Hangt ie bij jullie links of rechts?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...

Mondhoek voorkeur

Links
51
43%
Rechts
45
38%
50/50
23
19%
 
Totaal aantal stemmen: 119

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door robvoorburg »

Ik wilde niet een nieuw topic starten, dus ik heb gezocht naar iets waarbij
ik kan aansluiten.

Wanneer je over je eigen tanden en kiezen beschikt, dan moet je je realiseren
dat jouw tanden en desnoods enige kiezen zich "gaan aanpassen" aan het
gewicht van jouw pijp wanneer je deze steeds tussen de kaken rookt.

Het effect van een beugel zeg maar.
Als jochie wist ik twee dingen: ik wilde een pijp roken later en ik wist ook dat
ik deze niet wilde klemmen, omdat een continu rokende oom van mij erdoor
een nogal uitzonderlijk gebit had gekregen.
Twee/drie nogal naar voren staande voortanden en in het ondergebit enige
tanden die ernstig achteruit weken, niet een fraai gezicht.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Eliminator »

Mijn tanden groeien sowieso naar alle vier de windstreken (quote van Urbanus) dus heb me daar nooit bewust iets van aangetrokken.
Wel ervaar ik de nadelen ervan, pijproken van tussen de kaken kan ik alleen rechts,......... en dus rechtsdragend (qua pijp dan)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Freark »

Ik heb geen voorkeur voor links of rechts, wissel dat meestal af. Bijna altijd, zowel links als rechts, tussen hoektand en eerste kies, bij uitzondering bij een lichte pijp even kort aan de andere kant van de hoektand.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door magicmarcello »

Hiero zwabbert ie ook van links naar rechts en weer terug.
Tussen m'n tanden klemmen doe ik al jaren niet meer, slecht voor t gebit en slecht voor t mondstuk...
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Sidekickelvis »

Ik let er nooit zo op maar nu ff wel. Ik hang de pijp klem achter mijn hoektand en hij rust op mijn onderlip. Niet echt klemmen dus. In ieder geval niet tussen twee bijtspijkers. Deze methode kan eigenlijk tussen welke tand dan ook. Ook een voortand werkt. Meestal rechts omdat daar mijn dominante hand huist.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Janno »

Deze vraag doet me denken aan het volgende verhaal. Een klein kind vroeg aan een man met een lange baard of hij met zijn baard boven of onder de dekens slaapt. De man moest het antwoord schuldig blijven, maar kon daarna niet meer in slaap komen.

Overigens rook ik meeestal uit de hand. Als ik de pijp om de een of andere reden in de mond moet houden, dan klem ik hem tussen de kiezen aan de rechterkant.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door smidje »

meestal steek ik hem steeds uit gewoonte links in de mond .
maar hou hem het liefst in de hand , want als ik hem in de mond laat hangen dan begin ik er automatische op te bijten omdat ik hem anders niet kan houden , en bij een goedkoop pijpje ( die ik gebruik tijdens het smeden ) maakt het me niet uit , maar bij de duurdere wil ik het mondstuk zolang mogelijk heel houden , dus daarom uit de hand ;)
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door PhilipV »

Meestal uit de hand, anders rechter mondhoek. Vooral mijn full bents worden in de mondhoek gehangen, en worden dus vnl gerookt tijdens bureauwerk of tijdens het uitschrijven van zaken.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Arclaud »

In den beginne rookte ik steevast uit de hand, maar de laatste tijd merk ik dat ik vaker probeer te klemmen. Dat gebeurt in de rechter mondhoek, nabij de meest rechtse Snijtand en met wisselend succes. Ik wil dit echter weer afbouwen, want de mondstukken varen er niet wel bij.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Smokomang »

Ik rook nog steeds veel uit de hand en leg hem eerder in de houder dan tussen de kaken maar als ik klem dan overwegend links rond de eerste kies
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door roocker »

Hoewel ik linkshandig ben , de pijp dus ook met links stop rook ik met mijn rechtse hand . Sigaar of peuk ook rechts . Drinken ook met rechts. Tijdens het roken altijd de pijp in rechter mondhoek . Is dit een meer voorkomende situatie bij linkshandigen ?

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Arclaud »

roocker schreef:Hoewel ik linkshandig ben , de pijp dus ook met links stop rook ik met mijn rechtse hand . Sigaar of peuk ook rechts . Drinken ook met rechts. Tijdens het roken altijd de pijp in rechter mondhoek . Is dit een meer voorkomende situatie bij linkshandigen ?
Exact hetzelfde hierzo.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Massis »

roocker schreef:Hoewel ik linkshandig ben , de pijp dus ook met links stop rook ik met mijn rechtse hand . Sigaar of peuk ook rechts . Drinken ook met rechts. Tijdens het roken altijd de pijp in rechter mondhoek . Is dit een meer voorkomende situatie bij linkshandigen ?
Exact het omgekeerde, maar ik ben dan ook rechtshandig. Lijkt me normaal: je gebruikt je niet-dominante hand voor iets "eenvoudigs" en vooral routinegevoelig als pijproken, zodat je dominante hand vrijblijft om geconcentreerde taken mee te doen.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door The_Undertaker »

Massis schreef:
roocker schreef:Hoewel ik linkshandig ben , de pijp dus ook met links stop rook ik met mijn rechtse hand . Sigaar of peuk ook rechts . Drinken ook met rechts. Tijdens het roken altijd de pijp in rechter mondhoek . Is dit een meer voorkomende situatie bij linkshandigen ?
Exact het omgekeerde, maar ik ben dan ook rechtshandig. Lijkt me normaal: je gebruikt je niet-dominante hand voor iets "eenvoudigs" en vooral routinegevoelig als pijproken, zodat je dominante hand vrijblijft om geconcentreerde taken mee te doen.
Hier rechtshandig, maar ik doe het hetzelfde als de linkshandigen hierboven, behalve dan dat ik de pijp ook stop met rechts. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik geen geconcentreerde taken doe tijdens het pijproken, op het pijproken zelf na dan (en soms een boekje of een film/serie erbij)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door roocker »

Haha , lachen die reacties . Dus mijn "gedrag" is wel degelijk herkenbaar . Als ik rook met de pijp in de hand heb ik hem wel vaak in het midden van de mond , tijdens niet vasthouden altijd rechts . Wat in bovengenoemde bevinding wel een verklarende reden is , n.l. de dominante hand ontzien .

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2428
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door meindert »

LINKS ( al 50 jaar!! )
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Ribbon »

Arclaud schreef:
roocker schreef:Hoewel ik linkshandig ben , de pijp dus ook met links stop rook ik met mijn rechtse hand . Sigaar of peuk ook rechts . Drinken ook met rechts. Tijdens het roken altijd de pijp in rechter mondhoek . Is dit een meer voorkomende situatie bij linkshandigen ?
Exact hetzelfde hierzo.
Hier nog 1.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Sidekickelvis »

Rechts om rechts bij mij.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Asmodeus »

Linkshandig en linkshangend

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Stoker »

rechts handig .. links hangend .. maar stoppen ook met links .. tamper dan weer met rechts .. behalve de lees pijp heb ik vaak rechts
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1118
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Chris »

Linkshandig, maar stop de pijpen met rechts. Zowel links als rechts in de mondhoek hangend met een lichte voorkeur voor rechts.

Gebruikersavatar
lindbergh-nl
Berichten: 299
Lid geworden op: 05 jun 2014 13:59
Locatie: Steenwijk

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door lindbergh-nl »

Blijkbaar links, maar moet daar van de mondhygieniste mee stoppen omdat de linker ondertanden los gaan staan. Uiteraard werd aangeraden te stoppen met roken, maar ik probeer nu in evenwicht te komen. Of links krijgt de gelegenheid te herstellen, of rechts gaat ook loszitten, maar hoe het resultaat ook is, het is wel symmetrisch.

Gebruikersavatar
Toonster
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 aug 2016 18:53

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Toonster »

Ik rook mijn pijpen met de pijp in de linkermondhoek!

Wel vervelend trouwens als je tanden er van gaan loszitten trouwens lindbergh-nl, hoop niet dat bij mij dat gaat gebeuren..

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Hangt ie bij jullie links of rechts?

Bericht door Tobias Tobit »

Ik ben rechtshandig maar de pijp wisselt van rechts naar links met een voorkeur voor de linkerkant.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie