advies gevraagd

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Day24
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 feb 2017 12:46
Contacteer:

advies gevraagd

Bericht door Day24 »

Goede dag allen!

(ik weet niet of dit het juiste forumonderdeel is om mijn verzoek om advies neer te plempen, dus als het niet op de juiste plek staat, mijn excuses!)

Ik wil u allen graag om advies vragen. Ik zit na een pauze van zo'n 20 jaar eigenlijk weer heel erg vroeg in mijn pijp-rook avontuur. Nu is het zo dat ik graag hints en tips zou willen. Niet over het pijproken an sich, want daar zijn prachtige resources voor op dit forum, maar over de tabakskeuze.

mijn verzoek is eigenlijk of jullie aan de hand van de zeer weinige dingen die ik al geprobeerd heb een beetje rips kunnen geven welke andere tabak ik misschien lekker zou vinden, zodat ik een beetje een richting mee krijg als ik voor die kast met tabak sta in de winkel.

-Ik ben in het verleden begonnen met Troost special cavendish (pouch), en hoewel ik dat toen erg lekker vond, vind ik het nu aardig voor af en toe.
-Amphora vond ik eigenlijk maar saai
-Dunhill early morning pipe vind ik helemaal fantastisch (ben met mijn derde blik bezig)
-Peterson Irish Oak vond ik direct na het openen van het blik erg lekker, maar nu ik op ongeveer een derde ben begint de smaak me een beetje tegen te staan....

Aangezien Dunhill er waarschijnlijk uit gaat, hoop ik dus op zijn minst op een goede vervanging van die tabak, maar ik zou het natuurlijk fantastisch vinden om ook anderen te vinden die ik lekker vind.
(mijn budget is echter zo dat ik maximaal 1 blik per week mag kopen van mezelf, dus ik kan niet alles tegelijk kopen natuurlijk)

Alvast mijn dank voor de hints en tips!

Vincent.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: advies gevraagd

Bericht door Wowbagger »

Ik zou in navolging van de Early Morning Pipe eens uitkijken naar een latakiahoudende tabak van het merk Samuel Gawith. Met name Squadron Leader is mijn persoonlijke favoriet. Ook een hele goede is Red Raparree van het merk Ratray's. Beide merken zijn in NL/ BE verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: advies gevraagd

Bericht door Paasei »

Petersons Old Dublin...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: advies gevraagd

Bericht door Sidekickelvis »

Wowbagger schreef:Ik zou in navolging van de Early Morning Pipe eens uitkijken naar een latakiahoudende tabak van het merk Samuel Gawith. Met name Squadron Leader is mijn persoonlijke favoriet. Ook een hele goede is Red Raparree van het merk Ratray's. Beide merken zijn in NL/ BE verkrijgbaar.
En iets goedkoper dan de Dunhills....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: advies gevraagd

Bericht door Janno »

En misschien is Mac Baren's Plumcake ook iets voor je.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: advies gevraagd

Bericht door Afficionado »

Peterson Old Dublin en voorlopig kan je nog even Dunhill Early morning of Nightcap kopen.
Ik had begrepen dat we nog ongeveer een jaartje safe zitten voor wat betreft Dunhill tabak.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Day24
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 feb 2017 12:46
Contacteer:

Re: advies gevraagd

Bericht door Day24 »

Veel goede tips! Mijn dank, ik ga ze zeker proberen!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Plaats reactie