Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Deadl0ck »

mama fumant une pipe schreef: 22 sep 2018 09:56 Nog steeds in blijde verwachting deadl0ck?
Spannend....word het een jongen of....?
Een plant! en als het goed is gaat er volgende week gestart worden, dus hopenlijk voor de Heukelum meeting nog binnen!
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Sidekickelvis »

junksculp schreef: 22 sep 2018 14:45 Ik wil graag een pijp van Mastro Beraldi aanschaffen, wat mij enorm aanspreekt aan dit merk zijn de aparte vormen en zeker de gekleurde mondstukken. Is hier een forumlid met een Mastro Beraldi pijp?

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb een Mastro Beraldi Poker die ik weinig rook omdat er een half pak shag in kan. Heb hem weer eens opgestoken en wat me opvalt is de makkelijke trek hoewel er wel een 9mm filter in steekt. Mijne is te zwaar om lang te klemmen maar past ook net in mijn hand.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Gnomepje »

Weerwolf22 schreef: 22 sep 2018 18:48 Ben er over aan het nadenken om een nimrod aansteker en zijn Franse tegenhanger de flambeau aan te kopen. Hou van de nostalgie van deze oudere "vuurtuigen" .
+ is een vergelijk van een gelijklopend ontwerp maar met een Europese en Amerikaanse kijk.
Niet echt heel praktisch.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Jekke »

Ik heb me een paar maanden geleden een Nimrod aangeschaft via eBay, een leuk hebbeding, maar ik gebruik die niet vaak. Het is voor mij eerder iets dat ik graag wou toevoegen aan de collectie.

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Gnomepje »

Ik zweer nog steeds bij mijn Old Boy. Fantastische Japanse kwaliteit en goede functionaliteit voor de pijprokert.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Willem-Jan »

Ik heb Kirsten pipes eens gemaild. Ze ging mij laten weten wat ze in voorraad hebben.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Huub »

Hallo Junksculp.

Deze pijpen worden gemaakt in Rome door Aldo Pierluigi en zijn familieleden.
Zij maken ook pijpen onder de naam Mario Grandi. Die zijn via Ebay.it te koop.
junksculp schreef: 22 sep 2018 14:45 Ik wil graag een pijp van Mastro Beraldi aanschaffen, wat mij enorm aanspreekt aan dit merk zijn de aparte vormen en zeker de gekleurde mondstukken. Is hier een forumlid met een Mastro Beraldi pijp?

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door junksculp »

Huub schreef: 26 sep 2018 13:45 Hallo Junksculp.

Deze pijpen worden gemaakt in Rome door Aldo Pierluigi en zijn familieleden.
Zij maken ook pijpen onder de naam Mario Grandi. Die zijn via Ebay.it te koop.
junksculp schreef: 22 sep 2018 14:45 Ik wil graag een pijp van Mastro Beraldi aanschaffen, wat mij enorm aanspreekt aan dit merk zijn de aparte vormen en zeker de gekleurde mondstukken. Is hier een forumlid met een Mastro Beraldi pijp?

Afbeelding
Afbeelding
Hallo Huub,

Ik heb al een Mastro Beraldi aangeschaft. Bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Willem-Jan »

Momenteel aan het wachten op 'goedkeuring' van een custom pijp die ik bij Mr. Brog heb aangevraagd. Verder nog met Stacy trasher van Kirsten pipes gemaild en als het goed is moet ik er binnenkort een in mijn handen hebben. Ook heb ik nog plannen om een nieuwe steel te laten maken voor een rommelmarktpijp.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1390
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door George Bertram »

Willem-Jan schreef: 02 okt 2018 12:26 Momenteel aan het wachten op 'goedkeuring' van een custom pijp die ik bij Mr. Brog heb aangevraagd. Verder nog met Stacy trasher van Kirsten pipes gemaild en als het goed is moet ik er binnenkort een in mijn handen hebben. Ook heb ik nog plannen om een nieuwe steel te laten maken voor een rommelmarktpijp.

PKZ is een infectie; je kunt je ertegen wapenen, maar dat is geen garantie dat je er toch niet ten prooi aan zult vallen :lol:
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Willem-Jan »

George Bertram schreef: 02 okt 2018 18:06
Willem-Jan schreef: 02 okt 2018 12:26 Momenteel aan het wachten op 'goedkeuring' van een custom pijp die ik bij Mr. Brog heb aangevraagd. Verder nog met Stacy trasher van Kirsten pipes gemaild en als het goed is moet ik er binnenkort een in mijn handen hebben. Ook heb ik nog plannen om een nieuwe steel te laten maken voor een rommelmarktpijp.

PKZ is een infectie; je kunt je ertegen wapenen, maar dat is geen garantie dat je er toch niet ten prooi aan zult vallen :lol:
Hou jij mss de tel bij mijnheer Bertram? :mrgreen: Die Kirsten is al vast onderweg hehe.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door junksculp »

Huub schreef: 05 aug 2015 17:21
PhilipV schreef:Prachtige neuswarmer Huub! Wie is de maker als ik nieuwsgierig mag zijn?
Goedenmiddag Philip,

Dit neuswarmertje is gemaakt door de Italiaanse pijpenmaker Mastro Cascia.
Hij vroeg € 89. maar ik kon bieden. Ik bood € 50, maar dat werd niet geaccepteerd. Toen heb ik € 70 geboden en daar ging hij mee accoord.
Als je ook interesse hebt.
Er staan er nog drie op het Italiaanse ebay. Je kunt het opzoeken door in de zoekbalk in te geven Mastro Cascia Pipe Ulivo.

Het is toch een mooi prijsje, vind ik.

Fijne dag

Huub


Afbeelding
Huub, ben je tevreden met pijp van deze maker? Hij biedt namelijk een aantal mooie pijpen aan op eBay en heb er wel interesse in.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Victor Baarn »

Op mn wensenlijst staat een billiard met zadel mondstuk. Twijfel tussen deze twee Big Bens. Maar misschien zijn er wel alternatieve van andere merken in de prijsklasse tot 100 euro?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Wowbagger »

Victor Baarn schreef: 05 okt 2020 22:54 Op mn wensenlijst staat een billiard met zadel mondstuk. Twijfel tussen deze twee Big Bens. Maar misschien zijn er wel alternatieve van andere merken in de prijsklasse tot 100 euro?

Afbeelding

Afbeelding
Van deze twee vind ik persoonlijk de bovenste het fraaist. Voor alternatieven zou je de pipefinder van Al Pascia eens kunnen consulteren: https://www.alpascia.com/en/pipefinder

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2727
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door oehoe »

Victor Baarn schreef: 05 okt 2020 22:54 Op mn wensenlijst staat een billiard met zadel mondstuk. Twijfel tussen deze twee Big Bens. Maar misschien zijn er wel alternatieve van andere merken in de prijsklasse tot 100 euro?

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb model nummer twee in mijn bezit sinds de jaren stillekes. Mooie pijp met dat nét meer dan nummer één.


Afbeelding

Mijn eerste sinds de herontdekking van de pijp in 2005. Ik moet deze wellicht weer 'ns gaan herontdekken.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
kadir8880
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 dec 2013 01:36

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kadir8880 »

Een Savinelli model 614 besteld.
Altijd al een full bend willen hebben.
Ben benieuwd hoe die gaat roken.
Heb wel ‘enge’ verhalen over volledig gebogen pijpen gelezen, maar ik ga het meemaken :)

Afbeelding

Johan86
Berichten: 423
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Johan86 »

Prachtige pijp, full bend rookt wel fijn vind ik

Plaats reactie