Peterson Gold Blend

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miro
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 15:49
Locatie: België

Peterson Gold Blend

Bericht door Miro »

Gisteren langs mijn tabak shop geweest en een blikje Peterson’s ‘Gold Blend’ en een blik Mac Baren ‘Golden Blend’ gekocht. Daar ik nog niet zolang de pijp hanteer ben ik – dacht ik – zorgvuldig te werk gegaan.

Na het lezen van heel wat topics via Tobacco Reviews en wat mijn tabak shop te bieden had de twee bovengenoemde gekozen. Een wat lichtere soort om de dag mee te beginnen en eentje om s avonds van te genieten.

Mijn eerste kennismaking met de Gold Blend van Peterson was er eentje om niet te vergeten. Mijn pijpje, een Jeppesen, gestopt en aangestoken.
Een ware aanslag op gebied van geur ervaring and last but not least op je smaakpapillen. Ben niet vlug in iets te omschrijven als onomstotelijk slecht maar in deze weet ik niet anders hoe het te verwoorden.
Mijn enige impuls was badkamer op en tanden poetsen om van die smaak af te geraken.

Verkeerde pijp, verkeerd gestopt of toch verkeerde tabak?

Vanmorgen het blikje nog eens geopend en eens goed naar de tabak gekeken. Het enige, wat mij als leek opviel, was de vochtigheid. Veel vochtiger dan de twee andere tabakken van Peterson die ik reeds eerder gerookt heb nl. Connoisseurs Choice en Luxury Blend.
Zou het hieraan gelegen hebben?

Dus dacht ik geef het nog een kans en haal wat uit het blik en laat wat drogen. Mijn oog viel op de Falcon pijp en heb deze gevuld zonder het cirkelvormige filtertje te gebruiken, bewuste keuze.
Na vijf keer gepuft te hebben en weer een noodstop met tandpasta is de zin over om me nog aan een experiment te wagen.
Mijn verbazing was groot toen ik de Falcon begon schoon te maken en ik zag hoeveel vocht er aanwezig was. Dit na amper vijf trekken aan de pijp eens die aangestoken was.

Maar er zijn ook mooie en goede zaken te vermelden. Mijn eerste kennismaking met de Mac Baren tabak is er eentje om in te lijsten.
Maar daar kom ik nog op een ander tijdstip op terug.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 998
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Peterson Gold Blend

Bericht door Jekke »

Misschien de volgende keer de tabak eerst even laten drogen alvorens je pijp te stoppen. Als ik een pijp rook neem ik eerst mijn tabak uit de pot en leg die te drogen.....terwijl haal ik er een pijp bij, een goed boek of kies me een dvd en 10 minuutjes nadien stop ik de pijp pas.

Plaats reactie