Marktplaats pijpen gekocht

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
DarConall
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2019 13:46

Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door DarConall »

Goedendag allen,

Op marktplaats heb ik vier bruyere pijpen gekocht van dezelfde verkoper voor een prijs van 6 euro per stuk. Ondanks dat ik zo goed mogelijk al het advies probeer op te volgen kan ik simpelweg niet genieten van het pijproken. De pijpen ruiken zelfs na sterk schoonmaken met alcohol naar een asbak, zo ook is de smaak ernaar.

Misschien ligt het echt aan mij. Misschien had ik geen gedenatureerde alcohol moeten gebruiken (ingrediënten zijn ethanol en water, ik dacht dat dit daarom geen kwaad kon.) Misschien is de Mac Baren Scottisch Blend tabak niet naar mijn smaak. Of misschien ligt het toch echt puur aan de pijpen, en is 24 euro voor een set van 4 pijpen al een definitieve rode vlag.

Ik heb dus geen idee wat het kan zijn. Is het verstandig om gewoon een nieuwe pijp te kopen of over te kopen van een betrouwbare verkoper? En in dat geval, bij wie kan hier terecht voor een gegarandeerd redelijk pijp zonder grote problemen?

Bedankt voor de hulp!

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door Meester W »

Puffaway van onze Annie 69. Altijd goed
I wasn’t born to follow..

DarConall
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2019 13:46

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door DarConall »

Dankjewel voor de referentie!

''Natuurlijk steekt deze hobby andere pijprokers aan, maar alleen uit liefde voor de pijp en geen overdreven winstbejag.''

Heerlijk om dit te lezen. Zal er zeker één (of meerdere, haha) kopen bij Annie.

Is een hogere prijs over het algemeen ook een betere pijp (bij Annie)? Ik vind het nogal lastig om de kwaliteit in te schatten gezien de verschillende merken mij niks zeggen nog.

Ik kan me voorstellen dat deze vragen constant gesteld worden. Excuus hiervoor!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door Sidekickelvis »

Duurder is beter is niet alrijd zo maar het is wel zo dat betere pijpen vaak meer kosten. Zoals eigenlijk alles. Als beginnend pijproker zou ik je aanraden een Molina te kopen. Kosten vanaf 40 euro ongeveer en roken(over het algemeen) gewoon goed. Zijn redelijk makkelijk in te roken door de pasta in de ketel en meestal uitgevoerd met plek voor een 9mm filter (wat je natuurlijk altijd weg kunt laten) dus zeer veelzijdig.

Een Corncob kan ook. Die zijn nog veel goedkoper maar dat is toch heel anders dan Bruyere. Ik hou er niet van maar velen zijn er erg enthousiast over.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door Meester W »

Graag gedaan hoor!

Wat SKE hierboven adviseert is absoluut juist. Als ik jou was zou ik de marktplaatspijpen gewoon diep in een lade wegleggen Als beginnend pijproker is er maar één regel: begin met een niet te dure estate ( tweedehands) of een goede nieuwe zoals een molina. Een oude zure afgeleefde pijp slaat direct de bodem in van een heerlijke hobby

Annie 69 ,onze Dré heeft regelmatig goede volledig schoongemaakte Big Ben pijpen op zijn site. Big Ben is een goede pijp waar je elke soort tabak in/uit kunt roken

Een goede middenklasser rookt in de regel echt niet slechter dan een “duur” merk van honderden euro’s

Tabak moet je zelf uitproberen

Het is net als met vrouwen: oude verzuurde uitgewoonde exemplaren geven een desillusie :D

Succes en houd ons op de hoogte !
I wasn’t born to follow..

DarConall
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2019 13:46

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door DarConall »

Zojuist drie pijpen besteld van Annie. Twee van 20 en een van 5 euro, gewoon om het verschil te zien tussen goedkoper en wat ''duurder''.

Is het de bedoeling dat ik het bedrag zelf overmaak? Ik zie geen IDeal oid staan.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door Sidekickelvis »

DarConall schreef: 10 mar 2019 17:28 Zojuist drie pijpen besteld van Annie. Twee van 20 en een van 5 euro, gewoon om het verschil te zien tussen goedkoper en wat ''duurder''.

Is het de bedoeling dat ik het bedrag zelf overmaak? Ik zie geen IDeal oid staan.
Dré neemt wel contact op met je.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Billie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2018 21:27

Re: Marktplaats pijpen gekocht

Bericht door Billie »

Je hoeft de marktplaats pijpjes nog niet af te schrijven. Leg ze eventjes in de kast en probeer ze nog eens op te knappen binnen enkele maanden. Tegen dan heb je al wat meer ervaring en misschien lukt het alsnog om ze rookbaar te krijgen.
De prijs van een estate (tweedehands) pijp zegt weinig over de kwaliteit, met wat geluk koop je ooit een top exemplaar voor een klein bedrag. Mensen die pijpen opknappen als hobby en die te koop aanbieden kunnen echter wel de waarde van een pijp inschatten.
Veel plezier met je nieuwe hobby!

Plaats reactie