Bijzondere Pijpen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door dinck »

Er is wel sprake van een verwante stijl, in de gauwgheid dacht ik bij de foto's meteen aan jou, Eka.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door The_Undertaker »

dinck schreef:Er is wel sprake van een verwante stijl, in de gauwgheid dacht ik bij de foto's meteen aan jou, Eka.
+1! En daarom van harte gefeliciteerd! 't Is immers ook een stuk erkenning. ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door eka_nl »

Bedankt allemaal! ja is echt super tof. Ben benieuwd wat er uit komt :-) We moeten nog even goed nadenken over hoe we het gaan doen omdat we zo ver van elkaar af wonen maar daar komen we wel uit denk ik

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Het is een pijp, hij lijkt op een paddestoel

Afbeelding

Afbeelding

Pipe of the Psilocybe.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Eliminator »

Bij paddestoelen moet ik altijd aan de The Hangover II denken, alleen daarom al, no thanks ! :wink:
Afbeelding

Godfrey59

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Godfrey59 »

Kan zo in Lord of the Rings of Harry Potter :lol: Maar ik vindt hem mooi gemaakt en technisch moeilijk . Zou hem best willen hebben eigenlijk alleen zal er wel een fikse prijs aanhangen . Wie i8s de maker ?

Godfrey

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »


Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Een voor mij totaal onbekende pijpenmaker:

Afbeelding

Afbeelding

Poker Africa van Kenan Ahmet.

PS ik kom de laatste tijd zoveel mooie Pokers tegen is het geen idee om daar een apart topic voor te maken??

(naam is nu correct gespeld, dankzij Huub die ook de site van Kenan heeft genoemd, waarvoor dank Huub)
Laatst gewijzigd door Laafke op 15 mei 2014 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Kees Flake »

Hij kan onbekend zijn Laafke maar toch een mooi pokertje.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5206
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Massis »

Godfrey59 schreef:Kan zo in Lord of the Rings of Harry Potter :lol: Maar ik vindt hem mooi gemaakt en technisch moeilijk . Zou hem best willen hebben eigenlijk alleen zal er wel een fikse prijs aanhangen . Wie i8s de maker ?

Godfrey
Dan Morisson van DM pipes. Ik ben een grote fan van zijn werk, hij maakt echt prachtige zaken. Bovendien maakt hij alles zelf, ook de dekseltjes en scharnieren in messing.

Op zijn website staan er nog, en vind je ook een "making of" terug van deze pijp.
http://www.dmpipes.com/
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Huub »

Hallo Gerrit-Jan.

Deze pijpenpaker heet Kenan Ahmet. Hij is woonachtig in Istanbul en heeft een eigen website:
www.kenanahmetpipes.com

Hij maakt sedert 2013 hele mooie pijpen met vaak gekleurde mondstukken. Een aantal bekende Duitse pijpenmakers slaan hem hoog aan.

Fijne dag verder,




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Net binnen gekregen een afbeelding van een creatie gemaakt door Steffen Mueller....

Afbeelding

Ik kan het niet laten maar ik krijg wel bepaalde associaties bij het werk van een andere Duitse pijpenmaker; die me overigens verteld heeft dat hij merkte dat zijn werk andere pijpenmakers inspireerde. (zijn driftwood finish wordt inmiddels door meer pijpenmakers toegepast)

En Steffen vertelde mij net dat hij al een aantal malen met Roger had samengewerkt en ook toestemming heeft om het driftwood finish te gebruiken. Deze pijp, hij noemt het zelf een variatie op een blowfish,(een ander weer een aardappel met een steeltje) is er eentje uit een serie waaruit zijn waardering voor Roger's werk moet blijken.

Godfrey59

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Godfrey59 »

Laafke schreef:Het is een pijp, hij lijkt op een paddestoel

Afbeelding

Afbeelding

Pipe of the Psilocybe.
Deze zou ik zo willen hebben , als je zijn werkwijze op de website ziet een groot vakman .
De rechte vredespijpmodellen vindt ik minder . Maar gezien hij maar af en toe een pijpje maakt zal er een proberen te kopen wel een hele klus zijn.

Godfrey

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Een Poker, gezien door de ogen van Werner Mummert

Afbeelding

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

En ook Karl Erik heeft zich met het item beziggehouden

Afbeelding

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door eka_nl »

Ken je deze Laafke? Holger Gunia heeft deze gemaakt. Ik vind ze zelf erg mooi.

1491669_10203582969564609_6656811258257160494_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Als het goed is eko dan begint Holger morgen of anders zaterdag aan mijn Poker(tje), met bamboesteel. Hij maakt ook foto's van het hele proces en die komen dan in het darvoor bestemde topic. Maar eerlijk gezegd, zijn werk, voor het geld dat hij ervoor vraagt....is ongelofelijk.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Een Poker, gezien door de ogen van Werner Mummert

Afbeelding
Hallo Gerrit-Jan,

Zo'n Wernert Mummert is niets bijzonders. Ik heb enige maanden gelede ( december 2013 )in dit topic een meer kleurrijke variatie geplaatst.

Groet,

Huub
002-560-0034.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 15 mei 2014 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Ik vind ze beide bijzonder Huub, alleen ik val niet zo op kleuren...maar ja smaken verschillen.

Godfrey59

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Godfrey59 »

Hallo Huub / Gerrit

Ik heb Dan Morisson een bericht gestuurt of hij voor mij een pijp wil maken . Eens kijken wat hij ervan vindt.

Godfrey

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Nou ik ben benieuwd Godfrey....hou ons de hoogte s.v.p

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Als het goed is eko dan begint Holger morgen of anders zaterdag aan mijn Poker(tje), met bamboesteel. Hij maakt ook foto's van het hele proces en die komen dan in het darvoor bestemde topic. Maar eerlijk gezegd, zijn werk, voor het geld dat hij ervoor vraagt....is ongelofelijk.
Hallo,

Dit is een foto van een pijp die Holger voor mij in de maak heeft. Over de kleur van de kop en gedeeltelijke steel die waarschijnlijk gerustificeerd worden wordt nog steeds overlegd. Het is een beetje afhankelijk van de kleur van het Nikko Eboniet uit Japan dat ik daarvoor aanlever.

Fijne avond verder,

Huub

Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Huub »

Godfrey59 schreef:Hallo Huub / Gerrit

Ik heb Dan Morisson een bericht gestuurt of hij voor mij een pijp wil maken . Eens kijken wat hij ervan vindt.

Godfrey
Hoi Godfrey,

Ik ben zeer nieuwsgierig. Hij maakt toch wel zeer bijzondere pijpen.

Fijne avond verder,

Huub

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Ik vind ze beide bijzonder Huub, alleen ik val niet zo op kleuren...maar ja smaken verschillen.
Gerrit-Jan

Ik vind er helemaal niets aan. Gekleurde pijpen vind ik niets. Ook de groene Poker Duck's van Holger Gunia niet.
Mondstukken mogen bij mij wel gekleurd zijn. Maar in een tint.

Groet,

Huub

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Ik kan zo niet inschatten Huub hoe groot de bowl bij jou is, de mijne zal ter grootte van een Peterson Barrel/Tankard liggen. Als het goed is krijgt mijn steel 3 knopen, mondstuk zwart en de kleur is een warmlichtbruine tint.

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door eka_nl »

Laafke schreef:Als het goed is eko dan begint Holger morgen of anders zaterdag aan mijn Poker(tje), met bamboesteel. Hij maakt ook foto's van het hele proces en die komen dan in het darvoor bestemde topic. Maar eerlijk gezegd, zijn werk, voor het geld dat hij ervoor vraagt....is ongelofelijk.
Geweldig :-) Ik volg hem op facebook al een tijd en zie daar de mooiste dingen voorbij komen. Ben benieuwd naar die van jou.

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Ja ik heb via FB en daskunstportal.at al veel met hem gediscussieerd. Eerst zou het een Cutty worden....maar mijn smaak verliep richting Poker.
Daar ik voornamelijk gekleurde pijpen van hem zag twijfelde ik nog wel een beetje. Maar een pijp in de beschreven kleur gaf de doorslag. En wat ik van hem heb gezien wordt het een succes.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Huub »

Hallo.

Alhoewel hij zelf zijn meest bekende model een Duck Poker noemt is het geen Poker Shape, maar een Cherry Wood Shape.

Bij een Poker is de onderkant van de kop altijd recht. Zie bijgaande shape-chart van Iwan Ries & Co.

Groet,

Huub
Pipe Shape Chart.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 16 mei 2014 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door eka_nl »

Huub schreef:
Laafke schreef:Als het goed is eko dan begint Holger morgen of anders zaterdag aan mijn Poker(tje), met bamboesteel. Hij maakt ook foto's van het hele proces en die komen dan in het darvoor bestemde topic. Maar eerlijk gezegd, zijn werk, voor het geld dat hij ervoor vraagt....is ongelofelijk.
Hallo,

Dit is een foto van een pijp die Holger voor mij in de maak heeft. Over de kleur van de kop en gedeeltelijke steel die waarschijnlijk gerustificeerd worden wordt nog steeds overlegd. Het is een beetje afhankelijk van de kleur van het Nikko Eboniet uit Japan dat ik daarvoor aanlever.

Fijne avond verder,

Huub

Afbeelding

Ja die zag ik op facebook :-) mooi hoor

Laafke

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Laafke »

Afbeelding

Cavalier by Peter Kotlyar

Ps: meestal laat ik maar 1 foto van een pijp zien..is dat voldoende of willen jullie de pijp van meerdere kanten bekijken??

Plaats reactie