Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door Moonhowler »

Dat ziet er mooi uit Holmes.

Ook zeker een pijp die nog op mijn lijst staat.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

gandalf the grey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2017 20:56

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door gandalf the grey »

Hallo ik ben nieuw op t forum dus mischien plaats ik mn vraag verkeerd . Ik heb een mooie kerkvoogd lord of the rings pijp . Mijn vraag aan mede pijp rokers van deze pijp welke tabak vonden hun lekker hierin ? Ik rook nu de mc baren vanilla maar vind m als na smaak scherp in mn mond . En ik moet continu trekken anders gaat hij uit . Dit zal ook gebrek aan ervaring zijn denk ik . Ik ben een echte zen roker en geniet er wel van ook al moet ik m steeds opnieuw aan steken . Ik heb al een beetje gekeken op het forum bij de afd tabak maar vind de keuze enorm . Hoop lekkere suggesties te ontvangen

Gr ruud

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door Sidekickelvis »

Lijkt mij eerder dat de pijp niet helemaal goed is ingerookt nog. Daardoor de problemen om hem aan te houden wat resulteert in veel trekken en warm roken wat weer resulteert in blaren op de tong. Kijk in het inrooktopic of je de stappen goed hebt gevolgd en qua tabak is het gewoon proberen hoewel Mac baren wel bekend stat om scherp roken. Probeer eens een Havezaethe tabak als de Edelman of een andere. Ook zoet maar misschien wat minder scherp.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

gandalf the grey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2017 20:56

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door gandalf the grey »

Dank voor de tip zal de tabak proberen . Ik heb vd week weer eens gerookt rustig en moet zeggen dat het beter word minder vaak aansteken . Ik rook gemiddeld maar 1x per dag echt een zen roker .
Afbeelding

gandalf the grey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2017 20:56

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door gandalf the grey »

Hallo mag ik vragen waar ik de havezaethe edelman kan kopen ?? Ik heb vandaag clan gekocht vond m erg zwaar roken toch . Nou moet ik zeggen dat het roken in de gandalf pijp steeds beter gaat .

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door Sidekickelvis »

Bij tabakszaken waar ze spullen van Compaenen verkopen hebben ze deze tabak wel denk ik. Kijk ook eens bij de Oude Leeuw op internet.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door polleke »

Holmes schreef:Ondertussen heb ik een bevriend schrijnwerker zover gekregen dat hij mij iets gaat ontwerpen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Moest er iemand al een staander hebben voor deze pijp wil ik graag eens zien welk model hij gekozen heeft Zo kom ik misschien nog op andere ideeën
Groeten :sherlock:
Voor een pijpstandaart voor de churchwarden zag ik pas een zeer simpele maar toch mooie oplossing langskomen !! Een voetplankje met een rechtopstaand plankje van mooi hout met daarin enkel een gat geboort in de staande plank waarin je de stem kunt steken , en klaar is Klara ! Simpel netjes en zeer doeltreffend en voor elke hobbyist simpel te fabrieken [emoji12][emoji56][emoji851]

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door Robbie-san »

De standaad van een Kwak glas is ook een mogelijkheid natuurlijk!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1146
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door gewoon ik »

Robbie-san schreef:De standaad van een Kwak glas is ook een mogelijkheid natuurlijk!
spijtig dat je dan je glas weg moet gooien :|

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door polleke »

Ze noemden mij vroeger wel eens lord of the strings ! [emoji848][emoji56]maar dat telt hier niet zeker ??[emoji849]ennuh ik ben gewoon jaloers hoor [emoji25]eigenlijk wil ik heel graag zo n pijp maar heb er mijn punten nog niet voor bij mijn vrouw , om die te mogen kopen[emoji17][emoji849]

gandalf the grey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2017 20:56

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door gandalf the grey »

Ik heb mijn lothr pijp besteld bij etsy daar zit een echte ambachtsman uit de oekraine deze maakt en verkoopt ze voor 25 euro .met drie weken thuis ontvangen met netjes een rager erbij . :-?

Gebruikersavatar
GerbenVandervelpen
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 apr 2017 18:51

Re: Vauen Auenland, Lord of the Rings pijp

Bericht door GerbenVandervelpen »

Ik ben ook in bezit van zo'n pijp.

Ik heb de mijne gekocht van Mr.Brog.
Dan heb ik nog Hobbits weed kunnen bemachtigen & die combinatie is echt super.

De pijp en de tabak rookt echt super, ik ben een grote fan!

Plaats reactie