Leeftijd

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Leeftijd

Bericht door Dennis »

Hallo allemaal,
ik ben vrij nieuw op het forum. lees al bijna een half jaar handige tips die hier staan en volg leuke projecten. kortom leuk forum om te volgen.

sinds kort ben ook ik in contact gekomen met deze hobby. En geniet er straks al bijna een jaar van.
het enige punt waar ik meer zit: mijn leeftijd. ik heb opgemerkt dat sommige mensen reageren met: je bent toch geen oude kerel!? dan zul je denken: ik trek me er niets van aan. maar onbewust doe je dit toch. en dit weerhoud mij er ook van om in het openbaar een pijp op te steken. bijvoorbeeld als ik aan het wandelen ben. wat straks als er nog sneeuw op komst is erg mooi kan zijn in het bos.

dus ik wilde hier een beetje onderzoeken of er ook een jongere generatie pijprokers op het forum aanwezig is. en of deze ook last hebben van rare reacties. en met jongere generatie bedoel ik dan een leeftijd van onder de 25 jaar.
of mischien aan de andere (oudere :wink: generatie) pijrokers: of wat voor een leeftijd is jouw hobby gestart?

ik hoop dat ik hier iets wijzer van word

Groeten Dennis :)

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Welkom!

Hier een indruk van de leeftijden van de deelnemers. Misschien moet dit topic weer eens wakker geschud worden, dus ik geef 'm een 'bump'.

http://pijprokersforum.forum2go.nl/leeftijd-t349.html

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Hi,

zelf ben ik nu 43, en heb sinds kort het pijproken weer her-uitgevonden,... ik rookte een slordige 15 jaar geleden al, maar is wat verwaterd door de tijd heen.

Ook ik heb wel eens opmerkingen gehad destijds maar daar moet je gewoon lak aan hebben, het is een prettige, relaxte bezigheid en een heel stuk minder slecht dan wat de 'normale'-jeugd aan rokerij in hun mond steekt.

Om nog maar niet te spreken van de smaakverschillen tussen een goed gekozen pijptabak en de peuken en sjekkies van je leeftijdsgenoten,....

en neem één ding aan van een langharige, vol getatoeerde en pijprokende rocker,... vooroordelen heb je je leven lang last van,... en da;s maar goed ook,... anders ben je namelijk net zo'n grijze muis van een meeloper zoals de rest !
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ach zei de andere langharige pijprokende rocker( geen tats nog, bezig 1 te ontwerpen maar das voor een andere keer) van 32. persoonlijk trek ik me niks aan van vooroordelen en ben het geheel met je eens.

Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Bericht door Dennis »

Eliminator schreef: en neem één ding aan van een langharige, vol getatoeerde en pijprokende rocker,... vooroordelen heb je je leven lang last van,... en da;s maar goed ook,... anders ben je namelijk net zo'n grijze muis van een meeloper zoals de rest !
Als ik ergens niet aan mee doe is het wel meelopen met de rest omdat je er anders niet bijhoort.
ik vind mijn pijpjes cool :P. maar daar hebben sommige een andere mening over.
gelukkig zit ik hier tussen de juiste mensen :wink:

Gebruikersavatar
keesie75
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:07
Locatie: Haarlem/Paesens
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

Ik ben 16, begonnen op mn 15e.
1e reactie is idd vaak of ik al oud ben (naja, ik word al wel grijs :lol: )
Maar vinden het dan meestal tog wel leuk.

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

ik ben nog maar een beginneling. en ben 28 jaar.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik ben begonnen op mijn 24e/25e en ben nu 29(toch ook nog jong?!) Ik heb meerdere malen gehoord "Je bent toch geen vent van 80?!", en normaal trek ik mij daar niets van aan. Toch moet ik bekennen dat het wel eens irritant kan zijn. Vooral van jongeren zou je toch kunnen verwachten dat ze een beetje 'open-minded' zijn? Dit blijkt alles behalve waar te zijn...

Ik ben zelf nooit een meeloper geweest en zal dat ook nooit worden. Ik vind dat iets voor mensen zonder (een sterke) persoonlijkheid die dan maar een ander kopiëren en dan wel iemand met de persoonlijkheid die het meeste voorkomt. Schapen zijn 't! :P Niet dat je perse apart moet zijn, maar iemand met een eigen mening zonder vooroordelen kan ik erg waarderen.

Maar goed, vorige week kreeg ik ook zo'n opmerking naar mijn hoofd: "Je bent toch geen 80?!". Soms weet ik gewoon niet wat ik dan moet zeggen... Of eigenlijk is het meer dat ik liever geen energie steek in mensen die toch al hun vooroordeel klaar hebben. (ligt er ook aan hoe het gezegd wordt. Als het toch ergens gemoedelijk is, kan ik snel en effectief reageren)

Gewoon lak aan hebben en aan mensen die het niet waard zijn moet je geen energie verspillen.
Afbeelding

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

YES! ik ben blijkbaar nog "jong" met m'n 24 :lol:!

Rare reactie's vallen meestal wel mee, vooral `goh, ik dacht dat dat voor opa´s was` enzo. Kwestie van vakkundig negeren, het zijn over het algemeen toch niet de slimsten die commentaar hebben!

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Begonnen met mijn 18e. Ben inmiddels 23... Ik krijg inderdaad wel van zulke dingen te horen, maar vooral: "hey sherlock holmes", of, als ik mijn mantel aan heb: "daar heb je een mafiosie" :)
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Binnenkort word ik 58, maar sinds mijn 15e rook ik een pijp. Dat heb ik blijkbaar met zo'n vanzelfsprekendheid gedaan dat ik me niet kan herinneren ooit iets negatiefs meegemaakt te hebben.
Misschien het handigst pas buitenshuis te roken wanneer je de beginselen wat onder de knie hebt.
Rook buiten een pijp die bij je past qua model en grootte.
Thuis rook ik graag in de luie stoel een wat groter model.

Wanneer je bang bent dat mensen er wat van zeggen, dan straal je dat uit en zal het ook gebeuren. (net als een hond voelt dat je bang bent.)

Ik zie het roken van een pijp puur als genot en heb het nooit als verslaving ervaren. Kan rustig (liever niet) zonder.
Sinds ik hier op het Forum rondstruin realiseer ik me hoe belangrijk ik het vind om een pijp op te steken.
Daarnaast is het prettig te ervaren dat er veel meer zijn (ongeacht de leeftijd) die daar zo over denken. En dat schep een stevige band.

Aangezien niemand van de deelnemers een belang heeft zit je tussen onafhankelijke, zodat wanneer er adviezen of ervaringen uitgewisseld worden er geen dubbele bodem is.

Veel plezier en rookgenot gewenst!

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

volledig eens met rob hierboven. Zelf ben ik er 23 (binnen enkele dagen) en rook ik sinds een half jaartje m'n pijp.

Kan me niet schelen wat anderen van me vinden, ik vind een avondwandeling op m'n gemakje met de pijp erbij wel zo prettig.
Verder is het ook geen ervaring, soms heb ik het erg druk en is het slecht weer, en dan rook ik 2 of 3 weken geen pijp, geen enkel probleem.

Wel heb ik thuis ook een waterpijp staan, is in de winter soms wat prettiger omdat dat wel binnen mag van m'n vriendin :-)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

[quote="robvoorburg"]
Sinds ik hier op het Forum rondstruin realiseer ik me hoe belangrijk ik het vind om een pijp op te steken.
quote]

Dat ervaar ik ook,... voorheen rookte ik eens per week (soms zelfs paar weken) een pijp, maar m'n daaglijks bezoek hier bezorgt me een vrijwel continue behoefte een pijp op te steken,... en dat bevalt me prima mag ik wel zeggen !
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Bericht door Dennis »

het doet me erg veel plezier dit allemaal te horen! ik zal eens kijken of ik binnenkort met een wandeling eens eens pijp zal opsteken. pijproken doe ik meestal niet alleen(al is dat soms ook wel eens fijn).
Ik werd gewezen op een poll op het forum die ik nog niet gezien had. ik merk nu wel dat er nog wel veel jongeren zijn die deze hobby beoefenen. alleen heb ik nog nooit een jonge pijproker in het wild gezien :wink: .

Wat denken jullie, gaan steeds meer jongeren pijp roken?

Ik ben nu 18 en ben op mn 17e begonnen. mn vader heeft het ook een aantal jaar uitgeprobeerd op deze leeftijd. dus die vertelde mij er wel eens over. pijproken doet hij allang niet meer. :(

Toen ik in een vakantie de buurman elke ochtend heel erg relaxt voor de caravan zag zitten met een pijp was ik helemaal weg van de lekkere geur.
toen ik later in de vakantie de kans kreeg om in een museum een oude pijp te kopen voor een spotprijs ben ik gaan uitproberen. en dit bleek een succes te zijn. samen met de buurman een pijp gerookt op de camping. ook heb ik nog wat andere mensen aan het pijpvirus geholpen.
van de mensen om me heen kreeg ik erg leuke reacties over de aangename geur!(het kan dus ook anders). nu rook ik nog regelmaltig een aantal pijpjes in het weekend.

ook het forum heeft me heel erg geholpen! vooral als je nog van niets weet is de pijprokersbijbel van Janneman een grote aanrader om eens goed te lezen! :oops:

en idd, hoe vaker je op het forum zit des te meer je zin hebt aan een pijp!

gr Dennis :D
Laatst gewijzigd door Dennis op 15 nov 2010 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Dennis schreef:vooral als je nog van niets weet is het boek van Janneman een grote aanrader om eens goed te lezen! gr Dennis :D
Boek ?!.... de grote pijprokersbijbel bedoel je :wink:

:D
Afbeelding

Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Bericht door Dennis »

sorry het zal worden aangepast :wink:

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Hey beste Dennis

Zelf ben ik 20 jaar, ik heb inderdaad ook al opmerkingen gehad dat het voor opa's is. Vooral het al bekende, 1000x graag gebruikte grapje: 'Nekker, pijpt graag...' :roll: Maar ik probeer me er niet veel van aan te trekken, het is eerder irritant.

Wat betreft het wandelen, doe ik dagelijks met de hond en tijdens dit ritueel steek ik steevast een pijpje op. Wat ze ervan denken kan me eigenlijk nu eens niets schelen.

Gewoon overzetten en denken ik ben lekker rebels met die pijp in mijn bakkes... :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Bericht door Dennis »

dankje voor de reactie, (anderen ook natuurlijk!)
inderdaad een veel gebruikt grapje jammergenoeg. denk ook dat je er maar niet van aan moet trekken en gewoon je ding moet doen.
anders beleef je er steeds minder plezier in

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Keek op de week: E. Oosting

"Halloooo, 2 rotkoppen aan 1 steel"



Let in dat filmpje even op de tabak die hij noemt: Arcadia. Referentie naar de Arcadia Mixture uit "My Lady Nicotine", van J.M. Barrie (die ook Peter Pan schreef).

Lees of download hier het hele boek:
http://pijprokersforum.forum2go.nl/my-l ... t1564.html

Gebruikersavatar
De Pelvin
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 nov 2010 13:46

Bericht door De Pelvin »

Ik ben 27. Ik begon met (regelmatiger) sigaarroken toen ik 25 was en mijn eerste pijp stak ik op toen ik 26 was.

En ja, er zijn wel mensen die op straat verbaasd kijken en er zijn mensen die zeggen: "Rook toch gewoon een sigaret man, die stinken tenminste niet." Nou, daar zijn de meningen dan toch wel over verdeeld. Ik vind persoonlijk dat een sigaret ruikt, zoals ik me voorstel dat een oude heroinehoer ruikt. En dat zeg ik dan ook gewoon :D

Maar eigenlijk zijn de meeste reacties positief. Verbaasd, maar positief.

Gebruikersavatar
De Pelvin
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 nov 2010 13:46

Bericht door De Pelvin »

En trouwens, wat kan mij het schelen wat anderen ervan vinden??? Er zijn ook mensen verbaasd over het feit dat ik graag boeken lees...

En ik ben dan bijvoorbeeld weer verbaasd over het feit dat zij naar rap en hiphop luisteren...

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik ben op mijn 17e begonnen met sigaar roken. Dit heeft zich ontwikkeld tot het genieten van een mooie longfiller van allerlei verschillende kwaliteiten, afmetingen en land van herkomst... (heb zelf ook een humidor). Sinds een aantal jaar bezig met het roken, en genieten, van de tabakspijp. Ondertussen ben ik 33, en heb ik nog een hoop te leren op het gebied van het pijprokend genieten. Ik ga ervoor... :B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Bericht door Kapitein Haddock »

Ik ben nu 21 en was een klein jaar geleden begonnen met pijproken. Ik heb nog niet veel negatieve reacties ontvangen behalve dan van mijn jongere broer. Ik heb mij al vaak horen vertellen dat het bij me past en vrouwen vinden het lekker ruiken. 8)

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Ben nu 46 en op mijn 23e begonnen met pijproken. Verrek, de helft van mijn leven al pijproker? Op naar 2/3.
Sinds een jaar of 5 ook longfiller sigaren (Cubaans, Dom.Rep., Honduras, Nicaragua).

Nog nooit sigaretten/shag gerookt. Wel enkele geprobeerd om te kijken wat ik op mijn 23e lekker vond, maar vond sigaret/shag/sigaar toen vies. Dus eigenlijk meteen aan de pijp begonnen.

Reden: ik was toen vertegenwoordiger en o.a. benzinestations waren mijn klanten. Daar snoepte ik teveel, samen met van 6-7 dagen in de week sporten naar autozitten en snoepen vernanderde mijn lichaamvorm. Bewust gezocht naar iets omhanden te hebben tijdens autorijden, dus roken i.p.v. snoepen.

Ach, met dat lichaam is het nooit meer goed gekomen, ik houd van teveel lekkere dingen in het leven en je wordt er allemaal te dik van. Het zij zo, dan maar verder als een te dikke, maar zeer tevreden pijp- en sigarenroker.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Winslow Collector schreef: dan maar verder als een te dikke, maar zeer tevreden pijp- en sigarenroker.
Een geestelijk gezonde instelling, lichamelijk misschien iets minder, maar wel mijn levensmotto !
Afbeelding

Gebruikersavatar
willemvb
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2010 14:06

Bericht door willemvb »

Oei... binnen enkele maanden word ik 61... een ouwe knakker dus. Zucht. Maar, ik voel me zo niet en het stemt me vrolijk als ik lees dat jonge en zelfs heel jonge mensen zich aangetrokken voelen tot het pijproken, het genieten van de tabak. Ik doe mijn petje ervoor af omdat we in een bizarre tijd leven waarin het lijkt dat een lijntje coke snuiven aanvaardbaarder wordt dan een pijp stoppen met tabak.
Ik leef in een stadje van pakweg 40.000 inwoners en ik heb van rond 1960 tot nu alle, maar dan ook alle tabakszaken hier zien verdwijnen. Niks meer, noppes, nadda. Krantenwinkels verkopen enkel nog de grote merken sigaretten, verdroogde shag en op sterven na dood zijnde La Paz sigaartjes. Ik heb niks tegen La Paz, maar het illustreert de "rijk"dom van hun voorraad. Laat staan dat hier een pijp te koop is.
Niet zeuren Willem, je bent tenslotte maar 60. Tientallen bloedmooie jonge vrouwen zeggen me dagelijks dat ik er jonger en beter uitzie dan 60. Maar beste pijpgenieters, dit laatste moet je met een flinke zak zout nemen wat vandaag op onze spekgladde wegen goed van pas zal komen. :wink:

Groeten,

Willem

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ik ben 36 en ben ongeveer 10 jaar geleden begonnen met pijp roken. Ik heb dit niet altijd gedurende de 10 jaar gedaan, nu sinds kort ben ik elke dag aan het roken en probeer van de sigaretten af te komen. Ik rook niet veel, 1 pakje per week, maar pijproken is gewoon lekkerder. Je geniet er meer van.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

hier net zo mawi en ik moet zeggen lukt me aardig geen shag/sig. meer.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ik moet zeggen dat het aardig lukt om over te schakelen op uitsluitend pijproken. Op het werk pijproken ga ik ook proberen. Je hoeft dan niet te zitten om de hele ding op te roken. Je kan hem ook 1/3 vullen of zo, heb je ook een beetje plezier op je werk i.p.v. een hele pijp op te roken. Als het weer het toelaat gaan we meestal in de pauze een halfuur wandelen, mooi om dan een hele pijp op te roken.

Plaats reactie