Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door smoorder »

vers van de pers :
uit de nieuwsbrief van Verloo /Antw.

Pijptabak Vooroogst

Op het Indonesische eiland Java ligt de zeer bekende "tabaksvallei" Lumadjang, die reeds in de tijd van de Oost-Indische Compagnie befaamd was voor zijn uitzonderlijke sigarendekbladeren.
De bijzonder goede kwaliteit van deze tabakken zal ook pijprokers, die houden van pure, natuurlijke aroma's, zeker bekoren.
Vooroogst is een Java Lumadjang pijptabak zonder toegevoegde aroma's. Deze tabak slaat een perfecte brug tussen pijprokers en sigarenliefhebbers, beiden liefhebbers van zuivere, evenwichtige tabakssmaken.
Blikje 50 gr à € 12.40

Maar Semois van Manil blijft natuurlijk het nec plus ultra !

S.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8801
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door The_Undertaker »

janneman schreef:Hier in Nederland -nu spreek ik veel minder uit eigen ervaring maar ga ik af op wat velen me verteld hebben- is de baai 'Stad Ootmarsum Extra Krul' een redelijk vergelijkbare tabak.
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=1402
Hier moest ik ook aan denken toen ik het draadje zag. Heb eens een pakje van dit gerookt. Echter, dat pakje ligt nu, minus 3 pijpen, bij een vriend van me, om te kijken of het wel zijn ding is. Heb 'm bezworen de boel sowieso niet weg te mikken, want anders kan ik er hier altijd iemand blij mee maken...
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door St Patrick »

Ik vind persoonlijk Three Nuns ook niet slecht voor in de pijp... Neigt een klein beetje naar sigaren... Deze is gewoon in nederland verkrijgbaar.
Succes en ik ben benieuwd wat je hebt aangeschaft.

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
paterdirk
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:53

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door paterdirk »

Zo eindelijk tijd om een update te geven, gaande over Sigaren Tabaks versus Pijptabak.

Ik ben al weer een stukje verder gekomen, zie hier onder ook de foto.

De zoek toch naar eerder genoemde Pijptabak soorten heeft enige tijd in beslag genomen, maar toch gevonden.


Afbeelding


De " Stad Ootmarsum " extra krul kunnen aankopen hier in de buurt, deze bleek in de 70% sigaren humidor te liggen?? :roll: Moet deze in de 70% humidor liggen, ik heb
dat ook maar nagevolgd en in een aparte lege la gelegd van mijn 70% sigaren humidor.

Is dit beter voor pijptabak soms, bij hoeveel % luchtvochtigheid word dit normaal bewaard voor en na openen van de verpakking? :?:

In Vilvoorde is een goede winkel met een zeer goede service ook voor de krenterige nederlander. Ik heb bij Philbo te Vilvoorde

http://www.philbo.be de Semois aan kunnen kopen en de Virginie, die ga ik eens de komende week uitproberen.

De website en het online bestellen en vervoer naar NL gaat perfect, een goede service van Philbo. Ik ga hier vaker online bestellen. :D

Maar 1 pijp roken dat is snel klaar, ik ben gewend met Cubaanse sigaren een uur of 3 te roken, flinke ferme sigaren daar hou ik van, maar zo een pijp is
in een uur leeggerookt, had begrepen dat de pijp dan eerst af moet koelen, maar dan is den avond voor de TV al voorbij??? :evil:
Sed quis custodiet ipsos custodes Maar wie zal de wachters zelf bewaken?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door Eliminator »

paterdirk schreef:......... had begrepen dat de pijp dan eerst af moet koelen, maar dan is den avond voor de TV al voorbij??? :evil:

Hulp is nabij : http://www.puffaway.nl/

:wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4935
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door Sidekickelvis »

Zoals Eli al aangeeft, meerdere pijpen lost dat probleem op. Er ligt toch ook niet maar 1 sigaar in die humidor....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Aloys

Re: Verstokte sigaren roker zoek idemdito pijptabak

Bericht door Aloys »

[quote="paterdirk"]Zo eindelijk tijd om een update te geven, gaande over Sigaren Tabaks versus Pijptabak.

De hele dag op één pijp roken is niet van het! :evil:
Ik dacht, zo is mij dat verteld, na elke pijp een nieuwe verse pijp. :?
En dan daarbij nog 's-morgens de pijpen stoppen en jawel elke pijp z'n tabaksoort
de tabak kan dan tot rust komen en brandt regelmatiger. :D

Plaats reactie