Pijpenkabinet reparatie

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Pijpenkabinet reparatie

Bericht door Arno »

Ergernis!!! :evil:
Een maandje geleden heb ik een oude Peterson 20?5 van Harmen overgekocht. Hij zei al dat de steel wat los zat en toen ik de pijp thuis kreeg had ik al snel besloten de pijp te sturen naar het pijpenkabinet voor reparatie. Ook zaten er wat krassen op de kop dus ik had iets van, gooi het hele ding maar in de revisie. Maar nu zijn we een maandje later en heb ik nog steeds niets terug van het Pijpenkabinet! Begin vorige week had ik er al heen gebeld waar de offerte/pijp bleef. De reparateur was er niet en eind vorige week begin deze week zou ik een offerte via de mail krijgen. Prima. Maar tot aan vandaag had ik nog niets gehad. Weer bellen. Jaa de e-mail werkte niet en dit en dat. Ja, maar dan bel je toch even als er een offerte is gemaakt? Ik had mijn telefoonnummer erbij gezet. Jaa de reparateur is Tsjechisch en die kan dus niet bellen. Oh, dus die kan wel mailen aangezien ik een offerte via de mail zou ontvangen? Ehr... De mail is stuk! *gehaaste stem* En er zijn klanten dus ik moet zo ophangen. Toen werd ik toch wel wat pissig en dacht van, hallo, hier is een klant die al veeeel langer aan het wachten is dan de klanten in de winkel! Anyway, hij zou begin volgende week wat laten weten. Zo niet dan moet hij op zijn kosten de pijp maar terug sturen en dan stuur ik hem wel naar iemand anders want ik ben het nu aardig beu.. Ik vind wachten niet erg, maar informeer me op zijn minst waarom en waarop ik moet wachten...
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ja een mailtje enof telefoontje zou aardig geweest zijn, kan die tjech vast wel zeggen tegen de eigenaar, zoveel en zolang gaat het duren, die is naar ik lees wel nederlands. ik hoop voor je dat je haar gerepareerd en wel terug krijgt

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Zelf heb ik maar 1 ervaring gehad met Smokiana/Pijpenkabinet en daar zal ik het bij laten.

Arno, volgens mij importeerd Gubbels de Peterson's voor Nederland. Wanneer je hen eens om advies vraagt.
Mochten zij je niet verder kunnen helpen dan zou je Van Renssen in Delft kunnen proberen.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Van Peterson zijn ook een aantal nieuwe mondstukken te verkrijgen bij www.mysmokingshop.co.uk voor niet al te veel geld. Dat zou in ieder geval je mondstuk probleem op kunnen lossen.
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

robvoorburg schreef:Zelf heb ik maar 1 ervaring gehad met Smokiana/Pijpenkabinet en daar zal ik het bij laten.
Dat had ik eerder moeten weten.. :? Ik hoop dat als ze ermee aan de gang ze het wel goed doen.. Als ik begin volgende week niets heb gehoord laat ik de pijp weer terugkomen en stuur ik hem naar Peterson zelf. Die hebben een eigen reparatie service.
Afbeelding

jurgen
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 mei 2009 04:03
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door jurgen »

volgens mij was hij druk met op tv komen, zag 'm in ieder geval langskomen op tv noord holland of hoe dat ook heet om over Mullisch te praten.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Owkeej... Met pijpenkabinet doe ik dus NOOIT meer zaken!
Ik zou begin deze week zijn teruggebeld.. Weer niets.. Vandaag erheen gebeld. Blablabla, oftewel, mail nog stuk etc. Schoon genoeg ervan. Stuur de pijp maar terug. "Jazeker meneer, dat is dan 5,50 euro verzendkosten." ????? :evil: Waaaaat?? Dat accepteerde ik natuurlijk niet.. "Prima meneer, dan blijft de pijp gewoon hier liggen." En wat ik ook zei, niets hielp, hij hield voet bij stuk.. Grrrrom... Straks thuis even geld overmaken, wat moet ik anders?? En als iemand een goed adresje weet om een oude pijp er weer als nieuw te laten uitzien dan hoor ik dat graag. Maar echt, wat een klantonvriendelijkheid en arrogantie...
Dus mensen: BOYCOT PIJPENKABINET AMSTERDAM!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Je kan er natuurlijk even langs gaan en nadrukkelijk duidelijk maken dat je dergelijke zaken niet waardeert. Maar ik weet niet wat je daarmee opschiet zonder geweldadig te worden en bovendien ben je dan nog meer geld kwijt aan vervoer. Ik ben overigens twee keer naar het pijpenkabinet gegaan, waarbij ze beide keren dicht waren op een dag dat ze open zeiden te zijn. Dus ik had 't sowieso al een beetje gehad zonder er ooit binnen geweest te zijn.

Volgens mij hadden sowieso al meerdere mensen op het forum het over de bijzonder slechte behandeling die ze daar kregen, maar dit slaat wel alles. Voor mij in ieder geval een reden om daar niet snel wat te kopen. Al is het maar omdat je waarschijnlijk een dikke middelvinger krijgt, mocht je erachter komen dat er wat aan je pijp mankeert (zoals doorbranden of iets dergelijks).
Laatst gewijzigd door Kynikos op 11 nov 2010 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Geen stijl nee.

Mijn duurste pijp is nu ook kapot. Dus als iemand een adresje weet ben ik ook wel geinteresseerd.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Hoe heb je hem gesloopt, Joey? :P

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Geen idee, ik zag opeens een barstje op de lange steel (van bruyere).

Misschien gewoon een emailtje naar vauen doen voor een nieuwe tussenstuk...
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Nee langsgaan zal ik maar niet doen.. Dat kost me dan nog meer geld aan schade die ik moet terugbetalen hahaha Misschien had ik toch wat beter hier moeten rondneuzen eer ik de pijp erheen stuurde.. Ik ga wel klachten indienen bij instanties en waar ik kan de zaak zwart maken. Mij naaien, dan naai ik terug. Anyway, als ik de pijp weer heb (daarna ga ik pas hard klagen hahaha) ga ik hem waarschijnlijk naar Peterson zelf sturen of naar Danpipe, die hebben ook een reparatieservice.
Laatst gewijzigd door Arno op 11 nov 2010 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Dit is inderdaad niet echt een fraaie manier van zaken doen. Ze zullen het overigens uiteindelijk ook wel zelf merken. Op een forum als dit worden veel ervaringen uitgewisseld. Zaken die hun best doen worden vaker aangeraden, terwijl pijpenkabinet Smokiana, daar opvallend vaak niet bij zit... Wel eventueel een zaka om eens rond te neuzen, of het museumpje te bezoeken, maar niet een zaak om iets moeilijks mee te doen...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ben het geheel met bovenstaande eens, die lopen zo heel wat klandiezie mis lijkty mij zo, al malen ze er zelf niet zo om blijkt uit de reactie die ze jou gaven arno. succes met het vinden van een reperateur

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Waarschijnlijk omdat het ze niks kan bommen.

Oud geld.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Is het pijpenkabinet eigenlijk afhankelijk van klanten die een pijp of tabak komen kopen? Het is een stichting.. Dat zou veel verklaren. Als ze subsidie ofzo krijgen omdat ze het pijpenmuseum hebben hoeven ze in de winkel niet zo hard te lopen. Zulk gedrag is echt moordend voor een bedrijf op den duur.
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ik heb begrepen dat ze het geheel in eigen bezit hebben en niet afhankelijk zijn van omzet.


Volgens mij is 1 van hen ook op het forum ingeschreven.


Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Die topic had ik eerder moeten zien.. Heb net geld overgemaakt voor de verzending en ik hoop dat ik vlug de pijp weer terugheb. Anders ga ik er verdomme (pardon) eens langs om een paar Dunhills op het hoofd van die meneer kapot te timmeren. En dat zou natuurlijk zonde zijn van de Dunhills :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Walgelijk, je actie heeft alleszins iets uit gehaald. Ik zal nooit of te nooit zaken doen met het pijpen kabinet en zal ook iedereen dit afraden. Walgelijk, wat je hier neerschrijft... :shock:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

Arno schreef:Is het pijpenkabinet eigenlijk afhankelijk van klanten die een pijp of tabak komen kopen? Het is een stichting.. Dat zou veel verklaren. Als ze subsidie ofzo krijgen omdat ze het pijpenmuseum hebben hoeven ze in de winkel niet zo hard te lopen. Zulk gedrag is echt moordend voor een bedrijf op den duur.
Volgens mij is Smokiana een bijproduct van het Pijpenkabinet. Om aankopen te doen voor het museum (Pijpenkabinet) worden dan soms hele boedels gekocht, soms enkel en alleen omdat er één of twee interessante pijpen tussenzitten. De andere pijpen zijn niet interessant, en worden dan in de verkoop gezet. Uiteindelijk is dat dan een winkel geworden (Smokiana).
Ik weet het niet helemaal zeker of het inderdaad zo in elkaar steekt, in ieder geval kan ik me herinneren dat het museum en het wetenschappelijk onderzoek de core business is, niet de winkel.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik ben op allerlei terrein gevoelig voor geven en nemen en gunnen (gunnen, daar heb ik veel aan te danken in mijn leven)

Gelukkig heb ik een goed ontwikkeld gevoel (antenne) om mensen in te schatten, een enkele keer twijfel, een andere keer geef je iemand daar het voordeel van.

Van nabij ken ik wat voorbeelden van mensen/zaken die het uiteindelijk slecht verging door hun handelwijze. Over het algemeen hoef je daar zelf nog niet eens zoveel aan te doen. Dat doen de andere benadeelden voor je!

Op de een of andere manier weet ik precies die mensen aan mij te binden, waarmee ik met droge voeten de overkant haal.
Je moet ook niet met iedereen zaken willen doen. Dat gaat namenlijk niet in 1 leven.
Dat kunnen jullie onzakelijk vinden, maar ik kan niet anders, ben geen allemansvriend.
Natuurlijk loopt er wel eens iemand tussendoor waar je niets mee hebt, dat neem je natuurlijk gewoon mee in de stroom.

Wanneer je dus wat dat betreft zo'n geluksvogel als ik ben heb je je leven voldoende werk, gewoon omdat mensen voelen dat je oprecht bent en ze je kunnen vertrouwen.
Volmondig kan ik jullie zeggen dat ik daar erg blij mee ben.

Tot slot nog een levensles die ik ca. 25 jaar geleden kreeg.
Ik moest een beslissing nemen. Die beslissing heb ik met mijn hart genomen en kostte ons fl. een hoop geld.
Toch heb ik die beslissing ten nadele van ons kantoor genomen. (met het risico van ontslag realiseerde ik mij later)
Toevallig kwam dit verhaal iemand anders ter ore. Deze meneer heeft sindsdien zijn zaken en de zaken van een aantal vrienden, familieleden e.d. via ons laten lopen.

Smokiana/pijpenkabinet zou het slachtoffer van z'n eigen handelen kunnen worden.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik heb het gevoel dat het museum een lokkertje is om klanten te krijgen. Ik heb het museum niet bezocht omdat benedenverdieping op mij geen indruk maakte. De tabaksvoorraad was overigens armoedig qua samenstelling. Ik geloof wel in de oprechte interesse van de eigenaren in de geschiedenis van het pijproken. De evt. gegeven cursussen zullen ook wel goed zijn. In deze tijd is overigens pijpreparatie vaak duurder dan vervanging. In het Amsterdamse waar het toerisme hoogtij viert zullen er vast wel vaak pijpen ter reparatie aangeboden zijn, die na reparatie nooit zijn afgehaald.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Nou, ze zijn echt wel autoriteiten in dit veld hoor.

Zeker als het gaat om de hele geschiedenis omtrent het pijproken en het museum(pje) is zeer de moeite waard.

Dat museum is zeker geen lokkertje, hebben ze ook niet nodig. Bij mijn begrip is alles in eigen bezit. Oftewel: Privé fondsen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik ga er ook verder niets over zeggen. Net als Robvoorburg heb ik ook een best gevoelige antenne (mooi verhaal Rob! Ik hou van mensen die zich aan hun principes houden, met hun hart beslissen, respect!) Eigenlijk sloeg die al alarm toen ik voor het eerst erheen belde en ik een tikje haastig werd afgehandeld. Tsja, Amsterdam hè dacht ik nog.. Ik vind het gewoon erg jammer. Ik gun elke pijpenzaak het allerbeste, en zeker een Nederlandse. Ik had de pijp naar Peterson kunnen sturen, naar Danpipe, maar nee, Hollandse zaak. En dan dit, een maand wachten op niets.. Geen mailtje.. Geen telefoontje.. Geen beloftes nakomen.. Arrogant.. En nu maar wachten hoe snel ik de pijp weer terug krijg. Dit verwacht ik van grote, logge bedrijven die alle menselijke contact met hun klanten zijn verloren maar niet van een pijpenzaak die er al even is. Die 5,50 euro verzendkosten zal me een worst wezen, het gaat mij om het principe. En ja, ze zullen best autoriteiten zijn omtrent het hele pijproken maar pijproken is vooral iets menselijks, iets warms. En dat missen ze compleet als je het mij vraagt.
En inderdaad, reparatie zal best wat kosten. Maar ik kies ook niet zomaar pijpen uit. Ik zag de pijp bij Harmen in de verkoop en (het klinkt idioot) hij sprak tot mij. Ik wist gewoon van, dat is de mijne! Toen ik hem had heb ik hem lang bekeken, dingen opgezocht en besloten dat hij gerenoveerd moest worden zodat ik er nog lang van zou kunnen genieten.
Ach ja, het zal best allemaal goed komen en ik zal nu dubbel en dwars genieten van de eerste Old Dublin die ik erin ga roken, want daar is hij voor bedoeld. Een oude pijp uit Dublin.
Afbeelding

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Bericht door Henk de Jong »

Arno ik weet niet uit wat voor materiaal je mondstuk is gemaakt; misschien is dit iets: http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/i ... p/cPath/46

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Wauw Rob..... ik heb er weer een levensles bij...mooi verwoord wat betreft vrienden en mensen die met de stroom mee gaan!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Plaats reactie