Voor mij staat de Savinelli Trevi 602 in de planning:

Wellicht kan dit topic een sticky worden?
Hoe bedoel je dat?robvoorburg schreef:Charlie, dat is een fraaie tijdloze pijp van een goed merk.
De dikte van de ketelwand zou mij tegenhouden deze te
kopen. Dat is een basisvoorwaarde waar voor mij iedere
pijp in technisch opzicht aan moet voldoen.
Ik heb begrepen dat het meerschuim zelf als een filter werkt.Eliminator schreef: Ik zou graag een keer een meerschuimenpijp en een plijfhouten pijp aan de verzameling toevoegen.
De eerste heb ik gehad, dat was er alleen één zonder filter en ik rook met
Wel als het op vocht aankomt, inderdaad. Meerschuim absorbeert veel vocht (tot 135% van het eigen gewicht van de meerschuimen kop), maar het haalt niet de scherpte van de tabak weg zoals een filter dat doet.Henk de Jong schreef:Ik heb begrepen dat het meerschuim zelf als een filter werkt.Eliminator schreef: Ik zou graag een keer een meerschuimenpijp en een plijfhouten pijp aan de verzameling toevoegen.
De eerste heb ik gehad, dat was er alleen één zonder filter en ik rook met
http://www.falkum.de/Produkte/Pfeifen/d ... acf4b39c34Mikali schreef:Fantastische die ying yang pijpen.
Zou ik mogen vragen wat deze hebben gekost?
Ja, en ons nu nieuwsgierig achterlaten zonder foto?Klaas schreef: waar kan ik vinden hoe ik hier een foto op het forum kan zetten, ging vroeger een stuk makkelijker.
Zeer mooi janneman, ook die Pijp op de voorgrond is super!janneman schreef:
De linkse lichtgekleurde Hilson. Laatst gezien bij ons bezoek aan Gubbels. Of ik hem in die kleur wil weet ik nog niet, maar de vorm van de kop en de afgeplatte 6-kante steel met zilverring vond ik fantastisch.... Geen idee wat die gaat kosten, en ligt vermoedelijk ver boven wat ik normaal voor pijpen neerblader. Maar toch...