Dateren van mijn Petersons..

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Carlito »

Ik vraag mij al en tijdje af van wanneer mijn Petersons dateren.. en nu heb ik er nog 2 bij..
Ik kreeg de tip al om 'Pipedia' te raadplegen.. maar daaruit geraak ik niet wijs..
Misschien zijn hier was 'reddende engelen' die mij de juiste richting in kunnen duwen.. of het antwoord weten..
Afbeelding
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Ribbon »

Toch zou je met dit artikel een eind moeten komen.
Hou er rekening mee dat Peterson's pijpen maar beperkt te dateren zijn aan de hand van o.a. lettertype, stempels mbt de naamgeving van Ierland (pre- en post-republic pijpen) en evt. zilvermerken. Vaak kun je grofweg de periode achterhalen, maar geen exact jaartal.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Carlito »

Tnx man!
Ze zijn alle4 'made in the republic of Ireland'
Dus tussen 1949 en nu.. vaag.. maar ok 😊
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Ribbon »

Het is altijd leuk om uit te zoeken hoe oud een pijp precies is. Helaas is het bij Petersons echter na 1949 bijna onbegonnen werk, tenzij het een special edition jaarpijp oid is.

Toevallig rook ik momenteel een hele ouwe ;)

Afbeelding

Afbeelding
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Heerenpijp
Berichten: 143
Lid geworden op: 19 aug 2019 10:08

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Heerenpijp »

de zilver is jaren 50, zie je pb, met een pracht verhaal erbij..die andere weet ik niet, komt van een forumlid
:arrow: Een keus kan maar één kant uit :arrow:
"Einleas"

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Asmodeus »

Het jaartal van het zilvermerk kun je mbv deze website achterhalen https://www.925-1000.com/dlDublin.html
Maar je weet niet hoe lang de zilveren ring al in de fabriek lag voor ze er een pijp mee maakten.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Ribbon »

Asmodeus schreef: 21 mei 2020 23:07 Het jaartal van het zilvermerk kun je mbv deze website achterhalen https://www.925-1000.com/dlDublin.html
Maar je weet niet hoe lang de zilveren ring al in de fabriek lag voor ze er een pijp mee maakten.
Plus dat veel zilveren ringen van Peterson geen officieel zilvermerk dragen maar eigen merktekens die helaas niet zijn terug te leiden naar een jaartal.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Arno »

Er zijn genoeg zilvermerken afbeeldingen van Peterson zelf te vinden op internet, bv. http://popvox0.tripod.com/pipes/Pdate.html
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Carlito »

Tegek! Merci allemaal!
Ik ga mij er dit weekend eens opgooien.! Met een loep want wat een kleine markings 🧐
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Dateren van mijn Petersons..

Bericht door Robbie-san »

@ Carlito,
Schroom ook niet om Peterson in Dublin een mailtje te sturen. De kans is aanwezig dat je antwoord op je vragen krijgt.


Groet,


Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Plaats reactie