Pijpbudget "POLL"

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie

Hoeveel gaf je in "2010" uit aan je hobby

0-20 euro
1
3%
20-50 euro
3
8%
50-100 euro
8
22%
100-300 euro
13
35%
300-500 euro
2
5%
500-1000 euro
10
27%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Pijpbudget "POLL"

Bericht door belgianpipesmoker »

Even een vraagje:

Hoeveel geven jullie +- uit aan jullie pijprook hobby?

leggen jullie elke maand een bedragje opzij?
1 droompijp per jaar? enkel bij speciale gelegenheden?

kopen jullie tabak als je er geen meer hebt? elke maand een (meerdere) pakje(s)

hoe gaat dat bij jullie?

tijd voor een "polletje"
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik heb dit jaar best wel wat uitgegeven:
Koop elke maand wel voor 50 euries aan tabak.
Heb dit jaar zeker 4 pijpen gekocht, en ben nog lang niet aan het eind van mijn verzameling.
Volgend jaar gaan we vrolijk verder met het uitbreiden van de collectie met een paar mooie exemplaren. Natuurlijk blijf ik investeren in de heerlijke tabakken...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

filters en ragers altijd ruim op voorraad,
tabak een aantal blikjes voor reserve,laat ik apart liggen,
en de gebruikelijke tabakken worden wekelijks aangevuld wat op is,
dit jaar andere hobbys ingekrompen,
en meerdere pijpen gekocht,
volgend jaar komen er schat ik zo'n 5 pijpen bij,
zeer waarschijnlijk allen winslow,mischien 1 dunhill

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik zit denk ik ergens tussen de 100 en 300 euro (alleen pijproken, shag dus niet meegeteld). Op dit moment zit ik zelfs dichter bij 100 dan bij 300 euro, maar dat komt omdat ik nog een grote tabaksinkoop wilde doen die door het weer voorlopig even wordt uitgesteld.

Ik zet nu geen bedragen meer aan de kant, maar tegelijk wil ik heel zeker niet meer dan één pijp per jaar kopen, en liever het geld van zo'n pijp an tabak uitgeven dan aan pijpen.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5206
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

mijn eerste jaar, dus vanaf 0 begonnen.

Even een snel sommetje:
€70 mijn eerste Big Ben
€30 aan 2 kleine meerschuimers (1 als cadeau)
€80 aan materiaal om mijn eerste kit-pijp te maken
7 pakjes tabak = +- €75
nog wat kleingeld aan ragers enzoverder

zo'n €250 dus.

oh en €314 aan een kolomboor om te beginnen pijpen maken :p Maar ik heb dus 100-300 gestemd.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Ik hou het eigenlijk niet zo bij maar ik denk tussen de 100 en 300.
Doordat ik het laat aanwaaien ben ik het zicht kwijt en dat is wel zo makkelijk.
Een hobby zonder zorgen zeg maar. :lol:
Daarnaast is het plezierig dat hier op het forum de Sint en Kerst Klaas regelmatig zijn opwachting maakt wat het totaal weer drukt. :-?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Als ik het goed heb zit ik onder de € 200.

Begin dit jaar heb ik rond de 150 euro in de Peterson Shop uitgegeven hierna nog een aantal blikjes tabak. +/- € 180 dus.

Als ik even terugdenk is dit toch wel het bedrag wat ik zo ongeveer jaarlijks uitgeef. Ik rook geen blikken per week, maar doe eerder een jaar met twee blikken tabak en wat pakjes. (lekker rustig aan, maar genieten en de tijd nemen als ik rook, doe ik zeker!)

Mijn vaste lasten zijn wat opgelopen sinds een paar weken en mijn budget is nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb zojuist een apart potje geïnstalleerd waar ik losgeld in blijf stoppen totdat ik een redelijk bedrag voor een pijp heb. Dit lijkt mij persoonlijk erg leuk en het kan nog snel oplopen ook als je af en toe € 2 stukken doneert!

Tabak en incidentele aankopen zullen toch wel voor blijven komen, maar dit "sparen" geeft mij toch een extra leuk vooruitzicht.
Afbeelding

joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

Bericht door joe »

Ik merk bij me zelf dat ik steeds meer uitgeef dan ik gepland heb.Ik surf iedere dag wel even naar bepaalde sites om eventuele goede koopjes niet mis te lopen zowel nieuwe pijpjes als 2de handse.En af en toe vind ik er dan wel ééntje die ik mij dan aanschaf.En dat is dan nog niet weinig een stanwell.Die lijken toch wel mijn best rokende pijpjes te zijn.Wat pijp tabak betreft geef ik toch maandelijks rond de60-70 euro uit(shag niet mee gerekend)Zie mijn voorraad graag aangevuld .Ik zit ongeveer 150 -160euro per maand shag en een eventueel nieuw pijpje bijgerekend.Wat eigenlijk een beetje boven mijn budget ligt!Nu ja dan af en toe eens een boterham met confituur in plaats van een steak met frieten.Ik heb het er graag voor over!!
Ik heb dan ook nog het geluk dat de winkel waar ik mijn rol shag koop nog zo een 3 grote dozen bigben pijpenragers op zolder staan hadden.Die verkopen ze nu aan mij voor 1euro pakje 50stks.En daar ben ik blij mee want anders zou ik naar Gent of brugge moeten met de bus 45min rijden en daar kosten ze 2.90euro per pakje.
Joe
Laatst gewijzigd door joe op 23 dec 2010 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Ik ben eind 2010 (oktober) pas begonnen met de hobby en heb daarom in korte tijd wat geld uitgegeven aan 2e hands pijpjes via marktplaats en ik heb nu 4 verschillende tabakken.

Ik zal nu rond de €50,00 zitten denk ik.

Ik vind dat ik nu voorlopig voor elk type tabak wel een pijp heb en wil zo langzamerhand wat andere tabakken proberen. (Hoe verslavend pijpjes kopen en opknappen ook is).
Maar ik wil niet als een dolle heel veel verschillende in een keer kopen.
Ik denk meer aan één of twee pakjes per maand. (Die ik overigens helemaal niet op krijg in die tijd).
Het hangt helemaal ook een beetje van het beschikbare geld af. wat ik eraan kan spenderen. Dat varieert nog wel eens.
Als ik de wintervoorraadlijstjes zie die hier ingeslagen worden, dan schrik ik wel een beetje.

Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Sorry voor de indruk dat dit berichtje arrogant/kapsones en weet-ik-wat is, maar ik red het niet met het maximum in de poll van € 1000.

Inclusief tabak zal het rond de 5000 - 6000 pleuro's zijn:
4 stuks meerschuimen pijpen van Altinay (gemiddeld €175/stuk)
De Winslow Harlekin.
Winslow jaarpijp.
6 stuks Winslow in Grade A, B en PC.
Filters, ragers, tabak.
En niet te vergeten een prachtige tamper van Martin in Leerdam gekocht.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ik heb 100 tot 300 euro gestemd. Heb dit jaar wel een paar pijpen gekocht maar niets wat echt onoverkomelijk duur is. Ook een zooitje tabak maar in feite rook ik niet zo veel van een enkele tabak achter elkaar. Een pouch of blik blijft hier gerust maanden rondslingeren voor de bodem eens in zicht komt. Ik denk dat ik nog geen vijftien euro per maand aan tabak uitgeef gemiddeld en dat geldt voor mijn gehele tabaksconsumptie. Inclusief waterpijp, shag, sigaretten en sigaren dus.

Op het moment ben ik m'n collectie eigenlijk een beetje aan het stroomlijnen en serieus aan het overpeinzen wat ik nu fijne pijpen en tabakken vind en in welke richting mijn verzameling moet groeien. Wat eigenlijk helemaal niet zo serieus is, maar gewoon een prettige bezigheid.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ondanks ik er vrijwel van overtuigd ben dat geen ander hier dergelijke bedragen kan missen, is dit in mijn ogen zeker geen arrogantie hoor WC, eerder eerlijk.
Sommige zullen met een lichte jaloezie naar je opkijken, anderen zijn uiterst blij met hetgeen hun zelf uit kunnen geven aan hun hobby.

Ikzelf vindt het vooral erg leuk hoe een ieder hier op dit forum met elkaar omgaat, mensen van allerlei pluimage, qua levensstijl en -verwachtingen, qua millieu en duidelijk ook qua zakelijke succesvolheid,.... en toch staan alle neuzen dezelfde kant op.
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:Ondanks ik er vrijwel van overtuigd ben dat geen ander hier dergelijke bedragen kan missen, is dit in mijn ogen zeker geen arrogantie hoor WC, eerder eerlijk.
Sommige zullen met een lichte jaloezie naar je opkijken, anderen zijn uiterst blij met hetgeen hun zelf uit kunnen geven aan hun hobby.

Ikzelf vindt het vooral erg leuk hoe een ieder hier op dit forum met elkaar omgaat, mensen van allerlei pluimage, qua levensstijl en -verwachtingen, qua millieu en duidelijk ook qua zakelijke succesvolheid,.... en toch staan alle neuzen dezelfde kant op.
Dank je Emiminator. (Beterschap trouwens met je pootje, las het in een ander draadje).
Jaloezie is inderdaad een slechte eigenschap en niet nodig. Iedereen besteedt zijn inkomen op zijn/haar eigen manier.
Zonder te willen verdedigen hoe wij ons inkomen uitgeven (mijn vriendin werkt ook voltijds), merken wij in onze omgeving, dat kinderen erg veel geld kosten. En die hebben wij niet. Je mag geld zeker niet vergelijken met het hebben van kinderen, want het zijn 2 heel verschillende geneugten des levens, maar wij houden simpelweg wel dat budget over voor hobbies en leuke dingen.

Dus jaloezie is niet nodig, mijns inziens is het allemaal een kwestie van keuzes, aangrijpen van mogelijkheden en zoals het leven nu eenmaal op je pad komt.

Anderzijds is het (ondanks dit open en eerlijke forum) best weleens een beetje lastig om te "pronken" met, in dit geval, aanschaf van pijp en tabak. Maar ja, wie een vraag stelt (deze poll), kan ook antwoord verwachten. Toch?

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Pronk er maar lekker op los. Heb ik weer wat mooie plaatjes te kijken. Ik haal meer genoegen uit het bekijken van een mooiere collectie dan de mijne dan dat het me dwars zit. Zou raar zijn om op dit forum alleen maar prutswerk en armoe te moeten bezichtigen omdat men anders eventueel jaloers wordt. :P

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Winslow Collector schreef:Sorry voor de indruk dat dit berichtje arrogant/kapsones en weet-ik-wat is, .....
Absoluut niet. Er is niks mis met het feit dat de één een hoger budget heeft voor deze hobby dan de ander.

Jaloers op jouw verzameling of afgunst heb ik absoluut niet, al moet ik wel toegeven dat ik wel eens denk van "ARG! Als ik het geld zou hebben zou ik DIE pijp ook bestellen!". Volgens mij is dit een compleet gezonde gedachte. ;)

Ik begrijp trouwens wel dat je liever niet de indruk wilt wekken arrogant te zijn of kapsones te hebben, maar op mij is dit nooit zo overgekomen. Ik vind het eerder interessant en boeiend dat er "extremen" zijn. Op deze manier houd ik er altijd een soort van streven en vooruitgang bij mezelf op na.
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

zeker 30 euro aan tabak mn nu vaste merk per maand maar dat is meer een gok, kan ook iets meer zijn. qua pijpen heb ik de meesten via het forum, en MP daar zal het gemiddelde op ongeveer 15 euro per pijp zitten die ikzelf gekocht heb.

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

geen idee,ik hou me der nie mee bezig
grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Winslow Collector schreef:Sorry voor de indruk dat dit berichtje arrogant/kapsones en weet-ik-wat is, maar ik red het niet met het maximum in de poll van € 1000.

Inclusief tabak zal het rond de 5000 - 6000 pleuro's zijn:
4 stuks meerschuimen pijpen van Altinay (gemiddeld €175/stuk)
De Winslow Harlekin.
Winslow jaarpijp.
6 stuks Winslow in Grade A, B en PC.
Filters, ragers, tabak.
En niet te vergeten een prachtige tamper van Martin in Leerdam gekocht.
Mooi om te horen dat er ook grootbesteders zijn, dat is alleen maar goed om de bedrijfstak in stand te houden.
Het lijkt mij overigens een betere besteding dan aan een tuinarchitect of een nieuwe keuken....waarna er overigens weer flink geprofiteerd wordt van de hypotheekrenteaftrek.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Winslow Collector schreef:Sorry voor de indruk dat dit berichtje arrogant/kapsones en weet-ik-wat is, maar ik red het niet met het maximum in de poll van € 1000.

Inclusief tabak zal het rond de 5000 - 6000 pleuro's zijn:
4 stuks meerschuimen pijpen van Altinay (gemiddeld €175/stuk)
De Winslow Harlekin.
Winslow jaarpijp.
6 stuks Winslow in Grade A, B en PC.
Filters, ragers, tabak.
En niet te vergeten een prachtige tamper van Martin in Leerdam gekocht.
Ik vind niet dat je je daarvoor hoeft te verontschuldigen. Als je meer te besteden hebt dan is het logisch dat je dat aan je hobby besteedt.
Maar je moet niet zo opscheppen over die echte Martin Romijn tamper, dat vind ik echt storend! :wink: :lol: :lol:

Nu ik er nog over nadenk, kan ik mij voorstellen dat ik ga sparen voor de Peterson 999 kildare, army mount.
Dat zou mijn uitgavepatroon op dit gebied met 200% laten stijgen. :wink:

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

Winslow Collector schreef: Maar ja, wie een vraag stelt (deze poll), kan ook antwoord verwachten. Toch?
Zeker hoor WC, en bedankt voor je eerlijke antwoord.
iedereen moet voor zich uitmaken hoeveel hij aan z'n hobby wil uitgeven.

hierbij wil ik nog het volgende zeggen: het is niet omdat je hier op dit forum geen foto's plaats van je 1000 euro kostende dunhill dat je thuis niet in een kast van een villa woont en een audi A6 onder je reet hebt.

ik ken veel mensen die een inkomen hebben van +5000 euro die in een oude toyota naar hun werk komen :roll:
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

:twisted: :evil: wat is er mis met een oude toyota ?? 8) :lol: 8)

belgianpipesmoker schreef:ik ken veel mensen die een inkomen hebben van +5000 euro die in een oude toyota naar hun werk komen :roll:

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

multiballs schreef::twisted: :evil: wat is er mis met een oude toyota ?? 8) :lol: 8)

belgianpipesmoker schreef:ik ken veel mensen die een inkomen hebben van +5000 euro die in een oude toyota naar hun werk komen :roll:
HELEMAAL NIKS :P
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Leuke vraag en een confronterende nogwel. Eigenlijk heb ik voor mijzelf relatief weinig geld uitgegeven de laatste jaren.
Langzamerhand heb ik geleerd een keer tevreden te zijn en dat bevalt mij prima. Het zit hem niet in de grote of de hoeveelheid van iets. Wanneer ik wat nodig heb dan koop ik het, maar die onbedwingbare zucht die ik in mijn jeugd gekend heb is gelukkig weg, evenals mijn jaloezie. Dat maakt het leven voor jezelf en je omgeving veel aangenamer.

Door de samenloop van een burn-out begin januari, het volgen van een computercursus en de ontdekking van dit Forum heb ik mijn hobby pijproken nieuw leven ingeblazen.
Na februari/maart kwam ik er achter dat pijproken op mij een helende/herstellende werking heeft, het gaf rust.
Kon prettig nadenken over hoe mijn leven gelopen is tot dusverre, hoe ik in deze vreselijke situatie terecht was gekomen en dat ik er door middel van deze rust ook weer uit kon komen.
Anders dan vroeger is het roken van een pijp een belangrijke bezigheid geworden, waar ik een belangrijk gedeelte van het herstel aan te danken heb.

Nou had mijn huisarts gezegd ga maar leuke dingen doen, daar knap je van op en zorg dat je veel buiten bent. Daarmee had hij gelijk de kern te pakken. Met een burn-out vindt je niets leuk, zelfs niet die zaken waar je vroeger naar uit keek.
Toch ben ik in januari naar Van Renssen gegaan om wat pijptabak te kopen en ik zou mezelf een nieuwe pijp cadeau doen wanneer hij wat naar m'n zin zou hebben.
Laat íe nou Poul Winslows hebben tot mijn verbazing. Uit 2000 heb ik een pijprokersblad bewaard waar een artikel in staat over hem en wat foto's van zijn werk.
Vaak heb ik daar naar gekeken en gedacht dat soort pijpen wil ik hebben.
Wanneer je ruim 40 jaar traditionele modellen hebt gerookt is zijn frisse vernieuwende aanpak heel verleidelijk om er zelf ook een paar van te hebben.
Dus eentje uitgezocht. Vanaf de eerste pijp viel mij op dat dit andere koek was dan de merken die ik anders rookte.
Kortom wanneer ik nu terugkijk op dit voor mij opmerkelijke jaar dan heb ik aan deze hobby ongeveer net zoveel geld uitgegeven dat ik er ook een nieuwe kleine auto voor had kunnen kopen.

In een normaal jaar koop ik ca. 5 blikjes tabak per maand, waarvan ik er 2 oprook, de andere 3 gaan op voorraad. Inmiddels heb ik voldoende Winslows om mijn behoefte te dekken.
Mocht ik er bij toeval eentje tegenkomen waar ik op val, nou dan koop ik die erbij.
Dus op dit uitzonderlijke jaar na, is het een hobby waarvan ik vind dat wat ik eraan kwijt ben verdedigbaar is.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

robvoorburg schreef: Dus op dit uitzonderlijke jaar na, is het een hobby waarvan ik vind dat wat ik eraan kwijt ben verdedigbaar is.
Wetende wat deze hobby voor je betekend heeft het afgelopen jaar, en je uit een dal heeft weten te krijgen zou ik eerder zeggen dat de uitgaven het afgelopen jaar meer dan verdedigbaar zijn Rob.
Liever deze uitgaven doen bij de lokale tabakszaak dan bij een arts of psycholoog oid
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Dank je wel, hier ga ik nog rechter van lopen!

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

belgianpipesmoker schreef:
Winslow Collector schreef: Maar ja, wie een vraag stelt (deze poll), kan ook antwoord verwachten. Toch?
Zeker hoor WC, en bedankt voor je eerlijke antwoord.
iedereen moet voor zich uitmaken hoeveel hij aan z'n hobby wil uitgeven.

hierbij wil ik nog het volgende zeggen: het is niet omdat je hier op dit forum geen foto's plaats van je 1000 euro kostende dunhill dat je thuis niet in een kast van een villa woont en een audi A6 onder je reet hebt.

ik ken veel mensen die een inkomen hebben van +5000 euro die in een oude toyota naar hun werk komen :roll:
Precies, niet iedereen met een goed inkomen hoeft ook interesse te hebben in dure auto's. Vele mensen zijn echter wel heel goed in het oordelen over anderen, terwijl ze de achtergronden van de ver-/be-oordeelden niet eens kennen. Maar we drijven dan zachtjes weg van dit topic.

Dus weer on-topic: geld besteden aan een hobby, in dit geval roken, heeft ook veel met keuzes te maken. Hoe belangrijk vinden mensen het om hun hobby uit te oefenen? En hoe groot deel van het inkomen mag/kan dat kosten? Ieders persoonlijke keuze, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Afgelopen maanden (ik rook pas pijp sinds september) heb ik aardig wat geld besteed aan m'n nieuwe hobby. Pijpen, tabak, draagtasje, accessoires etc. Ik zit denk ik ergens tussen de 500 en 1000 euro. Komend jaar gaat het zoveel niet worden. Ik heb grofweg wat ik wil hebben op pijpengebied (een Love Geiger logo pipe of Talbert zit er toch niet in qua prijs) en qua tabak kan ik geloof ik nog tot volgende winter vooruit :oops:

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Pas begonnen met pijproken, tot nog toe 75,00 euro aan pijpen uitgegeven; persoonlijk wil ik niet een vermogen aan een pijp uitgeven. Een pijp van 250 euro rookt niet 10x beter dan een pijp van 25 euro, en de mooiere looks of het bijzondere model boeit me op dit moment echt niet. Aan tabak, filters en ragers zal ik rond de 50 euro per maand zitten. Sorry, ik ben nu eenmaal verslaafd aan nicotine. Pijproken is derhalve geen hobby maar een noodzaak.

Het is heel fijn te lezen dat anderen plezier beleven aan die ene speciale pijp; ik kan genieten van het plezier van anderen, hoeveel hij daarvoor wil uitgeven is zijn zaak. Ook is het goed te lezen dat door de pijp iemand uit een diep dal kan opkrabbelen, en weer plezier in het leven heeft.

Het "extra" geld wordt besteed aan de dieren, whiskey, motoren, schilderen en mijn echtgenote. Uiteraard besteed zij haar deel aan haar hobby's die verrassend genoeg synchroon lopen met die van mij (zij vervangt echter echtgenote voor echtgenoot en de volgorde van hobby's kan anders zijn).... ja, we passen bij elkaar!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 6033
Lid geworden op: 25 okt 2009 18:34
Locatie: Groot Mokum

Bericht door Jos »

Een vlugge berekening leert dat ik met twee ons tabak wekelijks, op jaarbasis, minimaal 1500 euro zit. En daar komen de pijpen nog bij....
Ter compensatie van de rookkosten drink ik dagelijks slechts één fles jenever.
spuit elf des forumsdoctorate of pipe smoking - Pipe Smoking Universityzwembadpas specialist
correcte zwembadpas met pijp: http://www.youtube.com/watch?v=SgZJkgP90uI
wegens mijn immuniteit op dit forum is het Heren Moderators niet toegestaan mijn berichten te wijzigen of te verwijderen

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Jos, je bent onverbeterlijk.

Plaats reactie