Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

Arno schreef: 26 okt 2018 10:37
junksculp schreef: 26 okt 2018 10:10 Net bij Schneiderwind 3 tabakken gekocht en filters. Tevens de nieuwe catalogus meegenomen van John Aylesbury. Ik heb nog nooit Ashton tabak gerookt. Ze hadden alleen nog de Consummate Gentleman, prijs 8,55 euro. Blikje staat dus al heel lang in de winkel.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Consummate Gentleman, lekker tabakje en zeker een gerijpte versie :)

Ik hoop dat hij lekker is, ga vanavond proberen samen met Guinness. Als hij lekker is ga ik de rest ook halen.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

MilleLuci schreef: 25 okt 2018 21:28 Een mooi mannetje
Afbeelding

Afbeelding
Prachtig ventje Monique.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

Smokkelwaar uit Italië. Aparte verpakking. Cadeautje van een kennis. Een voor mij onbekende tabak.
Afbeelding
Afbeelding
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

fransp schreef: 26 okt 2018 21:57 Smokkelwaar uit Italië. Aparte verpakking. Cadeautje van een kennis. Een voor mij onbekende tabak.
Afbeelding
Afbeelding
Oeh, verkopen ze daar nog cube??

Dat was aan het begin van mijn pijproken even op de markt hier, maar was in mijn beleving vrij snel weer weg ook van de nederlandse markt. Dacht eigenlijk dat MacB. er volledig mee gestopt was.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Nekker »

roocker schreef: 25 okt 2018 17:16 @gnomepje : Trek het je niet aan . Geen geheim van maken om in het buitenland te kopen . En laatst heeft elmer ook al gereageerd over diverse posts en PB's . De grootste bull-shit . Als douane wil lezen ze ook PB's ! Om verder gezeik te voorkomen : einde bericht ! Of stuur me maar eens een PB'tje ...
Toch al enige tijd slaag ik erin om dit soort reacties te negeren. Maar ik heb er eigenlijk wel wat genoeg van. Het kan zeer goed zijn dat jij dat belachelijk vindt. Dat is dan jouw mening. Echter is hier door de jaren heen zowat een ongeschreven regel ontstaan, waar je overigens goed van op de hoogte bent getuigende jouw reactie, dat men hier niet publiekelijk over spreekt. Het is mij een compleet raadsel waarom je het niet alleen zo moeilijk vindt om daar respect voor op te brengen, maar ook nog is op zo'n uitdagende manier moet liggen verkondigen. Wellicht moet je dat eens bij jezelf onderzoeken, want het enige wat je kan veroorzaken is onnodige wrevel met dit soort passief-agressieve reacties. Wanneer je jezelf aansluit bij een groep mensen, is het vanzelfsprekend dat je altijd wel eens tegen zaken aan loopt die jij anders ziet. In een geciviliseerde wereld praat men met elkaar. Vraagt men om verduidelijking. Is de verduidelijking onvoldoende om van standpunt te veranderen, dan verkiezen we om het gewoon respectvol oneens met elkaar te zijn. Zo gaat dat dus hier ook. Niemand zit te wachten op dit soort bitsige reacties. Integendeel het is irritant en zelfs lichtjes vermoeiend.

Dus volgende keer: Adem 3 x diep in en uit, draai eens met je ogen en ga een ander topic bekijken. Mijn grootvader zei altijd; "als je reactie niet zinniger is dan het geluid van de stilte, houdt het dan bij de stilte." Op de één of andere manier vind ik dat hier wel van toepassing.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Gnomepje schreef: 26 okt 2018 07:12 Gewoon privé maken die forums. Alleen lezen voor leden (bijv. leden met minimaal 15 berichten).
Helaas gaat dat niet werken. Gedeeltes van het forum zijn namelijk zowiezo al afgeschermd voor niet leden.

Maar er staat voor zover ik weet, wettelijk, een ambtenaar, of anti rook lobbyist niks in de weg om een account aan te maken, eventueel een paar posts te plaatsen en mee te lezen, tenzij we een en ander dicht gespijkerd hebben in de regelgeving om lid te worden, en zelfs dan betwijfel ik of dat echt rechtsgeldig zou zijn.

Echter vallen pb's onder privacy wetgeving, die staan namelijk niet in de algemene groepen. Dus, verzoekje naar de rechter om data af te dwingen bij de hosting, verzoekje naar de rechter om account te hacken, verzoekje voor privacy breuk, verzoekje om je internet lijn te tappen, zoiets gaat er nodig zijn in het geval van pb's. Die kunnen niet zomaar even bekeken worden.

En waar de douane/belastingdienst nog net wel de tijd zal kunnen vinden om iemand even 5 minuten voor het einde van de dag een account te laten maken, gaat het, voor de bedragen waar wij het over hebben, de hele rechterlijke route te veel tijd en geld kosten om het te doen, tenzij er een strebertje er een privé project in eigen tijd van maakt, of er genoeg gezeken word door de antirook lobby.

Buiten dat, en dit weegt voor mij persoonlijk meer, is de emotionele en gewetenskwestie zoals ik het zie. Ik weet niet hoeveel mensen er ook zo over denken. dus voel je vrij dit over te slaan; zolang dit via pb gebeurt, en dus in privé en op naam van een specifiek gebruiker, kunnen ze niet de forumleiding aansprakelijk stellen, en mogen ze het forum ook niet zo maar dicht gooien ivm illegale praktijken. Dit soort zaken niet publiekelijk roepen is mijns inziens dan ook een teken van respect richting forumleiding en medegebruikers, teneinde het bewust niet hoger maken van risico tot sluiting / aansprakelijkheid. En ja, de kans is minimaal... Maar waarom zou je achteloos omgaan met iets wat voor veel mensen een soort familie is geworden, waar mensen een stuk hart of ziel hebben liggen, waar mensen met elkaar hebben gelachen, gehuild, gefeest, en getrouwd? Dat is met name het stukje wat het voor mij persoonlijk moeilijk te bevatten.

Hoop dat een en ander zo wat verduidelijkt is, waarom het een ongesproken afspraak is dit soort advies eigenlijk via pb te doen.

noot: mijn operationele kennis van forums en wetgeving in privacy stamt van voor 2010 ergens geloof ik, toen ik een beheerder was van een internationale gemeenschap met zo'n 20.000 unieke bezoekers per dag. Ik ben nog steeds redelijk bij met persoonlijke internet privacy, maar het zou kunnen dat nuances wat anders liggen tegenwoordig. Ook is alles vanuit Nederlands standpunt. Ik ben niet bekend met de Belgische regelgeving.

Mijn kennis van belastingdienst/douane/accijns komt van een vriend die bij fraude opsporing bij de belasting werkt.

Dit is bewust publiek geplaatst omdat anderen wellicht ook wat aan de info hebben.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Duidelijke verwoording heren.....het is inderdaad al niet makkelijk om aan het lekkere spul te geraken, dus het niet verpesten voor anderen is hier de boodschap.
In pb info delen is even makkelijk als een publieke post...dus opteer dan voor de pb

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

@ Nekker
@ Mark

Ik stem volledig in met de jullie reacties.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Bommel »

@ Nekker.
@ DeadlOck.

Hear, Hear.
Waarvan de post van Mark duidelijk maakt dat we een soort van familie zijn en sommigen al heellang met een diepe geschiedenis en dat het zonde is als door zo iets onachtzaams er een slot wordt gezet op deze gezellige stamtafel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

@ Nekker.
@ DeadlOck

=D>
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Beste heren, de hele discussie van Nekker staat los van mijn reactie, ik wou ons lid Gnomepje enkel uitleggen waarom zijn, op zich zeer goede suggestie, niet afdoende zou zijn voor risico beperking, en ook mijn persoonlijke beleving waarom het belangrijk is te delen.

Tijdens het schrijven werd ik geraakt door de herinneringen die ik heb aan het forum, hoezeer ik meer vertrouwen heb gekregen in de wereld om mij heen dankzij de mensen hier, hoe welkom ik als wereldvreemde introvert was op de eerste bijeenkomst die k bijgewoont heb, de vrijgevigheid in pijpen en tabak, de bemoedigende woorden, de lach, en de traan die ik persoonlijk met een aantal leden heb gedeeld, hoe we samen kwamen voor groepsaankopen, of ten tijde van het ziek worden van flakeroker, of het overlijden van enige leden, en hoe we samen kwamen om BBN en Misty een mooi kado te kunnen doen, en daardoor liep ik vannochtend ( en nu ook weer) wat van stapel met de uitleg.

Rest mij nog te zeggen... Dank jullie voor het bevestigen dat ik niet de enige ben die het zo ziet. En speciaal omdat ik weet dat het zo gewaardeerd word, rook ik ter ere van jullie allemaal een pijp met Bibo vanavond. :mrgreen:

En om toch nog een beetje on topic te blijven, ten tijde van Heukelum dit pijpje nog aangeschaft bij vriend Rudi, een wedstrijd pijpje.
Afbeelding
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Sidekickelvis »

Deadl0ck schreef: 30 okt 2018 19:14 En speciaal omdat ik weet dat het zo gewaardeerd word, rook ik ter ere van jullie allemaal een pijp met Bibo vanavond. :mrgreen:
Wat ben je toch een smerig kereltje.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Sidekickelvis schreef: 30 okt 2018 19:51
Deadl0ck schreef: 30 okt 2018 19:14 En speciaal omdat ik weet dat het zo gewaardeerd word, rook ik ter ere van jullie allemaal een pijp met Bibo vanavond. :mrgreen:
Wat ben je toch een smerig kereltje.....
De private stock Tubos no.2 die jij voorstelde bewaar ik nog even. ;) Die gaat misschien vrijdag in rook op.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Sidekickelvis »

Deadl0ck schreef: 30 okt 2018 20:36
Sidekickelvis schreef: 30 okt 2018 19:51
Deadl0ck schreef: 30 okt 2018 19:14 En speciaal omdat ik weet dat het zo gewaardeerd word, rook ik ter ere van jullie allemaal een pijp met Bibo vanavond. :mrgreen:
Wat ben je toch een smerig kereltje.....
De private stock Tubos no.2 die jij voorstelde bewaar ik nog even. ;) Die gaat misschien vrijdag in rook op.
Had Willem ze? Kosten die tegenwoordig?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

Deadl0ck schreef: 30 okt 2018 12:20 (...)

Hoop dat een en ander zo wat verduidelijkt is, waarom het een ongesproken afspraak is dit soort advies eigenlijk via pb te doen.

(...)

Mijn kennis van belastingdienst/douane/accijns komt van een vriend die bij fraude opsporing bij de belasting werkt.

Dit is bewust publiek geplaatst omdat anderen wellicht ook wat aan de info hebben.
Bedankt voor de uitleg. Ik wist het niet. Wat betreft tabak, volgensmij mag je gewoon 250g tabak invoeren van buiten de EU en binnen de EU 1 kg tabak. Het punt is alleen dat niet elke retailer een vergunning heeft om het te verkopen aan het buitenland. In de UK en VS hebben winkeliers bijvoorbeeld een licentie om tabak in het binnenland te mogen verkopen of een aparte licentie om aan het buitenland te mogen leveren.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -buiten-eu

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -binnen-eu

Maargoed, dit onderwerp hoort niet in dit topic thuis. Misschien kan een mod de discussie verplaatsen.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Gnomepje schreef: 31 okt 2018 09:15 Bedankt voor de uitleg. Ik wist het niet. Wat betreft tabak, volgensmij mag je gewoon 250g tabak invoeren van buiten de EU en binnen de EU 1 kg tabak. Het punt is alleen dat niet elke retailer een vergunning heeft om het te verkopen aan het buitenland. In de UK en VS hebben winkeliers bijvoorbeeld een licentie om tabak in het binnenland te mogen verkopen of een aparte licentie om aan het buitenland te mogen leveren.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -buiten-eu

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -binnen-eu

Maargoed, dit onderwerp hoort niet in dit topic thuis. Misschien kan een mod de discussie verplaatsen.
Nog even snel: correct, maar alleen als je het zelf haalt, voor eigen gebruik. Vandaar ook dat er 'meenemen' staat. Zelf met de auto rijden vinden ze geen probleem. Via de post laten bezorgen mag niet zonder Nederlandse accijns zegels erop. En ja, dat gaat inderdaad nergens over. Dat staat los van of verzenden naar buitenland al dan niet in land van bedrijf is toegestaan.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... p_internet
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

On-topic dan maar weer:
Afbeelding
Zelf overgevaren uiteraard.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Wowbagger schreef: 06 nov 2018 19:43 On-topic dan maar weer:
Afbeelding
Zelf overgevaren uiteraard.
Heart of darkness? Klinkt heel heavy metal!
Volgens mij kun je geen miskoop doen in de Marquee Series van Russ, veel genot toegewenst :-?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Afbeelding
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

MilleLuci schreef: 10 nov 2018 21:19 Afbeelding
Deze tabak nooit eerder gezien, lekker? Alleen in Italië te krijgen?

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Enorm lekker.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door cipke »

De buit na een ritje Linzbach, hier zit een tevreden man 8)
Afbeelding
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Mooie buit Pol !

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

De score van de laatste 2 maanden qua tabak. Verder nog 3 pijpjes: de Meindert die ik in Heukelum had aangeschaft en dan nog Molina’s die ik gisteren gescoord heb bij Tabakado in Eindhoven.
Afbeelding
De ene Molina heb ik gisteren getest...een heel leuk rokertje dat geweldig in de hand ligt.
Afbeelding
En hier de andere Molina....ook eentje die goed in de hand ligt en die eerstdaags ook de testbank kan passeren. [https://postimg.cc/mc3yZ3wZ]Afbeelding[/url]
Ok, topexemplaren kan je niet verwachten voor die 40€/stuk, als ze lekker roken maakt het me niet uit.
Voorlopig stop ik effe met pijpen te kopen, de collectie is uitgebreid genoeg.
Enkel nog een mondstuk die ik bij Meindert heb besteld voor mijn Peterson, komt nog bij de collectie.
@ Cipke: geen Brown flake gescoord?

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MaartenS »

Niet bepaald een scherpe focus op de pijp,
Maar deze Big Ben, deed het kwa uitvoering, een redelijk op een voorgaande forum pijp lijken. :D
En is een prima rookert ondanks zijn leeftijd..
bIG bEN 13_12_12_37_Pro.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

dan5102
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 jan 2014 15:37
Locatie: 3510 Hasselt-België

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door dan5102 »

Waar is toch Brown Flake gebleven?

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

In Duitsland nog steeds te verkrijgen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Onderweg naar mij 4 blikjes van deze heerlijke tabak, waarvan er maar 8000 blikjes zijn gemaakt.
Ik had van de eerdere versie in 2016 een blikje gekregen van een Amerikaanse vriend en de is mij toen erg goed bevallen.

In 2016, Cornell & Diehl’s head blender Jeremy Reeves discovered a special batch of top-tiered red Virginias. These reds were all harvested from a series of 2015, North Carolina crops, and possessed a surprising complexity despite being all one component and only a year old. The notes were grassy, subtly sweet, and perhaps more than anything, honest — a true, 100% pure tobacco flavor. Jeremy and the rest of C&D were so impressed that they decided to release an entire Small Batch run of 2400 tins to showcase these superlative Virginias in the same way the team first experienced them. They called it Carolina Red Flake.
Two years later, CRF remains the best Virginia flake the blending house has ever produced — smooth, medium-bodied, and full-flavored, with notes of sweet baked goods, subtle citrus, and just the right amount of hay-like grassiness. It’s a pure, honest tobacco with excellent aging potential and a delicious profile right out of the tin. And it’s back in stock today after another small batch run of 8,000 tins — showcasing those same top-tiered 2015 Virginias, now aged three years. Return to the cradle of tobacco production with Cornell & Diehl’s tribute to the Old Belt and the Carolinas’ history and tradition. Come home to Carolina Red Flake today.
003-016-0225.9764.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Mijn nieuwe pijp :


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

roocker schreef: 15 nov 2018 20:03 Mijn nieuwe pijp :


Afbeelding

Afbeelding
Hele mooie pijp.

Plaats reactie