Oude aanwinsten.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Oude aanwinsten.

Bericht door oehoe »

Ooit 'n kleine verzameling DB's weten te verwerven. Nooit ingerookt. Met filter al proeftrekkend ervaren dat 't werken werd. Met de gedachte gespeeld ze te verkopen/ vergeven aan de liefhebber maar met de hernieuwde kennismaking met de droge puf en toch wel 't mooie uiterlijk besloten deze toch wel zeer mooie pijpen te behouden.

Korsar Mod. 1 03

Torino Mod. 1 10

en 'n style- 02 waarvan ik 't binnendoosje ontbeer.

Ik kom om in pijpen en de Forumpijp 2022 zou wel iets bijzonders moeten zijn om in te tekenen.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door junksculp »

oehoe schreef: 18 sep 2021 18:54 Ooit 'n kleine verzameling DB's weten te verwerven. Nooit ingerookt. Met filter al proeftrekkend ervaren dat 't werken werd. Met de gedachte gespeeld ze te verkopen/ vergeven aan de liefhebber maar met de hernieuwde kennismaking met de droge puf en toch wel 't mooie uiterlijk besloten deze toch wel zeer mooie pijpen te behouden.

Korsar Mod. 1 03

Torino Mod. 1 10

en 'n style- 02 waarvan ik 't binnendoosje ontbeer.

Ik kom om in pijpen en de Forumpijp 2022 zou wel iets bijzonders moeten zijn om in te tekenen.
Foto's?
Ik ben een DB liefhebber, ik heb er laatst nog een aantal op de kop kunnen tikken. Veel plezier ermee, of ga je ze niet roken?

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door oehoe »

Ik ga ze tezijnertijd roken denk ik. 't Zijn toch wel pijpen van 'n hoog kwaliteitsniveau. Foto's volgen.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door oehoe »

Ik ben niet de beste waar 't foto's betreft maar bij deze 'n indruk.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ferme knaap met 'n messing ring rond de kop.

De volgende is 'n (tot nu toe) ongerookt juweeltje.

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot 't zorgenkind, 'n Pijp met 'n ontoegankelijk rookkanaal. Eén en ander uit trachten uit te boren maar ietskes uit de midden.



Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door junksculp »

oehoe schreef: 18 sep 2021 22:33 Ik ben niet de beste waar 't foto's betreft maar bij deze 'n indruk.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ferme knaap met 'n messing ring rond de kop.

De volgende is 'n (tot nu toe) ongerookt juweeltje.

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot 't zorgenkind, 'n Pijp met 'n ontoegankelijk rookkanaal. Eén en ander uit trachten uit te boren maar ietskes uit de midden.



Afbeelding
Hele mooie pijpen, mag je trots op zijn. Ik zal die van mij ook fotograferen en plaatsen.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door oehoe »

Ergens ook wel blij met mijn DB's. 't Blijft zwoegen waar 't roken betreft in mijn gevoel maar ze stralen degelijkheid en klasse uit in ieder opzicht. Ik kan me dan ook voorstellen dat iemand helemaal voor deze producent gaat.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door junksculp »

Hier mijn DB pijpen, de 2 in de doosjes zijn nieuw en ongekookt. Misschien laat ik dat wel zo.

Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Oude aanwinsten.

Bericht door oehoe »

Fraaie pijpen. Vooral die zwarte sandblast in het doosje. Direct herkenbaar als 'n DB zonder 't logo te hoeven zien. mooie verzameling! :P
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie