gehad, ik vind dit de lekkerste baai.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

De service is daar inderdaad top...steeds een plezier om naartoe te gaan.

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

In mijn huidige collectie had ik nog geen klassieke billiard zitten, dus mijn nieuwste aanwinst is deze Vauen uit de Empire-lijn geworden.

Afbeelding
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Plaats reactie