Pijproken en medicijnen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xinemus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2018 19:58

Pijproken en medicijnen

Bericht door Xinemus »

Ik heb mij zojuist in het Voorstel topic voorgesteld, nu direct maar even een vraag er achter aan.

Ik heb recent de pijp weer opgepakt en was lekker aan het verkennen. Hier kon ik erg van genieten.
Helaas kwam daar twee weken geleden de klad in. Gezondheids-problemen, dus ik zit nu even
in de lappenmand.

Vervelend, maar komt hopelijk allemaal wel weer goed. Maar toen ik na een week anderhalf weer een pijpje
opstak schrok ik. De tabak smaakte nergens naar! Ik herkende de smaak niet eens... Bitter, vies, als shag bijna.
Eerste gedachte was dat mijn pijp misschien niet goed schoon was, dus andere geprobeerd...
nope, allemaal niet te doen...

Ik zit momenteel aan de bloed verdunners. Zou dit de smaak kunnen veranderen? Met eten heb ik het niet
echt gemerkt...

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Pijproken en medicijnen

Bericht door Ribbon »

Pijproken is een graadmeter voor de gezondheid. Bij mij smaakt het niet als er iets speelt op lichamelijk of geestelijk vlak.
Laatst heb ik een moedervlek laten verwijderen. Een relatief kleine ingreep, maar de pijp die ik 's avonds rookte smaakte me totaal niet. Een week later rookte ik dezelfde blend in dezelfde pijp onder dezelfde omstamdigheden; hemelse rooksessie.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Pijproken en medicijnen

Bericht door Eliminator »

De 'mood' waar je in verkeerd heeft zeker invloed, de bloedverdunners an sich denk ik niet, die slik ik ook en heb er geen last van, maar wil een pijp echt smaken moet je helemaal je relaxte zelf kunnen zijn, alles wat daar invloed op heeft, heeft dat ook op de rooksessie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 720
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Pijproken en medicijnen

Bericht door TommyLF »

Eliminator schreef: 13 apr 2019 10:37 De 'mood' waar je in verkeerd heeft zeker invloed, de bloedverdunners an sich denk ik niet, die slik ik ook en heb er geen last van, maar wil een pijp echt smaken moet je helemaal je relaxte zelf kunnen zijn, alles wat daar invloed op heeft, heeft dat ook op de rooksessie.
Geheel mee eens! Hier ook bloedverdunners en geen last van missen van smaak bij het pijproken... Als je zen bent, dan rookt het prima!
Stress in welke vorm zal je niet doen laten genieten, zo heb ik dat ook met mijn sigaren...

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Xinemus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2018 19:58

Re: Pijproken en medicijnen

Bericht door Xinemus »

Bedankt voor de reacties. Het zou inderdaad prima kunnen zijn dat mijn gesteldheid van invloed is. Ik voel me nog steeds niet erg goed en zeker niet Zen ;) We wachten af.

Omdat mijn issues met mijn longen te maken hebben ben ik toch al voorzichtig momenteel. Hopelijk zal ik snel weer kunnen genieten.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Pijproken en medicijnen

Bericht door Deadl0ck »

Hier hetzelfde. In periodes met relatief veel stress geniet ik niet van de pijp, en pak ik eerder een longfiller sigaar (Alhoewel die op het moment toch de voorkeur hebben bij mij), als ik nog meer stress heb alleen goedkope sigaren of snuif tabak. Daarnaast is het ook nog zo dat ik, als ik last heb van verkoudheid / griep / oren of iets anders ademhaling of KNO gerelateerd ik alle tabak vaak laat liggen.

En wellicht ten overvloede, vooral rustig aandoen als je het aan je longen hebt, ondanks dat je pijp niet over de longen behoort te roken (alhoewel die keus aan iedereen zelf is natuurlijk) komt er toch nog wel wat rook mee.
Groet, Mark

Plaats reactie