woeptiedoe...

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

woeptiedoe...

Bericht door Paasei »

uit Het Laatste Nieuws van zonet

Roltabak en sigaretten krijgen neutrale verpakking


In Frankrijk liggen de neutrale verpakkingen al langer in de rekken. Het logo op een pakje sigaretten wordt er vervangen door een gezondheidswaarschuwing en schokkende foto's van tabaksgerelateerde ziektes.
EPA In Frankrijk liggen de neutrale verpakkingen al langer in de rekken. Het logo op een pakje sigaretten wordt er vervangen door een gezondheidswaarschuwing en schokkende foto's van tabaksgerelateerde ziektes.
Consument Er komt een neutrale verpakking voor roltabak en sigaretten in ons land. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) meldt dat ze daarover een akkoord heeft bereikt binnen de federale regering. De maatregel moet helpen om het roken terug te dringen.

“Dit is een zeer belangrijke beslissing die we vandaag nemen. De verpakking van sigaretten en roltabak onaantrekkelijker maken is erg belangrijk in de strijd tegen tabak, dat blijkt ook duidelijk uit buitenlandse voorbeelden. Onze administraties gaan nu meteen aan de slag, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen invoeren in ons land”, zegt De Block.

Europa legt een neutrale verpakking op aan alle lidstaten vanaf 2020, maar ons land voert het dus nu al in. Ons land volgt daarmee het voorbeeld van onder andere Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Ierland. De neutrale verpakking zal gelden voor sigaretten, roltabak en waterpijptabak.
Antitabaksmaatregelen

De neutrale verpakking kadert in het antitabaksbeleid van minister De Block, met als doelstelling om het aantal rokers dit jaar terug te brengen onder de 17 procent. Daartoe werkte minister De Block al verschillende maatregelen uit. Zo breidde ze de Controledienst voor Tabak en Alcohol uit, verhoogde ze de accijnzen op tabaksproducten al twee keer deze legislatuur en werkte ze een wettelijk kader uit voor de e-sigaret. Onlangs werd via het parlement ook een verbod op roken in de wagen uitgewerkt.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: woeptiedoe...

Bericht door Sidekickelvis »

Klopt inderdaad wat betreft Frankrijk. Alle pakjes zijn zwart met 1 keer de naam van het merk er op in een iets andere kleur zwart. Enige uitzondering is pijptabak, dat zit nog in een 'normale' verpakking.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: woeptiedoe...

Bericht door mama fumant une pipe »

Ik las het ook vanochtend,vraag me af...zou ik stoppen met roken als er geen fleurige verpakking meer omheen zit?
Nou.......dacht het niet,schoonheid zit van binnen hé :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: woeptiedoe...

Bericht door Tobias Tobit »

Het lijkt de eerste keer te zijn dat er onderscheid wordt gemaakt tussen sigaretten en pijptabak. Zouden ze ons vergeten zijn of worden we langzaam aan meer gewaardeerd? 8)
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: woeptiedoe...

Bericht door Stoker »

toen ik begon kocht ik ook echt die ene soort omdat de verpakking er zo leuk uit zag XD ... nu dat ik terug denk was Camel toch al bezig was met een schrik campagne .. zei hadden namelijk een kameel met borstkanker op de verpakking staan (dromedaris) ..

maar ja dat weerhield niemand om Camels te roken en als die grote leuzen niet genoeg helpen zal dit ook wel weinig zoden aan de dijk zetten.

word de productie van de verpakking wel goedkoper kunnen ze nog meer winst maken XD

:-? :-?
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

tomatamot

Re: woeptiedoe...

Bericht door tomatamot »

Eerlijk gezegd zal het mij een worst zijn. Koop al geruime tijd alleen nog maar tabak van TAK en dat zit in een transparant plastic builtje met slechts 1 stickertje van TAK en een grotere van de Duitse overheid.
Geen nare plaatjes en blikjes. :D

Plaats reactie