Pijptabak

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Vissertje

Pijptabak

Bericht door Vissertje »

Ik heb een probleem.
Mijn pijptabak droogt snel uit wat moet ik gebruiken zodat mijn pijptabak niet uitdroogt.
Wie kan mij adviseren. :-?

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Pijptabak

Bericht door Kees Flake »

Meer en sneller roken. :lol: :lol:
Hoeveel rook je en wat voor tabak rook je ???
Oplossing weckfles en als hij te droog hiervoor is tabak weer bevochtigen met vochtig koffiefilter of muntje.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Vissertje

Re: Pijptabak

Bericht door Vissertje »

Kees Flake schreef:Meer en sneller roken. :lol: :lol:
Hoeveel rook je en wat voor tabak rook je ???
Oplossing weckfles en als hij te droog hiervoor is tabak weer bevochtigen met vochtig koffiefilter of muntje.
Ik ben net begonnen met pijproken dus ben er nog maar een amateur.
De pijptabak die ik gebruik is coopvaert.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Pijptabak

Bericht door Kees Flake »

Ik rook altijd flake tabak en die moet je juist laten drogen voor het roken kan je dus geen advies hierover geven maar er zijn nog vele andere die dat wel kunnen en succes met je pijprook carrière .
Vind het wel raar als je net begonnen bent en de tabak nu al uitgedroogd is heeft de buil open gelegen dan ??
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pijptabak

Bericht door Arno »

Het meest handige (vind ik) zijn vochtmunten/stenen. Je doet deze eerst in een glas water. Wacht vervolgens een uurtje en dan doe je de munt/steen bij de tabak. De volgende dag doe je weer hetzelfde net zolang tot de tabak weer de voor jou juiste vochtigheid heeft. Voor vochtstenen zie hier: http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/p ... cts_id/292 Voor vochtmunten zie hier: http://deoudeleeuw.nl/?p=producten&hcat ... &prod=2064 Mijn persoonlijke ervaring is dat de vochtstenen net wat beter werken. Ze zijn natuurlijk ook ietsje groter.
Afbeelding

Pruts
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 dec 2016 19:44
Locatie: Drenthe

Re: Pijptabak

Bericht door Pruts »

Vissertje schreef: Ik ben net begonnen met pijproken dus ben er nog maar een amateur.
De pijptabak die ik gebruik is coopvaert.
Ligt dit niet aan de tabak?
Ik had ook een pakje Coopvaert ik vond deze ook aan de erg droge kant.
Ben ook nog niet zo lang aan de pijp en nog erg aan het ontdekken welke tabakken ik lekker vind.
Pakje Coopvaert gekocht om de pijp in te roken. Mijn favoriet zal het niet worden.
As... as is verbrande Tabak :twisted:

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Pijptabak

Bericht door Stoker »

Bij mij gaan alle los gemaakte tabakken direct uit blik of pouche en in een lichte dichte pot van de blokker ..
Heb van die potten met een rubberen randje in de draai deksel.
Maar zoals eerder genoemd hier boven , zullen de weckpotten hetzelfde werken maar ik had persoonlijk het idee dat die ik heb niet helemaal luchtdicht waren .
Dus vandaar dat ik op die potten met draai deksel ben overgegaan.
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 719
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Pijptabak

Bericht door TommyLF »

Mijn ervaring met Coopvaert is, dat dit van nature een vrij droge tabak is! Als je hem in een pouch hebt zitten, kun je zoals al eerder gezegt, deze het beste direct in een weckpot stoppen, zo verliest de tabak zijn vocht niet!

Tabaks-steentjes kun je bij haast alle tabakszaken wel scoren, deze zijn zeer makkelijk in gebruik! zorg wel dat je tabak niet te vochtig wordt, want dan kan je kans krijgen op schimmel...

Grtz Tommy
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Pijptabak

Bericht door Janno »

Wij hebben een grote pot met 200g Coopvaert. De tabak is kurkdroog. Ik gebruik het voornamelijk om nieuwe pijpen mee in te roken. Voor de vlam erin gaat blaas ik een paar keer door de ketel en hij is weer vochtig genoeg en zeer smakelijk.
Ik moet zeggen dat er steeds meer van ben gaan genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Pruts
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 dec 2016 19:44
Locatie: Drenthe

Re: Pijptabak

Bericht door Pruts »

Kijk die tip heb ik al vaker gelezen om tabak in een weckpot te bewaren.
Ik heb inmiddels een paar weckpotten waar ik mijn tabak in gedaan heb.
Enkel de tabak die het vaakst gerookt word dat is mijn eigen mengsel (Coopvaert/Wild Cherrie) zit in een potje waar meneer Hak zijn groenten in stopt!
As... as is verbrande Tabak :twisted:

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pijptabak

Bericht door Bommel »

Pruts schreef:Kijk die tip heb ik al vaker gelezen om tabak in een weckpot te bewaren.
Ik heb inmiddels een paar weckpotten waar ik mijn tabak in gedaan heb.
Enkel de tabak die het vaakst gerookt word dat is mijn eigen mengsel (Coopvaert/Wild Cherrie) zit in een potje waar meneer Hak zijn groenten in stopt!
Die conserve potten werken vaak beter dan de weckpotten van deze tijd, of meer de rubberen ringen van tegenwoordig.
Als ik eens tabak bewaar in een conservepot, goed schoongemaakt natuurlijk, doe ik voor de zekerheid altijd een stukje huishoudfolie of boterhamzakje (enkel) over de opening voordat de deksel erop gaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Pijptabak

Bericht door Stoker »

Bommel schreef: Die conserve potten werken vaak beter dan de weckpotten van deze tijd, of meer de rubberen ringen van tegenwoordig.
Als ik eens tabak bewaar in een conservepot, goed schoongemaakt natuurlijk, doe ik voor de zekerheid altijd een stukje huishoudfolie of boterhamzakje (enkel) over de opening voordat de deksel erop gaat.

Sluit ik me helemaal bij aan :)
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Plaats reactie