Aromaten van Boswell

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Aromaten van Boswell

Bericht door pipealicious »

Beste forumleden,

Na het lezen van zoveel schitterende recenties op buitenlandse fora, tobaccoreviews en youtube over de Boswell aromatische blends, besloot ik vorige week om eens een bestelling bij die mensen te plaatsen.

Boswell pipe&tobacco is een familiebedrijfje in Pennsylvania met een behoorlijk groot aanbod aan pijptabak en ze maken ook hun eigen blends, zowel aromatische als niet aromatische.
Nu blijkt dat deze Boswell blends in de VS ontzettend populair geworden zijn en ik wou wel eens weten waarom.

Dus, de Boswells opgebeld om een bestellinkje te plaatsen (zij doen niet aan internetverkoop, dus je spreekt een lid van de familie aan de telefoon en plaatst op die manier je bestelling via creditkaart).De dame aan de telefoon was ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Ik bestelde 2oz (56g) zakjes van 6 van hun meest populaire aromaten:
Chocolate Cream, Christmas Cookie, No Bite DeLite, Pennsylvania Dutch Treat, Piper's Pleasure en Bear Blend (wat een iets vollere aromaat is met wat latakia er in).

De levertijd was 6 dagen (jawel) met gewone US post service. Bij aankomst rook ik het aroma al dwars door het pakketje heen. Er zaten 6 netjes vacuum getrokken pakjes in en de geuren deden me watertanden: chocola, vanille, koffie, kers, caramel, ....

De tabak is telkens een dominerend burley en black cavendish gebaseerde mix met een gemengde fijne ribbon cut doorspekt met grovere snedes voor de black cavendish.
De geur is overweldigend, maar echt aangenaam. Je waant je in een luxe-patisserie.

Wat ik tot hiertoe heb geproefd zijn: Pennsylvania Dutch Treat, No Bite Delight, Christmas Cookie en Piper's pleasure. Alle tabakken zijn vrij vochtig in het pakje. Ik laat ze een uurtje drogen alvorens te stoppen en dan ... wowww!
Dit zijn naar mijn bescheiden kennis, de eerste aromaten die:

1. Ontzettend romig zacht een koel roken, zonder scherpte, en met een volle ronde smaak
2. Die van begin tot einde van de pijp ECHT smaken zoals ze ruiken
3. Die niet pruttelen of te heet roken

Wat kan ik dus nog meer zeggen. Ik heb mijn mening over aromaten weer totaal herzien. Er bestaan effectief aromaten die smaken zoals ze ruiken en het is heus niet allemaal chemische troep, of nouja gewoon lekkere chemische troep..

De beschrijving en prijs (die trouwens naar onze normen erg goedkoop is, 6$ per 58 g) vind je op de boswell website:
http://www.boswellpipes.com/tobaccoblends.html

Mijn persoonlijke favorieten zijn momenteel:
Penssylvania Dutch treat: rook met behoorlijk wat body en een smaak van kers en caramel
No Bite delite: iets lichtere rook, maar nog steeds vol, met een smaak van caramel

Christmas Cookie en Piper's pleasure zijn ook prachtige blends, maar zijn ietsje dunner qua rook dan de voorgenoemde.

Ik wacht nog even om een gedetailleerde review te maken van al deze lekkernijen, maar ik ben er behoor-lijk van inder de indruk.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4934
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door Sidekickelvis »

Mooie pijpen ook! Die gedraaide mondstukken vind ik gaaf! Kan jij dat ook Massis??
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door smoking-rob »

Wat waren de verzendkosten?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door pipealicious »

smoking-rob schreef:Wat waren de verzendkosten?
verzendingskosten waren voor dit gewicht 30$, de kosten voor 6x 56g tabak zelf waren 36 $, dus ik had 336 g tabak voor 66$, omgerekend 52 Eur.
Dat is dus ruwweg 8Eur per 50g uitstekende tabak, verzendkosten inbegrepen, vergelijkbaar met onze prijzen dus.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door Eliminator »

Klinkt allemaal erg interessant, deze link gaat even bij de favo's, thanks !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten_V
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jan 2013 13:08
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door Maarten_V »

Ik heb vorige maand in Wuustwezel de Bear Blend gekocht bij Rudi en net weer 100 gram besteld. De Bear Blend is een zeer aangename tabak met een smaak die lang aanhoudt. Ik ben benieuwd naar de andere tabakken van Boswell.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten - Benjamin Franklin
.

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door leonardo »

Goede morgen beste mensen ik vroeg mij af, want ik zat op de site van Boswell pijpen, hoe ik aan prijzen kom!.
Of moet ik dat eerst vragen of mij eerst aan melden bij Boswell.
Wie weet dit mij te vertellen .
Gr leonardo
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Gebruikersavatar
vdmoorg
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:14
Locatie: Zarren (B)

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door vdmoorg »

... interessante info, waarvoor dank.

maar zijn er geen douanekosten ?

Online
Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door Liebaart »

Dag Francis! ;-)

Douanekosten?? Nee, die zullen er niet zijn. Wat WEL zal gebeuren is dat je pak aangeslagen wordt door de douane en vernietigd.
Deze posts dateren van 2013. Toen kon dat misschien nog net, maar ik zou het nu niet meer proberen.
Trouwens, ze versturen absoluut niet meer naar de landen van de EU.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Aromaten van Boswell

Bericht door Pieter »

Ik zat het al met enige verbazing te lezen... Maar toen zag ik de datum inderdaad.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie